Kokemuksia 2,0 CVT????

rahat näpissä....

Kiinnostaisi hankkia runsaasti kaupunkiruuhkissa pyörimiseen hivenen käytetty Caliber 2,0 bensana ja CVT-automaatilla.

Millaiset ovat kokemuksenne tuosta kone-loota-yhdistelmästä? Riittääkö potku moottori- ja maantiellä? Entä ohituskiihtyvyys? Tekeekö CVT ajamisen vittumaiseksi (kuminauhamaisuus)? Entä käytännön kulutus seka-ajossa? Onko CVT kestänyt?

Kiitos omistajat kokemuksistanne!

9

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -06

      Kuminauhamaisuus saa tottumattomalle auton tuntumaan tosi tehottomalta. Mutta kun sen omaksuu, niin kyllä siitä hyvin potkua irti saa. Kaasu pitää uskaltaa painaa pohjaan ohituksissa ja käyttää kierroksia. Ja huom. kaasussa on pieni pykälä ennen totaalista pohjaan painumista. Jos painaa kevyesti, kaasu ei mene täysin pohjaan vaan käyttää kierroksia noin 5000 asti. Voimakkaampi painallus vielä siitä ja kaikki on käytössä. Ohituksen ajan voi pitää tallan pohjassa, elektroniikka hoitaa loput.

      Normaalisti kun lähtee valoista jonkun perussuomalaiseen tapaan ajavan perässä, niin ei tarvi koskaan käyttää yli 2000 kierroksen.

      Itsellä seka-ajossa kestänyt 90tkm moitteettomasti kaikki ja kulutus on 7.5 - 8.5.

    • diidadii

      Itsellä vm 2007 ja mittarissa 82 tuhtta- Ainoa remppa oli ennen ensimmäistä katsastusta molempien raidetankojen päät jotka oli uusittava. Loota on ihanteellinen ajaa ja liikkuminen tosi jouhevaa. Kovaa jos haluaa lähteä voi käyttää joy stickkiä eli lutu lautaan ja heittää isompaa kepillä sisään. Ihan riittävän kovaa lähtee tai talla ihan pohjaan ja 6000 runtua on koneessa ja ainakin pari Volvolla pullistelemaan ryhtynyt on ollut ihmeissään. Auto on riittävän lämmin talvella ja käyntiin on lähtenyt kun kello. Koneessa on ketju, ei hihnaa joten isoa säästöä tulee kun ei tarvitse 60-80 tuhannen välein heitää tonnia hihnan vaihtoon. Sillä rahalla tekee monta huoltoa. Rauhallisesti kun ajaa niin maantiellä kulutus 7 litran tietämissä ja pelkässä kaupunkiajossa n. litra lisää. Itse olen aivan haltioissani neljän ranskalaisen auton jälkeen tästä luotettavuudesata mitä Cali on osoittanut. Vikoja on ollut 99% vähemmän.

    • Caliber 2008

      Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa, itsellä vm. 2008 2.0 CVT ja hyvin on toiminut. Potku riittää ihan hyvin, esikaupunkialueella kun pitää kierrokset kolmessa tonnissa, muut jäävät tyypillisesti horisonttiin valoista lähdettäessä. Itse olen oppinut tykkäämään variaattorin nykimättömyydestä. Onhan tavallisella automaatilla varustetussa autossa hetkittäin enemmän G-voimia niskassa, mutta CVT vetää tasaisesti. Paikaltaan kovaa lähdettäessä auto ei ole raketti, mutta 40-50 km/h jälkeen alkaa tapahtua enemmän. Kierroksia vaan koneeseen niin kulkee! CVT on Nissanin tekemä laatikko ja se löytyy aika monen auton nokalta. A-mersuissa sen ohjausyksikön kanssa on ollut kuulemma häikkää, mutta olen ymmärtänyt että se on ollut tietyn sarjan ongelma. Itse en juuri käytä puoliautomaatti-toimintoa vaan ajelen D silmässä. Joku jutteli ruotsin/jenkkien saitilla että oli verrannut kiihtyvyyttä itse vaihtaen vs. automaattina ja automaatti oli nopeampi kelloa vasten, itse vaihtaen meno oli tuntunut "urheilullisemmalta" mutta niinhän se usein on muutenkin.

    • ei tojotaan ainakaan

      vikastojen mukaan yksi vikaisemmista autoista nykyään, tiedä hänestä. Eikä testimenestystäkään ole tullut, toinen pitää toisesta ja toinen . ... Eiköhän kaikilla nykyautoilla pärjää.

      • Vaan Caliber

        Eiköhän nuo vikatilastot parane kun hylkäämiset ovat johtuneet ainoastaan raidetankojen välyksistä.
        Itselläni 2006 jossa oli raidetangoissa merkintä revisio A. Määräaikaishuollon yhteydessä kysäisin ovatko tehneet asian parantamiseksi mitään niin osasivat kertoa, että revisio C:ssä mennään ja merkittävin parannus on raidetangon päiden rasvanipa.


      • PURE JENKKI
        Vaan Caliber kirjoitti:

        Eiköhän nuo vikatilastot parane kun hylkäämiset ovat johtuneet ainoastaan raidetankojen välyksistä.
        Itselläni 2006 jossa oli raidetangoissa merkintä revisio A. Määräaikaishuollon yhteydessä kysäisin ovatko tehneet asian parantamiseksi mitään niin osasivat kertoa, että revisio C:ssä mennään ja merkittävin parannus on raidetangon päiden rasvanipa.

        heh, luulin jo että rasvanipat ja säännöllinen alustan osien voiteluhuolto jäi 60-luvun lopulle tai aivan 70-luvun alkuun, vaan ei. Dodgessa se on siis edelleen.

        Jenkkilaatua jee.


      • nuevos
        PURE JENKKI kirjoitti:

        heh, luulin jo että rasvanipat ja säännöllinen alustan osien voiteluhuolto jäi 60-luvun lopulle tai aivan 70-luvun alkuun, vaan ei. Dodgessa se on siis edelleen.

        Jenkkilaatua jee.

        nehän tulevat vain 20 vuotta jäljessä kehityksessä.


      • Caliber 2008
        nuevos kirjoitti:

        nehän tulevat vain 20 vuotta jäljessä kehityksessä.

        Edelleenkään ei mitään ongelmia auton kanssa. Nyt lumien saavuttua Etelä-Suomeen, nauran partaani kun muut autot juuttuvat mahastaan kiinni paikkoihin. 20 cm maavaran ja isojen pyörien turvin pääsee aika monesta paikasta. Samoin CVT:n tasainen veto on loistava liukkaalla. Liikennevaloissa kierrokset 3 tuhanteen ja nelivetovehkeille jää korkeintaan keulan mitan. Näin ainakin Nokian Hakkapeliitoilla. Täysin aliarvioitu auto, takaluukun satunnaisen pienuuden kanssa on todella oppinut elämään kaatamalla takapenkit, jolloin tilaa onkin niin paljon ettei muista löydy. Mihin vaihtaisin - onkin suuri kysymys. Pitäisi laittaa kaksi kertaa enemmän rahaa pöytään että löytyisi realistisia vaihtoehtoja.


      • 2.0 CVT -06
        Caliber 2008 kirjoitti:

        Edelleenkään ei mitään ongelmia auton kanssa. Nyt lumien saavuttua Etelä-Suomeen, nauran partaani kun muut autot juuttuvat mahastaan kiinni paikkoihin. 20 cm maavaran ja isojen pyörien turvin pääsee aika monesta paikasta. Samoin CVT:n tasainen veto on loistava liukkaalla. Liikennevaloissa kierrokset 3 tuhanteen ja nelivetovehkeille jää korkeintaan keulan mitan. Näin ainakin Nokian Hakkapeliitoilla. Täysin aliarvioitu auto, takaluukun satunnaisen pienuuden kanssa on todella oppinut elämään kaatamalla takapenkit, jolloin tilaa onkin niin paljon ettei muista löydy. Mihin vaihtaisin - onkin suuri kysymys. Pitäisi laittaa kaksi kertaa enemmän rahaa pöytään että löytyisi realistisia vaihtoehtoja.

        Kirjoitin tuolla aiemmin kuminauhamaisuudesta ja pykälästä kaasupolkimessa.
        Kun käytin huollossa viimeksi ja laittoivat softapäivityksen, auto muuttui vieläkin paremmaksi. Nyt laatikolle annetaan enemmän vääntöä ja tehon tuntu lisääntyi. En ole mitannut, mutta uskon kiihtyvyyden parantuneen ihan kellollakin mitattuna.

        Ja kyllä sillä ehtii, niinkuin ehti ennenkin. Sutimisen estoa minulla ei ole ja sitä joskus kaipaisi. Mutta tasaisella kaasulla kyllä pääsee liikkeelle paljon keskiverto etuveto-manuaalia paremmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe