Vilkun väri

dibolita

No niin. Mikä on oikea vilkun väri? Kuinka se on määritelty ja kuinka se mitataan?
Vai onko ihan mututuntuma juttu.
Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla.

10

5583

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bullex

Vilkun tulee olla ruskeankeltainen.

Kuinka tuo höpinä siitä, että "Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla" vaikuttaa mielestäsi asiaan?

• dibolita

No etkö ite ole ikinä joutunut väittelyyn jostain värisävystä?.
        Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

• 12+6
        dibolita kirjoitti:

Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

• Linjaautonkuljettaja
        12+6 kirjoitti:

Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

• Niin.
        Linjaautonkuljettaja kirjoitti:

Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

• Bullex
        dibolita kirjoitti:

Vain yhden kerran jouduin hieman väittelemään asiakkaan kanssa värisävystä (ellei ihan ite värjättyjä valoja huomioida) katsastusmiehenä toimiessani. Totesin, että takasumuvalo oli liiaksi haalistunut. Asiakas väitti kiven kovaa, että hänen autossaan ei ole takasumuvaloa. Totesin sitten, että pistetään auto hylkyyn pakollisen valon puuttumisen takia. Vasta sitten asiakas suostui tulemaan auton taakse katsomaan tilannetta. Sellainen sieltä kuitenkin löytyi ja oli ilmesesti palanut ollut päällä jo hyvinkin pitkään.

• hätätilassa
        Niin. kirjoitti:

Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

vaalenpunaiosetkin käy

• nyt.kävi.näin

Mulla on kaikissa autoissa edessä valkoiset vilkut ja takana punaiset. Ei ole koskaan tullut hylkäävää päätöstä.

• Markku Hetula
    • Anonyymi

Takana saa olla myös punaiset vilkut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      79
      1188
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      29
      865
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      735
    4. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      599
    5. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      577
    6. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      180
      562
    7. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      123
      530
    8. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      530
    9. On ollut syyllinen olo viime päivinä

Olen niin täpöllä ollut sinussa kiinni tunteiden tasolla. Unet ja kaikki. Nainen, toisaalta tuntuu pahalta, mutta kun si
      Ikävä
      23
      460
    10. Maajussi-Tarjan Marko-rakas täräyttää suhteen alusta - Meinasi tulla hätä käteen Viinijuhlilla

Maajussi-Tarja ja Marko löysivät toisensa pari vuotta sitten romanssimielessä. Nyt Marko kertoo suhteen alusta: https:/
      Maajussille morsian
      3
      447
    Aihe