Voiko olla diabetes jos verensokeri on normaali kaksi tuntia aterian jälkeen? Epäilen diabetesta, koska käyn pissalla jatkuvasti vaikka en joisi juuri mitään. Janon tunnetta ei esiinny, mutta se onkin ollut minulla aina puutteellinen. Pissaa tulee koko ajan uutta vaikka vasta kävi vessassa ja tyhjensi rakon kunnolla. Tänään kävin omatoimisesti mittauttamassa verensokerin terveyskeskuksessa. Olin iltapäivällä syönyt omenan, ja verensokerin mittaus tapahtui juuri kahden tunnin päästä tästä ja näytti arvoa 5.1. Eli verensokerit eivät olleet koholla. Mutta voiko minulla silti olla diabetes? Vai johtuuko vitsaamisen lisääntyminen mahdollisesti jostain muusta, esim. että on kylmettänyt munuaisen? Kuulostaa aika hakuammunnalta.
Verensokeri normaali?
3
590
Vastaukset
- 133
Siis virtsaa tulee enemmän kuin juot? Onko tosiaan näin vai juotko kuitenkin sen verran runsaasti, että uloskin tulee runsaasti? Muutenhan sinun pitäisi laihtua lujaa vauhtia. Onko näin käynyt?
Tuo yksittäinen arvo ei kerro, että sinulla olisi diabetes. Varmuuden saisi ottamalla paastoverensokerin, jota varten on oltava syömättä ja juomatta 12 h. Sekään ei vielä välttämättä kerro kaikkea. Varmin keino on sokerirasituskoe, jota varten ollaan syömättä ja juomatta samainen 12 h. Aluksi mitataan verensokeri. Sen jälkeen juodaan glukoosiliuosta ja mitataan verensokeri 2 h päästä, mieluummin myös 1 h päästä.
Sinuna hakeutuisin lääkärin vastaanotolle ja kertoisit noista oireista. On hyvinkin mahdollista, että kyse on jostakin muusta kuin diabeteksesta. - gfgfgfg
miten käyttäytyy kylmettynyt munuainen ei kai tiedä kukaan mutta ollos huoleton sokeritauti tuskin on
- virtsatietulehdus?
Google-haulla "kylmettynyt munuainen" ensimmäinen hakutulos:
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1964&index=A&page=1
Olisi siis kysymys virtsatietulehduksesta, johon aloittajan oireet tihentyneen virtsaamistarpeen muodossa istuvat. Varmaan suomi24:sta löytyy enemmän tietoa joltakin muulta palstalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161