Putkivuoto ja korvaukset

m
Meillä sattui putkivuoto pienessä omakotitalossa. Parketti lattia kastui noin 35neliötä ja puolet ei. Pitäisikö vakuutuksen korvata koko lattia. Kavereille korvasi koko lattian vaikka vain osa kastui, mutta heillä laminaatti ja samaa sävyä ei saatavilla. Onko parketeissa eri asia eli saako uudesta saman sävyisen kuin vanhasta. vakuutus meinasi että korvaavat vain vuotokohdan pinnat. Remonttia ei järjestänyt vakuutus ja itse piti ruveta etsimään putkimiehet yms.. ja itse tehty purku työt yms... kesä on ja kaikki viivästyy. vakuutus yhtiö sanoi että asumishaitta korvausta maksetaan max 3kk ei enempää, onko totta? itse riippumattomista syistä remontti venyy kun ei siis lomien aikana miehiä niin nopeasti saa. Toki omakustanteisesti päätettiin vaihataa myös koko lattiian uudet viemäri ja patteri putket ettei uusi vahinko ovella kolkuttelisi. Joten lattiat aukaistiin koko 70neliöö. Mitä kaikkea vakuutuksen pitäisi korvata? ja kuinka paljon euroissa asumishaittakorvausta kk tai tuntipalkkaa kun itse tekee?

4

2552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talo ostettu tasan vuosi sitten ja puki ilmeisesti tihkuttanut pidemmän aikaa, onko edelliset omistajat mitenkään vastuussa enää? vai yksin vakuutusyhtiö?

• mvnyjyk

Vakuutuksesta korvataan vahingoittunut osuus. Siis puolet parketista, jos se on mahdollista niin korjata.
        Jos ei olisi, korvattaiisin koko huoneen parketti.
        Asumisen keskeytyksen kanssa on sama asia. Vakuutus korvaa sen ajan, joka menisi korjaustöihin. Kun teet muutakin remonttia, ovat laskeneet asumisen keskeytyksen ajan kolmeen kuukauteen.
        "Remonttia ei järjestänyt vakuutus..." Vakuutukseta korvataan korjauskulut, kaikki yhtiöt eivät järjestä rakennusliikkeitä paikalle eikä vakuutusehtojen mukaan kuulukkaan järjestää. Asunnon omistajana sinä vastaat sen korjaamisesta.
        Toki edellinen omistaja ja edellisen omistajan vakuutusyhtiö olisi myös vastuussa, jos pystyt vahinkoajankohdan varmuudella osoittamaan. Mutta mitä sillä on väliä, kun kerran sun vakuutusyhtiö remontin maksaa?

• mvnyjyk kirjoitti:

Vakuutuksesta korvataan vahingoittunut osuus. Siis puolet parketista, jos se on mahdollista niin korjata.
        Jos ei olisi, korvattaiisin koko huoneen parketti.
        Asumisen keskeytyksen kanssa on sama asia. Vakuutus korvaa sen ajan, joka menisi korjaustöihin. Kun teet muutakin remonttia, ovat laskeneet asumisen keskeytyksen ajan kolmeen kuukauteen.
        "Remonttia ei järjestänyt vakuutus..." Vakuutukseta korvataan korjauskulut, kaikki yhtiöt eivät järjestä rakennusliikkeitä paikalle eikä vakuutusehtojen mukaan kuulukkaan järjestää. Asunnon omistajana sinä vastaat sen korjaamisesta.
        Toki edellinen omistaja ja edellisen omistajan vakuutusyhtiö olisi myös vastuussa, jos pystyt vahinkoajankohdan varmuudella osoittamaan. Mutta mitä sillä on väliä, kun kerran sun vakuutusyhtiö remontin maksaa?

kellään tietoa asumishaittakorvausten suuruuksista yms....kiitos vastauksesta

• fghjuiol
        huiskaisu kirjoitti:

kellään tietoa asumishaittakorvausten suuruuksista yms....kiitos vastauksesta

Muutatko pois korjauksen ajaksi vai asutko remontin keskellä? Korvausmäärissä ja ehdoissa on eroja.
        Pääsääntö on, että YLIMÄÄRÄISET kulut korvataan.

http://www.vakuutusneuvonta.fi/userfiles/file/kotiopas09.pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe