kysäisen täältäkin, onko kanssatovereilla samoja ongelmia, eli mistä johtuu että kun hengästyy rasituksessa alkaa kurkkuun koskea ja limaa tulla (pitää nieleskellä)? Tämä minulla oli jo ihan nuorena mutta nyt vaikeasti ylipainoisena ja huonokuntoisena se tulee jo pienemmässä rasituksessa kuin ennen vanhaan (esim portaat ripeästi viidenteen kerrokseen) tai (hyvin) ripeä kävely esim. pitemmän aikaa. Kokemuksia!
hengästyminen ja huono kunto
6
2144
Vastaukset
- uusielämä!!
Jos sitä on ollut lihava koko elämän ajan niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa rasittaa keuhkoja ja kaikkia muita sisäelimiä ihan niinkuin kaikkia muitakin raajoja! Itse olen myös aina ollut lihava ja nyt viimevuosina on samanlaisia ongelmia! Mutta nyt tämä läski päätti että riittää! Olen menossa gastric bypass leikkkaukseen enskuun puolella ja voi hitsi kun jännittää tuo uuden elämän alku!
- hyväkuntoinen
sisäelimet ovat raajoja.
Tässä taasi nähdään, että tyhmyys ja lihavuus kulkevat käsikynkkää.
- vielä enemmän
huonosta kunnosta kuin ylipainosta. Itselläni ei esim. merkittävää ylipainoa ole, 10 kiloa, nyt vähemmän kun olen laihduttanut. Liikunnan aloittaminen vaikutti selvästi hapenottokykyyn ja muutenkin kestävyyteen TODELLA NOPEASTI, jo 2-3 viikossa. Mä hengästyin sitä paitsi nopeammin kuin ap. kun jo kolmanteen kerrokseen mennessä oli ihan läkähdyksissä. Jos kokeilisit nyt ensiksi liikuntaa ihan tuohon ongelmaan hoidoksi lisätä jonkin verran, ja katsot tuloksia. Samalla saatat huomaamatta hoikistuakin. Jos silti ongelma jatkuu, mene lääkäriin.
- ap vastailee
olin nuorena lihava sit väliin melkein normaalipainoinen mut nyt 3 vuotta olen ollut vaikeasti lihava (BMI 40 tienoilla). Liikuntaa harjoitin ennen vanhaan ihan kohtalaisesti (joka päivä lenkkeilyä 5-7km), sitten se väheni ja nyt en ole 1,5 vuoteen liikkunut juuri yhtään, 2 vuotta sitten alkoin merkittävästi vähentyä. Lisäksi minulla on beetasalpaajat aloitettu vajaa 2 vuotta sitten, voivatko vaikuttaa asiaan? Voiko olla yhteistvaikutusta huonosta kunnosta, ylipainosta ja b-salpaajista? Tarkoituksena nyt laihtua pikkuhiljalleen normaalipainon rajojen sisälle... Urakkaa on..
- urheilija112
ap vastailee kirjoitti:
olin nuorena lihava sit väliin melkein normaalipainoinen mut nyt 3 vuotta olen ollut vaikeasti lihava (BMI 40 tienoilla). Liikuntaa harjoitin ennen vanhaan ihan kohtalaisesti (joka päivä lenkkeilyä 5-7km), sitten se väheni ja nyt en ole 1,5 vuoteen liikkunut juuri yhtään, 2 vuotta sitten alkoin merkittävästi vähentyä. Lisäksi minulla on beetasalpaajat aloitettu vajaa 2 vuotta sitten, voivatko vaikuttaa asiaan? Voiko olla yhteistvaikutusta huonosta kunnosta, ylipainosta ja b-salpaajista? Tarkoituksena nyt laihtua pikkuhiljalleen normaalipainon rajojen sisälle... Urakkaa on..
Veikkaan ihan että johtuisi lihavuudesta. Kaulan seudulle kertyneestä rasvasta joka samalla painaa hengitysteitä ahtaammiksi, ja näin ollen hengityskin vaikeutuu rasituksesta koska elimistö tarvitsee enemmän happea. Ja raja tulee vastaan kun on ahtautta, mikä aiheuttaa myös liman erityksen vaikeutumista kun hengitystiet tekevät työtään saadakseen riittävästi happea.
- ap lopettelee
urheilija112 kirjoitti:
Veikkaan ihan että johtuisi lihavuudesta. Kaulan seudulle kertyneestä rasvasta joka samalla painaa hengitysteitä ahtaammiksi, ja näin ollen hengityskin vaikeutuu rasituksesta koska elimistö tarvitsee enemmän happea. Ja raja tulee vastaan kun on ahtautta, mikä aiheuttaa myös liman erityksen vaikeutumista kun hengitystiet tekevät työtään saadakseen riittävästi happea.
asiallisesta vastauksesta :) tuo kuulostaa hyvin loogiselta ja mahdolliselta. Kunto on todella huono ja nyt olenkin aloitellut pikkuhiljalleen taas liikkumaan. Suuntana normaalipaino. Pakko onnistua lapsien (3kpl) takia. Kiitos vastauksista ja tämä lähtee nyt lenkille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802