LAINAN MÄÄRÄ

***S***

MOI

Jos otetaan huomioon asuntolaina ( siis jos laina kahdella, niin oma osuus eli puolet), autolaina ja muut mitä on pienet lainat, visat etc....
niin paljonko teil on lainaa???

Mietin tässä et onko mulla paljo vai vähä velkaa...

34

1597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 323323

Juuri nyt 0e, kun visalaskun eräpäivä oli perjantaina. Vanha ropales autona ja maksettu neukkukuutio.

• niin hullua

olekkaan,että auton ostaa lainalla.
      jos on,niin aavistuksen päässä vipottaa.
      autot,veneet,mönkijät ja muut lelut ostetaan käteisellä,tai jos ei ole varaa ollaan ilman.

• ei minun rahoilla

omilla rahoilla ostaa leluja. Pappa betalar.

• Juurikin näin. Asuntolaina on tässä maassa ainoa ns. kannattava laina. Ja sekin toki riippuvainen kulloisestakin korkotasosta.

• mikä nysväri

Persaukiset ostaa kteisellä tonnin autoja.

Itse otin 30 tonnia auton vaihtoon, eikä ole kyllä kaduttanu lainkaan. Alla kunnon auto ja lainaraha lähes ilmaista.

• ***S***

Ei ku lainan määrää kyselin, eikä kuka maksaa..... :)

No voishan sen auton käteiselläki ostaa.....mut jos käteisel pitäs yhtäkkii ostaa, nii en välttämättä ees haluis mitää parin sadan kottosta.......

En nyt oo mitää ostamas mitää... mietin vaan oonko normi vai suur vai pieni velallinen

• No mitä niillä Suomi24-gallupeilla sitten selviää? Ei velan määrällä selviä onko sitä paljon vai vähän. Sillä selviää, kun velkojen määrän suhteuttaa velallisen tuloihin ja omaisuuteen.

• Juristi41

Jos suomalaisen velkaantumisaste on hieman yli 100%, niin voit siitä päätellä, että keskimäärin suomaliasella velallisella on hieman vuoden nettotuloja enemmän velkaa. Sekään nyt ei hirveän paljon kerro, mutta jotakin. Lisäksi suuren 300e velkaantumisasteen ovat suurituloisimmilla useimmiten.

Jos se sinua kiinnostaa, niin meidän perheen bruttotulot n. 130000e vuodessa, käteen noin 80000e, velkaa meillä on talosta ja mökistä 145000e ja se ei tunnu missään vaikka velkaantumisaste on keskimäärää kovempi. Toki sijoitusasunto n. 100000e on velaton, kuten auto ja vene ja muut vitkuttimet.

• Velkakierre

Minusta on parempi saada pääomatuloja kuin maksaa korkoja. Siksi ei ole velkaa ollut sen jälkeen kun sain asuntoni maksetuksi. Harkitsin kyllä viime vuoden alussa vakavasti sijoituslainan ottamista osakkeiden ostoon, mutta pidin riskiä liian suurena. Vahinko, sillä se laina olisi ollut hyvin tuottoisa.

• Mulla on...

Asuntolainaa 49t eur
      Vakuudellista pankkilainaa (asunto vakuutena) 7400 eur
      Autolainaa n. 4500 eur
      visalla n. 10t eur (4000 6000)

Velkaa on kai suht paljon, mutta jos vaikeuksia tulee, niin asunnon myymällä kuittaan pankki ja asuntolainan pois, auton myymällä autolainan ja ton visalainan maksan pois helposti vajaassa vuodessa. Tulot noin 35t vuodessa. Maksujen kanssa ei tällä hetkellä ole ollut mitään ongelmia, vaikka maksan isoa yhtiövastiketta (460 eur/kk) lainanhoitokulujen päälle.

• mulla on....

Jäi mainitsematta siis vielä, että olen naimisissa. Puolisolla on suurinpiirtein samanlaiset velat ja hieman pienemmät tulot (n. 30t). Kaikkea maksamme yhdessä.

• Rhea Silva

Asuntolainaa jäljellä vajaat 19K€. Sinkku, nettotulot kolmisen tonnia. Visalla pari sataa, nettiostoksia.

• tupakoimaton mies

Vuosi tulot noin 50000eur/brutto
        Velkaa noin 40000 kulutus luottoa.

Velkaa aivan liikaa koska ne on kulutusluottoja. mutta eräs asia hieman kummaksuttaa :
        "vaikka maksan isoa yhtiövastiketta (460 eur/kk) lainanhoitokulujen päälle."

Siis toi kerros/rivitalossa omistusasuminen on melko mieletöntä. minulla vuokra 500 eur mikä tuolla asuntovelallisella menee käytännössä jo vastikkeeseen?

• tupakoimaton mies kirjoitti:

Velkaa aivan liikaa koska ne on kulutusluottoja. mutta eräs asia hieman kummaksuttaa :

Siis toi kerros/rivitalossa omistusasuminen on melko mieletöntä. minulla vuokra 500 eur mikä tuolla asuntovelallisella menee käytännössä jo vastikkeeseen?

No siinä 460 euron yhtiövastikkeessa lienee hoitovastikkeen lisäksi myös maksettavaa rahoitusvastiketta, jolloin tuo summa suuremmassa asunnossa on ihan ymmärrettävä.

• Mulla on.....
        kriittinen kirjoitti:

No siinä 460 euron yhtiövastikkeessa lienee hoitovastikkeen lisäksi myös maksettavaa rahoitusvastiketta, jolloin tuo summa suuremmassa asunnossa on ihan ymmärrettävä.

Juuri näin... Hoitovastike 160 eur vesimaksu (kahdelta) 32 eur sauna 10 eur rahoitusvastike 260 eur (viime vuonna oli putkiremppa).

Asunto ei ole kovin iso, n. 50m2 kaksio, kerrostaloasunto, pääkaupunkiseudulla, valm. 1962. Yhtiölainaa reilu 30t. Ei haluttu maksaa yhtiölainaa kokonaan pois, koska tarkoitus ei ole asua tuossa pitkään.

• 14+20=?????
        tupakoimaton mies kirjoitti:

hullu ottaa kulutusluotto tuollaisilla vuosituloilla ???? itse tienaan n.30 000€ vuodessa ja ikinä ei ole tarvinnut ottaa kulutusluottoa! Kaiken tarvittavan olen ostanut säästöistä. Huonekalut, pöydät, elektroniikan ( josta tietty tietokone on kaverin kokoama eikä mikään pakettisonta gigantin hyllyltä ) ja auton joka on 4000€ arvoinen.. tuosta huomaa heti et ollaan elelty heti varojensa tai sitten on ollut minulle-heti-kaikki tyylillä liikkeellä.. matkustelen myös paljon kun säästän rahaa.. Mihin ihmeeseen on tollanen määrä saatu tuhlattua?? Tsiisus, tuollaisellahan määrällä saa maksettua puolikkaan asunnon jo pois! :D

• 19+1=????
        tupakoimaton mies kirjoitti:

"Vuosi tulot noin 50000eur/brutto
        Velkaa noin 40000 kulutus luottoa."

hullu ottaa kulutusluotto tuollaisilla vuosituloilla ???? itse tienaan n.30 000€ vuodessa ja ikinä ei ole tarvinnut ottaa kulutusluottoa! Kaiken tarvittavan olen ostanut säästöistä. Huonekalut, pöydät, elektroniikan ( josta tietty tietokone on kaverin kokoama eikä mikään pakettisonta gigantin hyllyltä ) ja auton joka on 4000€ arvoinen.. tuosta huomaa heti et ollaan elelty heti varojensa tai sitten on ollut minulle-heti-kaikki tyylillä liikkeellä.. matkustelen myös paljon kun säästän rahaa.. Mihin ihmeeseen on tollanen määrä saatu tuhlattua?? Tsiisus, tuollaisellahan määrällä saa maksettua puolikkaan asunnon jo pois! :D

• diipa daa
        kriittinen kirjoitti:

"Siis toi kerros/rivitalossa omistusasuminen on melko mieletöntä. minulla vuokra 500 eur mikä tuolla asuntovelallisella menee käytännössä jo vastikkeeseen? "

Sun asunto on 33 neliötä ja toisella 153, vastike on keskimäärin 3€/m2

• ihan OK tilanne

40 te asuntolainaa
      2 te visaa
      eipä muuta lainaa.

Visaa voisin käyttää 6 000e asti ja pankissa kulutusluottoa vois nostaa heti 10 000e. Oman auton kun veis vaihtoon (käsirahana), niin uusi auto sais/vois olla jossain 70 000euron tietämillä.
      Mut ei saa hätiköidä. Pitää muistaa että ne lainat myös pitää maksaa tai ainakin joskus kait helpottaa elämistä.

• 8+7

Asuntolainaa on 65 000 e.
      Muita velkoja ei ole koskaan ollut.
      Nettovarallisuus on plussalla.

Omat vuosituloni ovat n. 40 000 e ja velattoman aviopuolison 30 000-35 000 e, ja olemme alle kolmekymppisiä.

• Kuusa

Asuntolainaa 56 000 e
      Autolainaa 4 800 e
      Luottokortit maksan yleensä heti pois, ettei mene koroille ja käytän niitä vain matkusteluun (lennot, hotlat..).

Ei muita lainoja. Vuositulot 43 000 e. Puolisolla saman verran asuntolainaa, ei muita velkoja ja vuositulot 39 000 e. Olen nainen.

• bybubuyb

- Asuntolainaa jäljellä 8 600 €
        - Säästöjä 15 000 €
        - Tulossa putkiremontti 2011, hinta omalta kohdaltani n. 40 000 €

Nainen, sinkku, 36 v.

• on jäljellä
        bybubuyb kirjoitti:

- Asuntolainaa jäljellä 8 600 €
        - Säästöjä 15 000 €
        - Tulossa putkiremontti 2011, hinta omalta kohdaltani n. 40 000 €

Nainen, sinkku, 36 v.

asuntolainaa 128000t, autolainaa 4400, visat maksan aina eräpäivänä. Miten aloittajan kohdalla oli? Oliko paljon lainaa?

terveisin, nainen 31v. sinkku

• 2xbrutto

Asuntolainaa omaan asuntoon 62t€ (arvo ~65t€, vasta ostettu)
      Sijoitusasuntoon 26t€ (arvo ~74t€, vastaavien myytyjen perusteella)
      Bruttotulot reilu 40t€/vuosi 6t€ vuokratuloja sijoitusasunnosta, joilla sijoitusasunnon laina vastike maksetaan.

• lainallinen

Moi, minkä verran aloittajalla on sitten lainaa kun pohdit onko se vähän vai paljon?

Itselläni on tällä hetkellä 213t asuntolainaa. Vuosituloni ovat 130t. Ikää 36 v.

• zake

asuntolainaa 211.000
      autolainaa 10.000
      opintolainaa 3.500
      visalla 6.000

yhteensä taitaa tulla noin 230.000.
      perheessä kaksi aikuista eli noin 115.000 per aikuinen.

• tupakoimaton mies

Hyvä että tuli tietoa siitä kovasta vastikkeesta. eli siihen sisältyy myös se rahoitusvastike. no eihän se kovaa (460) kk maksua mihinkään pienennä mutta sen muodostuminen on nyt selvää.

• Ockelbo

Asuntolainaa 159 000 e. Ei muita lainoja ja jonkin verran säästöjä.

3-kymppinen pariskunta, ei PKS. Bruttotulot 95 000 e/vuosi

• maksettavaa

asuntolainaa 10 000 egee. Ei muuta velkaa.
      Vuodenvaihteeseen mennessä tarkoitus maksaa laina kokonaan pois.

vuositulot n 70 000 euroo yhteensä vaimon tulot mukaanlukien.
      Vuodenvaihteeseen mennessä tarkoitus maksaa laina kokonaan pois.

• mirabel85__

mulla autolainaa 9000 € ja visa laskut maksan ennen ku ehtii koroille. (enpä sitä paljo käytäkkää ku matkustelles) Miehellä asuntolainaa 70 000 €.
      Tarkotus olis päästä asunnosta eroon ja ostaa ok-talo jolloin asuntolaina nousis ehkä 130 000 euron tienoille yhteiseksi lainaksi.
      25 v nainen ja 29 v mies

• N. 33v.

Yhden naisen rahatalous:

Asuntolaina 143 000
      Asuntoon liittyvä yhtiölaina lisäksi vajaa 20 000, ei omissa nimissä, makselen yhtiövastikkeen kanssa (yhteensä 530 euroa/kk).

Visaa käytetty poikkeuksellisesti puolen tonnin edestä, pieni osa saattaa jäädä vielä luotolliselle puolelle. Visaa käytän lähinnä "hätätapauksissa" ym., nyt sillä on tehty hankintoja kylppäriremontin vuoksi. Muutoin tämä 7 000 e remontti onkin maksettu etukäteen tähän tarkoitukseen säästetyillä varoilla.

Ei muuta lainaa. Ei ennen eikä toivottavasti tulevaisuudessakaan.

Plussapuolella: Samaisen asunnon arvo n. 200 000. Bruttotulot vuodessa vajaa 30 000.

• Palkkatyöllä kerätty

Asuntolainaa n. 20 000€.
      Se olisi tarkoitus maksaa puolentoista vuoden sisään pois. Olen jo 5-kymppinen mies ja ei tässä iässä pidä enää suuria velkoja olla. Vaimo on kotirouva ja 2 lasta on vielä kotona joten minun tuloilla tässä elellään (n. 40 000€ netto).

Saamapuolella on pari omakotitaloa ja yksi pienempi rivitalo, ja kaksi autoa jotka kummatkin ovat 10 vuotta vanhoja s-tanan ruppanoita. Ne autot ja tuo laina v-tuttaa, muuten elämä olisi aika mallillaan.

• Riippuu tuloista

Asuntolainaa jäljellä jotain 70 tonnia, autolainaa jäljellä noin 20 tonnia ja visa yms. luottotileillä pyörii 0-3000€ tarpeen mukaan.

Vuosiansio noin 60 tonnia bruttona. Lisäksi kulukorvauksia auton käyttöstä ja muusta reissaamisesta.

• 123764

0 euroa, 90luvun lopun 200m2 omistusasunto, mersu vm-08

ikää 31v, mies, yrittäjä, sinkku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe