Toisen kerroksen, ajanvaraushuoneessa erikoisen usein mielialavaihtelua.
Yritin tänään perjantaiaamuna klo 8.50 tilata lääkärille aikaa ensiviikoksi.
Lääkäri käski tilata ajan, kun 4 päivän verenpaineen kotimittaus on tehty. Lääkärin määräämät labrat
otettiin jo kuukausi sitten. Puhelimesta alkoi kuulua," kyl se menee sit tonne syyskuun puolel", sanoin et
"älä edes aloita selittään, koska olin maanantaiaamuna klo 8.15 paikanpäällä, loosi 2 tilaamassa tätä aikaa
ensiviikoksi, silloin loosi 2 mielialavaihtelija sanoi, ei voi antaa niin pitkälle aikoja, on vaan akuuttiaikoja."
Tivasi kuitenkin kovin vaivojani, joita en halunnut kertoa turhaan, koska ei antanut aikaa ensiviikoksi.
Toivotin hänelle mukavampaa ensiviikonloppua, kuten hänkin minulle.
Perjantaiaamun mielialavaihtelija piti kiinni syyskuusta, sanoin tekeväni kantelun heistä, koska heidän
puheissaan ole lainkaan yhtenäistä linjaa, kun jokainen mielialavaihtelija työskentelee henkilökohtaisella
ohjeistuksella. Mielialavaihtelija alkoi toistelemaan sukunimeäni puhelimessa ja syyttämään uhkailusta.
Kysyin, että mitä, millä tavalla olen uhkaillut, johon mielialavaihtelija sanoi, "ettei tykkää että häntä
uhkaillaan." Tuo on ärsyttävää, toistelee sukunimeä ja puhuu uhkailusta siellä kanalaumassa, aiheetta.
Tunninpäästä sen sukunimen haltija on kanalauman käsittelyssä jo vaarallinen väkivaltarikollinen.
Olen asiasta sitä mieltä, että aikuinen ihminen osaa erottaa uhkailun, eikä sitä sanaa tule aiheettomasti
viljellä, koska sana tarkoittaa aina pelkoa uhatulle, ja on vakava asia. Mielialavaihtelija kysyi, jos hän
kertoo labratulokseni puhelimessa. Mietin että kai minullakin on sentään itseäni koskevat numerot
oikeus nähdä, ja verenpainelääke piti vaihtaa ja tyks neuvoi menemään omalle lääkärille korkean sokerin
tähden, mutta ei tämä mielialavaihtelija ollut tänään sitä mieltä, että minä lääkäriin menisin.
Pyysin kuukausi aikaa verenpainemittaria lainaksi loosista 1. Mielialavaihtelija sanoi siihen tarvittavan
sairaanhoitajalle aika. Kerroin käyneeni tuossa naapurihuoneessa ainakin 100 kertaa mittamassa, että
osaan kyllä mitata. Mielialavaihtelija määräsi kuitenkin ajan hoitajalle 3 viikon päähän.
Nyt maanantaiaamuna hakiessani mittaria, sanoi hoitaja ettei tätä varten olisi tarvinnut aikaa varata,
sen olisi saanut kanakopista pyytämällä. Niin tietysti. Mikä yleinen asennevamma vaivaa sosiaali-ja terveys-
toimea. Tämä samanlainen simputusmeininki on muissakin sos.terv.yksiköissä. Tuossakin kanakopin
toisella puolen istuu katselemassa, niin aika paljon on sitä ilkeilyä, ei voi puhua asiakaspalvelusta.
Tuohonkin kanakoppiin olisi syytä vaihtaa koulunpenkitä halvemmat ja motivoituneemmat asiakaspalvelijat.
Seuraavasta aiheettomasta T-K uhkaus-sytöksestä teen rikosilmoituksen poliisille.
Terveysasema Käsityöläiskatu
22
2262
Vastaukset
- naura päin naamaa
varmaan kantelu-uhkauksiin vastataan: Antaa tulla vaan!
Ja huoletta noin sanovat, sillä kantelulla ei ole mitään merkitystä heidän elämässään tai ammatinharjoittamiseensa - ei niin mitään. Sillä sinä selität oman näkökantasi, heidän taholtaan joku vastaava ylilääkäri, peräti johtava ylilääkäri, selittää omansa ja lopputulos on se, että sinä saat loppupäätöksen kanteluusi: Kaikki on tehty asianmukaisesti ja hyvää hoitokäytäntöä noudattaen, ei mitään aihetta lisätoimenpiteisiin!
Näin.- nui-ikkää
Asiakkaan lähdettyä ovat joskus hilpeitä, mutta ei kai sentään päin naamaa asiakkaita naureta.
Tarkoitatko, että heistä enemmänkin tehdään kanteluja, kun kirjoitat, "yleensä," ja mikäs toi on sanoa,
"antaa tulla vaan," jos ei kerran ole aihetta kantelua mitenkään pelätä.
Ainahan kantelulla on merkitystä, hyvin ja vastuullisesti työnsä hoitavalle henkilölle, mutta jos tarkoitat
sanktioiden suhteen, siinä mielessä ei niin mitään merkitystä. Kunnanjumit on todella hyvin suojattu,
ja kuten totesit, heillä on hetimiten joku asiantuntija kunnan lakimies, peruslautakunnan puolesta,
kirjoittelemassa kanteluun selvitystä, ja tutkimassa asiakirjoista, että onko asiakas puhallutettu ja mitä
mahtoikaan promillet näyttää.
Kantelun päätöshän riippuu siitä, onko aiheellista huomauttaa kuntaa, lautakuntaa, vai ei. Laillisuusvalvoja
ei tutki selvityksen ja vastineen sisältämiä valheita, joten loppupäätös ilmeisesti syntyy siitä kumpi uskottavammin valehtelee. - Kantele äläkä kitise
No eihän se ole sinun vika että et ymmärrä miten systeemi toimii, eikä se ole hoitajan vika että sinua ei voida palvella kunten sinä haluat, eikä se ole ole tarkoitustkaan. Tarkoituksen mukasista on antaa jokaisen tarvitsemaa hoitoa.
Kanteluiden tekeminen on ainoa keino ajaa asiaa PÄÄTTÄJIEN tietoon, jotka näistä resursseista ovat vastuussa, siksi hoitajatkin siihen kehoittavat. Puhelusi on nauhoitettu ja sieltä kyllä kuullaan mitä on tapahtunut ja kuka käyttäytynyt miten ja voidaan tarkistaa onko hoitaja toiminut asiallisesti ja oletko sinä toiminut asiallisesti. - asiallisuudesta ?
Kantele äläkä kitise kirjoitti:
No eihän se ole sinun vika että et ymmärrä miten systeemi toimii, eikä se ole hoitajan vika että sinua ei voida palvella kunten sinä haluat, eikä se ole ole tarkoitustkaan. Tarkoituksen mukasista on antaa jokaisen tarvitsemaa hoitoa.
Kanteluiden tekeminen on ainoa keino ajaa asiaa PÄÄTTÄJIEN tietoon, jotka näistä resursseista ovat vastuussa, siksi hoitajatkin siihen kehoittavat. Puhelusi on nauhoitettu ja sieltä kyllä kuullaan mitä on tapahtunut ja kuka käyttäytynyt miten ja voidaan tarkistaa onko hoitaja toiminut asiallisesti ja oletko sinä toiminut asiallisesti.puhelussa, kummankin
- Mistä sitä tietää
asiallisuudesta ? kirjoitti:
puhelussa, kummankin
Tuttu on ollu tuollaisessa puhelinpalvelussa ja sanoi että julkisuudessa jutut on harvoin lähelläkään totuutta. Ihmisillä kun on tapana kertoa tarinat omaksi edukseen ja vaitiolovelvollinen viranomainen ei voi niitä oikoa. Oikeuden päätökset kertoo melko selvästi sen että viranomainen on aniharvoin se joka oikeasti käyttäytyi sopimattomasti.
- ääni/teksti kertoo
Mistä sitä tietää kirjoitti:
Tuttu on ollu tuollaisessa puhelinpalvelussa ja sanoi että julkisuudessa jutut on harvoin lähelläkään totuutta. Ihmisillä kun on tapana kertoa tarinat omaksi edukseen ja vaitiolovelvollinen viranomainen ei voi niitä oikoa. Oikeuden päätökset kertoo melko selvästi sen että viranomainen on aniharvoin se joka oikeasti käyttäytyi sopimattomasti.
Tässä tapauksessa viranomaista puoltavia oikomisviestejä on puolet. Tämä tapaus kuuluu sarjaan aniharvoin, viranomainen käyttäytyi sopimattomasti toistelemalla asiakkaan sukunimeä ja syyttämällä uhkailusta aiheetta, tietäen lähes kaiken puheen kuuluvan ajanvarauksen odotushuoneeseen.
Mistä sitä tietää ? Vastaus, kuuntelemalla puhelu. - Baba Lybeck
Mistä sitä tietää kirjoitti:
Taidat itse olla niitä ihmisiä, jotka osallistuvat toisten vähättelyyn? Olipa miten vaan, niin jonkunhan niidenkin palkat maksaa, keillä on aikaa muuttaa ammattilillinenotteensa asioihin viisasteluksi ja jakaa vielä väärää tietoa. Eli toiset saavat siitä palkkaa, että eivät osaa pitää asioita sellaisina riippumatta siitä mitä toinen tekee, että toimisivat. Ja se on ilmeisesti alkuperäisen kirjoittaja yksi pointeista.
Myös julkiselle puolelle pitäisi saada "mysteeriostajat", jotka kaikessa raadollisuudessa raportoisivat niitä asoita, joita siellä tehdään niille, ketkä ne maksavat.
Jatkuva kitinä ja marmatus siitä, että siellä ei voi tehdä asioita samalla tavalla kuin muualla on typerää. Kun niissä kyseessä kuitenkin on kolmen asian vuorovaikutus. Osaamisen, kustannustehokkuuden ja asiakaspalvelun. Ja jokaista näitä voidaan kyllä selvittää. Ja niitä pitää selvittää.
Joten ei muuta kuin naamat ja korvat luimuun. Ja toivotaan, että järki voitaisiin ottaa myös nykyaikanakin kerran vielä käteen, tällaisessakin asiassa.
Itse alkuperäistä tapausta en kommentoi. Mutta siinä ilmeneviä yleisperiaatteita kyllä
- kantele vaan!
on vain akuuttiaikoja - eli kaikki ajanvarausajat ovat menneet syyskuulle asti! Sitä sinulle on yritetty sanoa, olisi pitänyt vain esittää vähän selkeämmin.
Akuuttiaikaa taas ei periaatteessa tuollaiseen saisi antaa, eihän tuo nyt ole mikään päivystyskäynti.
Miksei lääkäri ollut varannut itse sinulle aikaa kun oli sen verenpainemittauksen sinulta pyytänyt - eikö ollut ajanvarauskirjoja silloin muuta kuin kesäsulkuun asti - vai mitä?
Noo, sinun on nyt tyydyttävä siihen että saat syyskuulle sen ajanvarausajan, tai mitä, miksei se lääkäri olis voinut sun verenpainearvos ottaa vaikka kirjallisena postina itselleen, olisi pyytänyt sinun toimittamaan paperilla ne tiedot ja sitten vaikka sinua varaamaan soittoajan tai jotain....
Joo, mä oon kova neuvoon....... Ei ne itte mitään osaa.........
NAURATTAAA! ANTAA TULLA VAAN KANTELUI! Mutta lähetä se kantelu suoraan sitten jonnekin muualle kuin tk:n vastaavalle lääkärille.- Paikka kantelulle
olisi oikeuskanslerinvirasto tai oikeusasiamies.Onnistuu varmaan netin kautta.Uskoisin että alkaisi asiat selvitä.....
- Liikaa samaa
Paikka kantelulle kirjoitti:
olisi oikeuskanslerinvirasto tai oikeusasiamies.Onnistuu varmaan netin kautta.Uskoisin että alkaisi asiat selvitä.....
Luepas Kaarina-keskustelusta erään yksilön taistelua kaarinalaista terveyden- ja erityisesti mielenterveydenhuoltoa vastaan sekä niitä henkilöitä vastaan joiden suku on muuttanut evakkona Kaarinaan ja vedä johtopäätöksesi.
- Täsmennäppäs
Liikaa samaa kirjoitti:
Luepas Kaarina-keskustelusta erään yksilön taistelua kaarinalaista terveyden- ja erityisesti mielenterveydenhuoltoa vastaan sekä niitä henkilöitä vastaan joiden suku on muuttanut evakkona Kaarinaan ja vedä johtopäätöksesi.
Turku-Kaarina ?
- ei auttanut
Täsmennäppäs kirjoitti:
Turku-Kaarina ?
No eihän se ole sinun vika että et ymmärrä
- Heidekenin poika
ei auttanut kirjoitti:
No eihän se ole sinun vika että et ymmärrä
Terveyskeskus on Kaarina keskustelunkin näyttämönä. Minä en havainnut mielenterveyshuollosta
mainintaa. Eikä nämä mielestäni mitään taisteluja ole. Tuo taistelu niitä ihmisiä vastaan, joiden
suku on muuttanut evakkona Kaarinaan, ei kerro minulle mitään.
Sitävastoin sinnepäin.
Turun työkeskuksen kuntouttavan työtoiminnan työhönvalmentajalle, joka piti minulle aiheettoman
nuhtelupuhuttelun sairaslomalta tullessani helmikuussa, sanoin että,: "ottaa päähän kun Heidekeninpoikaa täällä kotikaupunkissa muualta suhteilla Turun kaupunkille töihin tulleet simputtaa," ja jatkoin samantien sairaslomaa kuntouttavan loppuun.
Työhönvalmentajaa otti päähän, kun en pystynyt tonnilla tukityöllistetyksi, ja alkoivat jatkuvasti
simputtamaan työohjaajan kanssa. Minä levitin parhaan kykyni mukaan tiedotteita jatkuvasta
simputuksesta kunnan ja valtion toimistoihin. Työhönvalmentajaa potutti, kun kunnalla pyritään
pitämään kaikki laittomat toimet salassa. Voi olla että hän on levittänyt tuntemilleen kunnan työntekijöille harminsa aiheuttajaa.
Jokatapauksessa työkkäri, kela ja sossa ovat siitä alkaen tehneet kaiken mahdollisen hankaloittaakseen elämääni. - ihan oikein
Heidekenin poika kirjoitti:
Terveyskeskus on Kaarina keskustelunkin näyttämönä. Minä en havainnut mielenterveyshuollosta
mainintaa. Eikä nämä mielestäni mitään taisteluja ole. Tuo taistelu niitä ihmisiä vastaan, joiden
suku on muuttanut evakkona Kaarinaan, ei kerro minulle mitään.
Sitävastoin sinnepäin.
Turun työkeskuksen kuntouttavan työtoiminnan työhönvalmentajalle, joka piti minulle aiheettoman
nuhtelupuhuttelun sairaslomalta tullessani helmikuussa, sanoin että,: "ottaa päähän kun Heidekeninpoikaa täällä kotikaupunkissa muualta suhteilla Turun kaupunkille töihin tulleet simputtaa," ja jatkoin samantien sairaslomaa kuntouttavan loppuun.
Työhönvalmentajaa otti päähän, kun en pystynyt tonnilla tukityöllistetyksi, ja alkoivat jatkuvasti
simputtamaan työohjaajan kanssa. Minä levitin parhaan kykyni mukaan tiedotteita jatkuvasta
simputuksesta kunnan ja valtion toimistoihin. Työhönvalmentajaa potutti, kun kunnalla pyritään
pitämään kaikki laittomat toimet salassa. Voi olla että hän on levittänyt tuntemilleen kunnan työntekijöille harminsa aiheuttajaa.
Jokatapauksessa työkkäri, kela ja sossa ovat siitä alkaen tehneet kaiken mahdollisen hankaloittaakseen elämääni.Mene töihin, niin ei tarvi tapella työkkärin, sossun ja kelan kanssa.
- Etkö voisi jo armaht
Palautin tänään maanantaina 2.8-2010 klo 10.30 verenpainemittarin. Laitoin päälle maalarinteipin, jossa
nimeni ja sotuni, ettei vaan syntyisi keskustelua mistään. Eikö vaan, taas minun tuurillani tämä blondattu
rillipää, "sama jolla oli vaan niitä akuuttiaikoja ja joka laittoi odottamaan kolmeviikkoa verenpainemittaria,"
painanut nappia minun numerolleni, palautin mittarin, ja taas alkoi blondin pää tuottaa omaa ohjeistusta,
kysyi, onko täytetty paperi sisällä mittarilaukussa, sanoin laittaneeni paperin reseptipostilaatikkoon,
johon blondi tiuskasi, sen pitäisi olla laukussa. En olisi käskystäkään laittanut, ties mihin olisi matkannut.
Mikä helvetin pakkomielle sen on keksiä aina jotain ilkeetä, kun ei minulle kukaan ollut tollasta sanonut,
enkä siitä ollut mistään lukenut, niin mistä se pitäisi ymmärtää. Sappi kiehuu ja vernpaine nousee
terveyskeskuksessa, vaik pitäisi olla päinvastoin. Onkohan tollanen ilkee ihminen siinä siksi, ettei siellä
kävisi ihmisiä. Terveyskeskuksen pitäisi palvella asiakkaita, eikä yhden blondatun rillipään elvistelyä.
Tuon asiakkaana on sama fiilis kun olla saappaanvaihdossa vääpelillä.- hohhoijakkaa
"En olisi käskystäkään laittanut, ties mihin olisi matkannut."
Sitä saa mitä tilaa. Ilmeisesti nautit hankaluuksista. - Tänään,hyvä päivä !
hohhoijakkaa kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Ilmeisesti nautit hankaluuksista.Kuvittelen ylläolevan, "sitä saa mitä tilaa, ilmeisesti nautit hankaluuksista," olevan blondatun hoitajan
kannanotto. Lieneekö hankaluuksista nauttivia ihmisiä olla olemassakaan ? Asia vaan on niin, että
ihan kaikensorttiset ihmiset ei sovi istumaan tuonkaltaisille tuoleille, kunnalle töihin päässeenä,
joillakin nousee kusi päähän, ja alkavat liian ylimielisenä kaikille asiakkaille vittuilemaan.
Kanssani samaa mieltä olevia asiakkaita on ainakin yks toinen ja sen kaveri, mutta eivät valita, kun
pelkäävät hoitajien kostotoimenpiteitä.
Joka tuulen kylvää, se myrskyn niittää. - niin metsä vastaa
Tänään,hyvä päivä ! kirjoitti:
Kuvittelen ylläolevan, "sitä saa mitä tilaa, ilmeisesti nautit hankaluuksista," olevan blondatun hoitajan
kannanotto. Lieneekö hankaluuksista nauttivia ihmisiä olla olemassakaan ? Asia vaan on niin, että
ihan kaikensorttiset ihmiset ei sovi istumaan tuonkaltaisille tuoleille, kunnalle töihin päässeenä,
joillakin nousee kusi päähän, ja alkavat liian ylimielisenä kaikille asiakkaille vittuilemaan.
Kanssani samaa mieltä olevia asiakkaita on ainakin yks toinen ja sen kaveri, mutta eivät valita, kun
pelkäävät hoitajien kostotoimenpiteitä.
Joka tuulen kylvää, se myrskyn niittää.Miten ne hoitajat kostaa? Tulee ja lyö autonrenkaan kaulaan ja sytyttää tuleen?
Itse olen saanut aina asiallista ja hyvää palvelelua. Olisiko omassa asenteessa vikaa, jos on usein ongelmia? - liikahda lehtikään
niin metsä vastaa kirjoitti:
Miten ne hoitajat kostaa? Tulee ja lyö autonrenkaan kaulaan ja sytyttää tuleen?
Itse olen saanut aina asiallista ja hyvää palvelelua. Olisiko omassa asenteessa vikaa, jos on usein ongelmia?Asenteessa on iso vika kun kirjottaa noin hurjaa viestiä hoitajien ammattikunnasta yleisellä tasolla.
Aloituksessa olen kritisoinut asiakaspalvaluun sopimattomalla asenteella varustettua hoitajaa, sekä
aiheetonta uhkailusyytöstä, sukunimeäni toistelemaalla puhelimessa, esittänyttä hoitajaa.
Pidetään viestiketju vapaana ylläolevan kaltaisista rivouksista vammaisesta asenteesta huolimatta. - käntsy
liikahda lehtikään kirjoitti:
Asenteessa on iso vika kun kirjottaa noin hurjaa viestiä hoitajien ammattikunnasta yleisellä tasolla.
Aloituksessa olen kritisoinut asiakaspalvaluun sopimattomalla asenteella varustettua hoitajaa, sekä
aiheetonta uhkailusyytöstä, sukunimeäni toistelemaalla puhelimessa, esittänyttä hoitajaa.
Pidetään viestiketju vapaana ylläolevan kaltaisista rivouksista vammaisesta asenteesta huolimatta.Yksityisellä puolella homma pelaa tosi hyvin. Ei tarvitse jonotella.
- Mutta Läheskään
käntsy kirjoitti:
Yksityisellä puolella homma pelaa tosi hyvin. Ei tarvitse jonotella.
kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä.Jos jollain on niin hyvä homma.Käyköön vain.On pois perusterveydenhuollosta jolloin jää enemmän resursseja vähempivaraisten terveydenhoitoon...
- myrsky tulee ?
hohhoijakkaa kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Ilmeisesti nautit hankaluuksista.Hohhoijakkaa hoitajan oma uhkailuviesti-ketjunaloitus "Myrsky tulee," viitaten tämän ketjun viestin
"köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus," sisältämään sanontaan, "joka tuulen kylvää se myrskyn
niittää," Turku keskusteluista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832244
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1721990Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441933- 1281630
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641509Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1891470Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771221Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321094- 711063
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni751053