Skiatos tax-free kauppa huijaa

entinen Kreikkafani

Varoitus !
Ole tarkkana, jos ostat Skiatoksen lentoaseman kaupasta tarjoustuotteita. Ostin laukun, missä iloiseksi yllätyksekseni oli -30% alennus. Kassalla minulle kuitenkin kerrottiin, että alennus olikin jäänyt vahingossa edelliseltä päivältä poistamatta ja vaikka laukussakin oli tarjoushinta, niin joutuisin maksamaan töyden hinnan. Virheitähän sattuu ja koska laukku oli mieleiseni, niin maksoin täyden hinnan. Finnairin lentokoneessa ilmenneen hydrauliikkaongelman vuoksi lentomme ei päässyt lähtemään ajoissa - itse asiassa lento myöhästyi n 22 tuntia - joten matkanjärjestäjä tarjosi meille sämpylät ja juotavan parin tunnin päästä ja huomasin ikkunan läpi, että kaupassa oli edelleen laukkujen alennus -30 % voimassa. Menin huomauttamaan siitä kauppaan, sillä ajattelin, että olivat unohtaneet poistaa virheellisen alennuksen. Minulle kuitenkin kerrottiin ensin nyt, että tässä laukussa ei ollutkaan alennusta vaan vain kaikissa muissa laukuissa se oli. Hyvä on, ajattelin, nytpä voinkin vaihtaa tämän laukun halvempaan alunperin kalliimpaan laukkuun maksamalla lisärahaa erotuksesta, mutta sepä ei käynytkään, sillä kuulemma heillä ei ollut lupa tehdä sitä verotuksellisista syistä. Myöskään palautus ei onnistunut. Puolen tunnin argumennoinnin, väittelyn ja oikeudenmukaisuteen vedoten sain kuitenkin ostaa erotuksen arvosta 2 muuta laukkua ts sain rahoilleni vastiketta. Huijauksesta tässä kuitenkin mielestäni oli kysymys, sillä enpä olisi alennushinnan voimassaoloa huomannut ellei lentokone olisi ollut pahasti myöhässä (matkanjärjestäjä maksoi ylimääräisen hotelliyön 1-tason hotellissa (matka oli 3 hotellissa) ja vaatimattoman päivällisen sekä 3 sämpylä vesi/virvokeannosta (maksettu hotelli oli buffeeaamiaisella päivällisellä).
Älkää siis maksako alennushintatuotteista täyttä hintaa vaan jättäkää ostamatta tai tarkistuttakaa hinta ennen maksamista!
Olen matkustanut Kreikassa 23 vuoden ajan kesäaikaan ja tähän asti kreikkalaiset ovat olleet rehellisiä ja luotettavia, mistä syystä johtuen luotin kassan esimiehen hintaselvitykseen. Maailma muuttuu ja tästä lähtien en luota enää kreikkalaisiinkaan.
Vaihdanko kesämatkakohdetta, mietin?
Entinen Kreikkafani

3

2161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksi kokemusta

      Itse kävin Kreikassa lomalla 1992 ja jo tuolloin minua yritettiin huijata useammssa eri paikassa ja tilanteessa. Kreikkalainen tyrkyttää turistille auliisti apuansa silloinkin kun turisti ei tarvi apua ja jos erehtyy ottamaan tyrkytetyn avun vastaan niin kohta on koura ojossa ja mikään ei tunnu riittävän. Minun kreikka-kiintiö tuli täyteen kerrasta. Kreikkalaisisa asiakpalvelutyöntekijöissä on paljon rahanhneita tavalla jota en ole kokenut muissa maissa.

      • jusi2

        mene Turkkiin niin tiedät mitä tyrkyttäminen on.


      • pekka 56
        jusi2 kirjoitti:

        mene Turkkiin niin tiedät mitä tyrkyttäminen on.

        Olemme perheen kanssa käyty turkissa 14-vuotta, ovat tyrkyttäneet mutta kun heille osaa vastata oikein tyrkyttäminen loppuu. Eikä ole myöskään huijattu missään kaupassa, tai kentillä.....
        pe


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe