vauva laskeutunut,kiinnittynyt..seksiä?

mamma s.87

mulla menossa rv 35 6 tänään. odotan siis toista ja vauva on laskeutunut ja pää erittäin alhaalla. sf mittakin on vain 28cm..
neuvolassa eivät ole huolissaan sanovat vain että tuuria on jos menee viikolle 37 asti,
ja saa kyllä syntyä jos meinaa sen tehdä..
nyt vain mietityttää, uskaltaako seksiä vielä harrastaa.. itsellä olisi haluja ja tahtoa, mutta eivät neuvolassakaan halunneet sisätutkimusta tehdä, ettei turhaan ala "alhaalla synnytystä turhalla sörkkimisellä edistämään"..
itsellä fiilis, että seksi saattaisi synnytyksen mahdollisesti käynnistääkin, mutta kun huolta ei sit kuitenkaan enää ole, miksi turhaan yrittää selibaatissa elää..
mielipiteitä kiitos :)

10

6630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma s.87

..limatulppaakin on tainnut siis jo tulla;
      ja supistuksia tulee päivittäin.. kipeitä, mutta epäsäännöllisiä..
      esikoinen syntyi vkolla 38, ja neuvolassa ei olla erikseen mainittu mistään seksikiellosta.. sanottu vain että ota rauhassa.. (mitä tähän kuuluukaan) :)

• Nimimerkki varattu

Osaisko joku aiheesta sanoa, mulla sama tilanne ja viikot 35 5.. :) 7 vkoa eletty selibaatissa ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi, ja synnytyksen jälkeen varmaan toinen mokoma tulossa. Uskaltaisikohan tässä vähän helpottaa tilannetta ennen vauvan syntymää? :)

• 29+2

No ei ainakaan vielä, ei 35 5 ole vielä valmis syntymään.

• huhhei77

Bah, mun meinas syntyä vk 31, lääkitsivät ja sanoivat että koitetaan nyt pitää hänet mahassa viikolle 34 niin sitten ei enää estellä. Eli keskinenhan se on mutta ei voi väittää etteikö valmis jollei lääkäritkään aio enää estellä.

• sara88

MInä en olisi kauheen huolissani, kyllä mielestäni noilla viikoilla voi jo "normaalia" elämää elää, keuhkot jne. kaikki kehittynyt eihän sikiö kerää kuin painoa enään, mikä paino arvio sulle tehtiin? Eräs tuttavani synnytti 23 viikolla ja hän on ainakin täysin terve ja voi hyvin, siis jo 5 vuotias.

• rv36+5

Mulla kipeitä supistuksia oli rv 28 lähtien ja rv 30 vauva laskeutunut ja kiinnittynyt ensimmäistä siis odottelen ja ihan normaalisti olen seksiä harrastanut ja nyt mennään rv 36 5 viikoilla :) Ja eilen neuvolalääkäri katsoi että kohtu on pehmentynyt ja 1cm pitkä mutta ei kieltänyt seksin harrastamista joten miksi kieltääkään itseltään nautinto :) EI välttämättä mene kaikilla näin mutta mulla ainakin :)

• ----

Itse en vielä tuossa vaiheessa tekisi mitään, mikä edesauttaisi synnytystä. Kyllähän se vauva henkiin jää ja tuskin mitään pysyvää, vakavaa vahinkoa voi aiheutua, vaikka jo syntyisikin. Kuitenkin ennenaikaisilla on usein pidempi sairaalassaoloaika, bilirubiiniarvot koholla, tehohoitoa vaativia ongelmia jne. Niistä siis toki selvitään, mutta mieluummin menisin synnyttämään täysaikaisen vauvan, jonka kanssa imetys lähtee heti käyntiin ja kotiinkin pääsee vaikka seuraavana päivänä. Niin ja ennenaikaisilla on myös herkemmin suolisto-ongelmia, mikä ilmenee pahempina vatsavaivoina. Arvostan kyllä koko perheen yöunia ja rauhaa sen verran, että en viitsisi tahallani aiheuttaa yhtään enempää itkukohtauksia kuin niitä on muutenkin tulossa. Mutta hätää toki ei ole, jos jo syntyykin.

• Nimimerkki varattu

Painoarvio oli viikko sitten 2400g. No, kyllä sitä varmasti viikon vielä odottaa, jos sinne asti selviäis yhtenä. Huomenna lääkäri, täytyypä kysellä siellä lisää!

• Nimimerkki varattu

No, lääkärissä käyty ja siltä varalta että joku muukin saman asian kanssa joskus pähkäilee, sanoi lääkäri seuraavaa: koska kohdunkaulan tilanne on hyvä ja normaali uudelleensynnyttäjälle (sormelle auki ja kaulaa jäljellä) ja vauva on hyvillä viikoilla (yli 35), ei seksille ole mitään estettä! :)

• ---emma---

Itse olen vähän arastellut tuota seksin harrastamista, jo nyt, vaikka olenkin vasta viikolla 29. Jotenkin pelkään, että jos synnytys käynnistyy ennenaikaisesti seksin harrastamisen takia, enkä haluaisi ottaa turhaa riskiä...
      Viime synnytykseni käynnistyi, tosin jo rv 41, seksin jälkeen, ja nyt pelkään että käy samoin, ja vielä ennen aikojaan. En nyt koko tätä raskautta ole selibaatissa ollut, mutta nyt kun viikkoja alkaa olla jo "paljon" mutta kuitenkin "vähän" siihen nähden, jos lapsi nyt syntyisi, niin on alkanut hiipiä pieni pelko takaraivoon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe