Ihastunut ei-lestadiolaiseen

IsäMeidän,,

Olen 16-vuotias lestadiolais perheen poika ja aivan koko ruumistani myöten ihastunut erääseen vuotta nuorempaan tyttöön joka ei ole ns. uskovainen. Tahtoisin tietää mitä te muut olette mieltä lestadiolaisen ja ei-lestadiolaisen seurustelusta?

16

2129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikien äiti itsekin

      Se ihastus, kun tulee nuorilla niin äkkiä. Mutta kyllä sinä itse tiedät, vastauksen , miten menetellä tämä asian kanssa. Lestadiolaisperheen poika ei siti välttämättä ole itse uskomassa.

    • . .

      ei ole mitään ihmeellistä. sen sijaan sinun uskonelämäsi joutuu koetukselle viimeistään silloin kun tulee eteen asioita joissa teidän erilainen maailmankatsomuksenne lyödään tiskille. Kukaan ei voi tietää kuinka sitten käy, mutta se tiedetään että suurempi riski sinulla on menettää oma uskosi, kuin tyttärellä omaksua sinun uskosi itselleen. Jumala toki voi olla toista mieltä ja kääntää asiat ihmismielestä katsoen päälaelleen. Joskus käy niinkin, että te kumpikin jätätte oman katsomuksen ja omaksutte toisenne vakaumukset. elämä on ihmeellistä.

      • ghjklk

        tietää että olen lestadiolainen ja hyväksyy sen.Hän on useamman kerran ollut kotonani käymässä,ihan vain ystävä mielessä ja me molemmat tiedetään perheittemme ja elämämme eroavaisuudet.


      • . .
        ghjklk kirjoitti:

        tietää että olen lestadiolainen ja hyväksyy sen.Hän on useamman kerran ollut kotonani käymässä,ihan vain ystävä mielessä ja me molemmat tiedetään perheittemme ja elämämme eroavaisuudet.

        Onnea elämään! Kerroin vain käsityksiäni yleisellä tasolla.


    • järki kasvaa

      Tunnemyrskyssä et tätä ymmärrä kun 8 vuotta ikää lisää ajattelet olinpa minä hölmö.

      • ne Raamatun ajan ihmiset parisuhteensa julkaisivat?

        Miksi odottaa, jos odotetaan jo.


    • yvon88

      hmm riippuu,mitä ite haluat. oletko valmis elään ihmisen kanssa joka ei aattele samalla lailla kuin sinä ite? tietenki erimielisyyksiä tulee aina avioliitossa,en tiä meinaatko naimisiin asti hänen kanssa? mutta ei kai se usko rakkautta estä? :)

      • uskontoa.

        Vanhempasi ei varmaan hyväksy, minä en saanut sinun iässä seurustella kenenkään ns. syntisen kanssa ja vl:lät ei liion hyväksyneet mua, tässä on tulos , en hyväksy nyt heidän oppejaan juuri ollenkaan. Tienenkin jos et tottele vanhempiasi, minun oli pakko kun uhattiin ajaa esim. kotoa alaikäisenä siis.


    • Hyvä neuvo

      No jos todella tuota tyttöä rakastat, niin kannattaa kyllä erota seurakunnasta. Kyllä yhdessä eläessä tulee ongelmia, jos toinen hihhuloi satuolentojen perässä. Sellaista ei kukaan fiksu ihminen kauaa jaksa sietää.

      • Meiliaikku

        vuoksi kannata uskoa jättää. Jumalalla on vara antaa uskovainen puoliso. Siioni on täynnä ihania tyttöjä.


    • Töppy

      16-vuotiaana tunteet ovat kyllä voimakkaita, mutta eivät kovin kestäviä. Luultavasti rakastut kuolettavasti vielä muutamaan muuhunkin tyttöön ennen kuin tulee vastaan se oikea. Tärkeintä on nyt kouluttaa itsensä kunnon ammattiin, jotta voi sitten elättää perheensä muullakin kuin pelkällä rakkaudella.

      Voi kyllä seurustella tämän tytön kanssa, mutta pidä järki päässäsi. Älä esimerkiksi tee häntä vielä raskaaksi.

    • pahaa.

      Ei Raamattu sitä kiellä, joten anna palaa vain.

      Onnea ja Rauhaa.

    • NAINEN:)

      kohtalotoverisi. Tosin aika paljon vanhempi ja nainen. Olen rakastunut ei-vl mieheen.

      Mieti mitä haluat olla. Vl vai ei. Ratkaisu seurusteluasiaan löytyy sen myötä. Itse olen ratkaisuni tehnyt, mutta en vielä tuonut julki.

      Onnea sinun ratkaisuusi ja elämääsi!

    • Mie vaan

      eivät katso meidän vakaumuksiamme, mutta järjellä kun ajattelee, niin monet kauniit asiat joutuu jättämään elämästään. En osaa sanoa, mitä mieltä olen lestadiolaisen ja ei-lestadiolaisen seurustelusta, mutta toivoisin, että elettäisiin jo nykyaikaa ja sellainen suhdekin olisi jo mahdollinen. Ei ihastuminen tai rakastuminen ole järjen asia, senhän tietää jokainen. Itse ihastuin aikoinani lestadiolaiseen mieheen, vaikka itse en ole vl. Hän oli juuri sellainen mies, jonka kanssa olisin voinut elämäni jakaa. Mutta tietysti järki ja muut reaaliteetit lopettivat tällaisen "haihattelun". Toivon sydämestäni, että sinä löydät elämääsi ihmisen, jonka kanssa todella haluat olla eikä vain sen takia, että muut hänet hyväksyy. Oikea Rakkaus on jokaisen ihmisen oikeus.

    • minävainadfhjklöä

      aika vanha ketju, mutta tahdon ottaa kantaa kuitenkin..
      mä en ole lestadiolainen. mä olen siis kai jotenkin syntinen ja ns "ei toivottu" lestadiolaisperheen pojan tyttöystäväksi. mä en ymmärrä sitä, miten näiden palstojen perusteella saa osasta lestadiolaisista sellaisen kuvan, että automaattisesti pitäisi unohtaa se ei uskovainen, koska jumalalla on antaa uskovainen vaimo. en käsitä sitä, miten jumala ei muka hyväksyisi kahden toisiaan rakastavan ihmisen suhdetta? raamatussahan sanotaan, että jumala antaa kaikki synnit anteeksi? mikä tekee siis syntistä siitä että rakastuu ihmisessä ihmiseen, eikä valikoi "mahd. tulevaa puolisoa" uskon perusteella? mä en tiedä varmaan mitään kauniimpaa kuin ehdoton rakkaus ja sillä tarkoitan sitä että rakastaa kumppaniaan ehdoitta, ilman vaatimuksia. itse uskon vakaasti aitoon rakkauteen joka pelastaa jos joku pelastaa. kukaan ei voi itse vaikuttaa siihen minne syntyy, ei ne lestadioilaisetkaan, siis miksi tuomita joku uskon perusteella. hyväksyn tottakai kaikki ihmiset uskossa missä uskossa, toivon vain ettei usko tule olemaan este rakkaudelle. jos jumala on hyvä niin hän rakastaa jokaista ehdoitta uskokaa pois.

    • Anonyymi

      Olen valvonut öitä kun kuulin ,että ihana lapsenlapseni on ihastunut lestadiolaisen poikaan.
      Toivon sydämestä,että ihastus loppuu..
      Toivottavasti tyttö löytää normaalin poikaystävän eikä haksahda tuohon yhteisöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe