Iltatähti

Hopia

lähtee toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.
Koti jää tyhjäksi, sydämeen sattuu.
Näinhän sen pitääkin mennä, lainassa vaan ovat lapset. Siis tuska on positiivinen tuska, surullisempaa jos tätä ei saisi kokea.
Tihrustampa nyt kuitenkin oikein kunnolla..........

29

440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanomaan yhdelle ns. kaverille että teit lapsen aika iäkkäänä ja onko hän sinulle iltatähti? Meidän ystävyys loppu siihen hänen puoleltaan ja en tajunnut miksi. :/

• Hopia*

hellittelynimi mellä tälle nuorimmaiselle:)

Ei ollut ystävyyttä jos mokomaan tokaisuun yhteydet katkeaa. Ystävyydellä ja kaveruudella on vissi ero. Mullakin on kavereita pilvin pimein. Ystäviä vain muutama. Enempää ei tarvitse ja totta puhuen ei pystyisi/ ehtisi hoitamaankaan.

• Hopia* kirjoitti:

hellittelynimi mellä tälle nuorimmaiselle:)

Ei ollut ystävyyttä jos mokomaan tokaisuun yhteydet katkeaa. Ystävyydellä ja kaveruudella on vissi ero. Mullakin on kavereita pilvin pimein. Ystäviä vain muutama. Enempää ei tarvitse ja totta puhuen ei pystyisi/ ehtisi hoitamaankaan.

pitänyt tuota iltatähti nimeä kanssa sellaisena hellyttelynimenä enkä ainakaan minään vahinkolapsena ja siksi en ymmärtänyt hänen reaktiotaan. No se oli hänen kantansa.

• ...

Tykkäät takuulla huonoa, mutta jonkunhan on tääkin asia sulle kerrottava.

Mä en ole varsinaisesti iltatähti. Mutta viimeinen lapsi, minkä vanhemmat teki. Nojoo, avioero kotona, paska lapsuus, vittumainen elämä jne. Siis mulla. Vanhemmat kai teki mut saadakseen pojan taloon. Kävi vain niin, että poika jäi, talo hävisi.

Koko sun juttus on täysin itsekeskeistä paskaa. Olisit hoitanut ne muut lapsesi kunnolla ja jättänyt sen viimeisen itelles teettämäsi lapsen tekemäti. Katos, lapset on ihmisiä ja niillä on elo elettävänä. Ei ne oo mitään sun leikkikalujasi.

Jos et ole vielä eronnut, tulet eroamaan. Ja loppupeleissä, sä huomaat, että eipä se "iltatähti" ole susta kiinnostunut, säkun olit vain ittesi itserakkauden tuotos. Lapsi oli varmasti haluttu. Mutta halusiko se itelleen sun tyyppisen itsekeskeisen paskan vanhemmakseen???

Sori, mä nyt kerroin vaan miten asia on. Iltatähti tulee kantaan sun arkkusi monttuun ja ottamaan osan perinnöstäsi. Koita nyt vanhoilla päivilläsi viedä sille kakkua synttäripäivänä, ei tule olemaan jälkeenpäin niin vittuuntuneeksi sun itsekkyydestäsi.

Alkaa oleen laskis, mut tää asia on mulla pyörinyt mielessä aikansa, monta saatanan vuosikymmentä. Ja aattelin sano jollekin itsekeskeiselle paskikselle kerrankin suorat sanat :DDDDDDDDDDDD

=DW=

• Hopia

sait purettua mielessä pyöriviä asioita pois :)

En minä Sinulle suuttunut, minähän pidän sinusta, anna tulla vaan.
        Mun hartiat näyttää hennoilta mutta ne kestää, kestää ja .............

• iltatähteä ja tuo aamutähtikään ei jättänyt kotia tyhjäksi. Muutti opiskelemaan 13 vuotta sitten,
      sitten töihin, ensin lähemmäs, sitten kauemmas, mutta suuri osa hänen tavaroistaan on vielä täällä.
      Eihän ne sovi pieneen yksiöön, mutta ei halua kaikesta luopuakaan, joten säilytetään sitten toistaiseksi.

Mä olen jo niin tottunut, että lapsi asuu kauempana, nähdään kuitenkin useita kertoja vuodessa, välit ovat oikein hyvät. Tulee elokuussa muutamaksi päiväksi meitä tervehtimään.

• Hopia

kyllä kyllä
        Ensimmäisen lähtöä helpotti tämän toisen olemassa olo. Ikäero on aika suuri.
        Nyt sitten käydään läpi tämä luopumisen tuska, ylpeä olen tästä mukulasta niinkuin olen siitä toisesta jo pois lähteneestäkin.
        Välit on kunnossa ja äitee tihrustaa sitä positiivista tihrutusta... :)

• Hopia kirjoitti:

kyllä kyllä
        Nyt sitten käydään läpi tämä luopumisen tuska, ylpeä olen tästä mukulasta niinkuin olen siitä toisesta jo pois lähteneestäkin.

lapset yhteen menoon, neljässä vuodessa kolme.
        Nuorin on tässä kotona, eikä pysty yksin koskaan asumaankaan, se on sen ajan murheita ja järjestelyitä,
        kun tilanne tulee eteen.
        Positiivinen tihrustelu on oikeastaan ihan mukavaa :))

• Sol57
        Hopia kirjoitti:

kyllä kyllä

aina sallittua...itse kun myös sellainen jolle kyyneleet tulevat helposti;))) Vitsi soikoon...välillä ei pysty katsomaan näitä Tv-ohjelmia.. tämä yksikin niin Kadonneen jäljillä....meikäläinen kun alkaa aina siinä tihrustelemaan...ja muu perhe katsoo kummissaan....että, mitä ihmettä?:))) Tunteskaala kun ihmisellä on semmoinen vähän kummallinen...että, suru ja ilo ne hyvin lähellä toisiaan...tunteina;)))

tsau:Friidu

• Sol57

Maarit Hurmerinnan laulu: Lainaa vain, lainaa vain, oi pienokainen oot hetken mulle lainaa vain. On aina ollut itselleni sellainen "johtotähti-ajatus" siinä mielessä että, ajattelin sitten itsestään kundi kun kasvaa niin hän lähtee. Meillä taas ei koskaan täysin tätä itsenäistymistä siinä mielessä tule tapahtumaan...mutta silti haluan hänelle mahdollisimman itsenäisen elämän...(hän tulee aina tarvitsemaan rinnalleen aikuisen tukea)...Jotenkin suru voi olla näinkin päin...Itse kun olen aina kovin itsenäisesti nuorena joutunut taas toimimaan....ilman sitä omien vanhempieni tukea;))) Tai sanotaanko että, olen toiminut....

Hyvät välit jos, nuoreen...älä ole huolissasi.....Näille omillemme aina sitä korostaneet että, hima on sitten se paikka jonne voi tulla kokomaan myös elämänpalaset uudestaan jos huonosti käy...ja levähtää..lähteekseen taas lentoon;)))

Tsemppiä Hopia...kyllä se siitä...mutsina vaan on kaikki opittava tämäkin...luopuminen...joka ei kuitenkaan mitenkään lopullista...Eihän sieltä sydämestä lapsi lähde koskaan...veks...;) vaikka fyysisesti lähteekin....

• Hopia

tulikin parku tihrustamisen sijaan....
        ääääähh..........
        Halit sulle aurinko!

• Sol57
        Hopia kirjoitti:

tulikin parku tihrustamisen sijaan....
        ääääähh..........
        Halit sulle aurinko!

täällä palstalla yksi lapsi ei vielä palanut himaan turvallisesti;))) meikäläinen vähän huolissaan hänestäkin;))) Vitsi...;))) mut me tsempataan....pahinta mitä voi tapahtua on kuitenkin vaan että, taivaankansi putoaa niskaamme....siitä lähdetään;)))

• Hopia
        Sol57 kirjoitti:

täällä palstalla yksi lapsi ei vielä palanut himaan turvallisesti;))) meikäläinen vähän huolissaan hänestäkin;))) Vitsi...;))) mut me tsempataan....pahinta mitä voi tapahtua on kuitenkin vaan että, taivaankansi putoaa niskaamme....siitä lähdetään;)))

palstan lapsi ??
        Tämä tyhmä tarvii tarkennusta

• Sol57
        Hopia kirjoitti:

palstan lapsi ??
        Tämä tyhmä tarvii tarkennusta

oma MURU-kultamme tietysti...;)))) Tähän nyt laitettava että, kenelle on kenelle ei;)))) eikä nyt oikeesti lapsi...mutta, vähän huolissaan jostain syystä kummasti olen ennenkuin tiedän että varmasti on turvallisesti himassa;))) mikälie kiintymyssuhde tähän höhheliin....meikäläiselle syntynyt;)))) Tätä jos lukee nyt naureskelee ....mutta toivottavasti ymmärtäväisesti suhtautuu asiaan;))))

• Sol57 kirjoitti:

oma MURU-kultamme tietysti...;)))) Tähän nyt laitettava että, kenelle on kenelle ei;)))) eikä nyt oikeesti lapsi...mutta, vähän huolissaan jostain syystä kummasti olen ennenkuin tiedän että varmasti on turvallisesti himassa;))) mikälie kiintymyssuhde tähän höhheliin....meikäläiselle syntynyt;)))) Tätä jos lukee nyt naureskelee ....mutta toivottavasti ymmärtäväisesti suhtautuu asiaan;))))

Eikös se ralli pääty vasta tänään :))

• Sol57
        Anceli kirjoitti:

Eikös se ralli pääty vasta tänään :))

itselleni...matka kuitenkin pitkä sieltä hitsin Keski-Suomesta...Aina vähän tällainen olen ollut kun joku lähtee maailmalle...minulle on parasta ilmoittaa milloin saapuu turvallisesti takaisin:)))) Itse en osaa ajatella jos, itse lähden;))) mutta, jos joku muu...sitten;))) ääh....tämä menee lällytyseksi..;)) ja Friiduhan ei tunteitaan näytä...hitsi vie...Pokka täytyy pitää....

• Hopia
        Sol57 kirjoitti:

itselleni...matka kuitenkin pitkä sieltä hitsin Keski-Suomesta...Aina vähän tällainen olen ollut kun joku lähtee maailmalle...minulle on parasta ilmoittaa milloin saapuu turvallisesti takaisin:)))) Itse en osaa ajatella jos, itse lähden;))) mutta, jos joku muu...sitten;))) ääh....tämä menee lällytyseksi..;)) ja Friiduhan ei tunteitaan näytä...hitsi vie...Pokka täytyy pitää....

htza. Mikä pahan tappais, tulee se sieltä lirkutteluelimet (muistathan, kielenkannat) hyvässä vedossa ;)))

• varoitin vain
        Hopia kirjoitti:

htza. Mikä pahan tappais, tulee se sieltä lirkutteluelimet (muistathan, kielenkannat) hyvässä vedossa ;)))

Täällä on taas joku luuta lakaissut kirjoituksia vai ettekö kestäneet lukea totuuksia,tyhmät!

Itteppähän mokaatte sitten,ei oo välii....

• varoitin vain kirjoitti:

Täällä on taas joku luuta lakaissut kirjoituksia vai ettekö kestäneet lukea totuuksia,tyhmät!

Itteppähän mokaatte sitten,ei oo välii....

varoituksiasi lukemaan, mutta muahan on varoitettu jo aikaisemmin, olen
        ottanut opikseni.

• edellinen.
        Anceli kirjoitti:

varoituksiasi lukemaan, mutta muahan on varoitettu jo aikaisemmin, olen
        ottanut opikseni.

fiksu joka ei mene lankaan ja usko sinisilmäisenä kaikkea,peukku ylöspäin sulle :)))

• edellinen. kirjoitti:

fiksu joka ei mene lankaan ja usko sinisilmäisenä kaikkea,peukku ylöspäin sulle :)))

Voisin sanoa paljon, mutta parempi, etten sano mitään.
        Järki palailee pätkittäin ;)

• edelleen edellinen
        Anceli kirjoitti:

Voisin sanoa paljon, mutta parempi, etten sano mitään.
        Järki palailee pätkittäin ;)

ihan melkein pakahdun kun tekis mieli hakata omaa päätä seinään ja huutaa kaikki sammakot ulos ; )))

• edelleen edellinen kirjoitti:

ihan melkein pakahdun kun tekis mieli hakata omaa päätä seinään ja huutaa kaikki sammakot ulos ; )))

laittaa kypärä päähän, ei hyvää päätä toimita hajottaa, sille voi vielä olla käyttöä :))
        Rupikonnia tulisi täältäkin ;(

• Viidestä sisaruksesta nuorin, vanhemmat sisarukset jääneet vähän oudoiksi, ei siis kunnon sisarussuhteita. Minusta seuraava 6 v vanhempi. Kun synnyin isä 56, äiti 36 v. Kai mä iltatähti olen, joissakin asioissa etuoikeutettu muihin sisaruksiin nähden ja joissakin taas... No, kaikkien sisarusten lapsia hoitanut, silloin kun ei passannut laiskotella kesiä edes noin vähän yli 10 v., tosin halusin nähdä "maailmaa" siinä sivussa ja se oli plussaa. Kotoa veks 15 vuotiaana ja siitä asti on pitänyt pärjätä. Niin se oli silloin ei juuri neuvottu piti koettaa käyttää omaa pientä päätä kävi hyvin eli huonosti tai molempia, niin ja ottaa siitä myös vastuu.

Älä siis huolehdi, Iltatähtesi puolesta, hän kyllä pärjää:)

• Hopia

vastauksestasi, sniif............

• kohta edessä tuo,kun ensimmäinen lähtee maailmalle..Nyt jo ahistaa..:(

• Korppis

Minunkin iltatähti kuopukseni lähtee eka kertaa maailmalle. Opiskelupaikka Etelä-Suomessa odettaa.

Koen suunnatonta iloa, että opiskelupaikka on löytynyt sillä liian moni jää sitä ilman. Elämän erilainen arki alkaa pojalle häämöttää. Itkua ei iloinen tapahtuma silmiini pukkaa, mutta ehkä jokusen ilon kyyneleen voin vuodattaa.

• Hopia

kiitollinen saa olla nuorensa puolesta kun opiskelupaikka on löytynyt, jos vielä sitä mitä on hakenut niin vielä parempi.
        Tämän maailman nuoret eivät helpolla selviä, jos nyt mekään ollaan selvitty. Hmm....
        Riippuu miltä kantilta katselee.

• Minulla ei ole kuin yksi, ja hän aina on pysynyt noin kävelymatkan päässä minusta. Varmaan jos hän lähtisi kauemmaksi, mä hiippailisin sinne vaan pikkuhiljaa perässä, hih hih.

Aikaisemmin asuin jopa samassa talossa kerrosta ylempänä, mutta sitten repäsin vähän irti ja muutin. Nyt on yksi suora katu ja noin 500 metriä välimatka.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe