Mä taidan olla tylsä tyyppi.

lillukanvarsi

Mulle ei juuri kukaan vastaile, no ei se mitään, yritän silti tunkea itseni tänne teidän joukkoonne, heh, heh.
Musta tuli viidennen kerran isoäiti viime tiistaina. Mieheni sanoi hyvä, että lapsesta ei tullut maanantaikappale. Maanantaina tytär soitti ja pyysi meitä tulemaan heille. Päivä oli hänestä pitkä ja myös meistä, tulevista isovanhemmista. Esikoisen nukkumaanmenon jälkeen lähtivät tulevat vanhemmat sairaalaan ja poikalapsi syntyi 1.30 tiistaiaamuna...Tyttölapsia on entuudestaan neljä, nyt kvintetti kasassa. Toiveissa sekstetti.

42

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+19

Tämä sisäpiiri täällä on väsyttävän tylsää, ne juttelee vaan keskenään inside-juttuja. Ja onnea vaan!

• lillukanvarsi

että sisäpiiriläisiä ovat, ikävä kyllä..... Kiitos onnitteluista... : )

• lillukanvarsi kirjoitti:

sä mikään tylsä oo, ihan mukavia juttelet.

Ja onnea!

Oon kuullut huhuja että kevättalvella mullakin saattaa olla yks lapsenlapsi lisää.

• lillukanvarsi
        minttupuu kirjoitti:

sä mikään tylsä oo, ihan mukavia juttelet.

Ja onnea!

Oon kuullut huhuja että kevättalvella mullakin saattaa olla yks lapsenlapsi lisää.

ja toivottavasti huhut pitävät paikkansa.

• puskaan siirtynyt
        lillukanvarsi kirjoitti:

Ei kaikki sisäpiiriläiset ole "kakkeja", suurinosa kylläkin, DDDDDDDDDD

• Ota rauhallisest ja kerro mist haluisit jutella.?
      Tripla pappa oon itekkin.

• lillukanvarsi

En mä nyt mistään erityisestä halua jutella, kunhan sanoin, ettei juuri kukaan mun kommentteihini vastaa tai ota kantaa...Sulla hassu nimimerkki,miksi tuommoinen?

En mä nyt mistään erityisestä halua jutella, kunhan sanoin, ettei juuri kukaan mun kommentteihini vastaa tai ota kantaa...Sulla hassu nimimerkki,miksi tuommoinen?

paikkaaminen on kuin huuli pitkällään möksöttää on sellanen loukatun näkönen ja vaikenee äänekkäästi.
        Kun kaik julkkikset on koulukiusattuja niin mä oon kotikiusattu,aivan hirvee vaimo pomottamaan,tänäänkin suihkun jälkeen piti laittaa ensin vasen jalka lahkeeseen vaik oikeeta olin ajatellut.

• lillukanvarsi
        koti-kiusattu kirjoitti:

paikkaaminen on kuin huuli pitkällään möksöttää on sellanen loukatun näkönen ja vaikenee äänekkäästi.
        Kun kaik julkkikset on koulukiusattuja niin mä oon kotikiusattu,aivan hirvee vaimo pomottamaan,tänäänkin suihkun jälkeen piti laittaa ensin vasen jalka lahkeeseen vaik oikeeta olin ajatellut.

sitten olla koti-kiusaaja, kun pomotan, ainakin yritän, tuota miestäni...Kyllä se aika usein tottelee, kun sitä komentelen....Heh.

• koti-kiusattu kirjoitti:

se meilläpäin on :)

• 50v

onnea isoäidille :))) Itse tässä ihmettelen tuleeko minusta koskaan isoäitiä, kun nuo miniä- ja vävyehdokkaat tuppaavat aina vaihtumaan. Useilla ystävillänikin jo näitä lapsenlapsia on....Olis tosiaan kiva olla mummi nyt kun ei ole ihan ikäloppukaan osallistumaan lastenlasten kasvatukseen yms...

• tenaWia minin

Luontokappaleet säännöstelevät jälkeläisten määrää esim sapuskan riittävyyden perusteella ,
        Tokkopa ihminen

• Mummin tehtävä on hemmotella ja syöttää se lapsi ähkyyn asti herkuilla,mutta ei kasvattaa.

• lillukanvarsi

välillä kyllä toivoisi, ettei olisi isoäiti. Lapsenlapset ovat rakastettavia, mutta osaavat he olla myös rasittavia. Nuorimmat lapsenlapset osaavat puuhastella yksinään, mutta vanhemmat ovat usein tekemistä vailla, kun ei ole mitään tekemistä, mukamas...Silloin, kun mä olin lapsi, aina oli jotain tekemistä aina.

• 50v
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mummin tehtävä on hemmotella ja syöttää se lapsi ähkyyn asti herkuilla,mutta ei kasvattaa.

mä tietty tarkoitin...en vain tottunut kirjoittamaan tälleen palstalle joten suo anteeksi väärä sanavalinta ;)

• koti-kiusattu kirjoitti:

Mummin tehtävä on hemmotella ja syöttää se lapsi ähkyyn asti herkuilla,mutta ei kasvattaa.

ei todellakaan saa sekoilla mihinkään kasvatukseen, lapsella on vanhemmat.

Neuvoja voi antaa jos kysytään.

välillä kyllä toivoisi, ettei olisi isoäiti. Lapsenlapset ovat rakastettavia, mutta osaavat he olla myös rasittavia. Nuorimmat lapsenlapset osaavat puuhastella yksinään, mutta vanhemmat ovat usein tekemistä vailla, kun ei ole mitään tekemistä, mukamas...Silloin, kun mä olin lapsi, aina oli jotain tekemistä aina.

nyppimään, lapsena varoin viimeiseen asti valittamista pitkästymisestä.
        Sen jälkeen ei ollut tekemisen puutetta.

• lillukanvarsi

isoäitiydesssä on puolensa, mutta se ei saa muodostua rasitteeksi, kuten joillakin miehen sukulaisilla...Joutuvat päivittäin lapsia hakemaan tarhasta tai hoitamaan heitä....Hoidan mieluusti lapsukaisia, jos vanhemmat haluavat mennä irroittelemaan, mutta vakituista lapsenhoitajaa minusta ei saa, en jaksa. Jotenkin vastuu tuntuu lapsenlapsista suuremmalta kuin omista aikoinaan.

• lillukanvarsi
        koti-kiusattu kirjoitti:

nyppimään, lapsena varoin viimeiseen asti valittamista pitkästymisestä.
        Sen jälkeen ei ollut tekemisen puutetta.

pistin ipanat keräämään kotiloita puutarhasta, kun alkoi tulla riidan poikasta. Kyllä niitä litran verran saatiin. Pistin vesikattilan tulelle ja sinne kipattiin elikot. Kai ne olis voinut syödäkin, mutta me panimme ne kompostiin.

• lillukanvarsi

ehkä jonain päivänä isoäitiyden koet....Kannattaa pistää jäitä hattuun siinä vaiheessa, heh.

• lillukanvarsi
        koti-kiusattu kirjoitti:

kysyn luvan saanko antaa esim. lakua....Joskus, kun lapset vanhempia, voin salaa antaa jotain herkkuja.

• uuden lapsenlapsen syntymän johdosta!
      En aikonut enää tänään mitään kirjoittaa, mutta vauvan syntymä on niin iso asia, että
      teki mieli onnitella.
      Mulla ei ole lapsenlapsia, voi olla ettei tulekaan, saa nähdä. Ihania ne varmasti ovat, vähän kaihomielellä
      taidan sen sanoa.

Mikä tylsä sä nyt olet, sen kummempi ole minäkään, kiva vaan, jos jaksat olla täällä
      kirjoittelemassa :)

• lillukanvarsi

Kiva, että joku mut hyväksyy joukkoon, vaikka mä joskus kenkkuja kirjoittelen, mm. sulle joskus......Kivoja ne lapsenlapset ovat, varsinkin sitten, kun heidän kanssaan voi kommunikoida, jutella asioista. Vauvat on suloisia, mutta en kyllä mielelläni hoida heitä.

Kiva, että joku mut hyväksyy joukkoon, vaikka mä joskus kenkkuja kirjoittelen, mm. sulle joskus......Kivoja ne lapsenlapset ovat, varsinkin sitten, kun heidän kanssaan voi kommunikoida, jutella asioista. Vauvat on suloisia, mutta en kyllä mielelläni hoida heitä.

saat kirjoitella mulle kenkkuja, jos siltä tuntuu ja on varmaan joskus syytäkin siihen.
        Mitä siitäkään tulisi jos aina vaan hymisteltäisiin ja kehuttaisiin toisiamme.
        Anna palaa vaan, mulla on jo aika paksu nahka, kun kolmatta vuotta jo täällä olen.

Vauvojen hoito on vaativaa, tuskin minäkään sitä enää jaksaisin tehdä, paremmin tulen toimeen
        leikki-ikäisten kanssa. Mä en lässytä, vaan tykkään, että lapset on fiksuja ihmisiä ja ymmärtää
        paljon.

• lillukanvarsi
        Anceli kirjoitti:

saat kirjoitella mulle kenkkuja, jos siltä tuntuu ja on varmaan joskus syytäkin siihen.
        Mitä siitäkään tulisi jos aina vaan hymisteltäisiin ja kehuttaisiin toisiamme.
        Anna palaa vaan, mulla on jo aika paksu nahka, kun kolmatta vuotta jo täällä olen.

Vauvojen hoito on vaativaa, tuskin minäkään sitä enää jaksaisin tehdä, paremmin tulen toimeen
        leikki-ikäisten kanssa. Mä en lässytä, vaan tykkään, että lapset on fiksuja ihmisiä ja ymmärtää
        paljon.

lässyttäminen turhanpäiväistä. Vanhin lapsenlapsi, joka aloitti juuri koulun, on fiksu ja nokkela. Välillä tuntuu keskusteluissa vanhemmalta kuin onkaan.

• kuvittelet vaan. Jos joku on tylsä tyyppi, niin kyllä se minä olen.

Onnea vaan moninkertaiselle mummolle. Omaan vaariuteen taitaa mennä vielä aikaa. Tuon yhden olen aikaiseksi saanut ja poika vaikuttaa yhtä hitaalta niissä asioissa kuin isänsä aikoinaan.

• lillukanvarsi

eka poikalapsi neljän tytön joukkoon. Saas nähdä, miten hänet otetaan vastaan.

• p.topohanta

Sitäkö ollaan kasvu-uralla, kun jo viidennen kerran. Kuinkahan iso susta mahtaa vielä tulla.

• lillukanvarsi

ei kovin iso, kun olisi tarkoitus hieman laihduttaa tätä elopainoa...Olen kyllä näistä lapsenlapsistani onnellinen, he ovat erilaisia persoonia ja tuottavat minulle kukin omalla tavallaan iloa, joskin välillä ovat rasittavia kiukutellessaan turhista asioista.

• No, täällä ei vielä ensimmäistäkään lapsenlasta, ja toivottavasti ei ihan heti tulekaan, voisi sotkea nyt sen lapsen elämän pahastikin.

• Korppis

Viidestä saa jo hyvät lapsilisät. Äiti voi keskittyä perinteiseen äidin rooliin. Tässäkin taisi käydä niin, että kun on neljä tyttöä maailmaan putkahtanut niin poika puuttuu ja on vielä kerran kokeiltava ; )

• lillukanvarsi

eipä käynyt niin. Kyseessä kaksi eri perhettä. Toisessa kolme lasta ja toisessa kaksi.

• ja kun monet asiat täälläkin jo koluttu niin aika arkisiksihan ne jutut menee. Palstalla pitempään kirjoittaneiden on varmaan helpompi vastailla jo tutummiksi tulleille nikeille eli odota vaan sillä jos täällä kirjoittelet olet sinäkin kohta konkari ja tutuksi tullut muille, on sitten uusien vuoro tulla mukaan, avataan niillekin ovi.

• kawe

sinulle*tylsä tyyppi (mitä lie tarkoittaa olet kuitenkin jäävi) *tiistai vauvasta.Minullakin on 8kk tyttö ja 5v 3v pojat, siis niin ihmeitä, hurahtanut olen.
      Mikä ihmeen sisäpiiri, olenko jotenkin lukihäiriöinen. Tottakai täällä tulee ketjuja joissa vastaillaan kuin chatissä, ei siitä sisäpiiriä vielä tule.
      Tosin vähän huonosti minullekin vastaillaan, mutta luen sitten muiden juttuja, ei oteta raskaasti vaikkei suosion huipulla ollakkaan. Ehkä hetkemme odottaa näppiksien takana........

• lillukanvarsi

enimmäkseen luen, kun tällä palstalla silloin tällöin käyn. Chatissa olen joskus käynyt, siellä tuli lokaa niskaan aika tavalla ja siellä vasta sisäpiiriläisiä onkin... Kiitos kaunis onnitteluista.

• isoäidille..:)) Kuules,mikäs siinä maanantaikappaleessa on vikana? Mä olen syntynyt maanantaipäivänä..:))

• lillukanvarsi

vain sanonta, mm. autoista puhutaan maanantaikappaleina, jos niissä paljon uusina vikoja. : )

• viisinkertaiselle mummolle :) Mä olen vasta kaksinkertainen, mutta uskoisin tilanteen muuttuvan vuosien varrella jahka pojatkin pääsevät vauhtiin.

Tuttu tunne tuo, mä myös koen usein olevani palstakirjoittajana tylsän asiallinen tyyppi. :)) Mutta ei välitetä, senkun mennä porskutetaan ja kirjuutellaan.

• Onnea! No, nyt isovanhemmat ja siskot hemmottelee ainokaista poikaa, oikein mielin määrin:))))
      Minä olen kahden pojan mamma, vanhempi aloittaa koulun nyt syksyllä:)))

Mikähän tylsä sinä mukamas, höpön, höpön, sanon minä.:)))

• Anni-Iris

minäkin viiden tähdn mummoa (tai millä nimellä kutsutaankin). Tuollaiset uutiset koskettavat aina. Palaa mieleen niin ainutlaatuisia muistoja mikä tunne oli nähdä ensimmäiset lapsenlapseni. Iloitsen lapsukaisista ja hoidan kaikenikäisiä. Sanoisin että alle vuoden ovat suloisimmillaan, kolme- nelivuotiaat 'eemelit' kaikkein haasteellisimpia.
      Jos voisin laittaisin sinulle itse tehdyn pehmosydämen ja siihen tekstin:

Such a Big Miracle
      in such a
      Little Boy ♥

(sellainen suuri ihme niin pienessä pojassa)

t. neljän tähden mummo****

• lillukanvarsi

mulle oli tulla tippa silmään viestistäsi tai tulikin. Mummoksi ei kutsuta, mulla ihan spesiaali nimi kuten miehellänikin, mutta jätän kertomatta.

• lillukanvarsi

päivän poissa täältä...Tahdon kiittää kaikkia onnittelijoita, joille en ole erikseen vastannut. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      260
      9067
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      312
      6299
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1370
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1311
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1111
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      79
      1005
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      877
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      788
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      703
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      696
    Aihe