Porsche on nopeampi Nyrrellä kuin Corvette

GT3

13

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktaaLaariin

      katso tarkemmin: nuo 911-mallien ajat ovat Porschen itse arvioimia aikoja, joista ei löydy tietoa koska ne on ajettu tai kenen toimesta ajettu, toisinsanoen VAG-konsernin päiväunia..

      Corvettet sen sijaan ovat tehneet oikeasti nuo ajat, ja ne ovat kaikkia 911-malleja edellä. Itseasiassa Auto Motor Und Sportin testissä Mantorpin radalla JOPA välimallin Corvette eli Z06 hakkasi lähes 5 sekunnilla kaikkien aikojen tehokkaimman 911 mallin eli 997 Turbon kierrosajan!!

      Ja Nürrellä ottavat pataan kuplan jatkumo-minimoottorit samassa suhteessa.Puhumattakaan kun lavalle astuu Corvetten tehokkaampi malli eli ZR-1!

      Ei muuta kun ihmettelemään sinne kuplakokoukseen mitä löpiä ne sulle on selitelleet viimekerralla. Niin jos saat sen naurettavan neljän hengen perheauto- bulevardisporttisi (911:n) käyntiin ;)

    • .....

      Vetet ollenkaan. Porsche on urheiluautojen kuningas eikä mikään muovilasikuitumikälie Daewoochevrolet corvette. Joku vette fani jo ehti väittää että Porshen ajat ovat tehtaan omia kerotumuksia, HAH! Etkö parempaa keksi? Usko jo, vette on täys paska Porscheen verrattuna.

    • Rooveari

      Onhan siellä Nissanilla pohjat vielä toistaiseksi. Gtr Nissani on tuotantoautojen kaikkien aikojen nopein.
      Toisena on Corvette. Porkke ei ikuna päivänä kule, eikä sitä pysty ajamaan, niinku autoja ajetaan.
      Eihän se lekakaan lennä varsi edellä kovin pitkälle. Saa koittaa.
      Sitäpaitsi minkä helekutin takia pelti tekee mukamas auton? Nykymaailmassa on paljon parempia materiaalivaihtoehoja olemassa. Ei ainakaan saksalainen pelti kuulu niihin.

      • 11+19

      • Turpakarvine
        11+19 kirjoitti:

        Datsunilla pohja-aikaa, http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times#Production_vehicles

        Onhan sitä ennenkin ajettu Nurre muilla nopeemmin, ku sakemannien paskoilla. Kun ei kule, niin ei kule sano poika isälleen kun jäi hiihtokilippailussa viijenneks, vaikka ei ollu ku neljä osallistujjoo.


      • -----

        sokea? Porsche on monella mallilla Daewoo Corveten edellä. Ei Corvette mahda mitään Porschelle.


      • Jakob Helder
        ----- kirjoitti:

        sokea? Porsche on monella mallilla Daewoo Corveten edellä. Ei Corvette mahda mitään Porschelle.

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.


      • ???
        Jakob Helder kirjoitti:

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.

        Kun tätä luin niin tuli mieleen onko täällä suomi24 keskusteluosastolla yhtäkään järkevää keskustelijaa? Ja täällä uhoovista varmaan harvemmalla on Corvettee minkäänmallista tai Porschea... En ota kantaa kumpi parempi, mutta jotain se kertoo, kun katukuvassa täälläpäin ei noita Corvetteja varsinkaan uudempia ole Porscheihin verrattuna yhtään. Kun lähellä sijaitsevalla radalla yksi ilta ratapäivä loppu niin bensa-aseman pihalla viisi Porschea ja monen näköistä omarakennelmaa. Itse olen ollut vain Porsche 911 Turbon sen 997-mallin kyydissä ja oli kyllä mahtava elämys. Kiihtyvyys nollasta sataan oli ihan järjetöntä. Joskus ulkomailla olin myös Ferrarin kyydissä, mutta ei se 360 Spideri ollut suorituskyvyltään mitään Turboon verrattuna. Tunne ja ääni oli kuitenkin Ferrarissa hienompi. Ja nuo uudet materiaalit käyttäähän Porsche esim. GT2-mallissa titaania putkistoissa. Corveteissa taas vanhaa koulua edustaa hervoton litrakoko ja lehtijousiratkaisu takana. Ja se vasta uutta tekniikkaa onkin nuo Nyrreä kiertävät uudet Hybridi-Porschet. Esim 918 Spyder ja GT3 Spyder. Corvetet olivat C6-mallia ennen heikohkoja mutka-ajossa menivät parhaiten suoraan, mutta se on onneksi korjaantunut huomattavasti uuden sukupolven myötä. Ja vielä hieman tuosta Corvette ZR-1 mallista. Uusista materiaaleista tehty (hiilikuidusta) etuspoileri otti ensimmäisissä testeissä tietyssä nopeudessa downforcen määrän kasvettua liikaa asfalttiin kiinni ja särkyi kiitos suunnittelija tiimin lasku ja kokeiluvirheiden. Se kuitenkin siis korjattiin jäykemmällä hiilikuidulla. Ja omasta mielestäni F. Porschea ei tule mollata yhtään niin mahtava insinööri suunnittelejia kun kerta olikin. Ja tähän rata-autoiluun liittyen tarvitsee muistuttaa näitä täällä keskustelijoita Porsche 917-versiosta joka oli aikansa suurimpia rata-autoja. Mielestäni kuitenkin kaikkein mahtavin auto ja suunnittelutyön tulos on edelleenkin nerokkaan etelä-afrikkalaisen suunnittelia Gordon Murrayn melkein 20-vuotta vanha Mclaren F1.


      • gs birotor
        Jakob Helder kirjoitti:

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.

        Tässä taas kommentti jossa ei ole viitsitty ottaa huomioon mitään faktoja, mutta niin normaali suoli24 palstalla...

        Esim. Ferdinand Porsche kuoli 1951 ja corvette esiteltiin 1953 ,mutta taas jos taas puhutaan hänen pojastaan niin oli 44vuotias kun vette esiteltiin.

        Autossa kannattaa ensin laitta alusta ja jarrut kuntoon ennenkuin nostaa koneen tehot tolkuttomalle tasolle ajoominaisuuksiin nähden.

        Sitten vielä kirjoittelee jostain VAG-konsernista joka kuoli jo v.1992 ja tunnettu sen jälkeen nimellä VW-konserni.


    • 23

      Tuotantoautot:

      Ferrari 599 6.58.16
      Porsche GT2 7:15.00
      Corvette ZR1 7.26.4
      Nissan GTR 7.29.03

      • riisibussi

        sama kuski ja radan lämpötila?


      • gs birotor
        riisibussi kirjoitti:

        sama kuski ja radan lämpötila?

        Kun katsot listaa niin löydät kukin nimen ja milloin aika tehty ja joitain pieniä lisä kommentteja , renkaista kelistä ym...
        http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times#Production_vehicles


    • vetettäää

      so??? kupla on kupla vaikka se kiertäis "nyrren" 15sek...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe