Krooninen poskiontelontulehdus

Miten eroon siitä?

Muutin pois edellisestä asunnostani, jossa paljastui kosteusvaurio, joka kattoi n 1/3 makuuhuoneestani. Olin selittämättömällä tavalla kipeä asunnossa koko ajan ja ajan mittaan enenevässä määrin.

Oli ikäänkuin poskiontelon tulehdus, jossa limaa valuu jatkuvasti nieluun, ja mitä antibiootit tai antihistamiinit eivät parantaneet, eikä kortisoninenäsuihke. Lisäksi oli astman kaltaista yskää, johohn astmalääkkeet eivät tosin auttaneet. Aluksi oli silmien kirvelyä, mutta se hävisi parin viikon kuluessa ja nuo muut tulivat tilalle.

En tiedä olinko altistunut homeille vai olinko allerginen edellisen asukkaan koirasta jääneille eläinpölyille (minulla on myös koira-allergia). Pois muuttaessani nuo oireet aluksi hävisivät, mutta ovat nyt alkaneet tulla uudestaan. Tässä uudessa asunnossa on ollut kosteusvaurioita, jiota ei ole pahemmin hoidettu vaan jätetty kuivumaan itsekseen. Toisaalta täälläkin on n 10 v sitten asunut koira.

Nyt olen taas lähtöruudussa, enkä tiedä mitä tehdä ja mistä oireet johtuvat. Pitäisikö mennä jonnekin testeihin tai onko niistä oikeasti mitään hyötyä? Pitäisikö muuttaa uudelleen? Tässä on aika kynnys myydä ja ostella asuntoja jatkuvasti, kun meillä on lapsikin. Luin toisesta ketjusta sieni-infektiosta, voisikohan tämä olla sellaista, joka olisi aktivoitunut uudestaan?

Kummassakaan asunnossa ei ole ollut klassista homeen hajua, edellisessä tosin oli selviä voc-yhdisteitä kyllä. Olen käynyt terveyskeskuksessa ja yksityisellä lääkärillä nenä-silmä-korvalääkärillä ja sisätautilääkärillä, mutta eivät ole mitään ihmeempaa kommentoineet, vain että nuha voisi olla allergiaa ja aluksi ajattelivat, että yskä olisi astmaa, mutta sitten pef-puhallukset eivät vahvistaneet sitä.

Haluaisin vaan tietää, miten erityisesti tästä jatkuvasta nieluun valuvasta limasta pääsee eroon. Jos antibiootit ja allergialääkkeet pahentavat sitä, onko joku luonnonlääkitys, jota voisi itse kokeilla?

5

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasapainoilen

saman ongelman kanssa. Muuta apua en ole löytänyt kuin poskionteloiden huuhtelemisen suolavedellä ja jos sekään ei riitä otan kuurin oliivinlehtiuutetippoja 3 kertaa päivässä, kunnes auttaa. Vinkin tuohon oliivinlehtiuutetippaan sain täältä, joten kiitos avusta tuntemattomalle, joka toi sen tiedon palstalle.
      Niin ja yksi ratkaiseva apu on välttää oleskelelua tiloissa, joissa nenä menee tukkoon.

• Oliivi.

Sain hometyöpaikasta näköjään ikuisen riesan poskionteloihini.
        Ne turpoavat helposti homeisissa ja tunkkaisissa paikoissa ja tulee painostava, tykyttävä tunne otsalle.
        Antihistamiinit ja kortisonisuihkeet eivät auta mitään. Ajan myötä vain tuntuvat lisäävän turvotusta.

Monenlaisia itsehoitokokeiluja olen tehnyt.
        Oliivinlehtiuutetta voi laittaa nenäsuihkeeksi laimennettuna, samoin greipinsiemenöljytippoja, myös chiliä olen laittanut (on kyllä tosi tujua, varovaisuutta !), maitohappobakteeriliuosta valkosipulia ym. Myös nenähuuhtelukannuun voi laittaa em. aineita.
        Olen nauttinut niitä myös sisäisesti kuuriluonteisesti ja monia muitakin aineita, esim. oreganoöljyä, vitamiineja, hivenaineita, maitohappobakteereja.

Sanasingon mainitsemaa ruokasoodaa ei ole vielä laittanut huuhtelukannuun, mutta olen käyttänyt sitä kyllä sisäisesti veteen tai viherjuomaan sekoitettuna.

Pärjäilen kyllä näillä omahoidoilla, jos ei tarvitse mennä hometaloihin.

Varmaan jonkinlainen home/sienikasvusto jyllää sisälläni, koska minulla on myös iholla jotain sieni-ihottumaa, lähinnä rintojen alla ja myös vähän nivustaipeessa. Välillä se näyttää häviävän, mutta sitten taas tulee. Kuumat ilmat näyttävät pahentavan ihottumaa.

Ruokavaliolla on myös suuri merkitys olotilaan. Olen huomannut, että sokerin ja valkojauhotuotteiden välttäminen on hyväksi. Viherjuomat, kasvikset ja kotoiset marjat ja vihannekset hyviä.

• "Luin toisesta ketjusta sieni-infektiosta, voisikohan tämä olla sellaista, joka olisi aktivoitunut uudestaan?"

- Niin arvelen, itse kärsin samasta vaivasta, tosin jokainen tuntee itsensä parhaiten ja voin puhua ainoastaan omasta puolestani. Lue kirjoituksiani, jos kiinnostaa, sillä en jaksa kirjoittaa kaikkea aina uudestaan. Tsemppiä!

Jk. Tää on ollut aika hyvä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9187336/44992122

Ks. myös:

http://www.toxic-black-mold-info.com/moldhealth.htm

http://www.sciencedaily.com/releases/1999/09/990910080344.htm

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10488788

• fv fsgbf

Toi kuulostaa aika lailla siltä, mikä mulla on. Tähän tosin liittyy hajuaisitin ylikehittyminen, ei vähgeneminen. Olen alkanut haistaa kaikkia homevaurioihin liittyviä asioita aivan todella herkästi viime aikoina. Siitä olen saanut melkein luulosairaan maineen, kun omassa neneässä tuntuu jossain paikassa äärimmäisen vahva ja selvä hometalon haju, ja muut ihmiset eivät ihan tosiaan haista yhtään mitään. Viimeksi piti raahata kukkaruukut ulos, kun tuntui, että sain niistäkin oireita. Voisin jopa vannoa, että saan oireita päivänvarjosta (ulkona!!), jota on aikaisemmin säilytetty homeisessa kellarissa. Se tuntuu aika uskomattomalta.

Millaisella aikajänteellä nämä oireet teillä ilmenevät? Itsestäni tuntuu, että esim. käynti homeisessa talossa voi aikaansaada sen jälkeen tuota nieluun valuvaa limaa jopa pariksi päiväksi. Olen etsinyt asuntoa ja yleensä en huomaa niissä sisällä mitään vikaa. Välillä tulee kuitenkin parin tunnin päästä kotona tuollainen limareaktio. Toimiiko tämä muilla samalla lailla vähän jälkijättöisesti vai kuvittelenko vain sen kaiken?

• reumainen
        fv fsgbf kirjoitti:

Toi kuulostaa aika lailla siltä, mikä mulla on. Tähän tosin liittyy hajuaisitin ylikehittyminen, ei vähgeneminen. Olen alkanut haistaa kaikkia homevaurioihin liittyviä asioita aivan todella herkästi viime aikoina. Siitä olen saanut melkein luulosairaan maineen, kun omassa neneässä tuntuu jossain paikassa äärimmäisen vahva ja selvä hometalon haju, ja muut ihmiset eivät ihan tosiaan haista yhtään mitään. Viimeksi piti raahata kukkaruukut ulos, kun tuntui, että sain niistäkin oireita. Voisin jopa vannoa, että saan oireita päivänvarjosta (ulkona!!), jota on aikaisemmin säilytetty homeisessa kellarissa. Se tuntuu aika uskomattomalta.

Millaisella aikajänteellä nämä oireet teillä ilmenevät? Itsestäni tuntuu, että esim. käynti homeisessa talossa voi aikaansaada sen jälkeen tuota nieluun valuvaa limaa jopa pariksi päiväksi. Olen etsinyt asuntoa ja yleensä en huomaa niissä sisällä mitään vikaa. Välillä tulee kuitenkin parin tunnin päästä kotona tuollainen limareaktio. Toimiiko tämä muilla samalla lailla vähän jälkijättöisesti vai kuvittelenko vain sen kaiken?

Kyllä voit ihan hyvin saada ulkona päivänvarjosta oireet. Itse saan ulkona ihmisestä, joka tulee tilasta, missä en itse pysty olemaan. Samoin itsekin haistan tosi herkästi homeet tms epäilyttävät hajut. Ja tällainen limareaktio tulee vielä enemmän jälkijättöisestikin, jopa seuraavana yönä tai aamulla huomaan että taas valuu nieluun limaa. Se sitten kestää. Tosin tuo onteloiden turpoaminen alkaa melkein välittömästi. Nyt kesäloman aikana on ollut helpompaa, mutta kärsin samanlaisesta kroonisesta tulehduksesta poskiontelossa -on jatkunut puolitoista vuotta. Eikä se lähde millään lääkityksellä. Olen kokeillut myös luontaislääkkeitä ja yrttejä, ne tuovat helpotusta, mutta eivät paranna. Minä olen saanut parhaimman avun valkosipulista. Saman olen huomannut että sokeri vaikeuttaa. Minulla on verikokeessa todettu allergia erittäin monille homeille.... töistä :( Ei tätä aina jaksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      128
      5859
    2. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      17
      4061
    3. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      46
      3919
    4. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      180
      3268
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      240
      1672
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1466
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1327
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      78
      1122
    9. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      19
      1093
    10. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1089
    Aihe