Valmis pyöräilymatka Keski-Eurooppaan

JJ

Kokemuksia "valmiista" pyöräilymatkoista Keski-Euroopassa.
Tarkoitan näitä ohjattuja tai omatoimisia matkoja, joissa noin viikon reitti on jaettu päivätaipaleisiin.
Minkälaiseja reittejä olet polkenut?
Minkälaisia ovat olleet yöpymispaikat?
Vuokrapyörät - ok?
Kokemuksia matkojen järjestäjistä?

11

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cyclomanisti

      Olin 2008 OK-matkojen järkätyllä fillarireissulla. Valitsin valmismatkan, koska en ole aiemmin Euroopassa fillaroinut ja naisena on helppo lähteä yksin porukan kanssa. Reitti kulki pääasiassa Tsekin puolella (Määrin alue), lähellä Itävallan rajaa, joskin fillaroitiin myös Itävallan puolella. Poljettiin niin asfaltoiduilla (rauhallisilla) teillä kuin myös hiekkateillä ja maastossakin. Fillarina oli 24" maastopyörä, joka oikeastaan pääsikin vasta oikeuksiinsa maastossa. Reittien profiili vaihteli melko kukkulaisesta tasaiseen - sopivasti. Itävallan puolella huomasi maastoeron; en tiedä johtuiko aukeista kukkuloista, mutta tuntui raskaammalta. Tsekin puolella oli aivan upeita maisemia, maaseutua ja historian havinaa täynnä olevia pikkukaupunkeja. Etapit vaihteli 25 - 70 km, eli omasta mielestäni olivat sopiva. Järjestelyt olivat onnistuneet. Paikallisoppaana hyvä tyyppi (Ave Tour).
      Kannattaa lähteä. Piti myös itse lähteä uudelleen viime vuonna, mutta fillarikolari peruutti matkan vamman takia. Takuulla lähden kyllä vielä uudelleen. Ja siis OK-matkoja voin suositella. Euroopassa muutenkin Tsekki-Slovakia-Unkari-akselilla paikalliset ihmiset pyöreilevät reilusti enemmän kuin suomalaiset. Hyvä Tsekin fillarointisivusto on esmes http://www.south-moravia.info/cycling/#.

    • Pena 22

      Netistä löytyy hakusanalla "cycling tours" paikallisia pyöräilyretkien järjestäjiä.
      Hintaa sisältyy majoitus aamiaisella & tavaroiden siirto seuraavaan kohteeseen.
      Onko kokemuksia ?

      • Cyclomanisti, taas

        Tsekkiläinen Ave Tour järjestää pakettifillarimatkoja. Mukana on fillariopas ja huoltoauto, missä raskaammat laukut siirtyy luotettavasti seuraavaan kohteeseen. Itse voit keskittyä itse asiaan ja kantaa mukanasi vain juotavaa (jota voi matkan varrella ostaa kyliltä lisää) ja kameran. Vuokrapyöriin yleensä kuuluu etulaukku, mihin kamat voi pakata.


      • se Cyclo..jotain
        Cyclomanisti, taas kirjoitti:

        Tsekkiläinen Ave Tour järjestää pakettifillarimatkoja. Mukana on fillariopas ja huoltoauto, missä raskaammat laukut siirtyy luotettavasti seuraavaan kohteeseen. Itse voit keskittyä itse asiaan ja kantaa mukanasi vain juotavaa (jota voi matkan varrella ostaa kyliltä lisää) ja kameran. Vuokrapyöriin yleensä kuuluu etulaukku, mihin kamat voi pakata.

        Katoppa tätä: http://www.bicycle-tours.cz/


      • Uve
        se Cyclo..jotain kirjoitti:

        Katoppa tätä: http://www.bicycle-tours.cz/

        Meillä on tarkoitus viritellä pyöräretkiä ensin tässä lähistöllä vielä tänä syksynä. Eiköhän se siitä sitten kehity niin, että mennään joillakin porukoilla alppien ympärille ainakin. Minä ja mun kaverit yleensä ajavat sähköpyörillä. Ei kuitenkaan kaikki. Jos olet kiinnostunut, tarkkaile jatkossa www.veco.fi Tämä pyörillä ajelu ei ole mikään business, vaan huvittelu ja virkistys. Siinä saa tietysti myös happea ja nivelet liikkuvat, sekä joitakin hyviä juttuja tulee kuulluksi ja kerrotuksikin joskus.

        Olen kyllä pöräillyt myös ulkomailla ja se on tosi kivaa. Keskieurooppa on hieman meitä edellä-totta, mutta ei se mitään.


      • parempia on
        Uve kirjoitti:

        Meillä on tarkoitus viritellä pyöräretkiä ensin tässä lähistöllä vielä tänä syksynä. Eiköhän se siitä sitten kehity niin, että mennään joillakin porukoilla alppien ympärille ainakin. Minä ja mun kaverit yleensä ajavat sähköpyörillä. Ei kuitenkaan kaikki. Jos olet kiinnostunut, tarkkaile jatkossa www.veco.fi Tämä pyörillä ajelu ei ole mikään business, vaan huvittelu ja virkistys. Siinä saa tietysti myös happea ja nivelet liikkuvat, sekä joitakin hyviä juttuja tulee kuulluksi ja kerrotuksikin joskus.

        Olen kyllä pöräillyt myös ulkomailla ja se on tosi kivaa. Keskieurooppa on hieman meitä edellä-totta, mutta ei se mitään.

        erittäin heikkoja pyöriä ja akut ei tahvo kestää mitään. en missään tapauksessa suosittele,

        parempi vaihtoehto
        http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=index&manufacturers_id=40


      • Espoolaiset pyörillä
        parempia on kirjoitti:

        erittäin heikkoja pyöriä ja akut ei tahvo kestää mitään. en missään tapauksessa suosittele,

        parempi vaihtoehto
        http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=index&manufacturers_id=40

        En ymmärtänyt viestiäsi, missä on huono akku. Sähköpyörällä ei tarvii niin hikoilla kuin lihasvoimalla pelkästään ajeltaessa. Olen kokeillut Fresbeetä ja matka on kyllä joutunut leppoisesti maisemia katsellen.


      • heikko ja huono
        Espoolaiset pyörillä kirjoitti:

        En ymmärtänyt viestiäsi, missä on huono akku. Sähköpyörällä ei tarvii niin hikoilla kuin lihasvoimalla pelkästään ajeltaessa. Olen kokeillut Fresbeetä ja matka on kyllä joutunut leppoisesti maisemia katsellen.

        noissa mainitsemissasi on todella huono akku, ei kestä montaakan latausta


      • Uve
        heikko ja huono kirjoitti:

        noissa mainitsemissasi on todella huono akku, ei kestä montaakan latausta

        Kerroppa yksi esimerkki osoite, jolla on Frisbeessä huono akku! Käyn katsomassa!


      • heikkoa laatua
        Uve kirjoitti:

        Kerroppa yksi esimerkki osoite, jolla on Frisbeessä huono akku! Käyn katsomassa!

        olen kuullut ihan samaa ja parista kuulemma on laturitkin levinneet alta aikayksikön. akun lataus ei tahdo pydyä vaan tyhjenee itsestään, lieneekö tyyppivika. Ehdottomasti suosittelen kanssa Helkamaa, paljon parempi.


      • heikko laatu
        Uve kirjoitti:

        Kerroppa yksi esimerkki osoite, jolla on Frisbeessä huono akku! Käyn katsomassa!

        tunturi, helkama ja Schwinn vain pari mainitakseni. Friisbeesta on huonoja kokemuksia. Älkää vaan ostako sellaista, ongelmia tulee jos hankitte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe