m
Meillä sattui putkivuoto pienessä omakotitalossa. Parketti lattia kastui noin 35neliötä ja puolet ei. Pitäisikö vakuutuksen korvata koko lattia. Kavereille korvasi koko lattian vaikka vain osa kastui, mutta heillä laminaatti ja samaa sävyä ei saatavilla. Onko parketeissa eri asia eli saako uudesta saman sävyisen kuin vanhasta. vakuutus meinasi että korvaavat vain vuotokohdan pinnat. Remonttia ei järjestänyt vakuutus ja itse piti ruveta etsimään putkimiehet yms.. ja itse tehty purku työt yms... kesä on ja kaikki viivästyy. vakuutus yhtiö sanoi että asumishaitta korvausta maksetaan max 3kk ei enempää, onko totta? itse riippumattomista syistä remontti venyy kun ei siis lomien aikana miehiä niin nopeasti saa. Toki omakustanteisesti päätettiin vaihataa myös koko lattiian uudet viemäri ja patteri putket ettei uusi vahinko ovella kolkuttelisi. Joten lattiat aukaistiin koko 70neliöö. Mitä kaikkea vakuutuksen pitäisi korvata? ja kuinka paljon euroissa asumishaittakorvausta kk tai tuntipalkkaa kun itse tekee?
Putkivuoto ja korvaukset
4
2552
Vastaukset
Talo ostettu tasan vuosi sitten ja puki ilmeisesti tihkuttanut pidemmän aikaa, onko edelliset omistajat mitenkään vastuussa enää? vai yksin vakuutusyhtiö?
- mvnyjyk
Vakuutuksesta korvataan vahingoittunut osuus. Siis puolet parketista, jos se on mahdollista niin korjata.
Jos ei olisi, korvattaiisin koko huoneen parketti.
Asumisen keskeytyksen kanssa on sama asia. Vakuutus korvaa sen ajan, joka menisi korjaustöihin. Kun teet muutakin remonttia, ovat laskeneet asumisen keskeytyksen ajan kolmeen kuukauteen.
"Remonttia ei järjestänyt vakuutus..." Vakuutukseta korvataan korjauskulut, kaikki yhtiöt eivät järjestä rakennusliikkeitä paikalle eikä vakuutusehtojen mukaan kuulukkaan järjestää. Asunnon omistajana sinä vastaat sen korjaamisesta.
Toki edellinen omistaja ja edellisen omistajan vakuutusyhtiö olisi myös vastuussa, jos pystyt vahinkoajankohdan varmuudella osoittamaan. Mutta mitä sillä on väliä, kun kerran sun vakuutusyhtiö remontin maksaa? mvnyjyk kirjoitti:
Vakuutuksesta korvataan vahingoittunut osuus. Siis puolet parketista, jos se on mahdollista niin korjata.
Jos ei olisi, korvattaiisin koko huoneen parketti.
Asumisen keskeytyksen kanssa on sama asia. Vakuutus korvaa sen ajan, joka menisi korjaustöihin. Kun teet muutakin remonttia, ovat laskeneet asumisen keskeytyksen ajan kolmeen kuukauteen.
"Remonttia ei järjestänyt vakuutus..." Vakuutukseta korvataan korjauskulut, kaikki yhtiöt eivät järjestä rakennusliikkeitä paikalle eikä vakuutusehtojen mukaan kuulukkaan järjestää. Asunnon omistajana sinä vastaat sen korjaamisesta.
Toki edellinen omistaja ja edellisen omistajan vakuutusyhtiö olisi myös vastuussa, jos pystyt vahinkoajankohdan varmuudella osoittamaan. Mutta mitä sillä on väliä, kun kerran sun vakuutusyhtiö remontin maksaa?kellään tietoa asumishaittakorvausten suuruuksista yms....kiitos vastauksesta
- fghjuiol
huiskaisu kirjoitti:
kellään tietoa asumishaittakorvausten suuruuksista yms....kiitos vastauksesta
Muutatko pois korjauksen ajaksi vai asutko remontin keskellä? Korvausmäärissä ja ehdoissa on eroja.
Pääsääntö on, että YLIMÄÄRÄISET kulut korvataan.
http://www.vakuutusneuvonta.fi/userfiles/file/kotiopas09.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131