Miten kauan uskaltaa olla menemättä ammattilaisenluo,jos tuntee olonsa kovinkin masentuneeks? Itellä rv17 ja raskaus ei oo mitenkään tilattu asia. Vaikka ite oon tietoisesti päättäny pitää lapsen, ja on toimiva parisuhde,ihana mies, mutta itelle on tullu niin voimakkaita oloja nyt parin pvn aikana, että ei tahtois lasta ja kaikkee muitakin pelottavia ajatuksia:( Itkettää ja ahistaa kaikki mitä mietin, ku ei se oo ollenka minua. Keho tuntuu vieraalta,ku maha kasvaa ja sekin ahistaa kun tietää,että se suurenee vaan..ja mitä synnytyksen tulee, nii ei etes välillä uskalla ajatella. Saati sitten se lapsen hoito ja vastuu. On niin paska olo, etten tiiä miten ihmeessä tuun jaksaa hoitaa sitä lasta ikuna. Kaikenlaista juoksee päässä ja entiiä miten sen sais raiteilleen.. pitäs varmaan olla vaan ja antaa ajan kulua hetki kerrallaan ja ottaa mitä tuleman pitää, mut ei se oo niin yksinkertasta. Tuntuu vaan etten oo oikeen millään tavalla valmis äidiksi, kun ei oo mitään vauvakuumetta,ja montavuotta miettiny,etten tahtos ikuna lasta. Nytkin kun näkee vauvoja,niin ei tee mieli niitä edes katella.. muuten oon kyl ollu aina lapsirakas ja paljon tehny töitäki lastenparissa, mutta siteku se sattuu omalle kohalle.. sniisk. Tiedän, että olis pitäny pitää ehkäisystä parempaaa huolta ym ym, mutta tapahtunutta ei voi enää perua. Mut ei mulla siis aina oo ollu näin pahoja oloja,nyt ne on vasta lähinnä alkanu hiipuu mahan kasvamisen yhteydessä. Surullista.
Jos jollakin kokemusta masennuksesta raskauden aikana tai muuta kommentoitovaa, niin olis mukava lukea muidenkin juttuja ja tunteita. Ei se raskaus kaikille oo niin onnentäyteistä ja ihanaa aikaa.. vaklitettavasti.
Raskauden aikainen masennus
1
192
Vastaukset
- cnvkjiue
No sen verran voisin kommentoida että meille raskaus oli erittäin toivottu, suunniteltu ja unelmien täyttymys. Mutta silti jossain puolen välin tienoilla mulla oli juuri kuvailemiasi tunteita. Miten tuun jaksamaan? Haluanko edes lasta? kroppa muuttuu kamalaksi? Synnytys pelotti. kaikki tuntui olevan huonosti...
Tätä jatkui joitakin viikkoja. Onneksi ne ajatukset menivät aikanaan ohi ja ymmärsin että kyseiset tuntemukset ovat täysin normaaleja. Ne ovat osa valmentautumisprosessia tulevaan suureen vastuuseen.
Jos kuitenkin tunnet ylitsepääsemätöntä masennusta ja ahdistusta, niin keskustele niistä neuvolassa. Usein jo kekusteleminen auttaa.
Toivottavasti tästä oli edes jotain apua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va3054586Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1124087Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,2102482Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1012139Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.381726- 301334
Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71279Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv11269Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii491224entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä146991