Miten kauan uskaltaa olla menemättä ammattilaisenluo,jos tuntee olonsa kovinkin masentuneeks? Itellä rv17 ja raskaus ei oo mitenkään tilattu asia. Vaikka ite oon tietoisesti päättäny pitää lapsen, ja on toimiva parisuhde,ihana mies, mutta itelle on tullu niin voimakkaita oloja nyt parin pvn aikana, että ei tahtois lasta ja kaikkee muitakin pelottavia ajatuksia:( Itkettää ja ahistaa kaikki mitä mietin, ku ei se oo ollenka minua. Keho tuntuu vieraalta,ku maha kasvaa ja sekin ahistaa kun tietää,että se suurenee vaan..ja mitä synnytyksen tulee, nii ei etes välillä uskalla ajatella. Saati sitten se lapsen hoito ja vastuu. On niin paska olo, etten tiiä miten ihmeessä tuun jaksaa hoitaa sitä lasta ikuna. Kaikenlaista juoksee päässä ja entiiä miten sen sais raiteilleen.. pitäs varmaan olla vaan ja antaa ajan kulua hetki kerrallaan ja ottaa mitä tuleman pitää, mut ei se oo niin yksinkertasta. Tuntuu vaan etten oo oikeen millään tavalla valmis äidiksi, kun ei oo mitään vauvakuumetta,ja montavuotta miettiny,etten tahtos ikuna lasta. Nytkin kun näkee vauvoja,niin ei tee mieli niitä edes katella.. muuten oon kyl ollu aina lapsirakas ja paljon tehny töitäki lastenparissa, mutta siteku se sattuu omalle kohalle.. sniisk. Tiedän, että olis pitäny pitää ehkäisystä parempaaa huolta ym ym, mutta tapahtunutta ei voi enää perua. Mut ei mulla siis aina oo ollu näin pahoja oloja,nyt ne on vasta lähinnä alkanu hiipuu mahan kasvamisen yhteydessä. Surullista.
Jos jollakin kokemusta masennuksesta raskauden aikana tai muuta kommentoitovaa, niin olis mukava lukea muidenkin juttuja ja tunteita. Ei se raskaus kaikille oo niin onnentäyteistä ja ihanaa aikaa.. vaklitettavasti.
Raskauden aikainen masennus
1
195
Vastaukset
- cnvkjiue
No sen verran voisin kommentoida että meille raskaus oli erittäin toivottu, suunniteltu ja unelmien täyttymys. Mutta silti jossain puolen välin tienoilla mulla oli juuri kuvailemiasi tunteita. Miten tuun jaksamaan? Haluanko edes lasta? kroppa muuttuu kamalaksi? Synnytys pelotti. kaikki tuntui olevan huonosti...
Tätä jatkui joitakin viikkoja. Onneksi ne ajatukset menivät aikanaan ohi ja ymmärsin että kyseiset tuntemukset ovat täysin normaaleja. Ne ovat osa valmentautumisprosessia tulevaan suureen vastuuseen.
Jos kuitenkin tunnet ylitsepääsemätöntä masennusta ja ahdistusta, niin keskustele niistä neuvolassa. Usein jo kekusteleminen auttaa.
Toivottavasti tästä oli edes jotain apua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592