Muuan vl kirjoittaa normaaliin vl-tapaan eräässä ketjussa, että PH:n armolahjojen aika on ohi. Tämä on niin valheellista opetusta ja kyseessä on tärkeä asia, että teen vastauksestani hänelle oman avauksen.
-----------------------------------------
Täyttä vl-ROSKAA!
Melperi1
"Profetoimista ja kielillä puhumista tapahtui alkuseurakunnassa. Seuraava jae näyttäisi viittaavan siihen, että nämä armolahjat loppuvat kuitenkin myöhemmin.
1. Kor. 13:8:
"Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi."
Jätit normaaliin vl-KIEROUDEN tapaan pois keskeisen osan tuosta raamatunpaikasta. Tärkeä kokonaisuus on seuraava:
1.Kor. 13:
"8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista."
Tuossa todetaan, että vajavaisuus (mm. profetoiminen ja muut armolahjat) katoaa sitten, kun tulee täydellisyys. Mikä on tuo täydellisyys? Se on JEESUKSEN TOINEN TULEMINEN.
Tämän jälkeen ei enää tarvita armolahjoja, mutta RAKKAUS säilyy senkin jälkeen.
Paavalin opetuksen mukaan siis Pyhän Hengen armolahjat ovat TÄYDESSÄ KÄYTÖSSÄ tänä päivänä. Mutta kun Pyhä Henki ja PH:n armolahjat eivät toimi vl-herätysliikkeen piirissä vl-VALHEOPPIEN vuoksi (joitakin aitoja uskovaisia lukuunottamatta), niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää opettaa sinun tavoin, että armolahjojen aika on ohi. Tätä opetusta tehostetaan PH:n armolahjojen ivaamisella.
Opetus armolahjoista ja kaikki muu keskeinen vl-HARHALAHKON VALHEOPETUS tähtää Jumalan sanan murskaamiseen, omavanhurskaan itsensä korottamiseen Jumalan yläpuolelle (syntien anteeksi antaminen), ihmisten harhaanjohtamiseen sekä aitojen uskovaisten halveksimiseen ja ivaamiseen.
Nämä ovat SRK:n "armolahjoja".
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9217007/45122180
Armolahjojen aika ohi?
76
600
Vastaukset
- Meiliaikku
Armolahjat on edelleen käytössä Jumalan seurakunnassa, kuten Raamattu niistä puhuu.Jokaisella Jumalan lapsella on on armolahja/lahjoja. armolahjat palvelevat seurakuntaa.Raamattu varoittaaa niitä käyttämästä väärin.
- Meiliaikku
Raamatusta nämä kaikki löytyvät ja ne ovat seurakunnassa käytössä. Kielillä puhumisen armolahja ja sen ymmärtäminen on, mutta te ette sitä sanomaa usko. Kaikki armolahjat ovat seurakunnassa käytössä.
- Jompikumpi
Meiliaikku kirjoitti:
Raamatusta nämä kaikki löytyvät ja ne ovat seurakunnassa käytössä. Kielillä puhumisen armolahja ja sen ymmärtäminen on, mutta te ette sitä sanomaa usko. Kaikki armolahjat ovat seurakunnassa käytössä.
et ymmärrä mitään aiheesta tai valehtelet.
Meiliaikku kirjoitti:
Olet väärässä. sillä ei kaikki armolahjat ole seurakunnan käytössä, kuten
1 Kor. 14;1 Tavoitelkaa rakkautta ja PYRKIKÄÄ SAAMAAN HEGELLISIÄ LAHJOJA, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
2 SILLÄ KILEILLÄ PUHUVA EI PUHU, VAAN JUMALALLE; ei häntä näet KUKAAN YMMÄRRÄ, sillä hän puhuu SALAISUUKSIA HENEGESSÄ.
Näin ihminen Pyhän Hengen välityksellä vahvistaa itseään Jumala- suhteessa, ei seurakuntaa. Tämä on persoonakohtainen armolahja.
Miten se sitten koituu TOISENA ARMOLAHJANA SEURAKUNNAN KÄYTTÖÖ?
A) armolahja itselle >4 Kielillä puhuva RAKENTAA ITSEÄÄN,
B) armolahja seurakunnalle > mutta profetoiva RAKENTAA SEURAKUNTAA.
C) Osoitus seurakunnasta, jolle ei PYHÄ HENKI ole voidellut >5 Soisin teidän KAIKKIEN PUHUVAN KILILLÄ ( kuten kristillisissä seurakunnissa yleensä on ), mutta VIELÄ MILEUUMMIN soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä NIIN, ETTÄ SEURAKUNTA NIIN RAKENTUU
D) 6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
E) Muut armolahjat olisi hyvä rakentaa seurakuntaa > 12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
13 SENTÄHDEN RUKOILAAN se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
>> Oletteko muuten kuulleet koskaan, että VCL saarnassa oltaisiin rukoiltu armolahjojen puolesta, ei varmaan koskaan.
F) 18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin PUHUA VIISI SANAA YMMÄRRYKSELLÄNI, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
G) 22 KIELET EIVÄT SIIS OLE MERKKINÄ USKOVILLE ( nehän eivät ole MERKKINÄ lestadiolaisille ), vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, VAAN USKOVILLE.
H) Onko todella VL;llä ollenkaan armolahjaa? >27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; ( Kuka VL puhuu kielillä? )
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle. ( Kuka Vl selittää? )
29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; ( Kuka penkkiläinen uskaltaa kommentoida puhujaa?? )
I) 37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. ( SRK estää kilillä puhumisen, jolloin Pyhä Henki ei tule heihin )
Kes.- ei ry:illä
Fakta tuntuu olevan, ettei vl-piireissä ole armolahjoja. Vai onko joku kuullut 'ihmeparantamisista' vaikkapa suviseuroissa?
- Hmmm.
aika vähissä. Minkähän takia...?
- Oli ja meni
opettavat rauhanyhdistyksellä SRK:n raamatun pohjalta, että armolahjojen aika on ohi.
- E.Vähätyinen
armolahjoja sinulla on tai mistä saat nauttia yhteisösi kautta?
Pidät armolahjoja niin arvossaniin siksi kiinnostuin- weha.
Jumalan lapsilla on ainakin, toki pelastuksen armolahja. Sitten on kaikilla Jumalan lapsilla myös Henkien eroittamisen armolahja:
Joh.10:5. "Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä."
Jumala on tietysti omaa seurakuntaansa "lellinyt" ja antanut yhden kaikkein tärkeimmistä armolahjoista, eli opettamisen armolahjan, jota ilman muuta tarvitaan kaikkena aikana. Muutamilla Jumalan seurakunnan jäsenillä, on useammankin kielten lahja, jota nykyisin paljon myös opiskellaan. Näin oli myös apostolilla, erikielten lahja, että voi monin eri kielin saarnata kansaivälisessä korintossa:
1.kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki". - weha.
weha. kirjoitti:
Jumalan lapsilla on ainakin, toki pelastuksen armolahja. Sitten on kaikilla Jumalan lapsilla myös Henkien eroittamisen armolahja:
Joh.10:5. "Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä."
Jumala on tietysti omaa seurakuntaansa "lellinyt" ja antanut yhden kaikkein tärkeimmistä armolahjoista, eli opettamisen armolahjan, jota ilman muuta tarvitaan kaikkena aikana. Muutamilla Jumalan seurakunnan jäsenillä, on useammankin kielten lahja, jota nykyisin paljon myös opiskellaan. Näin oli myös apostolilla, erikielten lahja, että voi monin eri kielin saarnata kansaivälisessä korintossa:
1.kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki".VL-oppi ei sano, Että Pyhän Hengen armolahjat ovat ohi. Toki apostolinen murrosaika aika on ohitse, koska Raamattu on loppuun kirjoitettu ja sen sana jo merkein vahvistettu:
20. Mutta he(apostolit), menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta.
P. Markuksen Evankeliumin loppu weha. kirjoitti:
1.kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki".ROSKAA!
en lähde tällä palstalla kertoilemaan tuollaisista itseeni liittyvistä asioista.
Siunausta sinulle!- tytti 87
Melperi1 kirjoitti:
en lähde tällä palstalla kertoilemaan tuollaisista itseeni liittyvistä asioista.
Siunausta sinulle!" Toki apostolinen murrosaika aika on ohitse"
Onko sitten myös apostoleille luvattu syntien anteeksiantaminen ja syntien pidättäminenkin loppu? - weha.
Melperi1 kirjoitti:
Siunausta sinulle!Pääpointi 1.kor.14-luvussa on, että kun seurakunnassa puhutaan ja opetetaan, sen tulee olla omaa äidinkieltä, eli siis suomea suomessa. Ei ole mitään mieltä puhua jollain kielellä ja sitten tulkata, ellei ole joku ulkomaalainen vieraileva puhuja, joka puhuu muuta kieltä. Silloin se tulkataan omalle äidinkielelle.
Ymmärrän, että kysymys on todellakin eri-kielen lahjasta.
1.kor.14:18. Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki...20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
Lapsen kielenhän me tiedämme, että se on kieltä, jota kukaan ei ymmärrä.
8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
kielilläpuhumistani vai siansaksaa?: "Oh jeesus, ahka madaada, lets skoola, a kaadika mooda, de petsodi peela, oi kiitos jeesus, oh kaarika moo, de diisima, ah taala oh kitos, kitos, kiitos ja ylistys halleluujaah, kiitos herralle"
Tähän malliin puhutaan joissakin karimaattisissa piireissä, jota olen kyllä kuullut. - Hmmm.
weha. kirjoitti:
Pääpointi 1.kor.14-luvussa on, että kun seurakunnassa puhutaan ja opetetaan, sen tulee olla omaa äidinkieltä, eli siis suomea suomessa. Ei ole mitään mieltä puhua jollain kielellä ja sitten tulkata, ellei ole joku ulkomaalainen vieraileva puhuja, joka puhuu muuta kieltä. Silloin se tulkataan omalle äidinkielelle.
1.kor.14:18. Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki...20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
kielilläpuhumistani vai siansaksaa?: "Oh jeesus, ahka madaada, lets skoola, a kaadika mooda, de petsodi peela, oi kiitos jeesus, oh kaarika moo, de diisima, ah taala oh kitos, kitos, kiitos ja ylistys halleluujaah, kiitos herralle"
Tähän malliin puhutaan joissakin karimaattisissa piireissä, jota olen kyllä kuullut.huipputyyppi...
- E.Vähätyinen
Melperi1 kirjoitti:
Siunausta sinulle!Yleisesti
Mitä armolahjoja tarvitaan ?
Joukko jolla profetoimisen lahja että pystyy tulkitsemaan raamattu ja neuvomaan auttaen taivastielle on mielestäni paljon weha. kirjoitti:
Pääpointi 1.kor.14-luvussa on, että kun seurakunnassa puhutaan ja opetetaan, sen tulee olla omaa äidinkieltä, eli siis suomea suomessa. Ei ole mitään mieltä puhua jollain kielellä ja sitten tulkata, ellei ole joku ulkomaalainen vieraileva puhuja, joka puhuu muuta kieltä. Silloin se tulkataan omalle äidinkielelle.
Tähän malliin puhutaan joissakin karimaattisissa piireissä, jota olen kyllä kuullut.Olet maallistunut Weha muiden VL;ien mukana.
Väität, että vieraan kielen puhuminen on samaa kun kileillä puhuminen. Olet todella ala- koululainen teologisesti.
Kuulen viikoittain kielillä puhumista seurakunnassa ja usean rukouksessa Henki puhuu myös kauttani kielillä.
Se ei ole oma tuotos, vaan Pyhän Hengen tuota, josta nauttivat ne tuhannet uskoon tulee myös ensimmäisenä Helluntaina. Eivät he ruotsia tai suomea puhuneet.
Ap. t. 2:4
He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Mutta Weha, se vaatii uudestisyntyneen ihmisen, joka on Pyhän Hengen voideltu, joten kohdallasi on kaiketi ilman parannusta Jeesukseen enää mitään tehtävissä.
Pääpointi 1.kor.14-luvussa on, että kun seurakunnassa puhutaan ja opetetaan, sen tulee olla omaa äidinkieltä, eli siis suomea suomessa. *** Tsot, Tsot, opetus on Suomen kielellä, mutta Hengessä täytetty puhuu kieliä.
Kielillä puhumisen armolahjoista ensimmäinen on itselle, toiset seurakunnalle. Mutta Pyhällä Hengellä täyttymättömälle tämä on turha tieto. Aiheuttaa vain KATEUTTA, KUTEN Wehassa.
Ei ole mitään mieltä puhua jollain kielellä ja sitten tulkata, ellei ole joku ulkomaalainen vieraileva puhuja, joka puhuu muuta kieltä. Silloin se tulkataan omalle äidinkielelle. ** Niin se on vain VL piireissä eri-kielen lahjasta, tulkata häätyy.
Tähän malliin puhutaan joissakin karimaattisissa piireissä, jota olen kyllä kuullut.** Väärin, ei noin se mene. Taidat olla kateellinen.
Kes.- Meiliaikku
weha. kirjoitti:
VL-oppi ei sano, Että Pyhän Hengen armolahjat ovat ohi. Toki apostolinen murrosaika aika on ohitse, koska Raamattu on loppuun kirjoitettu ja sen sana jo merkein vahvistettu:
20. Mutta he(apostolit), menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta.
P. Markuksen Evankeliumin loppuHyvä havainto Wehalta. Raamattu sanookin, että seuratkaa merkkejä.
- vlatiska
Melperi1 kirjoitti:
ROSKAA!
paloivat Melperin hatusta.
- heino .
Melperi1 kirjoitti:
ROSKAA!
olla norttia? Vieläkö palaa ?
heino E.Vähätyinen kirjoitti:
Yleisesti
Mitä armolahjoja tarvitaan ?
Joukko jolla profetoimisen lahja että pystyy tulkitsemaan raamattu ja neuvomaan auttaen taivastielle on mielestäni paljonArmolahjat ovat apuvälineitä taivastien kulkijoille.
Kaikkein tavallisin PH:n armolahjoista on
A. KIELILLÄ PUHUMISEN ARMOLAHJA.
Tämän sisältö voi olla kahta tyyppiä:
1) Henkilö puhuu ns. enkelien kieltä, jota kukaan ei ymmärrä.
1.Kor. 14:2
"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."
Tätäkin kieltä voidaan ymmärtää, jos ihmisellä on
B. KIELTEN SELITTÄMISEN ARMOLAHJA.
Samalla henkilöllä voi olla nämä molemmat. Eli hän voi puhua kielillä ja itse selittää puheen sisällön.
2) Henkilö puhuu jotakin tunnettua maailmankieltä, jota hän ei lainkaan osaa.
On tapahtunut lukuisia kertoja, että ihminen puhuu kielillä. Tilaisuuden jälkeen hänen luokseen on tullut esim. afrikkalainen henkilö, joka sanoo: "Puhuit kauniisti swahilin kieltä ja kerroit tarkkaan asioita minun elämästäni. Missä olet oppinut swahilin kielen?".
Henkilö vastaa: "En osaa sanaakaan swahilin kieltä."
C. PROFETOIMISEN ARMOLAHJA
Tämän armolahjan omistava henkilö voi kertoa ihmisille asioita näiden tulevista tapahtumista. Erityisesti rohkaisun sanoja.
Armolahjat ovat tarkoitettu ihmisen uskonelämän vahvistamiseen, rohkaisuun ja kannustamiseen. Niiden avulla ihmistä ei ole tarkoitus lyödä lyttyyn.
D. HENKIEN EROTTAMISEN ARMOLAHJA
Tämä on hyvin tärkeä armolahja ja toisaalta melko harvinainen armolahja. Suuri PH:n armolahjojen tuntija weha toteaa jossain: "Kaikilla uskovaisilla on henkien erottamisen armolahja". Sama weha luulee, että kielillä puhumisen armolahja tarkoittaa vieraiden kielten osaamista. Että semmosta...
On tapahtunut tilanteita, joissa joku ihminen on mennyt mikrofonin taakse puhumaan jotakin. Hetken kuluttua yleisön joukosta on noussut ylös henkilö ja sanonut: "Lopeta! Ja tule pois sieltä."
Tällä henkilöllä on ollut henkien erottamisen armolahja ja tämä on paljastanut, että puhuja puhuu väärän hengen vaikutuksesta. Niinpä hän on jumalallisella rohkeudella katkaissut kyseisen henkilön puheen.
E. TERVEEKSI TEKEMISEN ARMOLAHJA
Tästä kiistellään paljon. En rupea sitä spekuloimaan.
Lue lisää:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/1Kor.12.html- Meiliaikku
weha. kirjoitti:
Tähän malliin puhutaan joissakin karimaattisissa piireissä, jota olen kyllä kuullut."mitä hyötyä siitä on, jos minä puhun kielillä, jota kukaan ei ymmärrä" Puheen pitää olla ymmärrettävää.Tätä passaa kesitaksenkin miettiä.
Meiliaikku kirjoitti:
"mitä hyötyä siitä on, jos minä puhun kielillä, jota kukaan ei ymmärrä" Puheen pitää olla ymmärrettävää.Tätä passaa kesitaksenkin miettiä.
"Puheen pitää olla ymmärrettävää."
"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."
Käsketkö sinä Paavalia puhumaan ymmärrettävää kieltä? Se on jo myöhäistä.- E.Vähätyinen
Melperi1 kirjoitti:
Armolahjat ovat apuvälineitä taivastien kulkijoille.
Samalla henkilöllä voi olla nämä molemmat. Eli hän voi puhua kielillä ja itse selittää puheen sisällön.
On tapahtunut lukuisia kertoja, että ihminen puhuu kielillä. Tilaisuuden jälkeen hänen luokseen on tullut esim. afrikkalainen henkilö, joka sanoo: "Puhuit kauniisti swahilin kieltä ja kerroit tarkkaan asioita minun elämästäni. Missä olet oppinut swahilin kielen?".
Tämän armolahjan omistava henkilö voi kertoa ihmisille asioita näiden tulevista tapahtumista. Erityisesti rohkaisun sanoja.
Armolahjat ovat tarkoitettu ihmisen uskonelämän vahvistamiseen, rohkaisuun ja kannustamiseen. Niiden avulla ihmistä ei ole tarkoitus lyödä lyttyyn.
Tämä on hyvin tärkeä armolahja ja toisaalta melko harvinainen armolahja. Suuri PH:n armolahjojen tuntija weha toteaa jossain: "Kaikilla uskovaisilla on henkien erottamisen armolahja". Sama weha luulee, että kielillä puhumisen armolahja tarkoittaa vieraiden kielten osaamista. Että semmosta...
On tapahtunut tilanteita, joissa joku ihminen on mennyt mikrofonin taakse puhumaan jotakin. Hetken kuluttua yleisön joukosta on noussut ylös henkilö ja sanonut: "Lopeta! Ja tule pois sieltä."
Tällä henkilöllä on ollut henkien erottamisen armolahja ja tämä on paljastanut, että puhuja puhuu väärän hengen vaikutuksesta. Niinpä hän on jumalallisella rohkeudella katkaissut kyseisen henkilön puheen.
Lue lisää:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/1Kor.12.htmlTervehdys
Kirjoitit ehkä rajummin mitä osasin odottaakaan
Mutta muista että ihmeitä ei kannata seurata.
Suurin ihme on muu kuin se, että joku ihminen jollakin voimalla ihmetystä ja kiitosta muilta ihmisiltä - 7,
Melperi1 kirjoitti:
"Puheen pitää olla ymmärrettävää."
Käsketkö sinä Paavalia puhumaan ymmärrettävää kieltä? Se on jo myöhäistä.1.Kor. 14:9 Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.
- 7-
Melperi1 kirjoitti:
Armolahjat ovat apuvälineitä taivastien kulkijoille.
Lue lisää:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/1Kor.12.html1.Kor. 14:19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
7- kirjoitti:
1.Kor. 14:19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1.Kor. 14. Toivottavasti tämän jälkeen ymmärrät Paavalin ajatukset.
Nyt poimit normaaliin vl-tapaan vain sattumat sopasta (= pari jaetta), joiden avulla yrität mitätöidä kielillä puhumisen, koska sitä ei esiinny vl-herätysliikkeessä liikkeen lukuisten VALHEOPPIEN vuoksi.- omia harhojaan
weha. kirjoitti:
1.kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki".Mikähän noista mainitsemistasi jutuista on mainittu Raamatussa armolahjoja lueteltaessa?
- täysin ja kokonaan
Meiliaikku kirjoitti:
Hyvä havainto Wehalta. Raamattu sanookin, että seuratkaa merkkejä.
Noinhan tehdään armeijassa; mitä enemmän jätkällä on merkkejä kauluksessa, sitä enemmän seuraajia.
- Mielioikku
Meiliaikku kirjoitti:
"mitä hyötyä siitä on, jos minä puhun kielillä, jota kukaan ei ymmärrä" Puheen pitää olla ymmärrettävää.Tätä passaa kesitaksenkin miettiä.
>mitä hyötyä siitä on, jos minä puhun kielillä, jota kukaan ei ymmärrä
on toki eri juttu kuin:
mitä hyötyä siitä on, jos minä puhun kielillä, joIta kukaan ei ymmärrä
tai
mitä hyötyä siitä on, jos minä puhun kielillä, MITÄ kukaan ei ymmärrä (joka on täysin yhtä hyvä suomennos kreikasta)
Mietihän näitä hartaasti!
- aciml ai nen
Nythän niitä nimen omaan tarvitaan. Vasta kun Jumalan pelastusprojekti on valmis, armolahjojen aika on ohi.
Happamia sanoi kettukin pihlajanmarjoista ;) Tuossa todetaan, että vajavaisuus (mm. profetoiminen ja muut armolahjat) katoaa sitten, kun tulee täydellisyys. Mikä on tuo täydellisyys? Se on JEESUKSEN TOINEN TULEMINEN.
Tämän jälkeen ei enää tarvita armolahjoja, mutta RAKKAUS säilyy senkin jälkeen. ** Juuri näin käy. Mitään armolahjoja ei tarvita, koska kaikilla on jumaluus- ruumis, jolla ei ole kuolemaa ja paikkaisin on selvä, Jerusalem.
VL;t eivät tiedä sitä, että Jumala tulee vasta sitten Jerusalemiin, (Ilm 21;2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. 3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "KATSO, JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ! Ja hän JA HÄN ON ASUVA HEIDÄN KEKSELLÄÄN ( kuten paratiisissa aikoinaan ), ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä KAIKKI ENTINEN ON MENNYT.")
Näin puhtaaksi Jeesus, juutalaiset ( 144 th. ) ja Pyhät valmistavat Jumalalle tien, ja sitten;
1. Kor. 15:24
Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman
1. Kor. 15:28
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut HÄNEN VALTAANSA KAIKEN, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Silloin kun Jumala hallitsee ja asuu ihmisten kanssa, ei ole muuta kun Harmonia ja Jumalan Kuninkuus.
Mutta VL armolahjoista? Ei niitä ole, koska ei ole Pyhää Henkeäkään. Kristilliset seurakunnat ovat täynnä Henkeä ja armolahjoja, mutta se on PYHÄN HENGEN TYÖ, ja jos ei sitä ole, ei ole työtäkään.
Hyvä, että otit esille.
Kes.- weha.
Tässä onkin yksi hyvä aihe, josta jäleen tulee ilmi, ettei voi olla hengellisessä yhteydessä hurmoksellisten henkien kanssa.
Raamattu puhuu nimenomaan vääristä ja petollisista ihmeistä:
Matt.24:24. "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin".
Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.
Sanon vastoin ns. vapaiden suuntien opetuksia, ettei apostolin virkaa enään ole. Helluntain murrosaikaa, ei myöskään enään ole. Nämäkin asiat löytyvät Raamatusta. - 7+8
weha. kirjoitti:
Tässä onkin yksi hyvä aihe, josta jäleen tulee ilmi, ettei voi olla hengellisessä yhteydessä hurmoksellisten henkien kanssa.
Raamattu puhuu nimenomaan vääristä ja petollisista ihmeistä:
Matt.24:24. "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin".
Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.
Sanon vastoin ns. vapaiden suuntien opetuksia, ettei apostolin virkaa enään ole. Helluntain murrosaikaa, ei myöskään enään ole. Nämäkin asiat löytyvät Raamatusta.Miten sitten selität lähetyskäskyn olevan voimassa vielä tänäkin päivänä?
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2] - weha.
7+8 kirjoitti:
Miten sitten selität lähetyskäskyn olevan voimassa vielä tänäkin päivänä?
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]apostolin virka oli vain niillä 12 Paavalilla. Apostolin toimi on taas lähettiläs, joka ei ole sama kuin apostolin virka.
Kristus kutsui apostolit (Matt.10:1-7). Hän antoi heille virkanimen apostoli (Luuk.6:13). Juudaksen tilalle Mattiaasta sanotaan: "hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon" (apt.1:26). Jne...jne... - 4+10
weha. kirjoitti:
apostolin virka oli vain niillä 12 Paavalilla. Apostolin toimi on taas lähettiläs, joka ei ole sama kuin apostolin virka.
Kristus kutsui apostolit (Matt.10:1-7). Hän antoi heille virkanimen apostoli (Luuk.6:13). Juudaksen tilalle Mattiaasta sanotaan: "hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon" (apt.1:26). Jne...jne......Eli niille yhdelletoista opetuslapselle:
21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]
24 Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.
Miksi tämä valta on sitten voimassa uskovaisilla? - Kes.
weha. kirjoitti:
apostolin virka oli vain niillä 12 Paavalilla. Apostolin toimi on taas lähettiläs, joka ei ole sama kuin apostolin virka.
Kristus kutsui apostolit (Matt.10:1-7). Hän antoi heille virkanimen apostoli (Luuk.6:13). Juudaksen tilalle Mattiaasta sanotaan: "hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon" (apt.1:26). Jne...jne...sillä Jeesuksen tapasi vain 11 optuslasta, JOILLE AINOASTAAN Hän antoi avaimet.
Kuka oli se kahdestoista??
Oliko Paavali paikalla, kun Jeesu antoi lähetykäskyn??
- sustee...
Raamattu?
En ois ikinä uskonut, vai netistäkö noita sillee luet ja kopsaat?
Varmista nyt joltain kuitenkin...
Miten mulle tuli nyt voimakas tunne että: "piru raamattua lukkee", niihän se tekkee muttei tunnusta sanoi joku vanha jäärä, mut sä tavallaan tunnustat. En siis tarkoita et Sinä olet piru, mut must tuntuu et piru luetuttaa sulla sitä Raamattua, itse kun ei kehtoo lukkee
Huh, puistttattaa tää roska..
menen pois täältä- weha.
tuli valita sellainen joka oli elänyt Jeesuksen kanssa: Apt.1:21. "Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme", Paavali teki poikkeuksen, jolle Jeesus suraan ilmestyi. "Apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettu, kulmakivenä itse Kristus" (EF.2:20.
Apostoli myös kehoitti kaitsijan tehtävän luotettaville miehille:
2.Tim.2:2. Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan. 3. Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies.
- Niitä riittää
ei suinkaan ole ainoa harhaoppi, jota vl-puhujat opettavat.
- weha.
on annettu kaikille Jumalan lapsille:
2.kor.4:1. "Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, niin emme suutu"
weha: tässä sanotaan, että on Pyhän Hengen virka, kun armo on meille annettu.
Se virka on koko Jumalan seurakunnalla:
Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa. - weha.
weha. kirjoitti:
on annettu kaikille Jumalan lapsille:
2.kor.4:1. "Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, niin emme suutu"
weha: tässä sanotaan, että on Pyhän Hengen virka, kun armo on meille annettu.
Se virka on koko Jumalan seurakunnalla:
Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.armolahjoja tänäkin aikana. Esim. Jollakin voi olla antamisen armolahja, monia on palvelemisen armolahjoja. On opettamisen ja selittämisen lahja, On henkien eroittamisen lahja, on lahja profetoira seurakunnan parhaaksi asioita etukäteen, jne.
Sensijaan maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei ole ymmärrettävissä: 1.kor.14:10. "Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä". Helluntailaisten ja muiden jokeltelut ja pulputukset on siis ihan turhia: 1.kor.14:.20. "Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia".
Tämän sanon siis ennenmuuta Raamatun opetusten pohjalta, mutta myös omien kokemusten pohjalta: Kalkattakaa vaan jo olkaa oikein ylpeitä henkiä siitä, mutta kiitos ei! minua ei kiinnosta. Muutoinkin teen eron tähän aikaan ja apostoliseen murrosaikaan. Kun synnit on anteeksi siinä on kyllin. Nimi taivaan kirjassa ja iankaikkisen elämän perin. weha. kirjoitti:
armolahjoja tänäkin aikana. Esim. Jollakin voi olla antamisen armolahja, monia on palvelemisen armolahjoja. On opettamisen ja selittämisen lahja, On henkien eroittamisen lahja, on lahja profetoira seurakunnan parhaaksi asioita etukäteen, jne.
Sensijaan maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei ole ymmärrettävissä: 1.kor.14:10. "Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä". Helluntailaisten ja muiden jokeltelut ja pulputukset on siis ihan turhia: 1.kor.14:.20. "Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia".
Tämän sanon siis ennenmuuta Raamatun opetusten pohjalta, mutta myös omien kokemusten pohjalta: Kalkattakaa vaan jo olkaa oikein ylpeitä henkiä siitä, mutta kiitos ei! minua ei kiinnosta. Muutoinkin teen eron tähän aikaan ja apostoliseen murrosaikaan. Kun synnit on anteeksi siinä on kyllin. Nimi taivaan kirjassa ja iankaikkisen elämän perin."Sensijaan maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei ole ymmärrettävissä"
kun et ymmärrä mistään mitään.
"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."- weha.
Melperi1 kirjoitti:
"Sensijaan maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei ole ymmärrettävissä"
kun et ymmärrä mistään mitään.
"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."1.Kor. 14:2
weha: Niin? on siis kysymys erikielestä ts. erikielen lahjasta. Mitä meidän hyödyttää esim. puhua kiinaa, kun emme sitä ymmärrä?. On kysymys siis erikielen lahjasta.
1.Kor.14:8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? 9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - weha.
weha. kirjoitti:
weha: Niin? on siis kysymys erikielestä ts. erikielen lahjasta. Mitä meidän hyödyttää esim. puhua kiinaa, kun emme sitä ymmärrä?. On kysymys siis erikielen lahjasta.
1.Kor.14:8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? 9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.1.kor.14:14. Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi.
15. Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. weha. kirjoitti:
1.Kor.14:8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? 9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.""1.Kor. 14:2
weha: Niin? on siis kysymys erikielestä ts. erikielen lahjasta. Mitä meidän hyödyttää esim. puhua kiinaa, kun emme sitä ymmärrä?. On kysymys siis erikielen lahjasta.""
Kiinalaiset siis puhuvat "salaisuuksia hengessä"...?
Missä kohtaa Raamatussa puhutaan "erikielen lahjasta"?
Minä puhun kohtalaisen hyvin 5 kieltä. Ja ns. small talk muutamaa muuta. Kuinka vahva "erikielen lahja" minulla on?
Ni hao! Ni hao ma? Hen hao? Xie xie - zai zien.- weha.
Melperi1 kirjoitti:
""1.Kor. 14:2
weha: Niin? on siis kysymys erikielestä ts. erikielen lahjasta. Mitä meidän hyödyttää esim. puhua kiinaa, kun emme sitä ymmärrä?. On kysymys siis erikielen lahjasta.""
Kiinalaiset siis puhuvat "salaisuuksia hengessä"...?
Missä kohtaa Raamatussa puhutaan "erikielen lahjasta"?
Minä puhun kohtalaisen hyvin 5 kieltä. Ja ns. small talk muutamaa muuta. Kuinka vahva "erikielen lahja" minulla on?
Ni hao! Ni hao ma? Hen hao? Xie xie - zai zien.armolahja, on esim. kiinankieli, tuossa kohden, hän ei sitä ymmärrä. Paavali puhuu tässä erikielistä:
18. Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki.
Samoin tuolla puhutaan:
apt.2:7. He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
9. Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
10. Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
11. toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." - suomenkielessä
weha. kirjoitti:
armolahja, on esim. kiinankieli, tuossa kohden, hän ei sitä ymmärrä. Paavali puhuu tässä erikielistä:
18. Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki.
Samoin tuolla puhutaan:
apt.2:7. He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
9. Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
10. Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
11. toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."erikieltä - on vain äidinkieli ja vieraat kielet
ihmevängerrystä lahko-opista jopa omia "uusiosanoja" keksien! erikeepperillä vl-lahko kasassa pysyy? - weha.
suomenkielessä kirjoitti:
erikieltä - on vain äidinkieli ja vieraat kielet
ihmevängerrystä lahko-opista jopa omia "uusiosanoja" keksien! erikeepperillä vl-lahko kasassa pysyy?Eri kielillä puhumisella tarkoitin eri kansallisuuksien kieliä, kuten Raamattu puhuu:
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä - Meiliaikku
weha. kirjoitti:
Eri kielillä puhumisella tarkoitin eri kansallisuuksien kieliä, kuten Raamattu puhuu:
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliäkielollä puhumisen aina ymmärtänyt näin, kuten Weha. Mutta eikö toisaalta ole tämä Jumalan valtakunnan kieli outo uskosta osattomille? He eivät helpolla ymmärrä sitä, ennen kuin antavat itsensä sovittaa synneistään. Kun usko kirkastuu sydämelle Jumallan valtakunnan kieli tuntuu kauniilta, kuin ihana musiikki.
- 1+10
Meiliaikku kirjoitti:
kielollä puhumisen aina ymmärtänyt näin, kuten Weha. Mutta eikö toisaalta ole tämä Jumalan valtakunnan kieli outo uskosta osattomille? He eivät helpolla ymmärrä sitä, ennen kuin antavat itsensä sovittaa synneistään. Kun usko kirkastuu sydämelle Jumallan valtakunnan kieli tuntuu kauniilta, kuin ihana musiikki.
höpötystä ohi aiheesta.
Meiliaikku kirjoitti:
kielollä puhumisen aina ymmärtänyt näin, kuten Weha. Mutta eikö toisaalta ole tämä Jumalan valtakunnan kieli outo uskosta osattomille? He eivät helpolla ymmärrä sitä, ennen kuin antavat itsensä sovittaa synneistään. Kun usko kirkastuu sydämelle Jumallan valtakunnan kieli tuntuu kauniilta, kuin ihana musiikki.
kielollä puhumisen aina ymmärtänyt näin, kuten Weha. ** Juuri näin minäkin ymmärrän SINUT? Miten sinä ymmärrät, jollei ole Pyhää Henkeä, joka antaa puhumisen armolahjan.
Onko uskosi ymmärrystä?? Jotenkin erikoinen VL?
Kuulut Wehan kanssa maalikkoina seuraavaan kategoriaan.
- Paras naisten mies on tukkijätkä, joka näkee naiset vain puuseen seinäkuvissa.
- paran jääkiekkoilija on ylärivin katsoja
- Paras työmies on mies, joka istuu patiolla jo varttia vaille kolme, perjantai ilta- päivänä, kertomassa, kuina viikon paiski hommia.
- Paras raamatun selittäjä on VL näkemyksen mukaan mummu, joka ei osaa edes lukea.
Kuulutte tässä asiassa tähän ryhmään.
Mutta eikö toisaalta ole tämä Jumalan valtakunnan kieli outo uskosta osattomille? * Kyllä se osin on. Olet oikeassa, mitä tarkoittaa – suksen veressä,, suksen veressä?? Ei oikein avaudu? Näin hokee saarnamiehet itkunsekaisin värisevin äänin, kesken saarnan. Mitä se suksi näin 30 asteen helteessä verehtii?
Myös – later,,, later, onko se sama kun hola´.
He eivät helpolla ymmärrä sitä, ennen kuin antavat itsensä sovittaa synneistään. *** Ei tosiaan avaudu?? Autatko.
Kun usko kirkastuu sydämelle Jumallan valtakunnan kieli tuntuu kauniilta, kuin ihana musiikki. ** Millä soitettuna sinä tarkoitat, kitarallako?
Kes.- Vaasan Sport
weha. kirjoitti:
Eri kielillä puhumisella tarkoitin eri kansallisuuksien kieliä, kuten Raamattu puhuu:
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliärauhanyhdistyksellä opetussaarnoja Pyhän Hengen armolahjoista?
- weha.
Vaasan Sport kirjoitti:
rauhanyhdistyksellä opetussaarnoja Pyhän Hengen armolahjoista?
on Raamatusta, eikä mikään opetus. Apostolisen murrosaikana oli ihmeitä aina ja kaikialla. Tästähän Joelin ennustus puhuu. Apostolisen aikan esim. oli ns "parantamisen lahja" (puhun ruumiin parantamisesta). Tämä lahja oli sellainen, että aina parani kun esim. apostolit rukoilivat sairaan puolesta. Voit lukea tästä apostolien teoista. Jopa Pietarin varjo paransi sairaan. Enään tuollaista lahjaa ei ole olemassakaan, että aina paranee, kun sairaan puolesta rukoillaan.
On myös niin, että eri kieliä joutuu nykyisin opettelemaan, mutta toisin oli tuona valtavana apostolisena murrosaikana, jolloin evankeliumi levisi kaikille kansoille ja oli merkkinä myös lihallisille juutalaisille.
Pyhä Henki toki antaa viisauden,tiedon, opetuksen sanoja. Kun puhutaan taas irrallisista ennustuksista, maamme on täynnä erilaisten hengellisyyksien huuhaata...Meillä on Raamattu ja mikään ennustus ei saa mennä sen yli mitä kirjoitettu on.
1.kor.4:6 "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on". - weha.
weha. kirjoitti:
on Raamatusta, eikä mikään opetus. Apostolisen murrosaikana oli ihmeitä aina ja kaikialla. Tästähän Joelin ennustus puhuu. Apostolisen aikan esim. oli ns "parantamisen lahja" (puhun ruumiin parantamisesta). Tämä lahja oli sellainen, että aina parani kun esim. apostolit rukoilivat sairaan puolesta. Voit lukea tästä apostolien teoista. Jopa Pietarin varjo paransi sairaan. Enään tuollaista lahjaa ei ole olemassakaan, että aina paranee, kun sairaan puolesta rukoillaan.
On myös niin, että eri kieliä joutuu nykyisin opettelemaan, mutta toisin oli tuona valtavana apostolisena murrosaikana, jolloin evankeliumi levisi kaikille kansoille ja oli merkkinä myös lihallisille juutalaisille.
Pyhä Henki toki antaa viisauden,tiedon, opetuksen sanoja. Kun puhutaan taas irrallisista ennustuksista, maamme on täynnä erilaisten hengellisyyksien huuhaata...Meillä on Raamattu ja mikään ennustus ei saa mennä sen yli mitä kirjoitettu on.
1.kor.4:6 "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".Uskon ilman muuta ne aposoliset merkit ja ihmeet, joista on Raamatussa kerrottu. Voisi puhua ihmeenoamsista Pyhän Hengen lahjoiista. Näistä yksi on mielestäni Raamatullinen kiielillä puhuminen. Sitten se kieli, mitä esim. helluntailaisilla on, ns. "siansaksa", ei ole käsitykseni mukaan Raamatullista. Samaa kieltä on pakanauskoissakin, kuten mormooneilla. Tiiedän kyllä varsin hyvin, ettei noita merkkejä, sitten Raamatun jälkeen, ole misään esiintynyt, kuin ihmisen mielikuvituksessa. Olen aikanaan käynyt myös karismaattisiissa tilaisuuksissa. Tunnen helluntailaisuuden varsin läheltä, koska sukulaisiani ja tuttujani kuuluu liikkeeseen. Vaikka tämä palsta liittyy vanhoillislestadiolaisutteen, niin voi hyvin verrata erilaisten liikkeiden opetuksia ja käytäntöä.
- Minä tiedän
weha. kirjoitti:
Uskon ilman muuta ne aposoliset merkit ja ihmeet, joista on Raamatussa kerrottu. Voisi puhua ihmeenoamsista Pyhän Hengen lahjoiista. Näistä yksi on mielestäni Raamatullinen kiielillä puhuminen. Sitten se kieli, mitä esim. helluntailaisilla on, ns. "siansaksa", ei ole käsitykseni mukaan Raamatullista. Samaa kieltä on pakanauskoissakin, kuten mormooneilla. Tiiedän kyllä varsin hyvin, ettei noita merkkejä, sitten Raamatun jälkeen, ole misään esiintynyt, kuin ihmisen mielikuvituksessa. Olen aikanaan käynyt myös karismaattisiissa tilaisuuksissa. Tunnen helluntailaisuuden varsin läheltä, koska sukulaisiani ja tuttujani kuuluu liikkeeseen. Vaikka tämä palsta liittyy vanhoillislestadiolaisutteen, niin voi hyvin verrata erilaisten liikkeiden opetuksia ja käytäntöä.
että olet kusipää?
- acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
..vl-fraseologiaa vai mitä?
"Mutta eikö toisaalta ole tämä Jumalan valtakunnan kieli outo uskosta osattomille? "
Jos ei ymmärrä teidän erityistä jargongianne niin silloin on "uskosta osaton"? Mutta osaton uskosta MIHIN? Siihen, että vain vanhoillislestadiolaiset tai täsmälleen samalla tavalla uskovat olisivat Jumalan valtakunta.
Koko juttusi kielii taas kerran keisarin uusista vaatteista. weha. kirjoitti:
1.kor.4:6 "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".on Raamatusta, eikä mikään opetus. Apostolisen murrosaikana oli ihmeitä aina ja kaikialla. Tästähän Joelin ennustus puhuu. Apostolisen aikan esim. oli ns "parantamisen lahja" (puhun ruumiin parantamisesta). Tämä lahja oli sellainen, että aina parani kun esim. apostolit rukoilivat sairaan puolesta. Voit lukea tästä apostolien teoista. Jopa Pietarin varjo paransi sairaan. Enään tuollaista lahjaa ei ole olemassakaan, että aina paranee, kun sairaan puolesta rukoillaan. ** Älä viiti, jotain miestä pitäisi sinustakin löytyä.
Viikoittain kristillisissä seurakunnissa parantuu ihmisiä armolahojen ansiosta. Mutta jos ei ole Pyhää Henkeä, jutut on juuri niin kuin Wehalla on, poskettomia.
Miten sokea sokeaa opettaisikaan.
On myös niin, että eri kieliä joutuu nykyisin opettelemaan, mutta toisin oli tuona valtavana apostolisena murrosaikana, jolloin evankeliumi levisi kaikille kansoille ja oli merkkinä myös lihallisille juutalaisille. ** Kuule nyt naivi. Samalla tavalla silloin piti kielet opetella. Mitä ne yliopistot opettivat, sikiämästäkö, joka on teillä fokus.
Jeesus itse sanoo – Nämä teot ja armolahjat ovat Teille avuksi, mutta maailmalle ne on kauhistus. Ei ihme jos kauhistelet, et ole jengissämme.
Pyhä Henki toki antaa viisauden,tiedon, opetuksen sanoja. Kun puhutaan taas irrallisista ennustuksista, maamme on täynnä erilaisten hengellisyyksien huuhaata...*** Jaa, niinkö nytten? Vielä pari vuotta sitten, kun kävit matkan muualla, puhuit, että – jumalasi puhui sinulle??
Onko jutut taas vaihtuneet?
Meillä on Raamattu ja mikään ennustus ei saa mennä sen yli mitä kirjoitettu on. ** Onko teillä TODELLA Raamattu, sitäkään ei ennen tarvittu, ethän valehtele?
1.kor.4:6 "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".** Mutta kun siihen edes pääsisit!
Kes.- weha.
Kesitas kirjoitti:
on Raamatusta, eikä mikään opetus. Apostolisen murrosaikana oli ihmeitä aina ja kaikialla. Tästähän Joelin ennustus puhuu. Apostolisen aikan esim. oli ns "parantamisen lahja" (puhun ruumiin parantamisesta). Tämä lahja oli sellainen, että aina parani kun esim. apostolit rukoilivat sairaan puolesta. Voit lukea tästä apostolien teoista. Jopa Pietarin varjo paransi sairaan. Enään tuollaista lahjaa ei ole olemassakaan, että aina paranee, kun sairaan puolesta rukoillaan. ** Älä viiti, jotain miestä pitäisi sinustakin löytyä.
Viikoittain kristillisissä seurakunnissa parantuu ihmisiä armolahojen ansiosta. Mutta jos ei ole Pyhää Henkeä, jutut on juuri niin kuin Wehalla on, poskettomia.
Miten sokea sokeaa opettaisikaan.
On myös niin, että eri kieliä joutuu nykyisin opettelemaan, mutta toisin oli tuona valtavana apostolisena murrosaikana, jolloin evankeliumi levisi kaikille kansoille ja oli merkkinä myös lihallisille juutalaisille. ** Kuule nyt naivi. Samalla tavalla silloin piti kielet opetella. Mitä ne yliopistot opettivat, sikiämästäkö, joka on teillä fokus.
Jeesus itse sanoo – Nämä teot ja armolahjat ovat Teille avuksi, mutta maailmalle ne on kauhistus. Ei ihme jos kauhistelet, et ole jengissämme.
Pyhä Henki toki antaa viisauden,tiedon, opetuksen sanoja. Kun puhutaan taas irrallisista ennustuksista, maamme on täynnä erilaisten hengellisyyksien huuhaata...*** Jaa, niinkö nytten? Vielä pari vuotta sitten, kun kävit matkan muualla, puhuit, että – jumalasi puhui sinulle??
Onko jutut taas vaihtuneet?
Meillä on Raamattu ja mikään ennustus ei saa mennä sen yli mitä kirjoitettu on. ** Onko teillä TODELLA Raamattu, sitäkään ei ennen tarvittu, ethän valehtele?
1.kor.4:6 "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".** Mutta kun siihen edes pääsisit!
Kes.valtakuntaa ei löytynyt sen ulkopuolelta. Kun on Jumalan valtakunnan löytänyt, sitä ei tarvitse enää etsiä.
- wehalle
weha. kirjoitti:
valtakuntaa ei löytynyt sen ulkopuolelta. Kun on Jumalan valtakunnan löytänyt, sitä ei tarvitse enää etsiä.
vl-herätysliike = Jumalan valtakunta. Tämä oppi on haisevaa paskaa!
Tee weha parannus vl-valheopeista! - weha.
wehalle kirjoitti:
vl-herätysliike = Jumalan valtakunta. Tämä oppi on haisevaa paskaa!
Tee weha parannus vl-valheopeista!VL-herätysliike. Ja toisaalta tietysti "todellinen kirkko" kirkon sisällä. Jumalan valtakuntaan kuuluvat ovat uskovaiset ihmiset. Jumalan valtakuntaan kuuluvat myös eri maissa olevat uskovaiset ihmiset.
6. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. - Totuus ilmi
weha. kirjoitti:
VL-herätysliike. Ja toisaalta tietysti "todellinen kirkko" kirkon sisällä. Jumalan valtakuntaan kuuluvat ovat uskovaiset ihmiset. Jumalan valtakuntaan kuuluvat myös eri maissa olevat uskovaiset ihmiset.
6. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.= saastainen PASKA!!!
- Sori.
weha. kirjoitti:
VL-herätysliike. Ja toisaalta tietysti "todellinen kirkko" kirkon sisällä. Jumalan valtakuntaan kuuluvat ovat uskovaiset ihmiset. Jumalan valtakuntaan kuuluvat myös eri maissa olevat uskovaiset ihmiset.
6. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.ovat suoraan perseestä.
- weha.
weha. kirjoitti:
6. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.ylösnousemus, on Jeesuksen ylösnousemus:
1.kor.15:20. "Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet".
weha: jokainen uskovainen on osallinen Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
Room.6:5. Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.
6. Tiedämme, että vanha minämme on yhdessä hänen kanssaan ristiinnaulittu, jotta tämä syntinen ruumis menettäisi valtansa emmekä enää olisi synnin orjia.
7. Se, joka on kuollut, on näet päässyt vapaaksi synnin vallasta.
8. Mutta jos kerran olemme kuolleet Kristuksen kanssa, uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan. - Vatikaani kysyy
weha. kirjoitti:
ylösnousemus, on Jeesuksen ylösnousemus:
1.kor.15:20. "Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet".
weha: jokainen uskovainen on osallinen Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
Room.6:5. Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.
6. Tiedämme, että vanha minämme on yhdessä hänen kanssaan ristiinnaulittu, jotta tämä syntinen ruumis menettäisi valtansa emmekä enää olisi synnin orjia.
7. Se, joka on kuollut, on näet päässyt vapaaksi synnin vallasta.
8. Mutta jos kerran olemme kuolleet Kristuksen kanssa, uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan.Länsi-Suomen vl-paavi?
- varma Jussi
Vatikaani kysyy kirjoitti:
Länsi-Suomen vl-paavi?
toisten käsitykselle? Ainakin tuo ilmeisesti VL-opetus on selkeämpi kuin muut.
- Tavallinen töllikkä
varma Jussi kirjoitti:
on selkeää valhetta.
- 13+4
varma Jussi kirjoitti:
Pitää.
- Ilman muuta
weha. kirjoitti:
6. Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.vl-herätysliike pitäisi ehdottomasti erottaa ev.lut.kirkon yhteydestä.
- Faktaaaa
vl-puhujat opettavat vain SRK:n "armolahjoja" = tupakointi ja Raamatun raiskaaminen.
- Sanan mies
Armolahjat on täyttä totta tänäänkin. Jos ne jätetään pois niin raamattun oppi on tosi ontuvaa. Armolahjat lakka kun Jeesus tulee takaisin . Elävässä seurakunnassa pitää Armolahjat toimia, jos ei toimi niin ollaan pahasti harhassa. Näin opettaa raamattu Jumalan Sana
- Yksi monista
ja vl-puhujien opetus siitä, että armolahjojen aika on ohi, on vain yksi rikka rokassa vl-herätysliikkeen valheoppien opettamisessa.
Raamattu avautunut aivan eritavalla, kuin ulkopuolella opetetaan. Myös kokemukset nv. kielistä on huonot.
Ihan huvittava tapaus oli, kun kaksi helluntailaista veljestä tuli luokseni ja puhuin heille kieliä ja täydestä meni. Toinen heistä sanoi, että Jumala antoi hänelle kielet yöllä ja osaa vähäsen puhua ja puhuikin ja samojakin sanoja usein. Hänen veljensä vain pari sanaa, mutta sanoi, että Jumala antaa kyllä myöhemmin lisää sanoja. Ajattelin heti, Ahaa kun muistaa lisää, kun kuulee pastoreita tarpeeksi. Näin se on, kun kaikenlaista soopaa ihmiset uskoo.- Sori vaan
weha kirjoitti:
Raamattu avautunut aivan eritavalla, kuin ulkopuolella opetetaan. Myös kokemukset nv. kielistä on huonot.
Ihan huvittava tapaus oli, kun kaksi helluntailaista veljestä tuli luokseni ja puhuin heille kieliä ja täydestä meni. Toinen heistä sanoi, että Jumala antoi hänelle kielet yöllä ja osaa vähäsen puhua ja puhuikin ja samojakin sanoja usein. Hänen veljensä vain pari sanaa, mutta sanoi, että Jumala antaa kyllä myöhemmin lisää sanoja. Ajattelin heti, Ahaa kun muistaa lisää, kun kuulee pastoreita tarpeeksi. Näin se on, kun kaikenlaista soopaa ihmiset uskoo.ei ota sinua vakavasti.
- armolahjat ovat-
kin Jumalan valtakunnassa täydessä käytössä. Sinä et vain sitä ulkopuolisena huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2651633Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141622- 1351221
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525