Aulangon naturistipäivät

!!!!!!!!!!!!!!

No oli päivät. Porukka oli reilusti toista sataa ja meno oli mukava. Kiitos Juhalle ym jotka saivat päivät kasaan.
Päivät oli jo sen takia onnistuneet että yhtään "nettinaturisti" ja "valokuvanaturisti" ei ollut paikalla.
Kiitos myös ravintolan emännälle hyvästä kotiruuasta.

Toivottavasti ensi vuonna tämä jatkuu?

46

1976

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valokuvaaja Natu

Terveisiä Aulangon naturistipäiviltä.
      Tilaisuus oli sangen onnistunut, vaikka väkeä olikin huomattavasti vähemmän kuin Yyterin vastaavissa on ollut.
      Mukana olin minäkin, jopa ilman kameraa.

• Tunsitko silti olosi turvalliseksi, vaikka ei kameraa kädenulottuvilla ollutkaan.

• minä ja muut

Tässä täsmätietoa Liiton järjestämistä Naturistipäivistä.

Suurin osallistujamäärä Yyterissä järjestetyissä Naturistipäväivistä saavutettiin vuonna 2007. Silloin osallistujia oli hieman yli 130. Viime vuonna Aulangolla oli runsas 160 henkeä ja tänä vuonna hieman yli 150 henkeä. Elikkä Aulangon naturistipäivät ovat keränneet selkeästi enmmän naturisteja kun vastaavat päivät Yyterissä.

Osallistujamäärältään suurempia naturistitapahtumia ei Aulangon naturistipäiviin verrattuna ole kuin yksi. Se on Naturistikarnevaali Yyterin Kylpylähotellissa. Viime kerralla osallistujia oli hiukka alle 170 ja ensi helmikuussa minimitavoitteena on 200.
        Kutsu on julkaistu ja ilmoittautuminen on alkanut.

• .NaturistiN
        minä ja muut kirjoitti:

Tässä täsmätietoa Liiton järjestämistä Naturistipäivistä.

Suurin osallistujamäärä Yyterissä järjestetyissä Naturistipäväivistä saavutettiin vuonna 2007. Silloin osallistujia oli hieman yli 130. Viime vuonna Aulangolla oli runsas 160 henkeä ja tänä vuonna hieman yli 150 henkeä. Elikkä Aulangon naturistipäivät ovat keränneet selkeästi enmmän naturisteja kun vastaavat päivät Yyterissä.

Osallistujamäärältään suurempia naturistitapahtumia ei Aulangon naturistipäiviin verrattuna ole kuin yksi. Se on Naturistikarnevaali Yyterin Kylpylähotellissa. Viime kerralla osallistujia oli hiukka alle 170 ja ensi helmikuussa minimitavoitteena on 200.
        Kutsu on julkaistu ja ilmoittautuminen on alkanut.

Yyterissä on aina ollut enemmän kävijöitä kuin Aulangolla.
        Aulangolla on mukana vain ilmoittautuneet, eikä sinne pääsekään tavalliset nakurannalla viihtyvät.
        Yyterissä on ollut tavallisia nakurannan kävijöitä aina vähintäänkin yhtä monta, kuin mitä lomakylässä on yöpynyt, eli kävijämäärä on ollut tuplasti suurempi kuin "virallinen" maksaneiden määrä.
        Molemmissa mukana olleena TIEDÄN tämän.

• 11+20
        .NaturistiN kirjoitti:

Aulangolla on mukana vain ilmoittautuneet, eikä sinne pääsekään tavalliset nakurannalla viihtyvät.
        Yyterissä on ollut tavallisia nakurannan kävijöitä aina vähintäänkin yhtä monta, kuin mitä lomakylässä on yöpynyt, eli kävijämäärä on ollut tuplasti suurempi kuin "virallinen" maksaneiden määrä.

Sinulla on tuossa hyvä pointti ja olet varmasti oikeassa, mutta TARTTEEKO NOIN NEGATIIVISESTI TIETOSI KAILOTTAA, KERPELE!!!

On se kumma juttu että tällä palstalla ei voi puhua ystävällisesti ollenkaan...

• minä ja muut
        .NaturistiN kirjoitti:

Esittämissäni luvuissa on mukana kaikki ne jotka ovat maksaneet aluemaksun voidakseen osallistua lomakylän tapahtumiin, illanviettoon, rantasaunaan jne. Luvuissa ei ole mukana niitä, jotka mahdollisesti rannalla käveleskelivät ilmoittautumatta varsinaisesti ko. tapahtumaan, elikkä mahdollisia järjestäytymättömiä siipiveikkoja ei noissa luvuissa ole huomoitu.

• rannalla ILMAISEKSI!
        minä ja muut kirjoitti:

Esittämissäni luvuissa on mukana kaikki ne jotka ovat maksaneet aluemaksun voidakseen osallistua lomakylän tapahtumiin, illanviettoon, rantasaunaan jne. Luvuissa ei ole mukana niitä, jotka mahdollisesti rannalla käveleskelivät ilmoittautumatta varsinaisesti ko. tapahtumaan, elikkä mahdollisia järjestäytymättömiä siipiveikkoja ei noissa luvuissa ole huomoitu.

Tunnustat siis väärät lukusi vääriksi.
        Aiempaa kirjoitustasi voidaan hyvin pitää valeena, sillä siinä ei ole mukana kaikki Yyterissä tapahtumaan osallistuneet. Pääosa Yyterin tapahtumastahan tapahtui rannalla ja ILMAISEKSI!
        Iskikö liitolla ahneus päälle, kun nyt rahastetaan jokaista kävijää erikseen?

• H.of the D.
        rannalla ILMAISEKSI! kirjoitti:

Tunnustat siis väärät lukusi vääriksi.
        Aiempaa kirjoitustasi voidaan hyvin pitää valeena, sillä siinä ei ole mukana kaikki Yyterissä tapahtumaan osallistuneet. Pääosa Yyterin tapahtumastahan tapahtui rannalla ja ILMAISEKSI!
        Iskikö liitolla ahneus päälle, kun nyt rahastetaan jokaista kävijää erikseen?

Yyterin päätapahtumana pidän lomakylän tapahtumia, joista muistaakseni perittiin osallistumismaksu (ns.saunamaksu) Ei niitä vapaalla rannalla kuleksijoita voida pitää "osallistujina". Ne henkilöt, jotka rannalla oikeasti osallistuivat, maksoivat myös sen "osallistumismaksun" ja olivat mukana illanvietossa.
        Ja asiasta toiseen: asioista pitää voida keskustella ilman toisen osallistujan leimaamista valehtelijaksi tms.

• Älä selitä
        H.of the D. kirjoitti:

Yyterin päätapahtumana pidän lomakylän tapahtumia, joista muistaakseni perittiin osallistumismaksu (ns.saunamaksu) Ei niitä vapaalla rannalla kuleksijoita voida pitää "osallistujina". Ne henkilöt, jotka rannalla oikeasti osallistuivat, maksoivat myös sen "osallistumismaksun" ja olivat mukana illanvietossa.
        Ja asiasta toiseen: asioista pitää voida keskustella ilman toisen osallistujan leimaamista valehtelijaksi tms.

Äläpäs nyt. Se illanvietto oli vain pieni osa tapahtumaa.
        Koko tapahtumaa mainostettiin rantatapahtumana, johon voidaan liittää majoitus lomakylässä.

• Sitä samaa toivon.Tuli heti ikävä kaikkia tapaamiani henkilöitä. Tosi reilua porukkaa. On myös upeaa, että on jaksettu järjestetää hauskaa ohjelmaakin. Kiitos.

• Kyllä nuo nimimerkin "minä ja muut" tiedot pitävät täysin paikkansa.

Yyterin sannalla kerättiin jonkinlainen ohjelmamaksu (olikohan viimeisellä kerralla 5 euroa). Ne, jotka halusivat maksaa, kirjattiin osallistujiksi. Toki rannalla oltiin muutenkin, mutta ei osallistujina. Iltatilaisuus ja leirintäalue olivat sitten osallistujille mahdollisia.

Liitto tai yhdistykset pyrkivät peittämään kaikkien tilaisuuksien kulut. Siinä riittää aina tekemistä. Rahastus ei ole tarkoitus eikä todella mahdollistakaan.

Olipa hieno tilaisuus Aulangolla. Hienot ihmiset tekevät hienon tilaisuuden.

• Kyllä mä tiedän
        lurahtanut kirjoitti:

Kyllä nuo nimimerkin "minä ja muut" tiedot pitävät täysin paikkansa.

Yyterin sannalla kerättiin jonkinlainen ohjelmamaksu (olikohan viimeisellä kerralla 5 euroa). Ne, jotka halusivat maksaa, kirjattiin osallistujiksi. Toki rannalla oltiin muutenkin, mutta ei osallistujina. Iltatilaisuus ja leirintäalue olivat sitten osallistujille mahdollisia.

Liitto tai yhdistykset pyrkivät peittämään kaikkien tilaisuuksien kulut. Siinä riittää aina tekemistä. Rahastus ei ole tarkoitus eikä todella mahdollistakaan.

Yyterin tapahtumia kyllä mainostettiin julkisuudessa satojen ihmisten tapahtumana. Tuolloin laskettiin mukaan kaikki nakurannan kävijät, jotta saatiin mahdollisimman suuri osallistujamäärä julkisuuteen.

• kyllä mä luulen
        Kyllä mä tiedän kirjoitti:

Yyterin tapahtumia kyllä mainostettiin julkisuudessa satojen ihmisten tapahtumana. Tuolloin laskettiin mukaan kaikki nakurannan kävijät, jotta saatiin mahdollisimman suuri osallistujamäärä julkisuuteen.

Tapahtumaa kannattikin varmaan mainostaa kaikille naturismista kiinnostuneille. Yksittäisen tapahtuman osallistujamäärä varmaan helpommin määritettävissä kuin mainoksen nähneiden. Oliko tässä nyt sopivasti fiktiota ja faktaa?

• Hienoa!
        kyllä mä luulen kirjoitti:

Tapahtumaa kannattikin varmaan mainostaa kaikille naturismista kiinnostuneille. Yksittäisen tapahtuman osallistujamäärä varmaan helpommin määritettävissä kuin mainoksen nähneiden. Oliko tässä nyt sopivasti fiktiota ja faktaa?

just joo.
        Paikalla monta tuntia viettäneet eivät olleet osallistujia, kun he eivät kuulu liittoon.

• Buttplug Gold
        Hienoa! kirjoitti:

just joo.
        Paikalla monta tuntia viettäneet eivät olleet osallistujia, kun he eivät kuulu liittoon.

Naturisti ei ole naturisti ellei kuulu liittoon. Ja jos liitto järjestää tapahtuman, niin miksi ihmeessä sitten ulkopuoliset saisivat siihen osallistua!?

• Rahastusta
        Buttplug Gold kirjoitti:

Naturisti ei ole naturisti ellei kuulu liittoon. Ja jos liitto järjestää tapahtuman, niin miksi ihmeessä sitten ulkopuoliset saisivat siihen osallistua!?

Aulangon naturistipäivillekin pääsi ulkopuoliset ei-jäsenet maksamalla osallistumismaksun.
        Yyterissää tällaista maksua ei voitu yleisellä paikalla kerätä. Aulangon yksityisalue on siten yyteriä parempi paikka rahastukselle.

• Ei ymmärrä
        Rahastusta kirjoitti:

Aulangon naturistipäivillekin pääsi ulkopuoliset ei-jäsenet maksamalla osallistumismaksun.
        Yyterissää tällaista maksua ei voitu yleisellä paikalla kerätä. Aulangon yksityisalue on siten yyteriä parempi paikka rahastukselle.

Miksi olet vielä vuosien jälkeen katkera siitä että Yyterin rantatilaisuuksiin käytännön syistä annettiin osallistua maksutta. Nythän asia on korjaantunut niin että kaikki paikalla olijat osallistuvat 5:llä eurolla tilaisuuden järjestämiseen.

• Uskonasiako
        Buttplug Gold kirjoitti:

Pitää olla naturisti, että saa liiton jäsenyyden, vieläpä osallistua johonkin liiton järjestämään tilaisuuteen. Autoliittoon varmaan saa osallistua vaikka ei ajokorttia olisikaan.

• vaateallergikko
        Rahastusta kirjoitti:

Sana "rahastus" tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Naturistiliitolla ei ole mitään muuta rahaa, kuin ihmisiltä kerättyä. Se ei voi järjestää mitään ns. omillaan, kun "omia" ei ole. Jäsenmaksutulot riittävät ns. toimiston pyörittämiseen, mutta kaikki muu on kerättävä Martinlaakson uinneista, tai osallistumismaksuina. Ts. naturistit maksavat lopulta kaiken itse.

• Naturisti,.,.
        Uskonasiako kirjoitti:

Pitää olla naturisti, että saa liiton jäsenyyden, vieläpä osallistua johonkin liiton järjestämään tilaisuuteen. Autoliittoon varmaan saa osallistua vaikka ei ajokorttia olisikaan.

mutta tuskin saat mennä mukaan autoliiton ajotilaisuuksiin jos sinulla ei ole ajokortti?

Se minua ihmellyttää että niin moni vastustaa naturismia mutta silti lukee ja kirjottaa näille naturisti sivuille?

Minä on ole kiinnostunut ruuanlaitosta mutta en minä silti hauku miten kokit tekevät ruokaa, sehän on heidän asia jos siitä pitää!

• Uskonasiako
        Naturisti,.,. kirjoitti:

mutta tuskin saat mennä mukaan autoliiton ajotilaisuuksiin jos sinulla ei ole ajokortti?

Se minua ihmellyttää että niin moni vastustaa naturismia mutta silti lukee ja kirjottaa näille naturisti sivuille?

Minä on ole kiinnostunut ruuanlaitosta mutta en minä silti hauku miten kokit tekevät ruokaa, sehän on heidän asia jos siitä pitää!

Edellinen ajatukseni oli mielipiteille, joiden mukaan vain liittoon kuuluva voi sanoa itseään naturistiksi ja osallistua liiton järjestämiin tilaisuuksiin.

Näille naturismin vastustajille, jotka tänne kirjoittelee, oikeat sivut olisi nimeltään VIHA.
        "Vihasivuilla" he voisivat purkaa pahaa oloaan ja saada ymmärrystä. Näin tällä, ja esim. hierontasivuilla olisi asiallisempaa keskustelua.

• K.O-ILARI
        Uskonasiako kirjoitti:

Edellinen ajatukseni oli mielipiteille, joiden mukaan vain liittoon kuuluva voi sanoa itseään naturistiksi ja osallistua liiton järjestämiin tilaisuuksiin.

Näille naturismin vastustajille, jotka tänne kirjoittelee, oikeat sivut olisi nimeltään VIHA.
        "Vihasivuilla" he voisivat purkaa pahaa oloaan ja saada ymmärrystä. Näin tällä, ja esim. hierontasivuilla olisi asiallisempaa keskustelua.

Naturismi nimen suojissa pervot kirmaa alastomina.

Miksei liiton väki puuttunut naturistipäivillä tapahtuvaan aktiin jos naturismiin ei kuulu seksi ?

• Uskonasiako
        K.O-ILARI kirjoitti:

Naturismi nimen suojissa pervot kirmaa alastomina.

Miksei liiton väki puuttunut naturistipäivillä tapahtuvaan aktiin jos naturismiin ei kuulu seksi ?

Ihmisen tasapainoiseen elämään kuuluu seksi. Miksi se pitäisi kieltää naturisteilta. Olen tekstiilipaikoissa, esimerkiksi tanssiravintolassa, usein nähnnyt humiota herättävää ja provosoivaa seksuaalista käyttäytymistä. Olin naturistipäivillä, ja pyrin olemaan aina aina siellä missä tapahtui, mutta en havainnut yleisössä mitään henkilöiden seksuaalista lähentymista. En käynyt kurkkimassa mitä ovien takana tapahtui, koska se ei kuulu yleisölle. Jos näet tarpeelliseksi puuttua näkemääsi aktiin, niin olisi varmaan asiallista kuvata sitä tarkemmi, että liiton väkikin tietää mistä puhut.

• K.O-ILARI
        Uskonasiako kirjoitti:

Ihmisen tasapainoiseen elämään kuuluu seksi. Miksi se pitäisi kieltää naturisteilta. Olen tekstiilipaikoissa, esimerkiksi tanssiravintolassa, usein nähnnyt humiota herättävää ja provosoivaa seksuaalista käyttäytymistä. Olin naturistipäivillä, ja pyrin olemaan aina aina siellä missä tapahtui, mutta en havainnut yleisössä mitään henkilöiden seksuaalista lähentymista. En käynyt kurkkimassa mitä ovien takana tapahtui, koska se ei kuulu yleisölle. Jos näet tarpeelliseksi puuttua näkemääsi aktiin, niin olisi varmaan asiallista kuvata sitä tarkemmi, että liiton väkikin tietää mistä puhut.

Voin antaa kaksikin esimerkkiä.

1. yyterin naturistipäivillä teltanvieressä

2. aulangolla saunan terassilla " ryhmäakti 2 miestä yksi nainen joukko katsojia kuka lähempänä kuka kauempana kuten minä.

ps. älä jauhaa samaa vanhaa mantraa mikset itse puuttunut asiaan = puutuin sekä paikanpäällä ja " toimistolla " missä sain vastauksen, Sellaista nyt valitettavasti vain tapahtuu ?????

• Uskonasiako
        K.O-ILARI kirjoitti:

2. aulangolla saunan terassilla " ryhmäakti 2 miestä yksi nainen joukko katsojia kuka lähempänä kuka kauempana kuten minä.

ps. älä jauhaa samaa vanhaa mantraa mikset itse puuttunut asiaan = puutuin sekä paikanpäällä ja " toimistolla " missä sain vastauksen, Sellaista nyt valitettavasti vain tapahtuu ?????

En yritä kieltää tapahtunutta. En ollut tietoinen näkemästäsi. Olin vain myönteisesti yllättynyt, miten hallitusti noinkin iso porukka osasi kaikenkaikkian käyttäytyä On tapahtunut häiriö, jonka uusiutumiseen ei voi asennitua sanomalla että "sellaista nyt valitettavasti vain tapahtuu" On kysymys perhetapahtumasta, jolloin liiton hallituksen pitäisi ennakoivasti nähdä tapahtuman maine. Häiriön aiheuttajat ei saa olla tervetulleita tuleviin tapahtumiin, jos minulta kysytään.

• Liiton tiedote
        K.O-ILARI kirjoitti:

Väitteet naturistipäivien seksuaalisista tapahtumista on keksittyä. Kukaan naturisti ei ole nähnyt mitään, eikä kukaan tunnusta nähneensä mitään, joten mitään väitettyä ei ole tapahtunut.

• Uskonasia
        Liiton tiedote kirjoitti:

Väitteet naturistipäivien seksuaalisista tapahtumista on keksittyä. Kukaan naturisti ei ole nähnyt mitään, eikä kukaan tunnusta nähneensä mitään, joten mitään väitettyä ei ole tapahtunut.

Oliko toi nyt fiksua, minusta aika lapsellista. Tämä on aikuisten keskustelupalsta.

• Uskonasia kirjoitti:

Oliko toi nyt fiksua, minusta aika lapsellista. Tämä on aikuisten keskustelupalsta.

Ei tuosta yhdestä naturistivihaajasta kannata liiemmin välittää. Hän on aina löytänyt seksiä Yyteristä, Aulangolta ja rannoilta ja lempikylppäristään. Itse asiassa hän kävelee unissaan. Jos hän joskus saisi kyydin edes johonkin tilaisuuteen ja jos hän pystyisi käyttäytymään niin, että voisi oikeasti nähdä, niin ehkä hänen silmänsä avautuisivat...

• Mukana ollut
        lurahtanut kirjoitti:

Ei tuosta yhdestä naturistivihaajasta kannata liiemmin välittää. Hän on aina löytänyt seksiä Yyteristä, Aulangolta ja rannoilta ja lempikylppäristään. Itse asiassa hän kävelee unissaan. Jos hän joskus saisi kyydin edes johonkin tilaisuuteen ja jos hän pystyisi käyttäytymään niin, että voisi oikeasti nähdä, niin ehkä hänen silmänsä avautuisivat...

valheeksi ?

Ymmärrän ettei kyseinen julkisuus ole hyväksi, Mutta siltikään et et saa tapahtunutta tapahtumattomaksi.

ps. silminnäkijöitä oli useita kyseiseen tapahtumaan.

• Jäsen nro....
        lurahtanut kirjoitti:

Kyllä seksiä harrastetaan naturistitilaisuuksissakin.
        Olen itse nähnyt pettinkiä Yyterin naturistipäivillä ja nähnyt myös sen, miten liiton johto tilanteeseen reagoi. Yksi huomautus annettiin tulle pariskunnalle, jonka jälkeen he saivat kenenkään häiritsemättä lasten nähden rauhassa tutkiskella toistensa selvästi kiihottuneita sukuelimiä.
        Tämä on fakta, jota liiton henkilöt ovat toistuvasti yrittäneet kieltää.
        MISSÄ VIIPYY liiton virallinen tuomio liiton tilaisuuden yhteydessä harrastetusta sukupuolisiveyden julkisesta loukkaamisesta?
        Vai onko sellainen liiton tilaisuuksissa liiton mielestä luvallista?
        Suomen rikoslaki sanoo oman sanansa moisesta, sakkoa tai 6 kk. vankeutta.

• elämä kuljettaa
        Jäsen nro.... kirjoitti:

Kyllä seksiä harrastetaan naturistitilaisuuksissakin.
        Olen itse nähnyt pettinkiä Yyterin naturistipäivillä ja nähnyt myös sen, miten liiton johto tilanteeseen reagoi. Yksi huomautus annettiin tulle pariskunnalle, jonka jälkeen he saivat kenenkään häiritsemättä lasten nähden rauhassa tutkiskella toistensa selvästi kiihottuneita sukuelimiä.
        Tämä on fakta, jota liiton henkilöt ovat toistuvasti yrittäneet kieltää.
        MISSÄ VIIPYY liiton virallinen tuomio liiton tilaisuuden yhteydessä harrastetusta sukupuolisiveyden julkisesta loukkaamisesta?
        Vai onko sellainen liiton tilaisuuksissa liiton mielestä luvallista?
        Suomen rikoslaki sanoo oman sanansa moisesta, sakkoa tai 6 kk. vankeutta.

sai jatkaa yhdistyksen jäsenenä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.......Olisiko ollut johtokunnan mieleen kyseinen rouva :)))

• Kyllä mä luulen
        elämä kuljettaa kirjoitti:

sai jatkaa yhdistyksen jäsenenä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.......Olisiko ollut johtokunnan mieleen kyseinen rouva :)))

"Naturismi nimen suojissa pervot kirmaa alastomina......".."Olisiko ollut johtokunnan mieleen kyseinen rouva :))) "

Edellä olevat lainaukset osoittavat kirjoittajan tunteita asiaansa kohtaan.

Oletko ollut mukana kuvaamissasi orgioissa? Käveletkö unissasi? Onko sinulla kyky irtautua ruumiistasi aktin aikana ja nähdä tapahtumat kauempaa?. Saatko seksuaalista tyydytystä tästä keskustelusta?
        Annat pervon kuvan itsestäsi kun koet asiasi niin tärkeäksi pitämällä sitä tavallasi esillä.

• paikallaollut
        Kyllä mä luulen kirjoitti:

"Naturismi nimen suojissa pervot kirmaa alastomina......".."Olisiko ollut johtokunnan mieleen kyseinen rouva :))) "

Edellä olevat lainaukset osoittavat kirjoittajan tunteita asiaansa kohtaan.

Oletko ollut mukana kuvaamissasi orgioissa? Käveletkö unissasi? Onko sinulla kyky irtautua ruumiistasi aktin aikana ja nähdä tapahtumat kauempaa?. Saatko seksuaalista tyydytystä tästä keskustelusta?
        Annat pervon kuvan itsestäsi kun koet asiasi niin tärkeäksi pitämällä sitä tavallasi esillä.

Tuo mainittu tapaus Yyterissä todettiin jo silloin 05 valheeksi, eikä se todemmaksi muutu, vaikka sitä mantraa hokisi tuomiopäivään saakka. Paikalla otettiin satoja kuvia, joista satakunta löytyy minultakin, mutta mitään mainittuun viittaavaa ei näkynyt, vaikka olin paikalla keskeytyksettä tilaisuuden loppuun asti. Silloin kyselin, että missä, ja mihin aikaan, jotta olisi voinut asian tarkistaa kuvistani, mutta kiertelevät vastaukset olivat siihen suuntaan, että tapaus olikin ollut sitten, kun tilaisuus oli loppunut ja telttakatos purettu jne.
        Suomalaisen naturismin liepeillä on pyörinyt kaiken aikaa näitä, joille totuus on venyvä käsite. Kun yhdestä päästään, tulee toinen tilalle.

• kyllämäluulen,uskona
        paikallaollut kirjoitti:

Tuo mainittu tapaus Yyterissä todettiin jo silloin 05 valheeksi, eikä se todemmaksi muutu, vaikka sitä mantraa hokisi tuomiopäivään saakka. Paikalla otettiin satoja kuvia, joista satakunta löytyy minultakin, mutta mitään mainittuun viittaavaa ei näkynyt, vaikka olin paikalla keskeytyksettä tilaisuuden loppuun asti. Silloin kyselin, että missä, ja mihin aikaan, jotta olisi voinut asian tarkistaa kuvistani, mutta kiertelevät vastaukset olivat siihen suuntaan, että tapaus olikin ollut sitten, kun tilaisuus oli loppunut ja telttakatos purettu jne.
        Suomalaisen naturismin liepeillä on pyörinyt kaiken aikaa näitä, joille totuus on venyvä käsite. Kun yhdestä päästään, tulee toinen tilalle.

Onhan näitä joutavia aina ollut ja tulee olemaan. "Paha lukee lain itsestään." Minä lähden nyt tekemään porttia, ettei kylän koirat tule pervoilemaan tontilleni.

• 1Silminnäkijämonista
        paikallaollut kirjoitti:

Tapahtunut pettinki kesti hyvinkin pitkään. Itse huomasin sen silloin, kun ilma kirkastui ja eräs silkkipaitainen nainen riisui silkkipaitansa pois. Lentopallokentällä pelattiin lentopalloa pettingin aikana. Teltaa ei ollut alettu purkaa silloin, kun pettinki tapahtui. Älä yritäkään siirtää tapahtuman aikana tapahtunutta sukupuolisiveyden julkista loukkaamista todellista myöhempään ajankohtaan, vaan tunnusta kerrankin tosiasiat.

Ensimmäinen reaktio kun pettinki tuli esiin, oli se, että pettingistä kertojaa haukutiin naturismin mustamaalaajaksi. Kukaan ei tuominnut tuota lasten edessä tapahtunutta rikoslaissa kiellettyä sukupuolisiveyden julkista loukkaamista, vaan liiton väki tuomitsi tapahtunutta ihmetelleen näkijän.

• paikallaollut
        1Silminnäkijämonista kirjoitti:

Tapahtunut pettinki kesti hyvinkin pitkään. Itse huomasin sen silloin, kun ilma kirkastui ja eräs silkkipaitainen nainen riisui silkkipaitansa pois. Lentopallokentällä pelattiin lentopalloa pettingin aikana. Teltaa ei ollut alettu purkaa silloin, kun pettinki tapahtui. Älä yritäkään siirtää tapahtuman aikana tapahtunutta sukupuolisiveyden julkista loukkaamista todellista myöhempään ajankohtaan, vaan tunnusta kerrankin tosiasiat.

Ensimmäinen reaktio kun pettinki tuli esiin, oli se, että pettingistä kertojaa haukutiin naturismin mustamaalaajaksi. Kukaan ei tuominnut tuota lasten edessä tapahtunutta rikoslaissa kiellettyä sukupuolisiveyden julkista loukkaamista, vaan liiton väki tuomitsi tapahtunutta ihmetelleen näkijän.

Minulla on useita kuvia lentopallosta ja muualtakin siltä alueelta siihen aikaan. Yhtään tarkkaa aika/paikka-selvitystä ei kuitenkaan, että olisin voinut kuvistani asian todeta. Nämä on tyypillisiä patologisen valehtelijan väitteitä, joita ei sitten voida todistaa. Kuvia löytyy teltan purkuun saakka vaikka kuinka paljon, eli: tarkka aika ja paikka, tai suu suppuun!

• Semmottii
        1Silminnäkijämonista kirjoitti:

Minusta alkaa tuntua siltä että paljon terapeuttisempaa sinun olisi keskustella jonkun kanssa lapsuudestasi, kuin mahdollisesti 5 v. sitten näkemastäsi pariskunnasta, jotka hyväili toisiaan. Jos kukaan muu ei ei nähnyt tapahtuneessa tuomittavaa, niin on käsittämätöntä että vielä puolen vuosikymmenen jälkeen haet järkytykseesi tukea tältä palstalta. Miten traumaattista.

• mummo hämeestä
        Semmottii kirjoitti:

Minusta alkaa tuntua siltä että paljon terapeuttisempaa sinun olisi keskustella jonkun kanssa lapsuudestasi, kuin mahdollisesti 5 v. sitten näkemastäsi pariskunnasta, jotka hyväili toisiaan. Jos kukaan muu ei ei nähnyt tapahtuneessa tuomittavaa, niin on käsittämätöntä että vielä puolen vuosikymmenen jälkeen haet järkytykseesi tukea tältä palstalta. Miten traumaattista.

antakaa naturistien harrastaa seksiä sielun kyllyydestä omissa tapahtumissaan.

Ainoa mikä järkyttää mieltä on lapset joita toivotetaan tervetulleeksi kyseisiin tapahtumiin.

• Juha J.
        Semmottii kirjoitti:

Liiton johto tuomitsi tuon tapahtuman jopa tällä palstalla.
        Joku häirikkö tosin poisti tai poistatti kyseisen viestin palstalta.
        Tapahtunut on tosiasia, josta ei pääse kieltämälläkään eroon.
        Kaikki seksuaaliset provokaatiot ovat kiellettyjä naturistien järjestämissä tilaisuuksissa. Tästä ei kenelläkään pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Ylilyöntejä tapahtuu, mutta niistä yritetään päästä eroon.
        Valitettavasti kaikki eivät tule naturistitilaisuuksiin oikealla asenteella, vaan jotkin kuvittelevat naturistitilaisuuksia pervoilutilaisuuksiksi, mitä ne eivät suinkaan ole.
        Naturismi on seksivapaata alastomuuden harrastamista.

• Semmottii
        mummo hämeestä kirjoitti:

antakaa naturistien harrastaa seksiä sielun kyllyydestä omissa tapahtumissaan.

Ainoa mikä järkyttää mieltä on lapset joita toivotetaan tervetulleeksi kyseisiin tapahtumiin.

Olen ollut mukana kahdessa päätapahtumassa, enkä ole nähnnyt mitään, jota voisi sanoa seksin harjoittamiseksi. Kodeissa lapset varmasti näkee seksiä (hyväilyjä, suudelmia, jne.) jota ei harjoiteta naturistitapahtumassa julkisesti.

Ei moni varmaan varsinaiesti toivo lapsia tilaisuuksiin. Lapsiperheet voi luontevasti osallistua, mutta tilaisuus varmaan jää ainakin pienten lasten kanssa aika perhekeskeiseksi. Eikä siinä mitään kun ottaa rauhallisesti. Lapsista pitää huolehtia kuten muissakin yleisötapahtumissa. Lapsille ei märän pienuudesta johtuenkaan ole omaa ohjelmaa, ja lapset haluaa toimintaa.

• Swin Ers
        lurahtanut kirjoitti:

Kyllä nuo nimimerkin "minä ja muut" tiedot pitävät täysin paikkansa.

Aulangolla parit menivät loppillasta sekaisin ja seksi täytti ilman.

• Swin Ers kirjoitti:

Aulangolla parit menivät loppillasta sekaisin ja seksi täytti ilman.

Näi vain yhden huomiotani herättäneen humalaisen. Olitko se sinä? Askel oli enää n. 20 sm. Vaatii varmaan 3:n promillen lumalatilan nähdäkseen noin. Mene seuraavalla kerralla nukkumaan siinä vaiheessa, kun et enää pystynyt muuta kun tuijottamaan.

• juoppo natu
        kellotasku kirjoitti:

Näi vain yhden huomiotani herättäneen humalaisen. Olitko se sinä? Askel oli enää n. 20 sm. Vaatii varmaan 3:n promillen lumalatilan nähdäkseen noin. Mene seuraavalla kerralla nukkumaan siinä vaiheessa, kun et enää pystynyt muuta kun tuijottamaan.

ei ollut pelkät orgiat myös juomavirtasi.....

hieno perhetapahtuma seksiä ja viinaaa........liitto ylittää joka vuosi itsensä.

mitähän ensivuonna ?

• juoppo natu kirjoitti:

ei ollut pelkät orgiat myös juomavirtasi.....

hieno perhetapahtuma seksiä ja viinaaa........liitto ylittää joka vuosi itsensä.

mitähän ensivuonna ?

Onhan se selvää, että juoppo on juoppo myös naturistinakin. Toivottavasti pysyt ogioitesi kanssa majoitustilassasi, pois yleisön silmistä.

• Eiköhän nämä Aulangon naturistipäivät tulleet jo kaikille selväksi. Eli uusiin aiheisiin. Kiitos.

• kremppa.

kalut kädessä kohti uusia seikkailuja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      262
      4606
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      43
      2786
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1761
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1614
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      58
      1351
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      94
      1253
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1129
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1128
    Aihe