15v raskaana?

mammako??

täytän juuri 15v.olen seurustellut ikäiseni miehenalun kanssa nyt 6kk ja olemme harrastaneet seksiä kahdesti.käytimme kondoomia koko yhdynnän ajan ja asian mukaisesti.nyt kuitenkin minua pelottaa ku menkkani pitäisi alkaa aivan näinä päivinä muttä mitää ei näytä tulevan ! olen puhunut poikaystäväni kanssa asvoimesti että mitä jos olen raskaana ja mitä sitten tekisimme..hän olisi abortin kannalla ja minä taas pitäisin lapsen..mitä minun nyt pitäisi tehdä? en siis ole ollenkaan varma olenko raskaana mutta tahdon olla vastuullinen

15

3784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åååååååå

      Osta raskaustesti ja tee se. Jos positiivinen niin tarkasti harkitsemaan mitä haluat elämältäsi.

      • mammako???

        saako raskaustestin ostaa alaikäinen (15v.) ? asun pienessä kylässä ja täällä ei tavallisissa ruokakaupoissa testejä myydä..apteekista ? hinta about ? ja onko se vaikea tehdä ?


      • 657
        mammako??? kirjoitti:

        saako raskaustestin ostaa alaikäinen (15v.) ? asun pienessä kylässä ja täällä ei tavallisissa ruokakaupoissa testejä myydä..apteekista ? hinta about ? ja onko se vaikea tehdä ?

        testin saa ostettua minkä ikäinen tahansa. Hinta on n.10€ riippuen minkälaisen ostaa. Testi on tikku johon pissataan ja jos siihen muutaman minuutin päästä tulee 2 viivaa olet raskaana.Muista lukea silti ohjeet huolella.


      • 657
        657 kirjoitti:

        testin saa ostettua minkä ikäinen tahansa. Hinta on n.10€ riippuen minkälaisen ostaa. Testi on tikku johon pissataan ja jos siihen muutaman minuutin päästä tulee 2 viivaa olet raskaana.Muista lukea silti ohjeet huolella.

        ja saat ostettua sen apteekista.


      • Anonyymi
        657 kirjoitti:

        testin saa ostettua minkä ikäinen tahansa. Hinta on n.10€ riippuen minkälaisen ostaa. Testi on tikku johon pissataan ja jos siihen muutaman minuutin päästä tulee 2 viivaa olet raskaana.Muista lukea silti ohjeet huolella.

        Ai saisko sen ostaa vaikka niinku 11v


    • provoako??

      jonkin aikaa, kerrot että pitäisi alkaa näinä päivinä, eli eivät ole edes myöhässä..

      • mammako???

        menkkani olisi pitänyt alkaa suunnilleen 3pv sitten.puhuin poikaystäväni kanssa ja olemme nyt menossa ostamaan tuon raskaustesstin..jos se näyttää positiivista hän on sillä kannalla että heti abortti.minä taas en oikein tiedä mitä tekisin lapsen suhteen..


      • stefffiiiii93
        mammako??? kirjoitti:

        menkkani olisi pitänyt alkaa suunnilleen 3pv sitten.puhuin poikaystäväni kanssa ja olemme nyt menossa ostamaan tuon raskaustesstin..jos se näyttää positiivista hän on sillä kannalla että heti abortti.minä taas en oikein tiedä mitä tekisin lapsen suhteen..

        sun kannattaa miettii tosi tarkasti mitä ite haluut. kuuntele ittees, mieti ootko valmis. jos et aborttii haluu tehä niin aina on adoptio. ite tein virheen vuos sitte ku pamahdin paksuksi, niin kuuntelin jätkääni, ja tein abortin, joka vieläkin painaa mieltä , koska en tehnyt sitä omasta tahdostani..

        ja btw, oot nuori, et ole välttämättä valmis, mutta se ei tarkoita että et voisi sitä kasvattaa hyvin ja olla hyvä äiti. varmasti saisit paljon tukea!

        onnea testin tekoon ja mitä ikinä päätätkin !(:


      • fdfgdgg
        stefffiiiii93 kirjoitti:

        sun kannattaa miettii tosi tarkasti mitä ite haluut. kuuntele ittees, mieti ootko valmis. jos et aborttii haluu tehä niin aina on adoptio. ite tein virheen vuos sitte ku pamahdin paksuksi, niin kuuntelin jätkääni, ja tein abortin, joka vieläkin painaa mieltä , koska en tehnyt sitä omasta tahdostani..

        ja btw, oot nuori, et ole välttämättä valmis, mutta se ei tarkoita että et voisi sitä kasvattaa hyvin ja olla hyvä äiti. varmasti saisit paljon tukea!

        onnea testin tekoon ja mitä ikinä päätätkin !(:

        Menkkasi voivat olla myöhässä senkin takia että stressaat niin paljon. Kannattaisi käyttää esim vaikka e- pillereitä vielä kondomin lisäksi. Jos olet raskaana niin et kyllä voi syyttää tyhmyydestäsi kuin iteäsi. Jos poikaystäväsi ei halua lasta niin kannattaa miettiä sitä että todennäköisesti hoidat lapsen yksin.


      • grb
        fdfgdgg kirjoitti:

        Menkkasi voivat olla myöhässä senkin takia että stressaat niin paljon. Kannattaisi käyttää esim vaikka e- pillereitä vielä kondomin lisäksi. Jos olet raskaana niin et kyllä voi syyttää tyhmyydestäsi kuin iteäsi. Jos poikaystäväsi ei halua lasta niin kannattaa miettiä sitä että todennäköisesti hoidat lapsen yksin.

        Muistathan, että nuorilla naisilla kuukautiset ovat harvoin säännölliset, joten kolmen tai usemman päivän heitot kierrossa ovat normaaleja. Älä huoli, tee testi ja pohdi asiaa vasta sitten :)


      • mammako???
        grb kirjoitti:

        Muistathan, että nuorilla naisilla kuukautiset ovat harvoin säännölliset, joten kolmen tai usemman päivän heitot kierrossa ovat normaaleja. Älä huoli, tee testi ja pohdi asiaa vasta sitten :)

        menkkani eivät ole vielkäkään alkaneet,kohta jo viikon myöhässä ja testin kävin ostamassa ja huomenna tarkoitus tehdä..poika ystäväni tukee minua silti tein minkä päätöksen tahansa..vaikka uhkasi jättää minut ja sitä rataa jos pidän lapsen.toisaalta olisin valmis äidiksi,olen aina hoitanut monia tuttujemme lapsia tiedän mitä olisi vastassa..ja moni on sanonut nuoresta iästäni huolimatta että minusta tulee vielä hyvä äiti.tietenkään en tuon perusteella päätä pitää lasta,enhän vielää edes tiedä olenko raskaana.olen kuitenkin jo aika paljon rauhoittunut,kun poikaystäväni selvitti asioita ja kertoi että stressi,suuri painon vaihtelu (lihominen/laihdutus),liiallinen tai liian vähäinen liikunta ja ruokavalio vaikuttavat että menkat voi jäädä pois.minulla on juuri nuo kaikki,laihdutin pari kiloa urheilin todella paljon enkä ole syönyt kovinkaa terveellisesti viime viikkoina.myös vatsakivut liittyvät menkköjen pois jäämiseen ja niitä minulla on ollut joka pv nyt kun ei menkkoja ole ollut..vai voisiko kivut liittyä ehkä raskauteen? koko vatsaani särkee,tuntuu kuin joku puristaisi sisuskaluja,eniten tuntuu navan seudulla,samalla on huono olo,oksettaa ja pyörryttää,muutamalla kerralla on ollut myös vaikea hengittää kun olen asiasta keskustellut poikaystäväni kanssa.näitä oireita on tullut muutamia päivässä,aamulla ja joskus siinä kuuden maissa,uudelleen sitten ja pahinten ku olen menossa nukkumaan n.12 aikaan yöllä


    • Teiniäiti

      Osta mahdollisimman pian raskaustesti ja selvitä mikä on tilanne,sen jälkeen voit ruveta punnitsemaan, mikä vaihtoehto olisi parhain itsesi ja lapsesi kannalt.

    • KYSYTTÄVÄÄ

      KYSYIN YSTÄVÄLTÄNI TULEEKS RASKAUDESTA SOSSUUN JUTTU NIIN SE SANO ETTÄ TULLEEE ENKÄ HALUU ETTÄ ÄITINI TAI MUUT MENETTÄÄ PERHEEN JÄSENIÄ .. JOTEN TULEEKS SIIT SOSSUUN ILMOITUS

      • Muuanmummoäiti

        Niin abortista kuin raskaudestakin menee ilmoitus sossuun. Kummassakaan tapauksessa vanhempasi eivät saa tietää syytä, mikäli sinä itse haluat sen salata. Sossu vain tutkii sinun ja vanhempiesi suhdetta ja epäilemättä miettii luottamuspulaa.

        Toisaalta suunnittelematonkaan teiniraskaus ei ole enää nykyään sellainen itsemurhaan ajava mörkö kuin menneinä vuosina (ja "miesopen" fantasioissa olis entistä vahvemmin yhä.) . Niiden määrä on laskenut vuosi vuodelta ja suhtautuminen on avoimempaa eli tuloksetkin koko ajan paranevia. Kaikki selviävät, osa tukitoimin, osa itsenäisesti.

        JOS nyt , vastoin todennäköisyyttä, olisit oikeasti raskaana mietit rauhassa abortin, lapsen pitämisen ja lapsen adoptioon luovuttamisen välillä.


    • Muuanmummoäiti

      Luultavasti kaikella todennäköisyydellä ( ja todellakin toivottovasti) kyseessä on väärä hälytys. Ja toivottavasti se herättää teidät hankkimaan luotettavamman ehkäisyn.

      Jos osoittautuu että olet raskaana, sekään tuskin mikään maailmanloppu on. Pikemminkin uuuden (ja ensi vuosien ajan varsin pelottavan) maailman alku. Onneksi siihen, epätoivottuun alaikäisraskauteen, joutuu vuosi vuodelta harvempi.

      Tsemppiä sinulle.. olit provo tai et.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe