olet saanut elämässäsi aikaan? Paitsi lapset?
Mitä hyvää
43
269
Vastaukset
- Meriläinen
Mitkä lapset????????????????
- samilja
meinasin kysyä minäkin. Kai ihminen elää muutenkin, kuin lastensa kautta.
Muutenhan saisi ristiä kätensä lapset satuaan. - kerro nyt
kun kaikki sanoo että lapset on parasta ja onkin. Mutta mitä muuta, jos ja kun nyt kysytään. Mitä hyvää ITSE olet tehnyt, sitä minä joskus mietin. Lapsen voi synnyttää kuka vaan kellä on edellytykset.
- Meriläinen
samilja kirjoitti:
Muutenhan saisi ristiä kätensä lapset satuaan.Niin ja meitä lapsettomiakin on olemassa, kumma kyllä.
- kerro nyt
samilja kirjoitti:
Muutenhan saisi ristiä kätensä lapset satuaan.ettei nainen ole koko(nainen) ellei hän ole tehnyt lasta, ja että äidinrakkaus seuraa ilman muuta. Ei masennusta, vain euforia. Ranskan tragedia kertoo aivan eri tarinaa. Voi kun myytti äitiydestä saataisiin purettua!
- Meriläinen
kerro nyt kirjoitti:
kun kaikki sanoo että lapset on parasta ja onkin. Mutta mitä muuta, jos ja kun nyt kysytään. Mitä hyvää ITSE olet tehnyt, sitä minä joskus mietin. Lapsen voi synnyttää kuka vaan kellä on edellytykset.
Elämä on hyvää mulla.
Raittius on hyvää, ja se on varmaan paras saavutus mun kohdalla, Koska muuten mulla ei olis yhtään mitään.
olen parikin kertaa ollut kuoleman porteilla mutta tässä vaan kirjoittelen, se tosin ei ole musta kiinni.
Ja pitääkö sitä sitten jotain saavuttaa, eikö riitä että on tyytyväinen elämäänsä? - kerro nyt
Meriläinen kirjoitti:
Niin ja meitä lapsettomiakin on olemassa, kumma kyllä.
joillakin oma valinta, joillakin sairaus, kellä mitäkin. Tämä väistämättä tekee mahdottomaksi sanoa että jonkun mukula on kuriton, ei saisi hallita puolta väestöä ja esim. polttaa rakennusta. "Kun sulla ei oo lapsia niin sä et tiedä"...
- minä vaan
Meriläinen kirjoitti:
Elämä on hyvää mulla.
Raittius on hyvää, ja se on varmaan paras saavutus mun kohdalla, Koska muuten mulla ei olis yhtään mitään.
olen parikin kertaa ollut kuoleman porteilla mutta tässä vaan kirjoittelen, se tosin ei ole musta kiinni.
Ja pitääkö sitä sitten jotain saavuttaa, eikö riitä että on tyytyväinen elämäänsä?muistan jostain lukeneeni, oisko ollut Tabermann joka sanoi että ihmisen ei tarvi aina vaan kasvaa (henkisesti). Kun on kaikenmaailman leirejä missä kasvetaan ja löydetään sankari ja luuseri ja mitä lie.
Mun mielestä ei tarvi saavuttaa mitään, ole onnellinen siitä mitä sulla on ja unohda muut kotkotukset. Joteski mulle jäi tunne että olet tasapainossa itisesi kanssa ja jotenkin vielä hullummin tunsin iloa siitä. Terv. yksi salakapakasta. - samilja
Meriläinen kirjoitti:
Niin ja meitä lapsettomiakin on olemassa, kumma kyllä.
sitä täälläkin joskus kovin ihmetellen kummasteltu.
Ihmisten kantsis aina muistaa, että ihan kaikkien elämä ei suju normitetun lukujärjestyksen mukaan.
Eikä ainakaan myöskään tarvi säälitellä, kukin tulee onnelliseksi omallaan, ainakin minä niin koen. - lottamari_1
Meriläinen kirjoitti:
Elämä on hyvää mulla.
Ja pitääkö sitä sitten jotain saavuttaa, eikö riitä että on tyytyväinen elämäänsä?Tuota minäkin mietin, miksi pitäisi niin kauheasti olla jotain saavutuksia elämässä. Näkeekö muut ihmiset sinut sitten parmmin, tullaanko me jotenkin enemmän muidenkin tietoisuuteen, kun on mainittavia tekoja ja saavutuksia elämässä. Minustakin on tärkeä elää elämäänsä niin, että on siihen tyytyväinen, se jo itsessään on saavutus. Joillekin se saavutus voi olla juuri tuo alkottomuus, joillekin laihtuminen, toiselle riittää hyvänä äitinä tai isänä olo, pullalta tuoksuva äiti tai pyörää korjaava isä...hmm..aikamoinen saavutus sekin ;)
"Mitä hyvää olet saanut elämässäsi aikaan" ? Se jääköön muiden määriteltäväksi ;) - Meriläinen
samilja kirjoitti:
Ihmisten kantsis aina muistaa, että ihan kaikkien elämä ei suju normitetun lukujärjestyksen mukaan.
Eikä ainakaan myöskään tarvi säälitellä, kukin tulee onnelliseksi omallaan, ainakin minä niin koen.itse olen taas tänään löytänyt hyvin paljon tyytyväisyyden aiheita omassa elämässä.
Ja on mun ympärillä lapsia ja lisää tulossa, kun systerin tytön tyttö odottaa. Ei niiden aina tarvii omia olla.
Tyytyväinen olen nyt ja se riittää mulle tänään :)) - Meriläinen
minä vaan kirjoitti:
muistan jostain lukeneeni, oisko ollut Tabermann joka sanoi että ihmisen ei tarvi aina vaan kasvaa (henkisesti). Kun on kaikenmaailman leirejä missä kasvetaan ja löydetään sankari ja luuseri ja mitä lie.
Mun mielestä ei tarvi saavuttaa mitään, ole onnellinen siitä mitä sulla on ja unohda muut kotkotukset. Joteski mulle jäi tunne että olet tasapainossa itisesi kanssa ja jotenkin vielä hullummin tunsin iloa siitä. Terv. yksi salakapakasta.Niin joku mun tuttu sanoi aikoinaan aina kasvaneensa ja kasvaneensa ( tarkoitti juuri tuota henkisyyttä) siihen kyllästyttiin, loppujen lopuksi kukaan ei jaksanut kuunnella hänen kasvutarinoitaan.
Tylsää sekin.
Tabermanilla oli hyviä ajatuksia. - Meriläinen
lottamari_1 kirjoitti:
Tuota minäkin mietin, miksi pitäisi niin kauheasti olla jotain saavutuksia elämässä. Näkeekö muut ihmiset sinut sitten parmmin, tullaanko me jotenkin enemmän muidenkin tietoisuuteen, kun on mainittavia tekoja ja saavutuksia elämässä. Minustakin on tärkeä elää elämäänsä niin, että on siihen tyytyväinen, se jo itsessään on saavutus. Joillekin se saavutus voi olla juuri tuo alkottomuus, joillekin laihtuminen, toiselle riittää hyvänä äitinä tai isänä olo, pullalta tuoksuva äiti tai pyörää korjaava isä...hmm..aikamoinen saavutus sekin ;)
"Mitä hyvää olet saanut elämässäsi aikaan" ? Se jääköön muiden määriteltäväksi ;)Hyvin sanottu ja yhdyn viimeiseen lauseeseen. Toiset sen paremmin osaa sanoa.
samilja kirjoitti:
Muutenhan saisi ristiä kätensä lapset satuaan.Ristiä meinaan kätensä mut jos ihmisellä on kauhee velvollisuurentunto,hoivavietti ja suojelun antamise tarve nii joskun elämä laittaa huokasemaan.
- Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Ristiä meinaan kätensä mut jos ihmisellä on kauhee velvollisuurentunto,hoivavietti ja suojelun antamise tarve nii joskun elämä laittaa huokasemaan.
Sut se varmaan laittaakin. Kummasti nää jutut menee maailmassa ja keneltäkään ei loppujen lopuks kysytä mitä haluat.
Se on vaan otettava mitä annetaan.
Voimia sulle! - kerro nyt
Meriläinen kirjoitti:
Niin joku mun tuttu sanoi aikoinaan aina kasvaneensa ja kasvaneensa ( tarkoitti juuri tuota henkisyyttä) siihen kyllästyttiin, loppujen lopuksi kukaan ei jaksanut kuunnella hänen kasvutarinoitaan.
Tylsää sekin.
Tabermanilla oli hyviä ajatuksia.hänellä tosiaan oli hyviä ajatuksia. En tosin muista yhtäkään, mutta hän oli inhimillinen, eikä enempää mun mielestä ihmisestä tarvitse muistaakaan.
- kerro nyt
samilja kirjoitti:
Eikä ainakaan myöskään tarvi säälitellä, kukin tulee onnelliseksi omallaan, ainakin minä niin koen.mutta kannattaa naisporukassa sanoa että juu on mulla lapsi. muuten olet vähän hylkiö...
- *meriläinen kroooh*
kerro nyt kirjoitti:
mutta kannattaa naisporukassa sanoa että juu on mulla lapsi. muuten olet vähän hylkiö...
No huh huh, nyt täytyy sanoa. Ja muuta en osaakaan tohon sanoa.
- kerro nyt
lottamari_1 kirjoitti:
Tuota minäkin mietin, miksi pitäisi niin kauheasti olla jotain saavutuksia elämässä. Näkeekö muut ihmiset sinut sitten parmmin, tullaanko me jotenkin enemmän muidenkin tietoisuuteen, kun on mainittavia tekoja ja saavutuksia elämässä. Minustakin on tärkeä elää elämäänsä niin, että on siihen tyytyväinen, se jo itsessään on saavutus. Joillekin se saavutus voi olla juuri tuo alkottomuus, joillekin laihtuminen, toiselle riittää hyvänä äitinä tai isänä olo, pullalta tuoksuva äiti tai pyörää korjaava isä...hmm..aikamoinen saavutus sekin ;)
"Mitä hyvää olet saanut elämässäsi aikaan" ? Se jääköön muiden määriteltäväksi ;)saavutuksista, koska jos teet jotain hyvää niin sen pitäisi tulla sydämestä. Vaikea sanoa, mutta haen sitä että jos jollekin on itselle jäänyt hyvä mieli siitä että on tehynyt jotain mistä on seurannut hyvää /oli taas vaikeasti sanottu) niin kertoisi siitä tässä. Ihan sama onko kyse ihnisistä vai eläimistä. Vain ajatus siitä, jos joku kysyisi mitä hyvää etc. mitä vastaisit?
- samilja
kerro nyt kirjoitti:
mutta kannattaa naisporukassa sanoa että juu on mulla lapsi. muuten olet vähän hylkiö...
jokainen on se, minkä roolin itselleen ottaa. Tähähän päivään mennenssä, en ole itseäni hylkiöksi tuntenut.
Muutenkin, ihmisen sisimmän paljastaa, millä nimellä muita kuvailee.
Miksi vain oma mieli ja sen antamat arvot olisivat ainoita oikeita?
Toisaalta myös, en usko, että tänne kukaan syntyy ilman tarkoitusta.
Miksi miestä kutsut, joka ei ole "tehnyt" lapsia?
Maailmassa on jo liikaa lapsia, joilla ei ole inhimillisen elämän mahdollisuuksia, miksi kutsut heidän vanhempiaan? - kerro nyt
samilja kirjoitti:
Muutenhan saisi ristiä kätensä lapset satuaan.vastaisivat tähän että lapset. Haen kuitenkin muuta, jotain... en osaa selittää mutta se on kysytty jo avauksessa. Harva on suoraan vastannut.
- kerro nyt
samilja kirjoitti:
jokainen on se, minkä roolin itselleen ottaa. Tähähän päivään mennenssä, en ole itseäni hylkiöksi tuntenut.
Muutenkin, ihmisen sisimmän paljastaa, millä nimellä muita kuvailee.
Miksi vain oma mieli ja sen antamat arvot olisivat ainoita oikeita?
Toisaalta myös, en usko, että tänne kukaan syntyy ilman tarkoitusta.
Miksi miestä kutsut, joka ei ole "tehnyt" lapsia?
Maailmassa on jo liikaa lapsia, joilla ei ole inhimillisen elämän mahdollisuuksia, miksi kutsut heidän vanhempiaan?eipä juuri lisättävää-. Tai olisi paljonkin, mutta tulisi romaani. *Tässä ketjussa moni, mm. Meriläinen (muita väheksymättä) kertoi lapsettomuudesta. Se on aihe joka on vieläkin tabu. Tää on hankala aihe,...
- elämää tämäkin
kerro nyt kirjoitti:
eipä juuri lisättävää-. Tai olisi paljonkin, mutta tulisi romaani. *Tässä ketjussa moni, mm. Meriläinen (muita väheksymättä) kertoi lapsettomuudesta. Se on aihe joka on vieläkin tabu. Tää on hankala aihe,...
johon usein törmää.
etkö!!! sä ole saanut vielä itsellesi miestä!!!!?
elääkö nainen vain miehensä kautta.
onko vain sellainen nainen täydellinen, jolla on mies.
huonokin?
- Meriläinen
Tv:ssä menee juuri "Geishan muistelmat".
Näin sen ensimmäisen kerran elokuvissa, ja olen katsonut sen jälkeen parikin kertaa, nyt seuraan samalla tässä koneella ollessa.
Naiset on siellä joutuneet pienestä tytöstä kovaan kouluun ja se on ollut haluttukin paikka.
Joka kerta olen jotain uutta siinä kuvassa nähnyt. - Sepalus kiinni
Tosin se poistettiin, mutta valo jäi.
Ei tarvi kun käyrä paussilla niin jo luuta lakasee.
Poistopolitiikka on täysin vailla ajatusta,siin ketjus ihmiset keskusteli niinkuin sivistyneet juttelee.- Meriläinen
Poistettiinko se, mitä pahaa siinä sitten oli?
Mun ei olis pitanyt kertoo Sepaluksesta, se varmaan otettiin väärin vaikka oli ihan elävää elämää.
Mutta kiitos sivistyksetä se oli hauskaa. - Meriläinen
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei tarvi kun käyrä paussilla niin jo luuta lakasee.
Poistopolitiikka on täysin vailla ajatusta,siin ketjus ihmiset keskusteli niinkuin sivistyneet juttelee.Samma mieli täällä. Yritin vielä olla ihan totinen ettei kukaan kuule hymyäkään.
olen onnistunut ruuanlaitossa, oli hyvää. No, olenhan minä hissittömässä kerrostalossa asuessani kantanut toisen kerroksen vanhan mummon kauppakassin alhaalta hänen ovensa eteen.
- kerro nyt
voi kultapieni. Jos olet sen tehnyt, niin hyvä niin, ja varmasti teit sen kummemmin ajattelematta. Silloin se on hyvä työ.
Kunnioitusta herättävän elopainon ja aion pitää saavutetusta edusta kynsin hampain kiinni.
- kerro nyt
on hyvä työ. ;)
Se taitaa riippua vähän kenen kannalta katsoo. Yhden hyvä on toisen paha. Itse olen kyllä tyytyväinen elämääni vaikkei se nyt läheskään huipulta huipulle ole sujunut.
- kerro nyt
et jostain syystä vastannut kysymykseen. Jos katellaan sun kannalta niin mikä...?
kerro nyt kirjoitti:
et jostain syystä vastannut kysymykseen. Jos katellaan sun kannalta niin mikä...?
Muinaiset kreikkalaiset jo aikanaan varoittelivat ahkerasti elämänohjeissaan ja taiteessaan ihmistä tuulettelemasta saavutuksillaan vielä eläessään. Heidän jumalansa eivät pitäneet kuolevaisten ylpeilystä vaan kostivat sen nopeasti, esimerkkinä vaikkapa onnellisen kuningas Oidipuksen kohtalo. Noudatan samaa periaatetta ja jätän arviot elämäni saavutuksista toistaiseksi keskeneräisinä jälkipolvien tehtäväksi.
- kerro nyt
onko tänne vastannut yksikään jolla on lapsia=
- Putkivalo
ovat parasta mitä mulle on tapahtunut ikinä, ja kehtaan väittää että mulla on jopa jotain osuutta siihen millaisiksi ovat tulleet :) Luinpas kerrankin koko keskustelun.
Tietty elämää on ilman lapsiakin. Jos heitä ei lasketa saavutuksiksi, seuraava taitaa olla 40.000,- asuntovelka :)) Se on hieno saavutus, koska se tarkoittaa että elän sellaista elämää mitä olen itse valinnut, itsenäisesti ja riidattomasti (no suht).
Tämän kesän tärkein saavutus on mielenrauha. Olen niin hyvä hukkaamaan sen, aina pitää jotenkin sössiä kun tuntuu että nyt on hyvä, joten eiköhän taas kohta...
Entäs sinä, Kerro Nyt? Kerro nyt sinäkin :))- kerro nyt
on saavutus, johon ei kaikki pysty. En tiiä pitäiskö siihen pyrkiä-,,,
En vissiin kuitenkaan osannut laittaa avausta oikein , perään tässä sitä mitä hyvää olet MUILLE tehnyt. Tai äääh.... miksi tää muuten oikeasti on vaikea aihe, eikö kukaan ole tehnyt hyviä juttuja vai onko suomipaavo vain vaatimaton? - Putkivalo
kerro nyt kirjoitti:
on saavutus, johon ei kaikki pysty. En tiiä pitäiskö siihen pyrkiä-,,,
En vissiin kuitenkaan osannut laittaa avausta oikein , perään tässä sitä mitä hyvää olet MUILLE tehnyt. Tai äääh.... miksi tää muuten oikeasti on vaikea aihe, eikö kukaan ole tehnyt hyviä juttuja vai onko suomipaavo vain vaatimaton?niitä tekoja on niin paljon ettei viitti listaa laittaa :))
Mietin kirjoitanko omat kaksi tärkeimmät, mutta menee kyllä niin henkilökohtaiseksi sitten jo jutut. Ei nyt niin että se mua häiritsisi, aika avoimesti olen aina kirjoitellut tänne omasta elämästä kun en häpeä sitä. Mutta sinä saattaisit nolostua niistä :)) Olkoon se siis mun hyvä teko sinulle, etten kerro ;D
Mun paras saavutukseni on tässä elämässä se, että olen pysynyt hengissä. Tiukkaa on joskus tehnyt, mutta se riittää minulle saavutuksista.
- tobias54
Lapset eivät ole aikaansaannos eikä ansio. Jopa eläimille tulee pentuja. SILTI lapset ovat elämän olennainen osa ja usein tekevät sen elämisen arvoiseksi.
Lapsia nyt pystyy monikin aikaan saamaan, siinä mitään hyvyyttä tarvita.
Muuten olen sitä mieltä, että enempi tuonne henkiselle puolelle hyvyys painottuu..
On ihan sama, oletpa miten korkea-arvoisessa asemassa tai paljon opiskellut, jos luonne tai
käytös on täyttä soopaa.
Ihmisten huomioon ottaminen, toisten kunnioittaminen, kannustaminen ja yleensä sydämen sivistys,
niille annan enemmän arvoa.
Näissä riittää opiskelemista ja yrittämistä koko loppuelämän ajaksi, olla mahdollisimman, jos nyt voi sanoa hyvä,
mutta ihminen kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838