Hei!
Olen opettelemassa php-ohjelmointia ja edessä on pieni ongelma. Olen käyttänyt while-silmukkaa tähän tyyliin:
mysql_connect($host, $user, $password) or die ('Error ' . mysql_error());
mysql_select_db($db) or die ('Error ' . mysql_error());
$result = mysql_query("SELECT * FROM data") or die(mysql_error());
//Piirtää htlm-taulukon sisältöineen
echo "";
echo "IdTyönantajaVirkaKontaktihenkilöPuhelin/Mail
Viimeinen hakupäiväPvmKommentteja";
while ($db_field = mysql_fetch_array($result)) {
echo "";
echo $db_field['id'];
echo "";
echo $db_field['työnantaja'];
echo "";
print $db_field['virka'];
echo "";
print $db_field['kontaktihenk'];
echo "";
print $db_field['puhelin'];
echo "";
print $db_field['viimeinenhakup'];
echo "";
print $db_field['date'];
echo "";
print nl2br($db_field['kommentti']);
echo "";
}
echo ""
?>
Olen miettinyt pääni puhki, kuinka saman voi tehdä foreach-silmukalla mutta en onnistu. Voiko saman tehdä foreach-silmukalla? Ihan noin vaan uteliaisuuden vuoksi.
mysql_fetch_array ja foreach-silmukka
6
655
Vastaukset
- PPietari
Tiedoksi että näköjään palstan editori strippaa kaiken html-koodin echo-komennoista viestistä.
- juhakorkeapudas
ihan samaan tapaan se toimii kuin tuo whilekin.
....
foreach($result as $row){
echo $row['id'];
...
echo $row['kommentti'];
}
php.net: http://fi.php.net/manual/en/control-structures.foreach.php- PPietari
Se pukkaa vaan tällaista vikailmoitusta: "Warning: Invalid argument supplied for foreach()"
Siis kun käyttää tätä foreach-silmukaa niin ei tarvitse käyttää mysql_fetch_array() -toimintoa? - Teman
PPietari kirjoitti:
Se pukkaa vaan tällaista vikailmoitusta: "Warning: Invalid argument supplied for foreach()"
Siis kun käyttää tätä foreach-silmukaa niin ei tarvitse käyttää mysql_fetch_array() -toimintoa?Tervehdys!
Aloitetaanpa siitä, ettei tuo homma hoidu tuon foreach-rakentaan avulla todellakaan noin yksinkertaisesti kuin nimerkki juhakorkeapudas antaa ymmärtää. Hänen koodinsa ei voi millään toimia, sillä tuo result-muuttuja on pelkkä resurssi, eikä varsinaisesti sisällö kuin viitteen varsinaiseen dataan. Jotta foreach-rakennetta voi käyttää, tarvitaan taulukko, jossa on kaikki sql-lausekkeella haetut rivit. Mitään valmista funktiota tämä tekemiseen ei ole. Hommaa ei muutenkaan kannata tehdä foreach-kanssa, sillä jos tietokannasta haettavaa tietoa on paljon, voi php:n memory_limit-täyttyä. Paras rakenne tietokannan tietojen käsittelyyn on tuo while, sillä ei lataan muistaa kaikkea tietoa, vaan hakee sitä rivi kerralla. Tein kuitenkin esimerkin, joka käyttää foeach-rakennetta. Tein siis itse funktion, joka hakee kaikki sql-kyselyn mukaiset samaan taulukkoon. Painotan kuitenkin, ettei tätä kannata käyttää oikeasti.
HTML on merkitty entiteeteillä, joten sen pitäisi näkyä normaalisti. - Teman
Teman kirjoitti:
Tervehdys!
Aloitetaanpa siitä, ettei tuo homma hoidu tuon foreach-rakentaan avulla todellakaan noin yksinkertaisesti kuin nimerkki juhakorkeapudas antaa ymmärtää. Hänen koodinsa ei voi millään toimia, sillä tuo result-muuttuja on pelkkä resurssi, eikä varsinaisesti sisällö kuin viitteen varsinaiseen dataan. Jotta foreach-rakennetta voi käyttää, tarvitaan taulukko, jossa on kaikki sql-lausekkeella haetut rivit. Mitään valmista funktiota tämä tekemiseen ei ole. Hommaa ei muutenkaan kannata tehdä foreach-kanssa, sillä jos tietokannasta haettavaa tietoa on paljon, voi php:n memory_limit-täyttyä. Paras rakenne tietokannan tietojen käsittelyyn on tuo while, sillä ei lataan muistaa kaikkea tietoa, vaan hakee sitä rivi kerralla. Tein kuitenkin esimerkin, joka käyttää foeach-rakennetta. Tein siis itse funktion, joka hakee kaikki sql-kyselyn mukaiset samaan taulukkoon. Painotan kuitenkin, ettei tätä kannata käyttää oikeasti.
HTML on merkitty entiteeteillä, joten sen pitäisi näkyä normaalisti.Lisäys edelliseen viestiin:
Kun seuraavalla kerralla teet jotain PHP:n sekä MySQL:n kanssa, niin panosta taulujen sarakkeiden nimeen, sillä nyt ne ovat suorastaan kauheat! - juhakorkeapudas
Teman kirjoitti:
Tervehdys!
HTML on merkitty entiteeteillä, joten sen pitäisi näkyä normaalisti.Hyvä huomio.
Pois jäi maininta, että foreachia voi käyttää tuon whilen sisällä mutta ei yksinään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6298358Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513214Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4222259- 1281357
- 311323
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151275Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091201- 931123
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651075- 46943