Porsche on nopeampi Nyrrellä kuin Corvette

GT3

13

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktaaLaariin

      katso tarkemmin: nuo 911-mallien ajat ovat Porschen itse arvioimia aikoja, joista ei löydy tietoa koska ne on ajettu tai kenen toimesta ajettu, toisinsanoen VAG-konsernin päiväunia..

      Corvettet sen sijaan ovat tehneet oikeasti nuo ajat, ja ne ovat kaikkia 911-malleja edellä. Itseasiassa Auto Motor Und Sportin testissä Mantorpin radalla JOPA välimallin Corvette eli Z06 hakkasi lähes 5 sekunnilla kaikkien aikojen tehokkaimman 911 mallin eli 997 Turbon kierrosajan!!

      Ja Nürrellä ottavat pataan kuplan jatkumo-minimoottorit samassa suhteessa.Puhumattakaan kun lavalle astuu Corvetten tehokkaampi malli eli ZR-1!

      Ei muuta kun ihmettelemään sinne kuplakokoukseen mitä löpiä ne sulle on selitelleet viimekerralla. Niin jos saat sen naurettavan neljän hengen perheauto- bulevardisporttisi (911:n) käyntiin ;)

    • .....

      Vetet ollenkaan. Porsche on urheiluautojen kuningas eikä mikään muovilasikuitumikälie Daewoochevrolet corvette. Joku vette fani jo ehti väittää että Porshen ajat ovat tehtaan omia kerotumuksia, HAH! Etkö parempaa keksi? Usko jo, vette on täys paska Porscheen verrattuna.

    • Rooveari

      Onhan siellä Nissanilla pohjat vielä toistaiseksi. Gtr Nissani on tuotantoautojen kaikkien aikojen nopein.
      Toisena on Corvette. Porkke ei ikuna päivänä kule, eikä sitä pysty ajamaan, niinku autoja ajetaan.
      Eihän se lekakaan lennä varsi edellä kovin pitkälle. Saa koittaa.
      Sitäpaitsi minkä helekutin takia pelti tekee mukamas auton? Nykymaailmassa on paljon parempia materiaalivaihtoehoja olemassa. Ei ainakaan saksalainen pelti kuulu niihin.

      • 11+19

      • Turpakarvine
        11+19 kirjoitti:

        Datsunilla pohja-aikaa, http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times#Production_vehicles

        Onhan sitä ennenkin ajettu Nurre muilla nopeemmin, ku sakemannien paskoilla. Kun ei kule, niin ei kule sano poika isälleen kun jäi hiihtokilippailussa viijenneks, vaikka ei ollu ku neljä osallistujjoo.


      • -----

        sokea? Porsche on monella mallilla Daewoo Corveten edellä. Ei Corvette mahda mitään Porschelle.


      • Jakob Helder
        ----- kirjoitti:

        sokea? Porsche on monella mallilla Daewoo Corveten edellä. Ei Corvette mahda mitään Porschelle.

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.


      • ???
        Jakob Helder kirjoitti:

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.

        Kun tätä luin niin tuli mieleen onko täällä suomi24 keskusteluosastolla yhtäkään järkevää keskustelijaa? Ja täällä uhoovista varmaan harvemmalla on Corvettee minkäänmallista tai Porschea... En ota kantaa kumpi parempi, mutta jotain se kertoo, kun katukuvassa täälläpäin ei noita Corvetteja varsinkaan uudempia ole Porscheihin verrattuna yhtään. Kun lähellä sijaitsevalla radalla yksi ilta ratapäivä loppu niin bensa-aseman pihalla viisi Porschea ja monen näköistä omarakennelmaa. Itse olen ollut vain Porsche 911 Turbon sen 997-mallin kyydissä ja oli kyllä mahtava elämys. Kiihtyvyys nollasta sataan oli ihan järjetöntä. Joskus ulkomailla olin myös Ferrarin kyydissä, mutta ei se 360 Spideri ollut suorituskyvyltään mitään Turboon verrattuna. Tunne ja ääni oli kuitenkin Ferrarissa hienompi. Ja nuo uudet materiaalit käyttäähän Porsche esim. GT2-mallissa titaania putkistoissa. Corveteissa taas vanhaa koulua edustaa hervoton litrakoko ja lehtijousiratkaisu takana. Ja se vasta uutta tekniikkaa onkin nuo Nyrreä kiertävät uudet Hybridi-Porschet. Esim 918 Spyder ja GT3 Spyder. Corvetet olivat C6-mallia ennen heikohkoja mutka-ajossa menivät parhaiten suoraan, mutta se on onneksi korjaantunut huomattavasti uuden sukupolven myötä. Ja vielä hieman tuosta Corvette ZR-1 mallista. Uusista materiaaleista tehty (hiilikuidusta) etuspoileri otti ensimmäisissä testeissä tietyssä nopeudessa downforcen määrän kasvettua liikaa asfalttiin kiinni ja särkyi kiitos suunnittelija tiimin lasku ja kokeiluvirheiden. Se kuitenkin siis korjattiin jäykemmällä hiilikuidulla. Ja omasta mielestäni F. Porschea ei tule mollata yhtään niin mahtava insinööri suunnittelejia kun kerta olikin. Ja tähän rata-autoiluun liittyen tarvitsee muistuttaa näitä täällä keskustelijoita Porsche 917-versiosta joka oli aikansa suurimpia rata-autoja. Mielestäni kuitenkin kaikkein mahtavin auto ja suunnittelutyön tulos on edelleenkin nerokkaan etelä-afrikkalaisen suunnittelia Gordon Murrayn melkein 20-vuotta vanha Mclaren F1.


      • gs birotor
        Jakob Helder kirjoitti:

        Ei tosiaan ihme, että Porsset jää kuin tikku ulosteeseen Corvetteja ja muita urheiluautoja vastaan. Insinöörit tietävät "nothing beats cubic inches" kuten asia tosiaan on. Porsseissa ruoihonleikkurien moottorien kokoiset koneet, ei se ihme ettei kuplan jatkumot kulje..

        F.Porsche taputteli kakkaa hiekkalaatikolla silloin kun Corveteista otettiin jo lähes 300 hv konetehoja! Ja sitten Ferdinand keksi kopioida WV kuplasta alustan ja 45 hv tekniikan ja kutsui näitä autoja "uhrieluautoiksi": Ei se ihme että porsselle nauretaan edelleenkin oikeissa urheiluautopiireissä. Niissä piireissä ei edes vilkaista minimoottoriautoja vaan ne parilitraset kipot jätetään naisten kauppa-autoiksi ja sitten noihin bulevardisportteihin kuten porschet, toyota MR-2:t ja MB SLK:t. Ja mitä materiaaleihin tulee, niin maailmassa keksitty jo sata vuotta sitten kestävempiä ja kevyempiä materiaaleja kuin patarauta autoihin (aloita tutustuminen vaikka F1-autoista....), mutta porsche käyttää halvimpia ratkaisuja aina. Siksi käytössä oli vielä viimevuosiin asti ilmajäähdytys moottorille ja vastaavat halpisratkaisut.

        Tämä on fakta, mutta tietysti kun on erehtynyt sellaisen VAG-konsernin skodan tai porssen taliinsa ostamaan, niin ei sitä kehtaa myöntää kovempikaan tuulihousu.

        Tässä taas kommentti jossa ei ole viitsitty ottaa huomioon mitään faktoja, mutta niin normaali suoli24 palstalla...

        Esim. Ferdinand Porsche kuoli 1951 ja corvette esiteltiin 1953 ,mutta taas jos taas puhutaan hänen pojastaan niin oli 44vuotias kun vette esiteltiin.

        Autossa kannattaa ensin laitta alusta ja jarrut kuntoon ennenkuin nostaa koneen tehot tolkuttomalle tasolle ajoominaisuuksiin nähden.

        Sitten vielä kirjoittelee jostain VAG-konsernista joka kuoli jo v.1992 ja tunnettu sen jälkeen nimellä VW-konserni.


    • 23

      Tuotantoautot:

      Ferrari 599 6.58.16
      Porsche GT2 7:15.00
      Corvette ZR1 7.26.4
      Nissan GTR 7.29.03

      • riisibussi

        sama kuski ja radan lämpötila?


      • gs birotor
        riisibussi kirjoitti:

        sama kuski ja radan lämpötila?

        Kun katsot listaa niin löydät kukin nimen ja milloin aika tehty ja joitain pieniä lisä kommentteja , renkaista kelistä ym...
        http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times#Production_vehicles


    • vetettäää

      so??? kupla on kupla vaikka se kiertäis "nyrren" 15sek...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      102
      6668
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      3998
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3435
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      383
      1827
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1360
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      48
      1121
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      1006
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      950
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      899
    Aihe