Vilkun väri

dibolita

No niin. Mikä on oikea vilkun väri? Kuinka se on määritelty ja kuinka se mitataan?
Vai onko ihan mututuntuma juttu.
Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla.

10

4631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bullex

Vilkun tulee olla ruskeankeltainen.

Kuinka tuo höpinä siitä, että "Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla" vaikuttaa mielestäsi asiaan?

• dibolita

No etkö ite ole ikinä joutunut väittelyyn jostain värisävystä?.
        Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

• 12+6
        dibolita kirjoitti:

Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

• Linjaautonkuljettaja
        12+6 kirjoitti:

Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

• Niin.
        Linjaautonkuljettaja kirjoitti:

Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

• Bullex
        dibolita kirjoitti:

Vain yhden kerran jouduin hieman väittelemään asiakkaan kanssa värisävystä (ellei ihan ite värjättyjä valoja huomioida) katsastusmiehenä toimiessani. Totesin, että takasumuvalo oli liiaksi haalistunut. Asiakas väitti kiven kovaa, että hänen autossaan ei ole takasumuvaloa. Totesin sitten, että pistetään auto hylkyyn pakollisen valon puuttumisen takia. Vasta sitten asiakas suostui tulemaan auton taakse katsomaan tilannetta. Sellainen sieltä kuitenkin löytyi ja oli ilmesesti palanut ollut päällä jo hyvinkin pitkään.

• hätätilassa
        Niin. kirjoitti:

Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

vaalenpunaiosetkin käy

• nyt.kävi.näin

Mulla on kaikissa autoissa edessä valkoiset vilkut ja takana punaiset. Ei ole koskaan tullut hylkäävää päätöstä.

• Markku Hetula
    • Anonyymi

Takana saa olla myös punaiset vilkut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe