PC:issä käytetään usein Windowsia ja palvelimissa puolestaan Linuxia. Miten tässä tapauksessa kotikoneesta käsin voidaan kehitellä natiiveja palvelinohjelmia Linux-palvelimelle? Vai pitääkö kotonakin olla Linux tms? Olen ohjelmoinut C :lla ja haluaisin ohjelmani palvelimelle jonka oletan olevan Linux tms.
Windows, Linux, CGI
6
557
Vastaukset
- dx
Kehitat sen ohjelmasi siellä windowsissa ja käännät sitten valmiin ohjelman gcc:llä tai cc:llä siellä palvelimen unix-ympäristössä. Jos käytät windowsissa esimerkiksi cygwiniä gcc:tä gmake:a, niin uudelleenkääntö unix/linux-puolella pitäisi olla helppoa.
- Naivi nativisti
Hienoa...
Ilmaispalvelimellani näyttää olevan cPanel-niminen käyttöliittymä. Siinä on jokin SCGI Wrap -toimito. Pitää ilmeisesti sijoittaa koodi scgi-bin -hakemistoon josta se käännetään automaattisesti? - Naivi nativisti
Naivi nativisti kirjoitti:
Hienoa...
Ilmaispalvelimellani näyttää olevan cPanel-niminen käyttöliittymä. Siinä on jokin SCGI Wrap -toimito. Pitää ilmeisesti sijoittaa koodi scgi-bin -hakemistoon josta se käännetään automaattisesti?Ei toimi heittämällä.
Tarvitsee ilmeisesti shell oikeudet ennen kuin ilmaispalvelimella voi ajaa omia c-ohjelmia.
Miksi palvelu mainostaa CGI:tä jos kerran ei voi kääntää? - Naivi nativisti
Naivi nativisti kirjoitti:
Ei toimi heittämällä.
Tarvitsee ilmeisesti shell oikeudet ennen kuin ilmaispalvelimella voi ajaa omia c-ohjelmia.
Miksi palvelu mainostaa CGI:tä jos kerran ei voi kääntää?Pitää sitten hankkia se shellillinen host
Täällähän niitä
http://shells.red-pill.eu/
- vboxaaja
Miten olisi VirtualBox ratkaisuksi jos et halua käyttää yhtä osiota linuxille? Asenna virtualboxiin esim. Ubuntu tai Linux Mint ja voit ohjelmoida ja testatakin natiivina.
- Naivi nativisti
Muuten hyvä, mutta mulla on aika vanha laitteisto käytössä. Eikö virtuaalisointi vaadi aika paljon laitteistolta?
Entä voisiko Linuxin asentaa SD-kortille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816