Verensokeri normaali?

ffffeee

Voiko olla diabetes jos verensokeri on normaali kaksi tuntia aterian jälkeen? Epäilen diabetesta, koska käyn pissalla jatkuvasti vaikka en joisi juuri mitään. Janon tunnetta ei esiinny, mutta se onkin ollut minulla aina puutteellinen. Pissaa tulee koko ajan uutta vaikka vasta kävi vessassa ja tyhjensi rakon kunnolla. Tänään kävin omatoimisesti mittauttamassa verensokerin terveyskeskuksessa. Olin iltapäivällä syönyt omenan, ja verensokerin mittaus tapahtui juuri kahden tunnin päästä tästä ja näytti arvoa 5.1. Eli verensokerit eivät olleet koholla. Mutta voiko minulla silti olla diabetes? Vai johtuuko vitsaamisen lisääntyminen mahdollisesti jostain muusta, esim. että on kylmettänyt munuaisen? Kuulostaa aika hakuammunnalta.

3

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 133

Siis virtsaa tulee enemmän kuin juot? Onko tosiaan näin vai juotko kuitenkin sen verran runsaasti, että uloskin tulee runsaasti? Muutenhan sinun pitäisi laihtua lujaa vauhtia. Onko näin käynyt?

Tuo yksittäinen arvo ei kerro, että sinulla olisi diabetes. Varmuuden saisi ottamalla paastoverensokerin, jota varten on oltava syömättä ja juomatta 12 h. Sekään ei vielä välttämättä kerro kaikkea. Varmin keino on sokerirasituskoe, jota varten ollaan syömättä ja juomatta samainen 12 h. Aluksi mitataan verensokeri. Sen jälkeen juodaan glukoosiliuosta ja mitataan verensokeri 2 h päästä, mieluummin myös 1 h päästä.

Sinuna hakeutuisin lääkärin vastaanotolle ja kertoisit noista oireista. On hyvinkin mahdollista, että kyse on jostakin muusta kuin diabeteksesta.

• gfgfgfg

miten käyttäytyy kylmettynyt munuainen ei kai tiedä kukaan mutta ollos huoleton sokeritauti tuskin on

• virtsatietulehdus?

Google-haulla "kylmettynyt munuainen" ensimmäinen hakutulos:

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1964&index=A&page=1

Olisi siis kysymys virtsatietulehduksesta, johon aloittajan oireet tihentyneen virtsaamistarpeen muodossa istuvat. Varmaan suomi24:sta löytyy enemmän tietoa joltakin muulta palstalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe