Hei, mietin tässä ku on ollut jo pitkään (ainakin vuoden)kaulassa keskellä melkein heti leuan alapuolella pahkura..se vaikuttaisi jokseenki kovalta jos sitä painaa ja ehkä semmoinen muljuvainen ja pystyy jotenki liikuttaa..Ei ole tietääkseen kasvanut, muttei myöskään pienentynyt..Jos kyseessä olisi esim. syöpä niin näkyisikö se verikokeessa? Oisikohan kyseessä rasvapatti? Terveenä olen ollut eikä mitään oireitakaa tietääkseen.. Jos jollakin on samanlaiselta vaikuttava ollut, arvostaisin asiallisia vastauksia..
kaulapatti, rasvapatti??
7
1475
Vastaukset
- ,
näkyisi verikokeessa.
Jos asia vaivaa niin mene lääkäriin. - Kyhmykäs
Itselläni on ollut sellainen vuosia. Todettu kyhmystruumaksi eli kilpirauhasen liikakasvua.
Itselläni oireeton eikä vaadi muuta hoitoa kuin säännölliset kilpirauhaskokeet ja ultraäänell'ä kuvaamisen silloin tällöin. Mene ihmeessä lääkäriin.- pahkurainenn
Kävin lääkärillä ja röntgenissä, jossa lääkäri ensin katsoi ultraääni laitteella pahkuraa ja otti siitä neulalla näytteen ja totesi että rasvaista mömmöä ja pumppasi sitten sen rasvaisen nestemömmön pois, kyseessä oli ilmeisesti kysta (nesteen tai puolikiinteän aineen täyttämä epänormaali ontelo tai rakkula kehossa). Näytteet menee nyt labraan ja viikon päästä tulee vastaus, mutta vaikuttaisi harmittomalta. Ilmeisesti kysta ja rasvapatti(lipooma) on eri asia mikäli olen tajunnut lukiessani juttuja...outoa vain ettei kystista yleensäkkään ole juurikaan mitään juttuja...(muistaisin että kissallani oli jokseenkin samalainen pahkura, joka sitten puhkaistiin pari kertaa ja kasvoi aina takaisin..no lopulta se sitten hävisi ku oli puhjennu tarpeeksi usein..)
- Cristie94
Hei. Mulla on oikella puolella paksupatti ja se on hiukan arka. Mua pelottaa, jos se onkin syöpä... En ole vielä käynyt lääkäeissä, mutta hoidan sen mahdollisimman pian. Onko muita mahdollisia patteja jotka tulevat sivulle? Koko ajan tulee ajatus, että se on pahanlaantuinen.. Vastakkaa tähän viestiini olkaa niin kiltit!
- Juuso.
Kasvaimet kaulassa on todella harvinaisia,jokaisella varmaan joskus on patti tai suurentunut imusolmuke esim.flunssan takia.
Kannattaa kuitenkin varmistaa asia lääkärikäynnillä. - ...........
tää on siittä omituinen että on juuri tuossa niska kaula alueella :/ turvotus koko aika ja häiritsee :/// mutta verikokeisiin menen maanantaina :( kai siittä sitten selviää :/
- moose2
Minulla oli pieni, liikkuva, kivikova patti rintakehässä. Lääkärit väitti rasvapatiksi. Oli siinä kauan (vuosia), yhtäkkiä alkoi kasvaa ja vaadin että leikataan pois. No, syöpähän se oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi352730Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122527100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372248Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks161836Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491504Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351478- 381443
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241341- 241118
- 181063