Kelläpä olis tietoa 1,2tsi koneen kestävyydestä
1,2TSI Moottorin kestävyys
67
3767
Vastaukset
- suosittelen...
Ajelin eilen Helsingistä Lohjalle ja takaisin, hyvin kesti kone.
- jukimo
Helsingistä lohjalle ja takas mut monastiko onnistuu ennenkö kone on loppu?
- ----
jukimo kirjoitti:
Helsingistä lohjalle ja takas mut monastiko onnistuu ennenkö kone on loppu?
400 kertaa.
- Kestää,kestää
Reippaasti tullutta sadevettä? Jotkut saksalaismoottorit eivät kuulemma kestä. Japseista en tiedä - enkä haluakaan tietää.
- reiska`
maksimi matka tuo Lohjalta Hesaan, ei pitemmälle kannata lähtee. VAG pikku bensaturbojen kestävyydestä löytyy sivukaupalla todisteita ja kuluttajalausuntoja, että ei kestä se kone. Suunnittelu pahasti kesken, älkää ostako, tai saavatko koskaan sitä kestämään. Odotellaan, kun Toyota tuo vielä pirteämmän bensaturbon, voi uusi aikakausi taas alkaa bensatuhnujen historiassa.
- haideno110
Sen minäkin haluisin mutta emmin vielä kun epäilen kestävyyttä.Olisi kiva tietää jonkun korjaamolla työskentelevän mielipide, joka on kyseisen moottorin kanssa ollut tekemisissä.Takuu ajat liian lyhyitä jos moottori on sökö 30tkm vuodessa/tai vieläkin enemmän ajavilla.Moottorina mainio käytössä mutta kuinkas pitkään??????
- haloo?
Moottori on vasta tullut markkinoille. Mistä luulet löytäväsi pitkäaikaista kokemusperäistä tietoa kestävyydestä?
- pieni kone,heheh.
haloo? kirjoitti:
Moottori on vasta tullut markkinoille. Mistä luulet löytäväsi pitkäaikaista kokemusperäistä tietoa kestävyydestä?
Lyhytaikaisesta kestävyydestä saat selvyyttä volkkarimiehiltä.
- Golfswagen
Joskus entisinä aikoina lyötiin olemassaolevan pikkukoneen kylkeen turbo, jolloin myllystä saatiin tuntuvasti lisätehoa – mitä ilmeisimmin kestävyyden kustannuksella.
Homma on mahdollista tehdä toisinkin päin: mitoitetaan moottorin laakerointi jne. jo alun perin sen tehon ja väännön mukaisesti, jota turbotuksella tavoitellaan. Lähtökohtaisesti ei suurempia kestävyysongelmia pitäisi tällöin esiintyä.
Itselläni on VW Golfissa 1,4-litrainen tupla-ahdettu TSI-moottori (118 kW eli 160 hv). En epäile tälle teholle suunnitellun peruskoneen kestävyyttä lainkaan: alakerta on tehty varmasti yhtä järeäksi kuin vastaavantehoisissa vapaastihengittävissä 2-litraisissa. Toki apulaitteissa on sitten pari potentiaalista vikakohdetta lisää (turbo sekä mekaaninen ahdin ja sen magneettikytkin).
Takana vasta 30.000 miellyttävää kilometriä. Ensimmäinen huolto on juuri tulossa ajankohtaiseksi. Ei minkäänlaisia moottorimurheita toistaiseksi. Mainio peli!
1.2 TSI on niin uusi kone, ettei sen kestävyydestä ole kokemusperäistä tietoa varmaan vielä monellakaan.- väärässä
"alakerta on tehty varmasti yhtä järeäksi kuin vastaavantehoisissa vapaastihengittävissä 2-litraisissa"
1.4 TSI on mitoitettu huomattavan paljon suuremmille tehoille ja ennen kaikkea väännölle. Sitä voi verrata ennemminkin 3-litraisten vapareiden alakertoihin. 1.2 lienee samoja peruja eli sen pienillä tehoilla ei moottoria voi ajaa ns. loppuun. - 1.0 TSI 4motion
väärässä kirjoitti:
"alakerta on tehty varmasti yhtä järeäksi kuin vastaavantehoisissa vapaastihengittävissä 2-litraisissa"
1.4 TSI on mitoitettu huomattavan paljon suuremmille tehoille ja ennen kaikkea väännölle. Sitä voi verrata ennemminkin 3-litraisten vapareiden alakertoihin. 1.2 lienee samoja peruja eli sen pienillä tehoilla ei moottoria voi ajaa ns. loppuun.1.4 TSI on mitoitettu 5.7 ZR1:n tehojen mukaan
1.2 TSI taas puolestaan Cumminsin 12-litraisen mukaan.
c´mon... moottorit tehdään just niin halvalla kuin on mahdollista.
- ----
Mitä sä luulet, että se ei kestä, normaalia arkiajoako? Totta hemmetissä se kestää, siinä missä muutkin moottorit. Siis jos pataan ahdetaan 77 kw ja alle 200 nm vääntöä, niin nuo lukemat kestää vaikka 600 kuutionen moottori, niihin vain laitetaan vääntöön sopivia osia, kyllä niitä on tehtaalla kuormitettu ennenkuin ne myyntiin on päästetty.
- kestä
Kaksoisahdetun TSI:n kestävyydestä:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8658&sivu=35
35-sivuinen vikalista ja kasvaa koko ajan. 1,2 litrainen on vielä niin tuore tapaus, että sen kestävyydestä ei ole kunnon kokemuksia vielä kenelläkään. - Tietiedottajadottaja
kestä kirjoitti:
Kaksoisahdetun TSI:n kestävyydestä:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8658&sivu=35
35-sivuinen vikalista ja kasvaa koko ajan. 1,2 litrainen on vielä niin tuore tapaus, että sen kestävyydestä ei ole kunnon kokemuksia vielä kenelläkään.Ihan eri moottori. Turha yhdistää tähän.
Ja provoilijan laittamaan linkkiin täsmennys, että nuo 35 sivua eivät tasan tarkkaan kaikki ole vikalistaa, vaan kommentteja ja mielipitetiä ja kysymyksiä mahtuu joukkoon. Turbon kestävyydestä paljon puhutaan, kannattaisiko jälkijäähdytellä konetta ennenkuin kääntää pois tulilta? Ja Longlife-ohjelman sijasta vaihtaa öljyt vähintään kerran vuodessa. - 11+12+13
kestä kirjoitti:
Kaksoisahdetun TSI:n kestävyydestä:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8658&sivu=35
35-sivuinen vikalista ja kasvaa koko ajan. 1,2 litrainen on vielä niin tuore tapaus, että sen kestävyydestä ei ole kunnon kokemuksia vielä kenelläkään.1.2TSI on turboahdettu 77kW moottori, joka on paljolti samanlainen kuin 1.4TSI 90kW. Volkkarilla on joitain muitakin viritysversioita, mutta viittaus linkin keskusteluun on ihan eri moottorille, jossa on sekä turbo, että remmiahdin.
- susijosyntyessään
Todennäköisesti 1,2 TSI tulee olemaan samanlainen vikapesä kuin 1,4 TSI. Lisäksi moottorin huonoon laatuun viittaa sekin, kuten palstalla on usein esitetty, moottori on Skodan kehittämä. No me kaikki tiedämme, ettei niiltä tehtailta tule muuta kuin sutta ja sekundaa... :)
- ~Helppoheikki~
Provo mikä provo. Koirat haukkuu, karavaani kulkee.
Pääasia, että tälle palstalle tulee paljon kirjoituksia, Skoda saa ansaitsemaansa huomiota, ja järkevät ihmiset tekevät johtopäätöksiä, mistä tässä todellisuudessa on kysymys. - tsii
Mitä sä tarkoitat? Audin kone onkin Skodan kehittämä? Nyt lisää faktaa ja linkkiä nopeasti.
- kvg!
tsii kirjoitti:
Mitä sä tarkoitat? Audin kone onkin Skodan kehittämä? Nyt lisää faktaa ja linkkiä nopeasti.
1.2 TSI on VAG konsernin tuotos, jonka suunnittelu ja valmistus on ollut tsekin poikien vastuulla. Pikkuisen kun googlaat niin löydät kyllä linkkejä
- 1+3
kvg! kirjoitti:
1.2 TSI on VAG konsernin tuotos, jonka suunnittelu ja valmistus on ollut tsekin poikien vastuulla. Pikkuisen kun googlaat niin löydät kyllä linkkejä
Ja kun googlaa vähän Skodaa vielä lisää niin löytää esimerkiksi sellaisen tiedon, että kyseinen kioski on perustettu vuonna 1859 ja tekee paljon muitakin teollisia tuotteita kuin autoja. Olen nähnyt Skodan tekemän teollisuusvaihdelaatikon, joka oli ison leikkimökin kokoinen ja jonka edessä oli vielä isompi ABB:n sähkömoottori. Varsin vakuuttava voimalinja...
- old gubbe
1+3 kirjoitti:
Ja kun googlaa vähän Skodaa vielä lisää niin löytää esimerkiksi sellaisen tiedon, että kyseinen kioski on perustettu vuonna 1859 ja tekee paljon muitakin teollisia tuotteita kuin autoja. Olen nähnyt Skodan tekemän teollisuusvaihdelaatikon, joka oli ison leikkimökin kokoinen ja jonka edessä oli vielä isompi ABB:n sähkömoottori. Varsin vakuuttava voimalinja...
Minä olen ollut katsomassa kun Helsingin Energia asennutti voimalaitokseensa 80-luvulla Skodan sähkögeneraattoria ja turbiineja. Mittaa systeemillä toistakymmentä metriä. Kuulemma erittän kestäviä ja hinta/laatusuhde erinomainen.
- sillä on
old gubbe kirjoitti:
Minä olen ollut katsomassa kun Helsingin Energia asennutti voimalaitokseensa 80-luvulla Skodan sähkögeneraattoria ja turbiineja. Mittaa systeemillä toistakymmentä metriä. Kuulemma erittän kestäviä ja hinta/laatusuhde erinomainen.
Nää on ihan vagin kamaa ja sokota laittaa vaan palikat nippuun...
Mutta ennen vanhaan perus konepajaosaaminen oli hyvää noissa puola-tsekki-slovakia linjalla... - kliksu
sillä on kirjoitti:
Nää on ihan vagin kamaa ja sokota laittaa vaan palikat nippuun...
Mutta ennen vanhaan perus konepajaosaaminen oli hyvää noissa puola-tsekki-slovakia linjalla...sokota käyttää suurimmaksi osaksi vagin osia, totta. Mutta! Muotoilu ja auton kokonaissuunnittelu on skodan omaa tekoa ja yksi tärkeä komponentti myös...1.2TSI!
- bmnssd
kliksu kirjoitti:
sokota käyttää suurimmaksi osaksi vagin osia, totta. Mutta! Muotoilu ja auton kokonaissuunnittelu on skodan omaa tekoa ja yksi tärkeä komponentti myös...1.2TSI!
On se volkkarin tekniikka vaan niin hyvää että joutuu hirveästi selittelemään: siis kyl tää kestää..oikeesti kestää..
- %%##"!"
bmnssd kirjoitti:
On se volkkarin tekniikka vaan niin hyvää että joutuu hirveästi selittelemään: siis kyl tää kestää..oikeesti kestää..
et siis se ei kyl kestä, eiks nii?
- jikow
sillä on kirjoitti:
Nää on ihan vagin kamaa ja sokota laittaa vaan palikat nippuun...
Mutta ennen vanhaan perus konepajaosaaminen oli hyvää noissa puola-tsekki-slovakia linjalla...Missä sitä VAG-palikkaa valmistetaan, onko esim. miljoonia alumiinimäntiä
valmistanut Trmicen vuonna 1916 perustettu mäntätehdas VAG-palikka tehdas?
http://www.metal.cz/en/ospol_historie.asp - Mistä kana kusee
jikow kirjoitti:
Missä sitä VAG-palikkaa valmistetaan, onko esim. miljoonia alumiinimäntiä
valmistanut Trmicen vuonna 1916 perustettu mäntätehdas VAG-palikka tehdas?
http://www.metal.cz/en/ospol_historie.aspnäköjään ainakin tekee. Tsekin metalliteollisuus näyttää muille mallia.
- pölypunkit
Mistä kana kusee kirjoitti:
näköjään ainakin tekee. Tsekin metalliteollisuus näyttää muille mallia.
Ostin tsekkiläisen imurin. Voin sanoa.että miele on lelu sen rinnalla.
Puhun nimenomaan imutehosta. - tsi 1.2 on vahva
kliksu kirjoitti:
sokota käyttää suurimmaksi osaksi vagin osia, totta. Mutta! Muotoilu ja auton kokonaissuunnittelu on skodan omaa tekoa ja yksi tärkeä komponentti myös...1.2TSI!
Ymmärtääkseni Slövagian tehtaan insinöörit antavat ns virka-apua Saksalaisille virkaveljilleen-
- kokenut mies
pölypunkit kirjoitti:
Ostin tsekkiläisen imurin. Voin sanoa.että miele on lelu sen rinnalla.
Puhun nimenomaan imutehosta.Joo, tsekkiläinen nainen imee golfpallonkin puutarhaletkun läpi. Siellä maassa osataan imuttamisen perusteet
- janiksen petke
kokenut mies kirjoitti:
Joo, tsekkiläinen nainen imee golfpallonkin puutarhaletkun läpi. Siellä maassa osataan imuttamisen perusteet
että tsekkiläinen nainen katkaisi Hollolalaisen maanviljelijän tapin.
- Puldex
Kuitenkin laatu on konsernin parasta Porschen jälkeen.
- aTsiihhh
kvg! kirjoitti:
1.2 TSI on VAG konsernin tuotos, jonka suunnittelu ja valmistus on ollut tsekin poikien vastuulla. Pikkuisen kun googlaat niin löydät kyllä linkkejä
...laittoin nyt saman koneen A3-malliin! En olisi kuuna päivänä uskonut että premium-merkkiin laitetaan skeidan tekemä pata! Ja maksaa melkein kolkyt donaa, voi ziisus.
- Olut on hyvää
aTsiihhh kirjoitti:
...laittoin nyt saman koneen A3-malliin! En olisi kuuna päivänä uskonut että premium-merkkiin laitetaan skeidan tekemä pata! Ja maksaa melkein kolkyt donaa, voi ziisus.
... tuleeko Audin pata Unkarista vai Tsekeistä? Tai siis on, koska Tsekeistä tulee parempaa laatua.
- Lirpsu
aTsiihhh kirjoitti:
...laittoin nyt saman koneen A3-malliin! En olisi kuuna päivänä uskonut että premium-merkkiin laitetaan skeidan tekemä pata! Ja maksaa melkein kolkyt donaa, voi ziisus.
Joidenkin Audien kortin kootaa Slovakiassa, joten eipä tuo moottori sitä ainakaan huonommaksi tee.
- Sko Dada
old gubbe kirjoitti:
Minä olen ollut katsomassa kun Helsingin Energia asennutti voimalaitokseensa 80-luvulla Skodan sähkögeneraattoria ja turbiineja. Mittaa systeemillä toistakymmentä metriä. Kuulemma erittän kestäviä ja hinta/laatusuhde erinomainen.
pitäisi korvat tuollaisella Skodan sähkögeneraattorilla ja näin tehdä erittäin kestävä sähköauto.
- A. Autsi
aTsiihhh kirjoitti:
...laittoin nyt saman koneen A3-malliin! En olisi kuuna päivänä uskonut että premium-merkkiin laitetaan skeidan tekemä pata! Ja maksaa melkein kolkyt donaa, voi ziisus.
mahtaa olla tehty?
- Ei koko vaan vääntö
Sko Dada kirjoitti:
pitäisi korvat tuollaisella Skodan sähkögeneraattorilla ja näin tehdä erittäin kestävä sähköauto.
1.2 TSI on voimakkaasti tätä päivää ja sitä paitsi se on turboahtimen vuoksi kokoonsa nähden voimakas moottori. Suunta on hyvä. Pienemmät pannut, pienempi kulutus ja pienemmät päästöt ja pienemmät vakuutusmaksut. Eikä ajaminen ole tullut yhtään vaikeammaksi, päinvastoin, tuo moottori on reipas ja sitkeä. Sillä on ilo ajella.
- Pirun luja on!
1+3 kirjoitti:
Ja kun googlaa vähän Skodaa vielä lisää niin löytää esimerkiksi sellaisen tiedon, että kyseinen kioski on perustettu vuonna 1859 ja tekee paljon muitakin teollisia tuotteita kuin autoja. Olen nähnyt Skodan tekemän teollisuusvaihdelaatikon, joka oli ison leikkimökin kokoinen ja jonka edessä oli vielä isompi ABB:n sähkömoottori. Varsin vakuuttava voimalinja...
Olen nähnyt Wienin sotahistoriallisessa museossa Skodan Itävalta-Unkarin armeijalle valmistaman panssarikuvun. Ensimmäisen maailmansodan aikana venäläinen 280 millinen tykki oli saanut siihen osuman. Olihan siinä panssarissa jälki, mutta siinä kaikki. Ei halkeamia, ei lähellekään läpi. Lujaa tekoa.
- E411
Lirpsu kirjoitti:
Joidenkin Audien kortin kootaa Slovakiassa, joten eipä tuo moottori sitä ainakaan huonommaksi tee.
Volkkareissa on enenpi valinnanvaraa, toiset tulee meksikosta toiset jostain argentiinasta.
- milli pois kannesta
Pienet koneet kestää,varsinkin kun niistä otetaan ulos paljon tehoja.
- rikkuu,hajoo
näin se menee
- tsi ei kestä
ultimate sivuille ja volkkarit yleistä.
- retu nikkari
kestääkö kone
- n.n.n.n
Terve Retu. On tähän saakka kestänyt.
- gwety
Ei kestä mutta kauppias myy onneksi uusia tilalle
- TSI 1,2
Ja tuleehan myös Audiinkiin kaikki vaihdelaatikot Unkarista.
Kyllä se länsiosaaminen on levinnyt jo kaikkialle entiseen itäblokkiin.
Ihan sama missä noi moottorit on tehty. Ne kuiteskin menee
laadunvalvonnan kautta, eikä siellä ole nykyään mitään vanhaa kommarimeininkiä, vaan tarkkaa ja hyvää duunia ne siellä tekee.
Japsitkin ne sinne nykyään tehtaansa tekee, joten maailma muuttuu.
Länsifirmathan ne siellä enimmäkseen touhuaa ja samat systeemit niillä siellä on kuin kotimaassakin. - toyotafani
Ehkä heikoin merkki ja malli, mitä markkinoilta löytyy. Osta pois.
- Mersu ja Lada osaa
Saksassa vaihtavat takuuseen venyneitä jakoketjuja noihin 1.2 TSI-moottoreihin.
http://www.motor-talk.de/forum/steuerkette-1-2-tsi-105ps-werkstattaktion-t3464846.html?page=7- Retinax kehiin
Vau, mikä innovaation huippu. Metalliketju, mikä venyy enemmän kuin kumiremmi. Sillä on varmaan käyttöä jopa avaruustekniikassa.
Vaarin Ilves-merkkisessä polkupyörässä on ketjut kestäneet hyvin voideltuina jo yli 70 vuotta, mutta niitä alihankkija ei olekaan tehnyt läkkipellistä. (Tosin uusia ketjuja siihen ei saa enää koskaan, sillä vanhojen ketjujen lenkit ovat paljon pidempiä kuin nykyketjuissa)
Onko tuossa TSI-moottorin ketjuissa metallin laatu- vai voiteluongelma ? Ei taida nuo LL-öljyt kuitenkaan voidella kunnolla. - Himmel !
Steuerkette im 1,2 TSI-motoren !! Eli tekstien mukaan tuossa koneessa on ollut nokkaketjuongelmia jo vähillä kilometreillä. Eräältä henkilöltä oli vaihdettu se 30.000 kohdalla ja toisella jo 19.400 km:n kohdilla.
Muillekin oli ketjun venymisestä aiheutunut ongelmia, sillä kylmäkäynnistyksen jälkeen kierrokset koneessa seilaavat 800 ja 1400 kierroksen välillä eli käynti aaltoilee melko vahvasti.
Rep. satz nicht lieferbar ist eli korjaussarjaa ei ole kohtuuajassa edes saatavilla, vaan asiakas odotti jopa kolme viikkoa ennenkuin osat tulivat viereisestä maasta.
Samaisessa keskusteluketjussa oli myös vaihdelaatikko-ongelmia eli pakki ei mennyt päälle lainkaan "Yeti will nicht rückwärts fahren".
Tälläisiä terveisiä saksanmaalta. - vie schleht
Himmel ! kirjoitti:
Steuerkette im 1,2 TSI-motoren !! Eli tekstien mukaan tuossa koneessa on ollut nokkaketjuongelmia jo vähillä kilometreillä. Eräältä henkilöltä oli vaihdettu se 30.000 kohdalla ja toisella jo 19.400 km:n kohdilla.
Muillekin oli ketjun venymisestä aiheutunut ongelmia, sillä kylmäkäynnistyksen jälkeen kierrokset koneessa seilaavat 800 ja 1400 kierroksen välillä eli käynti aaltoilee melko vahvasti.
Rep. satz nicht lieferbar ist eli korjaussarjaa ei ole kohtuuajassa edes saatavilla, vaan asiakas odotti jopa kolme viikkoa ennenkuin osat tulivat viereisestä maasta.
Samaisessa keskusteluketjussa oli myös vaihdelaatikko-ongelmia eli pakki ei mennyt päälle lainkaan "Yeti will nicht rückwärts fahren".
Tälläisiä terveisiä saksanmaalta.Niin nämät saksan yeti-murheet löytyy www.motor-talk.de sekä www.yetiforum.de
- osssss
vie schleht kirjoitti:
Niin nämät saksan yeti-murheet löytyy www.motor-talk.de sekä www.yetiforum.de
Eipä himota enää TSI.
- Skeidalla menee hyvi
On mun ruohonleikkurissa kestäny jo kolme ajoa.
vähän tuhnuhan se on, mutta kun ei pitkäksi päästä, niin kyllä se jaksaa. - Kaunis mies
Sama moottori on käytössä konsernin kaikissa perheautoissa, Audi mukaanluettuna, moottoreilla on ajettu testipenkissä miljoonia kilometrejä ilman ongelmia. Moottori voitti viime vuonna saksalaisen arvostetun autoalan palkinnon parhaana ja innovatiivisimpana uutena pienenä turbomoottorina. Nämä kaikki löytyy netistä faktoina kunhan vain etsitte ja ymmärrätte lukemaanne Forumeja löytyy joka lähtöön ja kaikille automerkeille. Laittakaa tänne yksikin autokeskustelu forumin linkki, jossa ei löydy tarinaa kyseisen auton ongelmista niin ostan sen auton heti huomenna.
Se että sadoistatuhansista moottoreista tai joistain muista auton osista joihinkin joudutaan TAKUUAIKANA vaihtamaan jotain osia, ei pitäisi yllättää ketään, jolla on mitään ymmärrystä tekniikasta. Tätähän varten on olemassa takuu ja sen jälkeen TUOTEVASTUU, josta myyjä ei pääse luikertelemaan irti.- osssss
VW luikertelee.Kokemusta mm. hapettunut sähkökeskus.Ja tuskin viitsii edes kysyä ruostevikojen korjauksiin vastaantuloa.
- Skoda rulez
osssss kirjoitti:
VW luikertelee.Kokemusta mm. hapettunut sähkökeskus.Ja tuskin viitsii edes kysyä ruostevikojen korjauksiin vastaantuloa.
Luikertele ossi volkkaripalstalle valittamaan.
- osssss
osssss kirjoitti:
VW luikertelee.Kokemusta mm. hapettunut sähkökeskus.Ja tuskin viitsii edes kysyä ruostevikojen korjauksiin vastaantuloa.
Se olikin housuissani, missä luikerteli kun näin naapurin Paavon.
- Kuluttaja maximus
osssss kirjoitti:
VW luikertelee.Kokemusta mm. hapettunut sähkökeskus.Ja tuskin viitsii edes kysyä ruostevikojen korjauksiin vastaantuloa.
VW luikertelee.Kokemusta mm. hapettunut sähkökeskus.Ja tuskin viitsii edes kysyä ruostevikojen korjauksiin vastaantuloa.
--> Kaikki luikertelee, merkistä ja mallista riippumatta, varsinkin jos se maksaisi luikertelijalle jotain...siksi tojo Terojen pitää tietää oikeutensa ja pitää niistä kiinni. Muistakaa yksi avainsana millä pääsette alkuun, Kuluttaja-asiamies.
- Skoda engine
Skoda 1.2 TSI moottori. Made by Mlada Boleslav.
http://files.vau-max.de/gallery_pictures/2009/10/e53c5effcdb442db53df682dfcd8d48e.jpg - historic I
Skoda moottorit:
http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/6931_2010-04-13_21-02-33_96.jpg- teknikens värld
Tämä on autopalsta, ei museopalsta.
Jos nuo 100 vuotta vanhat kuulamoottorit vielä säksättää, niin miksei nykyisiä saada toimimaan luotettavasti vai onko liian haastavaa.
- ymmyrkäinen
teknikens värld 20.10.2011 13:39
"Tämä on autopalsta, ei museopalsta.
Jos nuo 100 vuotta vanhat kuulamoottorit vielä säksättää, niin miksei nykyisiä saada toimimaan luotettavasti vai onko liian haastavaa."
Siinä oli Skodan moottorihistoriaa.
Ja mikä tässä Skodan uusimmassa 1,2 TSI moottorissa
on liian haastavaa.
Tuoko kettinki joka pyörittää nokka-akselia ?
http://files.vau-max.de/gallery_pictures/2009/10/e53c5effcdb442db53df682dfcd8d48e.jpg - asiakas testaa
Vuoden vanhassa 1.2 tsi 85 meni turbo, ajettu 20tkm. Vikakoodin perusteella uusittiin takuuseen ja uusi osa on erilainen kuin vanha. Tulee iso tatti otsaan ja lovi lompsaan jos se hajoaa uudestaan heti takuuajan jälkeen. Muuten on toiminut.
- herätkää!
Ei takuuajan loppuminen lopeta valmistajan vastuuta!!!!
- Anonyymi
jos muita mahdollisuuksia ,pysy kaukana niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702457
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411356- 131249
- 101234
- 221211