Porsche on nopeampi Nyrrellä kuin Corvette

GT3

13

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktaaLaariin

      katso tarkemmin: nuo 911-mallien ajat ovat Porschen itse arvioimia aikoja, joista ei löydy tietoa koska ne on ajettu tai kenen toimesta ajettu, toisinsanoen VAG-konsernin päiväunia..

      Corvettet sen sijaan ovat tehneet oikeasti nuo ajat, ja ne ovat kaikkia 911-malleja edellä. Itseasiassa Auto Motor Und Sportin testissä Mantorpin radalla JOPA välimallin Corvette eli Z06 hakkasi lähes 5 sekunnilla kaikkien aikojen tehokkaimman 911 mallin eli 997 Turbon kierrosajan!!

      Ja Nürrellä ottavat pataan kuplan jatkumo-minimoottorit samassa suhteessa.Puhumattakaan kun lavalle astuu Corvetten tehokkaampi malli eli ZR-1!

      Ei muuta kun ihmettelemään sinne kuplakokoukseen mitä löpiä ne sulle on selitelleet viimekerralla. Niin jos saat sen naurettavan neljän hengen perheauto- bulevardisporttisi (911:n) käyntiin ;)

    • .....

      Vetet ollenkaan. Porsche on urheiluautojen kuningas eikä mikään muovilasikuitumikälie Daewoochevrolet corvette. Joku vette fani jo ehti väittää että Porshen ajat ovat tehtaan omia kerotumuksia, HAH! Etkö parempaa keksi? Usko jo, vette on täys paska Porscheen verrattuna.

    • Rooveari

      Onhan siellä Nissanilla pohjat vielä toistaiseksi. Gtr Nissani on tuotantoautojen kaikkien aikojen nopein.
      Toisena on Corvette. Porkke ei ikuna päivänä kule, eikä sitä pysty ajamaan, niinku autoja ajetaan.
      Eihän se lekakaan lennä varsi edellä kovin pitkälle. Saa koittaa.
      Sitäpaitsi minkä helekutin takia pelti tekee mukamas auton? Nykymaailmassa on paljon parempia materiaalivaihtoehoja olemassa. Ei ainakaan saksalainen pelti kuulu niihin.

      • 11+19

      • Turpakarvine
        11+19 kirjoitti:

        Datsunilla pohja-aikaa, http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times#Production_vehicles

        Onhan sitä ennenkin ajettu Nurre muilla nopeemmin, ku sakemannien paskoilla. Kun ei kule, niin ei kule sano poika isälleen kun jäi hiihtokilippailussa viijenneks, vaikka ei ollu ku neljä osallistujjoo.


      • -----

        sokea? Porsche on monella mallilla Daewoo Corveten edellä. Ei Corvette mahda mitään Porschelle.


      • Jakob Helder
        ----- kirjoitti:

        sokea? Porsche on monella mallilla Daewoo Corveten edellä. Ei Corvette mahda mitään Porschelle.

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.


      • ???
        Jakob Helder kirjoitti:

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.

        Kun tätä luin niin tuli mieleen onko täällä suomi24 keskusteluosastolla yhtäkään järkevää keskustelijaa? Ja täällä uhoovista varmaan harvemmalla on Corvettee minkäänmallista tai Porschea... En ota kantaa kumpi parempi, mutta jotain se kertoo, kun katukuvassa täälläpäin ei noita Corvetteja varsinkaan uudempia ole Porscheihin verrattuna yhtään. Kun lähellä sijaitsevalla radalla yksi ilta ratapäivä loppu niin bensa-aseman pihalla viisi Porschea ja monen näköistä omarakennelmaa. Itse olen ollut vain Porsche 911 Turbon sen 997-mallin kyydissä ja oli kyllä mahtava elämys. Kiihtyvyys nollasta sataan oli ihan järjetöntä. Joskus ulkomailla olin myös Ferrarin kyydissä, mutta ei se 360 Spideri ollut suorituskyvyltään mitään Turboon verrattuna. Tunne ja ääni oli kuitenkin Ferrarissa hienompi. Ja nuo uudet materiaalit käyttäähän Porsche esim. GT2-mallissa titaania putkistoissa. Corveteissa taas vanhaa koulua edustaa hervoton litrakoko ja lehtijousiratkaisu takana. Ja se vasta uutta tekniikkaa onkin nuo Nyrreä kiertävät uudet Hybridi-Porschet. Esim 918 Spyder ja GT3 Spyder. Corvetet olivat C6-mallia ennen heikohkoja mutka-ajossa menivät parhaiten suoraan, mutta se on onneksi korjaantunut huomattavasti uuden sukupolven myötä. Ja vielä hieman tuosta Corvette ZR-1 mallista. Uusista materiaaleista tehty (hiilikuidusta) etuspoileri otti ensimmäisissä testeissä tietyssä nopeudessa downforcen määrän kasvettua liikaa asfalttiin kiinni ja särkyi kiitos suunnittelija tiimin lasku ja kokeiluvirheiden. Se kuitenkin siis korjattiin jäykemmällä hiilikuidulla. Ja omasta mielestäni F. Porschea ei tule mollata yhtään niin mahtava insinööri suunnittelejia kun kerta olikin. Ja tähän rata-autoiluun liittyen tarvitsee muistuttaa näitä täällä keskustelijoita Porsche 917-versiosta joka oli aikansa suurimpia rata-autoja. Mielestäni kuitenkin kaikkein mahtavin auto ja suunnittelutyön tulos on edelleenkin nerokkaan etelä-afrikkalaisen suunnittelia Gordon Murrayn melkein 20-vuotta vanha Mclaren F1.


      • gs birotor
        Jakob Helder kirjoitti:

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.

        Tässä taas kommentti jossa ei ole viitsitty ottaa huomioon mitään faktoja, mutta niin normaali suoli24 palstalla...

        Esim. Ferdinand Porsche kuoli 1951 ja corvette esiteltiin 1953 ,mutta taas jos taas puhutaan hänen pojastaan niin oli 44vuotias kun vette esiteltiin.

        Autossa kannattaa ensin laitta alusta ja jarrut kuntoon ennenkuin nostaa koneen tehot tolkuttomalle tasolle ajoominaisuuksiin nähden.

        Sitten vielä kirjoittelee jostain VAG-konsernista joka kuoli jo v.1992 ja tunnettu sen jälkeen nimellä VW-konserni.


    • 23

      Tuotantoautot:

      Ferrari 599 6.58.16
      Porsche GT2 7:15.00
      Corvette ZR1 7.26.4
      Nissan GTR 7.29.03

      • riisibussi

        sama kuski ja radan lämpötila?


      • gs birotor
        riisibussi kirjoitti:

        sama kuski ja radan lämpötila?

        Kun katsot listaa niin löydät kukin nimen ja milloin aika tehty ja joitain pieniä lisä kommentteja , renkaista kelistä ym...
        http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times#Production_vehicles


    • vetettäää

      so??? kupla on kupla vaikka se kiertäis "nyrren" 15sek...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1550
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1319
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      238
      1211
    5. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1170
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      248
      991
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      891
    Aihe