Voiko olla diabetes jos verensokeri on normaali kaksi tuntia aterian jälkeen? Epäilen diabetesta, koska käyn pissalla jatkuvasti vaikka en joisi juuri mitään. Janon tunnetta ei esiinny, mutta se onkin ollut minulla aina puutteellinen. Pissaa tulee koko ajan uutta vaikka vasta kävi vessassa ja tyhjensi rakon kunnolla. Tänään kävin omatoimisesti mittauttamassa verensokerin terveyskeskuksessa. Olin iltapäivällä syönyt omenan, ja verensokerin mittaus tapahtui juuri kahden tunnin päästä tästä ja näytti arvoa 5.1. Eli verensokerit eivät olleet koholla. Mutta voiko minulla silti olla diabetes? Vai johtuuko vitsaamisen lisääntyminen mahdollisesti jostain muusta, esim. että on kylmettänyt munuaisen? Kuulostaa aika hakuammunnalta.
Verensokeri normaali?
3
591
Vastaukset
- 133
Siis virtsaa tulee enemmän kuin juot? Onko tosiaan näin vai juotko kuitenkin sen verran runsaasti, että uloskin tulee runsaasti? Muutenhan sinun pitäisi laihtua lujaa vauhtia. Onko näin käynyt?
Tuo yksittäinen arvo ei kerro, että sinulla olisi diabetes. Varmuuden saisi ottamalla paastoverensokerin, jota varten on oltava syömättä ja juomatta 12 h. Sekään ei vielä välttämättä kerro kaikkea. Varmin keino on sokerirasituskoe, jota varten ollaan syömättä ja juomatta samainen 12 h. Aluksi mitataan verensokeri. Sen jälkeen juodaan glukoosiliuosta ja mitataan verensokeri 2 h päästä, mieluummin myös 1 h päästä.
Sinuna hakeutuisin lääkärin vastaanotolle ja kertoisit noista oireista. On hyvinkin mahdollista, että kyse on jostakin muusta kuin diabeteksesta. - gfgfgfg
miten käyttäytyy kylmettynyt munuainen ei kai tiedä kukaan mutta ollos huoleton sokeritauti tuskin on
- virtsatietulehdus?
Google-haulla "kylmettynyt munuainen" ensimmäinen hakutulos:
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1964&index=A&page=1
Olisi siis kysymys virtsatietulehduksesta, johon aloittajan oireet tihentyneen virtsaamistarpeen muodossa istuvat. Varmaan suomi24:sta löytyy enemmän tietoa joltakin muulta palstalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894