Mitä tarkoittaa?

Outo homma..

Kun autooni syttyi tänään merkkivalo ja teksti: "Moottorijärj. vaatii huollon"? Ohjekirjasta ei tuollaista tekstiä löydy.

15

24983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mikä

Moottori dieseli(?) vaiko(?)bensa noissa bensakoneissa kaasuläppä on mönjääntyny eli vaatii puhdistuksen tai vaihtamisen uuteen elikkä viittaa pakokaasu ongelmaan tai sitten joku muu häikkä(?).

• mkjnyhg

Vuosimalli 05 ja 2.5T. Vaihdoin tänään startin ja ehdin muutaman kymmenen kilometriä ajamaan. Tuli itselle mieleen, että liittyisikö siihen, joku kalibrointi ym.?

• Yhdellä kaverilla
        mkjnyhg kirjoitti:

Vuosimalli 05 ja 2.5T. Vaihdoin tänään startin ja ehdin muutaman kymmenen kilometriä ajamaan. Tuli itselle mieleen, että liittyisikö siihen, joku kalibrointi ym.?

Samanlainen mutta -01 mallinen ja siinä joutui vaihtamaan kaasuläppäkotelon mutta kannattaa käyttää paikassa missä tietäävät varmasti asian.

• lökiv
        Yhdellä kaverilla kirjoitti:

Samanlainen mutta -01 mallinen ja siinä joutui vaihtamaan kaasuläppäkotelon mutta kannattaa käyttää paikassa missä tietäävät varmasti asian.

Aijaa, oliko kallis osa?

• Se jonkun
        lökiv kirjoitti:

Aijaa, oliko kallis osa?

Saturaisen maksa mutta siniseltä saat tarkemman tiedon itse en muista enää hintaa.

• Tarkastanut
        Se jonkun kirjoitti:

Saturaisen maksa mutta siniseltä saat tarkemman tiedon itse en muista enää hintaa.

Myös turbon letkut ettei ole halkeamia tai repeämiä?

• kjljol
        Tarkastanut kirjoitti:

Myös turbon letkut ettei ole halkeamia tai repeämiä?

Auto kävi pajalla ja mitään vikakoodia ei löytynyt. Ihme juttu!

• jamoo
        Yhdellä kaverilla kirjoitti:

moi!mulla sama vaiva v70t 2002,missä vaihatit ja paljonko maksoi?nyt ne putsas sen volvolla et vähän aikaa toimii,mutta varmaan remppa edessä?

• kytkinkeijjo

tuo koodi aiheutui viallisesta kytkinpolkimen asentoanturista. Uusi maksaa n.50 e ja vaihtotyöhön kuluu 2 minuuttia.

• Pölhökustaita kaikki

Otte te sitten viisaita neuvomaan, Kyseisen ilmoituksen takaa voi löytyä noin 1000 eri vikaa minkä vuoksi Moottori vaati huollon. JA SE TARKOITTAA ETTÄ AUTO VIEDÄÄN MERKKIHUOLTOON JOSSA VIKA KOODI LUETAAN. ihan sata varmasti sinne jää merkki mistä vika johtui. Se on sitten taas ihan oma juttu jos koodilukualaitetta käyttävä on joku kesäpoika. Kyseinen auto ei mene muuten katsastuksesta läpi mikäli vikakoodeja löytyy.

• Volvomies1969

Vuosia Volvoja omistaneena, olen todennut että niitä ei todellakaan pidä viedä merkkihuoltoon vaan on hyvä lukea itse vikakoodit ja selvittää missä mennään.

Volvohuollossa 20 eken anturin vaihto maksaa 300 ekee kun lukevat vikakoodeja ja tekevät tarpeettomia tutkimuksia...

Toivottavasti "Pölhökustaita kaikki" on nyt liki kuusi vuotta myöhemmin viisastunut eikä hauku ja huutele ;-)

• Eivanhaaaa

Juuri tämän takia täytyy ajaa uudella autolla..

• rottelozxcss

1000EUR Menee äkkiä alkoi automaatti 4 veto vittuilee kuuluu melkoista kahinaa kun kiihdyttää kovaa xc60 välill ei kulje mihinkää ihme paska perkkl

• Nokkaremmi

Minulle tuli sama ilmoitus 1.6 dieselvolvoon kesken ajon ja kiihtyvyys loppui siihen. Pystyi ajamaan mutta nilkuttamalla kotiin.
      Sattumalta samalla viikolla oli 207000 kmssä varattu nokkaremmin vaihto. Vaihdettiin samalla vesipumppu ja rullat sekä pääty mutteri.
      Ilmoitus ja merkkivalo katosivat ja kiihtyvyys ja moottori ominaisuudet oli niinkuin uudessa autossa remmin vaihdon jälkeen.
      Ilmeisesti vanha nokkaremmi oli venynyt ja aiheutti jo hälytyksen kojetauluun. Muistan että moottori kilikatti kiihdytyksessä ennen remmin vaihtoa ja oli muutenkin laiskan tuntuinen.
      Minulle sanottiin että moottorijärjestelmä vaatii huollon ilmoitus voi tulla hyvin monesta eri syystä ja minulla oli v70ssä kulunut venenyt nokkaremmi syyllinen.

• v50neveragain

>voi tarkoittaa mitä vaan se että suuttimet kusee ja öljypinta nousee jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe