Vilkun väri

dibolita

No niin. Mikä on oikea vilkun väri? Kuinka se on määritelty ja kuinka se mitataan?
Vai onko ihan mututuntuma juttu.
Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla.

10

5047

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bullex

Vilkun tulee olla ruskeankeltainen.

Kuinka tuo höpinä siitä, että "Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla" vaikuttaa mielestäsi asiaan?

• dibolita

No etkö ite ole ikinä joutunut väittelyyn jostain värisävystä?.
        Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

• 12+6
        dibolita kirjoitti:

Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

• Linjaautonkuljettaja
        12+6 kirjoitti:

Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

• Niin.
        Linjaautonkuljettaja kirjoitti:

Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

• Bullex
        dibolita kirjoitti:

Vain yhden kerran jouduin hieman väittelemään asiakkaan kanssa värisävystä (ellei ihan ite värjättyjä valoja huomioida) katsastusmiehenä toimiessani. Totesin, että takasumuvalo oli liiaksi haalistunut. Asiakas väitti kiven kovaa, että hänen autossaan ei ole takasumuvaloa. Totesin sitten, että pistetään auto hylkyyn pakollisen valon puuttumisen takia. Vasta sitten asiakas suostui tulemaan auton taakse katsomaan tilannetta. Sellainen sieltä kuitenkin löytyi ja oli ilmesesti palanut ollut päällä jo hyvinkin pitkään.

• hätätilassa
        Niin. kirjoitti:

Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

vaalenpunaiosetkin käy

• nyt.kävi.näin

Mulla on kaikissa autoissa edessä valkoiset vilkut ja takana punaiset. Ei ole koskaan tullut hylkäävää päätöstä.

• Markku Hetula
    • Anonyymi

Takana saa olla myös punaiset vilkut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1443
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe