Vilkun väri

dibolita

No niin. Mikä on oikea vilkun väri? Kuinka se on määritelty ja kuinka se mitataan?
Vai onko ihan mututuntuma juttu.
Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla.

10

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bullex

      Vilkun tulee olla ruskeankeltainen.

      Kuinka tuo höpinä siitä, että "Ihmiset kuitenkin näkee värit hieman erilailla" vaikuttaa mielestäsi asiaan?

      • dibolita

        No etkö ite ole ikinä joutunut väittelyyn jostain värisävystä?.
        Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.


      • 12+6
        dibolita kirjoitti:

        No etkö ite ole ikinä joutunut väittelyyn jostain värisävystä?.
        Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

        Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.


      • Linjaautonkuljettaja
        12+6 kirjoitti:

        Ei ole ollenkaan kiinni katsastusmiehestä. Vilkkuja, kuten mitään muutakaan valoa ei saa millään tavalla itse värjätä! Ainoa tapa on ostaa valmiiksi värjätyt vilkut joissa on hyväksyntäkoodit kunnossa. Kirkkaita vilkkujakin on hyväksyntäleimalla, mutta niissä tulee käyttää oranssia (tai "ruskeankeltaista", kuten säännöt vaativat) polttimoa.

        Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?


      • Niin.
        Linjaautonkuljettaja kirjoitti:

        Uusi katsastus avattu Lielahdessa Tamperella "KATSASTUSMIES" 38 eu huono palvelu ja
        taitamaton katsastusmiehet VAROO !
        Katsastusmies sanoi että tällä on ruostetta ja erittain kova koputtanut sorkkaraudalla.
        Sanoi että äänimerkki ei toimi minä itse näytti hänelle ettei kaikki toimi ja kunnossa ja miten toimi.
        Minulla kolme vuotta sama auto ja sama villkut ja vilkun poltimot mutta ensimäinen kerta mulle oli sanottu että vasen vilku ei niin oransi kuin oike (muolemmat on samanlaisia )
        auton katsastus hylätty mitä tehdä ?

        Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.


      • Bullex
        dibolita kirjoitti:

        No etkö ite ole ikinä joutunut väittelyyn jostain värisävystä?.
        Eli toisin sanoen vilkkujen värille ei ole mitään tarkkaa määritystä. Että seon ihan kiinni siitä että millä päällä katsastusmies sattuu olemaan.

        Vain yhden kerran jouduin hieman väittelemään asiakkaan kanssa värisävystä (ellei ihan ite värjättyjä valoja huomioida) katsastusmiehenä toimiessani. Totesin, että takasumuvalo oli liiaksi haalistunut. Asiakas väitti kiven kovaa, että hänen autossaan ei ole takasumuvaloa. Totesin sitten, että pistetään auto hylkyyn pakollisen valon puuttumisen takia. Vasta sitten asiakas suostui tulemaan auton taakse katsomaan tilannetta. Sellainen sieltä kuitenkin löytyi ja oli ilmesesti palanut ollut päällä jo hyvinkin pitkään.


      • hätätilassa
        Niin. kirjoitti:

        Pane autoosi uudet keltaiset polttimot.

        vaalenpunaiosetkin käy


    • nyt.kävi.näin

      Mulla on kaikissa autoissa edessä valkoiset vilkut ja takana punaiset. Ei ole koskaan tullut hylkäävää päätöstä.

    • Markku Hetula
    • Anonyymi

      Takana saa olla myös punaiset vilkut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe