Onko kellään kokemusta voiko saada Nordean joustoluottoa jos ei ole asiakas? Soitin kyllä siis Nordeaan ja he sanoivat että voit hakea, että pitää ottaa vain palkkakuitti mukaan. Mutta kysynkin, että onkohan se käytännössä mahdollista ollenkaan. Eli haluaisin niitä muiden kokemuksia kuulla.
Nordean joustoluotto
32
5356
Vastaukset
- ei takaajaa
minulla on nordean käyttöluotto kortti ..menin liikkeeseen ja täytin siellä edellyttäen että ostat sieltä jotain näin sinulle jää käyttörahaa erät ovat pieniä..joka kuukausi kun lyhentelet niin sinulla on taas käytettävissä rahaa..en ole nordean asiakas ..jos haet pankista joustoluottoa niin sinulla pitää olla takaaja ,ystävä ei saannut kun ei ollut takaajaa
- 17+6
Ei mulla takaajaa ollut, kun Nordean joustoluottoa hain ja sain.
- laurapaura
Kysyessäni tätä nordean asiakaspalvelusta, soitin vaan johonkin yleiseen numeroon, niin sieltä sanottiin että riittää jos tuon palkkalaskelman. ei puhuttu mitään takaajista.
mun kaverilla on joustoluotto, ilman takaajia, mut toki on sit nordean asiakaskin. - laurapaura
17+6 kirjoitti:
Ei mulla takaajaa ollut, kun Nordean joustoluottoa hain ja sain.
Lähetin niille yhteydenottopyynnön netin kautta. Jos ei tällä viikolla tule puhelua niin sit meen käymään. Puhelimessa olivat jo varaamassa aikaa neuvotteleen, siis silloin kun kysyin, että voiko sen saada.
Pitääkö kertoa joku syy miksi hakee joustoluottoa? - 17+6
laurapaura kirjoitti:
Lähetin niille yhteydenottopyynnön netin kautta. Jos ei tällä viikolla tule puhelua niin sit meen käymään. Puhelimessa olivat jo varaamassa aikaa neuvotteleen, siis silloin kun kysyin, että voiko sen saada.
Pitääkö kertoa joku syy miksi hakee joustoluottoa?Ei niitä kiinnosta mihin se raha on menossa. Ainoa minkä haluavat tietää, on että olet kykeneväinen lyhentämään lainaa.
- laurapaura
17+6 kirjoitti:
Ei niitä kiinnosta mihin se raha on menossa. Ainoa minkä haluavat tietää, on että olet kykeneväinen lyhentämään lainaa.
No senhän voi taata jo sillä että menee suoraveloituksella aina tililtä lyhennys palkkapäivänä.
- 17+6
laurapaura kirjoitti:
No senhän voi taata jo sillä että menee suoraveloituksella aina tililtä lyhennys palkkapäivänä.
Tarkoitin sitä, että sun maksuvara riittää lainan lyhennyksiin. Eli lainan määrä on sopiva suhteessa tuloihisi. Pankki ei myönnä lainaa joka on niin suuri, ettei rahaa lyhennyksen jälkeen jää muihin kuluihin.
- dfgdgg
laurapaura kirjoitti:
ei se suoraveloitus ole mikään takuu. jos tilillä ei ole messiä, niin lyhennystä ei tipu. jos vai menee duuni alta.
- laurapaura
17+6 kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että sun maksuvara riittää lainan lyhennyksiin. Eli lainan määrä on sopiva suhteessa tuloihisi. Pankki ei myönnä lainaa joka on niin suuri, ettei rahaa lyhennyksen jälkeen jää muihin kuluihin.
Juu, ymmärsin kyllä. Jos saisin 1500-2000 niin se riittäis mulle, ja maksukykykin kyllä tällä hetkellä ihan hyvä.
- Anonyymi
Minäkin otin joustoluoton. Paljon halvempi kuin pikavippi, mutta ei tämäkään ole ilmainen.
- Kummeksuvainen
sitä joustoluottoa tarvitset jos sulla on säännöllinen palkkatulo?
- laurapaura
No asiahan ei periaatteessa kuulu sulle ollenkaan. Mutta tarvitsen ainakin tuhannen euroa jo pelkästään siihen, että saan uudet silmälasit. Vaikka on säännöllinen palkkatulo, niin joskus on myös odottamattomia menoja.
- Järkimies75
laurapaura kirjoitti:
No asiahan ei periaatteessa kuulu sulle ollenkaan. Mutta tarvitsen ainakin tuhannen euroa jo pelkästään siihen, että saan uudet silmälasit. Vaikka on säännöllinen palkkatulo, niin joskus on myös odottamattomia menoja.
uudet silmälasit ole mikään "odottamaton meno"? ;-)
Tyttö hyvä, nyt säästät 2-6kk nettopalkkaa vastaavan summan "odottamattomia" menoja varten. Ennen kun sinulla on turvarahasto, kaikki ylimääräiset menot pannaan.
- on,
Vakituinen työ ja siitä säännölliset tulot, eikä sinulla ole hillittömästi muita velkoja, luonnollisesti ei maksuhäiriöitä jne.... saat kyllä joustoluoton Nordeasta ja ilman takaajaa. Tietysti pankilla on intressiä saada myös muuta asiointiasi Nordeaan.... Aukaise vaikka se käyttötili, johon sitten suoraveloitus tuosta Joustoluotosta.
- laurapaura
No ei muita velkoja kuin opintolaina, jota olen nyt jo 1,5 lyhentänyt kuukausittain.
Käyttötilistä muuten, maksaako se jotain nykyään? - laurapaura
laurapaura kirjoitti:
No ei muita velkoja kuin opintolaina, jota olen nyt jo 1,5 lyhentänyt kuukausittain.
Käyttötilistä muuten, maksaako se jotain nykyään?tarkoitin että siis lyhentänyt opintolainaan 1,5 vuotta kuukausittain.
- nasdj
laurapaura kirjoitti:
Käyttötilistä muuten, maksaako se jotain nykyään?on halvin, kun on pankin asiakas ja vaik nettitunnukset joilla maksaa laskuja tms, ei kulut ole juuri mitään. Eiköhän se käyttötili ole jokaisella jolla palkka menee pankkiin. Juttele pankissa - saat oikeat tiedot ja summat. Ja on hyvä olla tili Nordeassa jos sieltä luottoa; saat paremman palvelun ja edut :) (Mä oon toises pankis, en mainosta siis vaan yleisesti)
- 1+1
hae omasta pankistasi lainaa??
- laurapaura
siellä pankissa tarvitaan takaus ja nordeassa ei tarvita. Siinä on syy. Ja ei mulla ole ketään joka voisi taata lainani, eikä ole mitään ns. omaisuutta kuten asuntoa joka olisi vakuutena.
- 17+6
laurapaura kirjoitti:
siellä pankissa tarvitaan takaus ja nordeassa ei tarvita. Siinä on syy. Ja ei mulla ole ketään joka voisi taata lainani, eikä ole mitään ns. omaisuutta kuten asuntoa joka olisi vakuutena.
Jos oma pankkisi ei myönnä lainaa ilman takausta, on hyvin epätodennäköistä että Nordeakaan myöntäisi. Mutta eihän tuo maksa mitään käydä kysymässä.
- rahaavaan
17+6 kirjoitti:
Jos oma pankkisi ei myönnä lainaa ilman takausta, on hyvin epätodennäköistä että Nordeakaan myöntäisi. Mutta eihän tuo maksa mitään käydä kysymässä.
Mulla siis kaikki muu asiointi OP:sta, Nordeassa on vain opintolaina ja käyttötili. Sain joustoluoton. Oma pankkini ei jostain syystä lainaa myöntänyt...
- laurapaura
17+6 kirjoitti:
tämä pankki jossa on käyttötilini nyt, vaatii kaikilta takauksen! kysyin sitä heiltä. ja nordeassa ei vaadita. riittää en tuloja ja luotot ok.
- laurapaura
rahaavaan kirjoitti:
Mulla siis kaikki muu asiointi OP:sta, Nordeassa on vain opintolaina ja käyttötili. Sain joustoluoton. Oma pankkini ei jostain syystä lainaa myöntänyt...
Eli sulla on joustoluotto juurkin nordeasta? Meneekö sulla palkka siis tuonna OP:lle?
- Tietääkö joku...
...mitkä on Joustoluoton kulut? Onko korkomarginaali kiinteä, vai määritelläänkö se hakemustietojen mukaan? Ja kuinka paljon on kuukausi/vuosi -kulut? Haluaisin maksaa Santander -lainani pois, mutta se ei kannata jos tuo Joustoluotto on kalliimpi. Ärsyttää vaan Santanderin palvelu ja kalliit maksut (8 eur/kk tilinhoitopalkkio)...
- 39
en usko että joustoluotto ainakaan on kalliimpi. noilla santander yms firmoilla taipaa olla kyllä ainakin jonkin verran kalliimmat lainat kuin pankeilla.
- Tietääkö joku....
39 kirjoitti:
en usko että joustoluotto ainakaan on kalliimpi. noilla santander yms firmoilla taipaa olla kyllä ainakin jonkin verran kalliimmat lainat kuin pankeilla.
Itselläni oleva Santander-laina on autolaina ja korko 8%-luokkaa. Ja sitten tietysti päälle nuo jumalattomat kk-kulut (8 eur/kk). Tietääkö joku onko Nordean joustoluotossa kk- tai vuosimaksua ja saako koron n. 9000 eur luotolle alle 8%? Kokemuksia?
- kaiken kokenut
niin sen jälkeen jokainen pankki kaupungissa tietää kulutusluotostasi ja et saa edes asuntolainaa selittelemättä.
- 9+13
no saahan ihminen nyt lainaa hakea jos se haluaa. näitä sivuja lukeneena, olen oppinut ettei tänne kannata mitään kirjoitella, aina löytyy niitä parempia ihmisiä. vaikka nekin varmaan muiden verorahoilla eleviä sossuan asiakkaita, jotka saa ajokorttiin uuden kuvankin sossun rahoista.
- 19+11
no tuskin sitä asuntolainaa kukaan saa ilman että vähän selittelee.
- Nordea-Sampo-OP-jne
19+11 kirjoitti:
no tuskin sitä asuntolainaa kukaan saa ilman että vähän selittelee.
katsokaa esimerkiksi Santander (parjattu, monesti turhaan, http://www.satnader.fi) ja Aasa (suht. uusi toimija edukkaammalla korolla https://www.aasafi).
Sitten on vaihtoehtoina vielä Ellos ja Halens jne, mutta ne on sit jo kalliita lähes 30% nimelliskorolla.
Mutta pointti oli että on niitä muitakin vaihtoehtoja ottaa lainaa kuin pankista. - eimoraaliapliis
Nordea-Sampo-OP-jne kirjoitti:
katsokaa esimerkiksi Santander (parjattu, monesti turhaan, http://www.satnader.fi) ja Aasa (suht. uusi toimija edukkaammalla korolla https://www.aasafi).
Sitten on vaihtoehtoina vielä Ellos ja Halens jne, mutta ne on sit jo kalliita lähes 30% nimelliskorolla.
Mutta pointti oli että on niitä muitakin vaihtoehtoja ottaa lainaa kuin pankista.mutta pakko muistuttaa että kerran pankin hoito, aina pankin hoito. Ite oon aina lainannut Cellbesiltä
- 7+1=1+7
Eikö tuollaiset pikkusummat ole ihan luottokortilal maksettavia juttuja jos ei ole jemmarahastoa?
Puskurirahastoa pitää olla. Itse pidän nyrkkisääntönä puolen vuoden palkkatuloja vastaavaa summaa johon ei ihan pienestä syystä kosketa. Enkä ole edes keskituloinen vaan ihan vaatemyyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764977Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184366Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2502924Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432872- 522491
- 271919
- 341733
- 221727
- 641685