Mitä tarkoittaa?

Outo homma..

Kun autooni syttyi tänään merkkivalo ja teksti: "Moottorijärj. vaatii huollon"? Ohjekirjasta ei tuollaista tekstiä löydy.

15

20785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mikä

      Moottori dieseli(?) vaiko(?)bensa noissa bensakoneissa kaasuläppä on mönjääntyny eli vaatii puhdistuksen tai vaihtamisen uuteen elikkä viittaa pakokaasu ongelmaan tai sitten joku muu häikkä(?).

      • mkjnyhg

        Vuosimalli 05 ja 2.5T. Vaihdoin tänään startin ja ehdin muutaman kymmenen kilometriä ajamaan. Tuli itselle mieleen, että liittyisikö siihen, joku kalibrointi ym.?


      • Yhdellä kaverilla
        mkjnyhg kirjoitti:

        Vuosimalli 05 ja 2.5T. Vaihdoin tänään startin ja ehdin muutaman kymmenen kilometriä ajamaan. Tuli itselle mieleen, että liittyisikö siihen, joku kalibrointi ym.?

        Samanlainen mutta -01 mallinen ja siinä joutui vaihtamaan kaasuläppäkotelon mutta kannattaa käyttää paikassa missä tietäävät varmasti asian.


      • lökiv
        Yhdellä kaverilla kirjoitti:

        Samanlainen mutta -01 mallinen ja siinä joutui vaihtamaan kaasuläppäkotelon mutta kannattaa käyttää paikassa missä tietäävät varmasti asian.

        Aijaa, oliko kallis osa?


      • Se jonkun
        lökiv kirjoitti:

        Aijaa, oliko kallis osa?

        Saturaisen maksa mutta siniseltä saat tarkemman tiedon itse en muista enää hintaa.


      • Tarkastanut
        Se jonkun kirjoitti:

        Saturaisen maksa mutta siniseltä saat tarkemman tiedon itse en muista enää hintaa.

        Myös turbon letkut ettei ole halkeamia tai repeämiä?


      • kjljol
        Tarkastanut kirjoitti:

        Myös turbon letkut ettei ole halkeamia tai repeämiä?

        Auto kävi pajalla ja mitään vikakoodia ei löytynyt. Ihme juttu!


      • jamoo
        Yhdellä kaverilla kirjoitti:

        Samanlainen mutta -01 mallinen ja siinä joutui vaihtamaan kaasuläppäkotelon mutta kannattaa käyttää paikassa missä tietäävät varmasti asian.

        moi!mulla sama vaiva v70t 2002,missä vaihatit ja paljonko maksoi?nyt ne putsas sen volvolla et vähän aikaa toimii,mutta varmaan remppa edessä?


    • kytkinkeijjo

      tuo koodi aiheutui viallisesta kytkinpolkimen asentoanturista. Uusi maksaa n.50 e ja vaihtotyöhön kuluu 2 minuuttia.

    • Pölhökustaita kaikki

      Otte te sitten viisaita neuvomaan, Kyseisen ilmoituksen takaa voi löytyä noin 1000 eri vikaa minkä vuoksi Moottori vaati huollon. JA SE TARKOITTAA ETTÄ AUTO VIEDÄÄN MERKKIHUOLTOON JOSSA VIKA KOODI LUETAAN. ihan sata varmasti sinne jää merkki mistä vika johtui. Se on sitten taas ihan oma juttu jos koodilukualaitetta käyttävä on joku kesäpoika. Kyseinen auto ei mene muuten katsastuksesta läpi mikäli vikakoodeja löytyy.

      • Volvomies1969

        Vuosia Volvoja omistaneena, olen todennut että niitä ei todellakaan pidä viedä merkkihuoltoon vaan on hyvä lukea itse vikakoodit ja selvittää missä mennään.

        Volvohuollossa 20 eken anturin vaihto maksaa 300 ekee kun lukevat vikakoodeja ja tekevät tarpeettomia tutkimuksia...

        Toivottavasti "Pölhökustaita kaikki" on nyt liki kuusi vuotta myöhemmin viisastunut eikä hauku ja huutele ;-)


    • Eivanhaaaa

      Juuri tämän takia täytyy ajaa uudella autolla..

    • rottelozxcss

      1000EUR Menee äkkiä alkoi automaatti 4 veto vittuilee kuuluu melkoista kahinaa kun kiihdyttää kovaa xc60 välill ei kulje mihinkää ihme paska perkkl

    • Nokkaremmi

      Minulle tuli sama ilmoitus 1.6 dieselvolvoon kesken ajon ja kiihtyvyys loppui siihen. Pystyi ajamaan mutta nilkuttamalla kotiin.
      Sattumalta samalla viikolla oli 207000 kmssä varattu nokkaremmin vaihto. Vaihdettiin samalla vesipumppu ja rullat sekä pääty mutteri.
      Ilmoitus ja merkkivalo katosivat ja kiihtyvyys ja moottori ominaisuudet oli niinkuin uudessa autossa remmin vaihdon jälkeen.
      Ilmeisesti vanha nokkaremmi oli venynyt ja aiheutti jo hälytyksen kojetauluun. Muistan että moottori kilikatti kiihdytyksessä ennen remmin vaihtoa ja oli muutenkin laiskan tuntuinen.
      Minulle sanottiin että moottorijärjestelmä vaatii huollon ilmoitus voi tulla hyvin monesta eri syystä ja minulla oli v70ssä kulunut venenyt nokkaremmi syyllinen.

    • v50neveragain

      >voi tarkoittaa mitä vaan se että suuttimet kusee ja öljypinta nousee jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe