nunnalahti

onkominulladementia

Otin aikoinaan Nunnalahteen eka jobin. (1968messikalle)...Kuuntelin joidenkin vanhempien juttuja,kuinka olivat olleet pelastus touhuissa Ageian merellä,muistini mukaan joku saarilta saarille ajanut lautta olisi uponnut--kaatunut....kuka muistaa minä vuonna tämä on tapahtunut...onkohan sivustoilla henkilöitä jotka kenties olisivat olleet mukana...kyseisessä operaatiossa..jäänyt kyseinen asia muistini syövereihin...kiitos

35

3816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2mayday

      1992 Coroña

      • ei mukana ollut

      • otetaan uusiksi

      • Ex Pertti

      • mukaan näin
        Ex Pertti kirjoitti:

        Tämähän on puolipasiseeri, ei kait semmoiseen ole mahtunut 250 ihmistä tai hyttejä ym. tiloja semmoiselle määrälle. Oiskohan väärä laiva jos näin paljon on hukkuneita?

        http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Heraklion


      • entäpä tämä
        mukaan näin kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Heraklion

        The LEICESTERSHIRE of Bibby Line, although in this undated photo she appears to be wearing British India livery. I wonder if she was ever under charter to them?
        Built by Fairfield, Glasgow in 1949, she was mainly in service UK-Burma. Sold to Typaldos Bros. in 1964 and converted to their vessel HERAKLION, which tragically sank in 1966 with heavy loss of life.
        8908 GRT, 498' x 60', single-screw steamship, 15 knots. Sister-ship: WARWICKSHIRE.





        http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/136650/title/leicestershire/cat/520


      • jokonuuytt
        entäpä tämä kirjoitti:

        The LEICESTERSHIRE of Bibby Line, although in this undated photo she appears to be wearing British India livery. I wonder if she was ever under charter to them?
        Built by Fairfield, Glasgow in 1949, she was mainly in service UK-Burma. Sold to Typaldos Bros. in 1964 and converted to their vessel HERAKLION, which tragically sank in 1966 with heavy loss of life.
        8908 GRT, 498' x 60', single-screw steamship, 15 knots. Sister-ship: WARWICKSHIRE.





        http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/136650/title/leicestershire/cat/520

        http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/136650


      • ei onnistukko
        entäpä tämä kirjoitti:

        The LEICESTERSHIRE of Bibby Line, although in this undated photo she appears to be wearing British India livery. I wonder if she was ever under charter to them?
        Built by Fairfield, Glasgow in 1949, she was mainly in service UK-Burma. Sold to Typaldos Bros. in 1964 and converted to their vessel HERAKLION, which tragically sank in 1966 with heavy loss of life.
        8908 GRT, 498' x 60', single-screw steamship, 15 knots. Sister-ship: WARWICKSHIRE.





        http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/136650/title/leicestershire/cat/520

        http://www.shipsnostalgia.com/gallery/data/520/Leicestershire.jpg


      • Kolmosena Holmiassa
        Ex Pertti kirjoitti:

        Tämähän on puolipasiseeri, ei kait semmoiseen ole mahtunut 250 ihmistä tai hyttejä ym. tiloja semmoiselle määrälle. Oiskohan väärä laiva jos näin paljon on hukkuneita?

        Autolautta, joka lastattiin sivusta.
        Sivuportti meni rikki. 256 hukkui.
        Samoin oli käydä 1965 joulukuusa MS Holmialla
        Ahvenanmerellä. Päällikkö kapteeni L.
        Ajettiin Maarianhaminaan hätäsatamaan. Toiset
        lautat antoi sivulla suojaa. Autot oli osaksi romuina.
        Sitten Aurajokeen telakalle.


    • merimieseloa

      Olimme matkalla Batumista Naantaliin. Laskettiin SB pelastusvene kaiken romun keskelle.
      Pelastettiin 19 miestä. Näistä jäi 16 eloon. Nähtiin pelastusveneestä Aldiksen
      valossa yksi nainen lapsensa kanssa. Kun tultiin paikalle niin ei enää nähty kuin
      yksi mies kasvot vedessä. - Ei saatu venettä kovassa merenkäynnissä koukuille.
      Hinattiin vene aamuvalkealla Pireuksen redille jossa tuli hinaaja ja sairasväki
      ottamaan pelastetut maihin. - Saatiin mitalli ja plakaatti Naantalissa. Se siitä.

      • onkominulladementia

        Aloitin tämän Nunnalahti keskustelun..On näköjään tuonen viita niittänyt satoaan, eikö todellakaan ole muita enää hengissä,kuin Ex-Försti--ja minä, jotka olimme -68 "nunnassa". terveiset sinne "eikalle"..


      • Nunnalainen
        onkominulladementia kirjoitti:

        Aloitin tämän Nunnalahti keskustelun..On näköjään tuonen viita niittänyt satoaan, eikö todellakaan ole muita enää hengissä,kuin Ex-Försti--ja minä, jotka olimme -68 "nunnassa". terveiset sinne "eikalle"..

        niittänyt satoaan. Voisko olla että eivät vain ole eksyneet tänne lukemaan näitä juttuja?

        Aika ahtaasti ajattelet asioita, sori vaan.


      • onkominulladementia
        Nunnalainen kirjoitti:

        niittänyt satoaan. Voisko olla että eivät vain ole eksyneet tänne lukemaan näitä juttuja?

        Aika ahtaasti ajattelet asioita, sori vaan.

        Voisko olla että eivät vain ole eksyneet tänne lukemaan näitä juttuja?

        Aika ahtaasti ajattelet asioita, sori vaan.

        Ylinnä olevan lauseen kanssa olen kanssasi samaa mieltä, mitä tulee ajattelemisiin, me jokainen ajatellaan eri tavalla asioita,joten se siitä...Hyvää Syksyä...


      • 14
        onkominulladementia kirjoitti:

        Aloitin tämän Nunnalahti keskustelun..On näköjään tuonen viita niittänyt satoaan, eikö todellakaan ole muita enää hengissä,kuin Ex-Försti--ja minä, jotka olimme -68 "nunnassa". terveiset sinne "eikalle"..

        Siis ei tuo täkkiförsti sanonut olleensa Nunnassa -68 vaan silloin kun se lautta haveri sattui. Olin Nunnalahdessa moottorimiehenä 73-74 ja samaan aikaan oli päällä eräs turkulainen moottorimies M.V. joka kertoi olleensa myös tuolloin Nunnalahdessa ku se haveri tapahtui.


      • Peramies
        14 kirjoitti:

        Siis ei tuo täkkiförsti sanonut olleensa Nunnassa -68 vaan silloin kun se lautta haveri sattui. Olin Nunnalahdessa moottorimiehenä 73-74 ja samaan aikaan oli päällä eräs turkulainen moottorimies M.V. joka kertoi olleensa myös tuolloin Nunnalahdessa ku se haveri tapahtui.

        Forstina Henrik Lindholm, Paallikkona Karlroth. - Uponnut autolautta M/S Ariadne.
        Noin 256 henkea sanottiin kadonneeksi.


      • 30
        Peramies kirjoitti:

        Forstina Henrik Lindholm, Paallikkona Karlroth. - Uponnut autolautta M/S Ariadne.
        Noin 256 henkea sanottiin kadonneeksi.

        Lindholm oli kipparina.


      • puolikkaana
        30 kirjoitti:

        Lindholm oli kipparina.

        Minun aikana förstinä oli T.K.Jenssen kippari taisi olla nimeltään Nikkilä..poosuna Stenberg Tuomo..


      • op
        puolikkaana kirjoitti:

        Minun aikana förstinä oli T.K.Jenssen kippari taisi olla nimeltään Nikkilä..poosuna Stenberg Tuomo..

        puolikas "Kennu"


      • A,KETO
        op kirjoitti:

        puolikas "Kennu"

        VANHALAIVAKAVERINI NYKYISIN ELÄKKEELLÄ NIINKUIN MINÄKIN KOHTA,KERTOI JOSKUS TÄTÄTARINAA,JOTEN SOITIN HÄNELLE EILEN 08.10.2010.JA HÄN MUISTAA HYVIN KOKOJUTUN.KAVERIN NIMI TIETYSTI JASKA MUHONEN. MINÄ OLEN KETO.


      • En Päässyt Perille P

        Olin I mesu 05-59 Nunnassa . Tuotiin hyttiin heti tultuani Kiilissä laivaan , peräkoneen piirustukset ( kone oli tuntematon ) ajaneet Marmarmerellä " penkkaan " . Kukako tietää ?? tuosta ??


      • 15+20
        A,KETO kirjoitti:

        VANHALAIVAKAVERINI NYKYISIN ELÄKKEELLÄ NIINKUIN MINÄKIN KOHTA,KERTOI JOSKUS TÄTÄTARINAA,JOTEN SOITIN HÄNELLE EILEN 08.10.2010.JA HÄN MUISTAA HYVIN KOKOJUTUN.KAVERIN NIMI TIETYSTI JASKA MUHONEN. MINÄ OLEN KETO.

        kehusmaata tarkoitin.


      • mbe320cdi2000
        A,KETO kirjoitti:

        VANHALAIVAKAVERINI NYKYISIN ELÄKKEELLÄ NIINKUIN MINÄKIN KOHTA,KERTOI JOSKUS TÄTÄTARINAA,JOTEN SOITIN HÄNELLE EILEN 08.10.2010.JA HÄN MUISTAA HYVIN KOKOJUTUN.KAVERIN NIMI TIETYSTI JASKA MUHONEN. MINÄ OLEN KETO.

        Eihän Jaska vielä ole malttanut eläkkeellä olla. Vasta vielä kesällä tuurasi poosua Nesteellä


      • op
        15+20 kirjoitti:

        kehusmaata tarkoitin.

        oli 67 kielissä telakalla


      • Nunnalainen
        puolikkaana kirjoitti:

        Minun aikana förstinä oli T.K.Jenssen kippari taisi olla nimeltään Nikkilä..poosuna Stenberg Tuomo..

        .. ja oli se vaan aikoja kun kahlattiin pitkin Suomen rantoja,
        Nikkilä tunsi rännit ja ajoi yksikseen, ja T.K.Jensseni hoiti
        lastas/lossas kymmenet eri laadut ja Tuomo Stenberg huoli
        "Nunnan" kunnosta.
        .. muistaako joku pumppumiehen nimeä?
        Ammattimiehiä kovasti kaikki


      • joonaski
        Nunnalainen kirjoitti:

        .. ja oli se vaan aikoja kun kahlattiin pitkin Suomen rantoja,
        Nikkilä tunsi rännit ja ajoi yksikseen, ja T.K.Jensseni hoiti
        lastas/lossas kymmenet eri laadut ja Tuomo Stenberg huoli
        "Nunnan" kunnosta.
        .. muistaako joku pumppumiehen nimeä?
        Ammattimiehiä kovasti kaikki

        rouvalin erkki oli -75 pumppuna,tolosen ville kipparina ja hannuksen jorma förstinä.


      • nunnalainen
        Nunnalainen kirjoitti:

        .. ja oli se vaan aikoja kun kahlattiin pitkin Suomen rantoja,
        Nikkilä tunsi rännit ja ajoi yksikseen, ja T.K.Jensseni hoiti
        lastas/lossas kymmenet eri laadut ja Tuomo Stenberg huoli
        "Nunnan" kunnosta.
        .. muistaako joku pumppumiehen nimeä?
        Ammattimiehiä kovasti kaikki

        oli kysymys 1968-9.
        ...siis pumppumies: Hurjasti ammattilainen!


      • messissä
        onkominulladementia kirjoitti:

        Aloitin tämän Nunnalahti keskustelun..On näköjään tuonen viita niittänyt satoaan, eikö todellakaan ole muita enää hengissä,kuin Ex-Försti--ja minä, jotka olimme -68 "nunnassa". terveiset sinne "eikalle"..

        olin vuonna -70 messipoikana


      • A,KETO kirjoitti:

        VANHALAIVAKAVERINI NYKYISIN ELÄKKEELLÄ NIINKUIN MINÄKIN KOHTA,KERTOI JOSKUS TÄTÄTARINAA,JOTEN SOITIN HÄNELLE EILEN 08.10.2010.JA HÄN MUISTAA HYVIN KOKOJUTUN.KAVERIN NIMI TIETYSTI JASKA MUHONEN. MINÄ OLEN KETO.

        Hei "KETO" :) Asun tällä hetkellä Kreetalla. Olen tutustunut naiseen, jonka isä oli yksi Heraklion alukselta v.66 pelastetuista. Juuri Nunnaluostarin toimesta pelastetuista (muita ei kai ollutkaan?). Hän on kirjoittanut tapahtumista kirjan ja etsii nyt mahdollisesti vielä elossa olevia, tapahtumaan osallistuneita. Onnistuisiko tätä kautta vielä heitä löytämään? Haluaisin häntä auttaa. Minuun voi olla yhteydessä laittamalla sähköpostia [email protected] Kiitos!


      • Merimieseloa
        Olisiko mahdollista saada kuulla lisää? Minuun voi olla yhteydessä sähköpostilla [email protected] Kiitos!
        Asun tällä hetkellä Kreetalla. Olen tutustunut naiseen, jonka isä oli yksi Heraklion alukselta v.66 pelastetuista. Juuri Nunnaluostarin toimesta pelastetuista (muita ei kai ollutkaan?). Hän on kirjoittanut tapahtumista kirjan ja etsii nyt mahdollisesti vielä elossa olevia, tapahtumaan osallistuneita. Onnistuisiko tätä kautta vielä heitä löytämään? Haluaisin häntä auttaa.


    • VaikeeRuorikone

      Kuka tietää , kun Nunnalahti ajoi " Marmarissa " penkkaan .
      ( Ruorikone sekoili )

    • Sköne-59

      Hohhoijaa! Ollaan sitä jo ympäripäissään "2mayday":stä lähtien. Ei päätä ei häntää missään.

    • even keel

      Kukasse oikealta nimeltään oli tämä :" boosman viita, tuonen viita?"

    • Anonyymi

      Tervehdys! Vieläkö on yhtään Nunnalahdesta ja Aegeanin meren tapahtumista tietäviä "linjoilla"? Tapasin eilen kreikkalaisen naisen jonka isä oli tuolloin pelastettu Nunnalahteen. Hän on tehnyt kirjaa asiasta ja olisi nyt halukas haastattelemaan korvausta vastaan, jos vielä on jäljellä yhtäänkään miehistön jäsentä tuosta tapahtumasta? Hänelle todella tärkeää pienetkin tiedot!

      Terveisiä Kreetalta!

    • Asuna tällä hetkellä Kreetalla. Olen tutustunut naiseen, jonka isä pelastui tuolta kyseiseltä Heraklion alukselta Nunnaluostarin toimesta. Hän on kirjoittanut tapahtuneesta kirjan ja etsii heitä, jotka ovat olleet mukana vuonna 1966 tapahtumissa. Olisikohan tämän kautta mahdollisuus saada heihin yhteyttä?

    • Anonyymi

      Onko ketään vielä joka muistaa kun käytiin nunnalahden kans arubassa oli muistaakseni joskus 1971? Terv moottorimies antila

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe