Työkaveri ihmetteli, että miksi olen kiinnostunut Octaviasta ja alkoi ylistämämään omaa kutostaan. Minulla on nyt pikkuauto ja haluaisin vähän isomman, mutta Ocun tilat ei hänen mielestään riitä mitenkään mulle, etenkin kun on lapsia. Lisäksi Mazda on muka paljon hiljaisempi ja tukevampi. En sitten tiedä voiko näitä edes verrata,onhan Mazda 6 ns premium auto... Itse en ole kiinnostunut siitä, varsinkin kun hinta alkaa kolmosella enkä ole koeajanut,Octavian olen ja se riittää kaikin puolin hyvin mulle,hintaeroa tulisi n 10kiloeuroa ja se on jo niin paljon massia että en katso viisaaksi maksaa muutamasta sentistä tai hiljaisuudesta niin paljon lisää, vai onko se oikesti iso auto? Ainakaan se ei olisi yhtä pappamainen kuin Avensis vaikkeo Octaviakaan mikään lifestyle auto kyllä ole...
Octavia vs Mazda 6
25
2421
Vastaukset
- ahdas auto
Se sopii hyvin kahdelle hengelle, mutta takapenkillä on tilat niukat, samoin tavaratila on pienehkö. JOs valitset Ocun perhekäyttöön, niin ehdottomasti farmari !!
Lähtökohdiltaan Ocu on lyhytakselinvälinen eli kokoa Golf/A3 . Jos kuljettaja on pitkä ja penkki on ihan taka-asennossa, niin kuskin takana ei istu erkkikään. Perhe tarvii myös rutosti tavaratilaa.
Kuutosen tiloista en tarkalleen tiedä, mutta aikanaan oli masa 626 (sedan) ja sinne meni paksiin lastenvaunut pitkittäin ja toiselle puolelle jäi vielä rutosti tilaa kasseille. Samalla autolla ole kuljettanut myös 80x200 joustinpatjaa, mikä ylettyi etupenkkien niskatukia vasten, mutta sopi kuitenkin paksiin, kun takapenkin takana oli iso reikä. Nykyisella Camryllä ei onnistu, vaikka onkin isompi auto.- rdpfgkkdfgkdfgk
Olemme vaimoni kanssa melko pienikokoisia tyyliin 165 ja 172 cm pituisia eik noita kilojakaan ole kertynyt joten hyvin mahtuu istumaan vierekkäin eikä katto ala ahdistamaan. Tästä on se hyvä puoli ettei etupenkkejä todellakaan tarvitse kiskaista ääriasentoon.,lapset mahtuu hyvin taakse. Ocun tavaratilan litramitta on joku 590 ja sitten tietenkin farmarin lisätila jos täyttää kattoon asti,onhan noita isompiakin olemassa mutta meille on riittänyt HB
- KonradII
Moro,
Octaviassa on reilusti isompi tavaratila perusasennossa kuin 6:ssa. Akselivälissä 6 suurempi, kuten pitää ollakin, koskaa luokkaa suurempi auto. Ocun farkussa ja HB:ssä ei juuri tavaratiloissa ole eroja. Suksiboksin saa tarvittaessa helpommin farkkuun. Takapenkeissä en usko olevan eroa 6:n ja Octavian välillä. Muut paitsi tila-autot on muotoiltu takapenkin osalta kahdelle.
Meillä Octavia HB liisarina. Kolme lasta, joista kahdella turvaistuin/koroke, koira ja kaksi kissaa. Juhannusmökkireissu viidellä hengellä, koiran ja kahden kissankopan kanssa matkatavarat onnistuu ihmeen hyvin, eli tavaratilalla pärjää. Takapenkki voisi olla leveämpi, koska muotoilu syö sivuttaistilaa, mutta sama ongelma löytyy V70 Volvostakin. - Tuleeko lättyyn ?
rdpfgkkdfgkdfgk kirjoitti:
Olemme vaimoni kanssa melko pienikokoisia tyyliin 165 ja 172 cm pituisia eik noita kilojakaan ole kertynyt joten hyvin mahtuu istumaan vierekkäin eikä katto ala ahdistamaan. Tästä on se hyvä puoli ettei etupenkkejä todellakaan tarvitse kiskaista ääriasentoon.,lapset mahtuu hyvin taakse. Ocun tavaratilan litramitta on joku 590 ja sitten tietenkin farmarin lisätila jos täyttää kattoon asti,onhan noita isompiakin olemassa mutta meille on riittänyt HB
Miten muut oppilaat ovat suhtautuneet,kun viet lapsesi kouluun ?
- hohohoho
Tuleeko lättyyn ? kirjoitti:
hehehehe
- maximum power
Tuleeko lättyyn ? kirjoitti:
Kyllä RS herättää tiettyä kunnioitusta jo koululaisissakin saati sitten 70-luvulle jääneissä junteissa!
- HEHHEH....
Kirjoitat asioista mistä et tiedä mitään!
Octavia Combin tavaratila on 605L
Mazda6 farkun tavaratila on 519L,kumpi on ahdas? - ocuvaimazza
Itse vaihdoin M6 2Litr Ocucompiin 1.8 tsi ja ensitunnelmat n.5000km:
Bensankulutus laski abaut 0,5l / 100 km
Mottorin ominaisuudet selkeästi paremmat jos osaa ajaa säästäväisesti pääsee kyllä vähällä maantiellä
(6 l/100km pintaan)
Alusta selkeästi jämäkämpi, tietysti autohan on tehty kulkemaan yli 200
Äänistä oli mielenkiintoista jotta äänet on ocussa selv'ästi karheammat ja rengasjyminää ocussa enempi noin 100 km/s nopeuksissa. Kun taas pudotellaan 150 km/h ja yli niin äänimaailma ei kasva ja muutenkin auto liimautuu tiehen upeasti. Alusta suuniteltu selkeästi koville nopeuksille ja auto siellä parhaimmillaan.
M6:ssa tietty japanilainen *löysyys' jousituksessa ja ohjauksessa josta joku voi tykätä, ocu kyllä paljon napakampi noissa mlemmissa.
Hyvällä asfaltilla Ocu varsin hiljainen mutta vähänkin karheutta niin jyrinää piisaa.
Ihmettelen kyllä miten Ocua ei saada hiljaisemmaksi kun monet halpamerkit ovat rengasäääniltä hiljaisiasempia. Tai miksi ensiasennuksena on bridgestonen turantsat hiljaisempiakin merkkejä takuulla löytyy.
Tilojen puolesta mennnään aika samoissa kokonaisuutena. Sisätilat aavistuksen verrran kapeammat ocussa mutta paksi taas selkeästi suurempi.
Valaistus ocussa parempi vaikka ei nyt suurta eroa ole, johtuu xenoneista. M6 elegansissa oli ratissa monitoimikytkimet mistä tykkäsin enempi. Ocussa on viiksissä. Radionääni säätöjä ei ole viiksitetty, kanavat voi kyllä vaihtaa.
M6 mukavuudessa ehkä pikkaisen parempi kuin Ocu. Moottorin ominaisuudet ovat selkeästi sitä mitä M6 puuttuu. Makuasia pitkälti kumpi parempi mutta tällä kertaa halusin nauttia kohtuuhinnalla hyvätehoisesta autosta jolla on ilo ohittaa ja kiva ajaa joskus vähän kovempaakin.
Tallaisia ensituntemuksia - kasva jo............
maximum power kirjoitti:
Kyllä RS herättää tiettyä kunnioitusta jo koululaisissakin saati sitten 70-luvulle jääneissä junteissa!
taidat kyllä olla itse oikein super juntti "kyllä RS herättää kunnioitusta",voi hyvänen aika eipä ole koskaan tullut mieleen asettaa ihmisiä tiettyyn kategoriaan auton merkin ja mallin ansiosta ja etenkään johonkin skodaan mikä nyt on ihan peruskauraa vaikka olisi kuinka rs:ä,monilla merkeillä ku saa sillä hinnallla vasta perusmallin.
- Lada 110
Osta se auto, joka itsellesi sopii parhaiten. Ei niitä autoja kannata ostella muiden mieliksi.
- GH JK
Ai Mazda on premium-auto? No sitten täytyy Octaviankin olla Premiumia.
Tuota kymppitonnin hintaeroa en ymmärrä, oletko nyt varma, että verrattavat autot ovat varustukseltaan suunnilleen samalla tasolla?
Mitä tiloihin tule, ne on jokaisen itse koeistuttava ja mitattava, onko pitkäjalkaisia vai tavallisia ihmisiä, onko isoja lastenvaunuja tai lastenistuimia... Itse olen hyvin pärjännyt Octavian sedanin (Hatchbackin) kanssa, siinä menee tarvittaessa pesukone tai jääkaappi tai terassilaudatkin. - Itsekkyys autoilija
Autolehtien testeissä Ocu on pärjännyt erittäin hyvin ja uusin Mazda 6 ei(edellisen mallin ruoste ongelmatkaan ei vakuuta).
Mutta viisainta on, että haet molemmat koeajoon ja otat sen kumpi miellyttää, makuja on näet niin monia.
Itse ostan ainakin pienimmän mukaan millä katson pärjääväni, mitä sitä autoa kavereille ostaa tai miksi kuljettaa turhaa tilaa ja massaa mukanaan. - .....
Mazda 6 alkaa kakkosella, tottakai sieltä löytyy malleja, jotka alkaa kolmosellakin. Toi premium väite Mazda 6 mallista on naurettava. Skodalta löytyy oikeasti premium mallejakin, Superb.
- lässynlässynlää
Enpä voi olla ihmettelemättä väitettäsi Mazdan olosta premium-auto!
- AAAAAAAAAPEEEEEEEE
Siis eihän se ole mikään varsinainen premium like mese tai b(n)m(v)w mutta no miten sen nyt sanoisi vaikka näin et jos pitää luokitella niin Ocu menee alempaan keskiluokkaan ja 6 ylempään sellaiseen kuten Ave ja Accord,älkää kysykö mikä sen eron tekee, varmaan koko,mukavuus ym ym . Jos halvin Ocu maksaa n 19 kiloa niin Mazda 6 alkaa tosiaan kakkosella mutta on 26 kiloa , muistin väärin hintaeroa ei tule kymppiä vaan vain joitakin tonneja....my baad
- mut jos se ruostuu
AAAAAAAAAPEEEEEEEE kirjoitti:
Siis eihän se ole mikään varsinainen premium like mese tai b(n)m(v)w mutta no miten sen nyt sanoisi vaikka näin et jos pitää luokitella niin Ocu menee alempaan keskiluokkaan ja 6 ylempään sellaiseen kuten Ave ja Accord,älkää kysykö mikä sen eron tekee, varmaan koko,mukavuus ym ym . Jos halvin Ocu maksaa n 19 kiloa niin Mazda 6 alkaa tosiaan kakkosella mutta on 26 kiloa , muistin väärin hintaeroa ei tule kymppiä vaan vain joitakin tonneja....my baad
Hintaero noin 3500 euroa. Matukka hyvittää vanhasta paremmin.Joten......
- alle 3v ja puhki
Kysy kaveriltasi ruostuuko tämä nykyinen yhtä nopeasti kuin edellinen korimalli.
- masasta ocuun
Itse tein viime kuussa kaupat uuteen octaviaan. Mazda6 on entinen/nykyinen, hyvin maksoi vaihdossa entisestä. Sain myös mazdalta hyvän tarjouksen uuteen vaihdossa, mutta ei enää napannut masa, se kun on niin pirun ruma auto, uusi koimalli meinaan. Ja suorituskyky on skodassa parempi. Masassa myös uudessa korimaillissa samat vanhat puutteet kuin vanhassa.
- what.
masasta ocuun kirjoitti:
Itse tein viime kuussa kaupat uuteen octaviaan. Mazda6 on entinen/nykyinen, hyvin maksoi vaihdossa entisestä. Sain myös mazdalta hyvän tarjouksen uuteen vaihdossa, mutta ei enää napannut masa, se kun on niin pirun ruma auto, uusi koimalli meinaan. Ja suorituskyky on skodassa parempi. Masassa myös uudessa korimaillissa samat vanhat puutteet kuin vanhassa.
mikä on uusi koimalli?joku hyönteinenkö.
- dfhjghklj
what. kirjoitti:
mikä on uusi koimalli?joku hyönteinenkö.
Hyvin näkee mielipiteiden laadusta, että kumman automerkin faneja täällä pyörii: "Mazdako premiumia, ei todellakaan. Skoda se vasta premiumia onkin!" -tyyliin. On muutenkin yllättävän harvinaista, että tällä palstalla verrataan Skodaa johonkin muuhunkin japanilaismerkkiin kuin vain Toyotaan.
Premiumista vielä. Eikös se Volkswagen ole vasta viime vuosina nostanut itsensä premium-luokkaan? Niin eihän nyt herranenaika joku Skoda voi olla siellä myös?! Edes Superb ei ole premiumia, vaikka se kallein Skoda onkin. Kohtahan kaikki seitsemän (vai monta niitä nyt oli..) VAG-merkkiä luokitellaan premiumiksi. Alkaa koko premium-"käsite" pikkuhiljaa kokemaan inflaation. Oikeastaan se on jo kokenut. - yyyyyyyyyyyyyyy
dfhjghklj kirjoitti:
Hyvin näkee mielipiteiden laadusta, että kumman automerkin faneja täällä pyörii: "Mazdako premiumia, ei todellakaan. Skoda se vasta premiumia onkin!" -tyyliin. On muutenkin yllättävän harvinaista, että tällä palstalla verrataan Skodaa johonkin muuhunkin japanilaismerkkiin kuin vain Toyotaan.
Premiumista vielä. Eikös se Volkswagen ole vasta viime vuosina nostanut itsensä premium-luokkaan? Niin eihän nyt herranenaika joku Skoda voi olla siellä myös?! Edes Superb ei ole premiumia, vaikka se kallein Skoda onkin. Kohtahan kaikki seitsemän (vai monta niitä nyt oli..) VAG-merkkiä luokitellaan premiumiksi. Alkaa koko premium-"käsite" pikkuhiljaa kokemaan inflaation. Oikeastaan se on jo kokenut.ja skodako ei ole ruma, kysyn mä vaan??
- vagina mies
dfhjghklj kirjoitti:
Premiumista vielä. Eikös se Volkswagen ole vasta viime vuosina nostanut itsensä premium-luokkaan? Niin eihän nyt herranenaika joku Skoda voi olla siellä myös?! Edes Superb ei ole premiumia, vaikka se kallein Skoda onkin. Kohtahan kaikki seitsemän (vai monta niitä nyt oli..) VAG-merkkiä luokitellaan premiumiksi. Alkaa koko premium-"käsite" pikkuhiljaa kokemaan inflaation. Oikeastaan se on jo kokenut.on volkkarit premiumia...hoh hoh...mainosmiesten puheita sanon minä,itsellä kokemusta Passatista vm.2007 ja jos se on premiumia niin antaa olla-kiva auto ajaa ,mutta melua ja lähes käsittämättömän paljon pikkuvikoja jotka eivät kuulu missään nimessä laatuautoon.
Skodalla ajan nyt ja olen muuten tyytyväinen,mut pari asiaa pistää vihaksi: renkaitten jyrinä,ja ruma ulkonäkö jotenkin huvittavan näköinen sivusta ja kun ikkunoitten ympärilläkään ei ole kuin musta kumitiiviste joteskin halvan olinen,no ehkä seuraava malli joka ens vuonna tulee paikka tän vanhanaikaisen korin. - HAHAHAHAHA
vagina mies kirjoitti:
on volkkarit premiumia...hoh hoh...mainosmiesten puheita sanon minä,itsellä kokemusta Passatista vm.2007 ja jos se on premiumia niin antaa olla-kiva auto ajaa ,mutta melua ja lähes käsittämättömän paljon pikkuvikoja jotka eivät kuulu missään nimessä laatuautoon.
Skodalla ajan nyt ja olen muuten tyytyväinen,mut pari asiaa pistää vihaksi: renkaitten jyrinä,ja ruma ulkonäkö jotenkin huvittavan näköinen sivusta ja kun ikkunoitten ympärilläkään ei ole kuin musta kumitiiviste joteskin halvan olinen,no ehkä seuraava malli joka ens vuonna tulee paikka tän vanhanaikaisen korin.Tämä on kyllä huippu "Mazda 6 ns premium auto" voi hyvää päivää.
onko typerämpää soperrusta ennen luettukaan.
Premium ei tarkoita roskaa. - Räikkäankka
vagina mies kirjoitti:
on volkkarit premiumia...hoh hoh...mainosmiesten puheita sanon minä,itsellä kokemusta Passatista vm.2007 ja jos se on premiumia niin antaa olla-kiva auto ajaa ,mutta melua ja lähes käsittämättömän paljon pikkuvikoja jotka eivät kuulu missään nimessä laatuautoon.
Skodalla ajan nyt ja olen muuten tyytyväinen,mut pari asiaa pistää vihaksi: renkaitten jyrinä,ja ruma ulkonäkö jotenkin huvittavan näköinen sivusta ja kun ikkunoitten ympärilläkään ei ole kuin musta kumitiiviste joteskin halvan olinen,no ehkä seuraava malli joka ens vuonna tulee paikka tän vanhanaikaisen korin."ikkunoitten ympärilläkään ei ole kuin musta kumitiiviste" Kyllä minulla autossa on ikkunoiden ympärillä ihan oikeat oven karmit. Subarussa ei tosin ole niitäkään.
- Anonyymi
Mazda olisi ollut parempi vaihtoehto...... Mazda on isompi kuin Octavia , penkit kaatamalla Kutosen tavaratila on noin 300litraa isompi. Normisti kutoset takatilat ovat isommat kuin octaviassa ja Mazdassa on LEVEYTTÄ enemmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082