Apua koiran eroahdistukseen!?!?

UnnaJenna

Kävin viime syksynä hakemassa Ruotsista itselleni 2,5vuotiaan pienen koiran.
Koira on kaikilla muilla tavoin ollut kuin unelma mutta kotona yksin olosta ei vieläkään tule mitään.

Koira on tosiaan ollut minulla vuoden, ja joutunut tuona aikana olemaan useamman tunnin päivässä/illassa yksin ollessani töissä. Naapuritkaan eivät ole pahemmin valittaneet mutta nyt ongelma tuli uudelleen esille muuton yhteydessä.
Muutin uuteen kerrostaloon jonkin aikaa sitten ja täällä hakunta ja vinkuminen ihan kaikuu rappukäytävässä. Minä olen harvoin haukkumista todistamassa mutta olen jättänyt videokameran tallentamaan muutaman kerran. Ja koiran haukunta ja vinkuminen on lähes jatkuvaa.
Koira on nyt 3,5vuotias ja niin ihana kuin olla ja voi, mutta pelkään häätöä yli kaiken.

Feromoni suodattimet ja sitruunapannat on kokoeiltu. Olen aloittanut yksin pitämisen parilla minuutilla ja yrittänyt pidentää poissa olo aikaani aina vähän kerrallaan, mutta vinkuminen on ihan jatkuvaa, niin koita nyt sitten palkita hiljaisella hetkellä?!?!

Olisiko kellään enää mitään vinkkejä apuja?
Koira on minulle kaikki kaikessa, mutta entä jos saamme häädön hakunnan vuoksi? Joutuisin kyllä siinä tapauksessa luopumaan koirasta..

Olisin niin kiitollinen vinkeistä...

ps. koira ei siis juurikaan koskaan hauku minun läsnäollessa, joten en kykene torumaankaan sitä juuri sillä hetkellä..

4

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti ratkai

      Oletko kokeillut jättää tv tai radia auki siksi aikaa kun olet poissa? Koirallaisihan kaikki tutut asiat mukana, kun jo asuitte edellisessä paikassa, eli sinun huopa tai pusero tai hänen omaa makuupaikan viltti tai alunen. Kissa kaverina voi olla onnistunut tai täysin epäannistunut ratkaisu. Mutta toiset koirat ja kissat tulevat hyvin toimeen keskenään, kuten meillä. Koirasi on aika yksinäinen. Olisiko tavapiissä ketään eesim koululaista, joka vois käyttää koiraasi lenkillä keskellä työpäivääsi. Sillä olisi mitä odottaa pitkälle päivälle extraa. Moni koululainen ulkoiluttais varmaan ilmatteeksi, mutta jätskirahalla ainakin.

      • UnnaJenna

        Kissoille olen ERITTÄIN allerginen joten ei tule kysymykseen...
        Niin ja kaikenmaailman luita ym. kongoja olen ostanut, mutta yleensä leikkii ja jyrsii niitä vain minun läsnä ollessa..
        Nyt olen kuitenkin huomannut että raa-at rustoluut tekevät yksinollessakin kauppansa.


    • tuossa koulutuksessa on juurikin tuo kehuminen ja toruminen. Eroahdistusta hoitaessa koiraa ei piä kehua eikä torua jos se on oikeen tai väärin. vaa tilanteesta pittää tehä mahollisimman neutraali.

      Eli ku alat harjotella tuolla hetki-kerrallaan-menetelmällä.
      Ole ensin huomaamatta koiraa n.puoleen tuntiin, mene pois asunnosta, tule takasin asuntoon ja oo taas huomaamatta koiraa. Kehumisesta tai torumisesta ei oo mittää hyötyä koska se jää odottamaan palkintoa. Ja tarkotushan on jättää koira vaa olemaan, ei oottamaan ja turhautumaan oottamisen kestosta..

      Eli jätä palkat pois ja torumiset kanssa ku alat harjotella nii uskon että saat tuloksia nopeampaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe