Usti Nab Labem

Nefilim

Teollisuuskaupunki ja sen kyllä huomasi. Kaupungissa ei ollut paljon mitään nähtävää, koska turismia ei ollut. Aluksi suunnitelmiin kuului auton vuokraus alueella, mutta se peruuntui vuokrafirman teknisten ongelmien takia. Nähtävänä olisi ollut tippukiviluolia suht lähellä, mutta missasimme ne, samoin missasimme linnanrauniot lähistöllä.
Kukkulan päällä oli keltainen kartanolinna, jonne suhautimme taksilla. Täältä avautui näkäymä kaupungin yli ja vuorille. Jos tässä kaupungissa haluaa vierailla, kannattaa varata aikaa n. 1. päivä, se riittää vallan hyvin. Vuokra-autoa suosittelen, liikkuminen alueella paljon helpompaa.

Keskustassa on erittäin hyvä italailaisravintola (espanjalaisen vieressä, jossa on töykeä palvelu) Jossa ruoka on äärimmäisen herkullista, pasta ja pizza molemmat, ja hinnat ei päätä huimaa. Lisäksi keskustan kahvilassa Kafe Alibissa kannattaa vierailla, erittäin kiva myyjä, blondi Adii, joka ei tosin puhu englantia lainkaan, mutta on oikein sympaattinen ja mukava.

Muuten tässä paikassa ei juuri puhuta englantia ja turisteja suorastaan kammotaan, jos jutulle yrittää mennä. Eivät ole epäystävällisiä, vaan peloissaan. Hakevat aina jonkun tueksi tilanteeseen ja näyttää kun kylmä hiki valuisi, kun joutuvat yrittämään kommunikointia. No tässä paikassa ei olla totuttu turisteihin eikä paikka mikään rysä olekaan.

Majoituimme Penzion Ladassa, joka oli laadukas paikka hintaansa nähden. Majatalon emäntä puhui hyvää englantia, ja oli oikein mukava. Toisen yön majoitus oli 10 - 15 km:n päässä keskustasta maaseudulla majatalossa, jonka alakerrassa toimi kapakka. Paikka oli ok. Ja sitä piti vanha pariskunta. Olivat kyllä avuliaita, mutta englantia ei puhuttu. Paikassa oli paljon hauskoja nukkeja, joita mies keräili. Niitä oli huoneessammekin. Joku saattaisi kokea ne jopa pelottavaksikin.

1

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usti

      eli Aussig an der Elbe. Omalla autolla olimme liikkeellä ja tosiaan sama huomio, itse kaupungissa ei paljon mitään nähtävää. Kävellen aika nopeasti läpi. Olimme kaupungin keskustassa Interhotelissa, joka oli netistä etukäteen varattu, edullinen. Söimme edellisen kirjoittajan mainitsemassa espanjalaisessa ja palvelu oli jonkin verran hidasta, mutta töykeänä emme sitä pitäneet. Varmaankin päivästä ja tarjoilijasta kiinni, kuten melkein missä hyvänsä. Kieliongelmiin emme törmänneet, saksalla pärjäsi kaikkialla, hotellin respassa jopa erinomaisesti. Muuten sopivan matkan päässä Dresdenistä, jos haluaa yöpyä pienemmässä paikassa ja edullisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe