Muuttaminen kesken tukikuukauden

Asumistuesta

Eli olen näillä näkymin muuttamassa uuteen vuokra-asuntoon syyskuun puolessa välissä, mutta minulla on vanha asunto kuitenkin vielä syyskuun loppuun nimissäni. Eli meneekö Kelan tädit sekaisin jos ilmoitan että muutan 15.9 ja haen tästä päivästä lähtien asumistukea uuteen asuntoon?, joka kuitenkin tietenkin maksetaan vasta lokakuun puolella.

Vai pitäisikö ilmoittaa kelalle ja väestörekisteriin yms., että muuttopäivä on vasta 30.9 ja hakea asumistuet tästä lähtien?

Asuntojen vuokrat ovat samat joten muutto ei vaikuta tuen määrään.

5

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g

Kun aloituksesi on opintotuki-palstalla, niin mahdatkohan nyt tarkoittaa kuitenkin asumislisää, vaikka puhutkin koko ajan asumistuesta? Ne ovat kaksi eri tukea ja niiden perusteet ovat varsin erilaiset. Asumistuki liittyy hyvin vähän opintotukeen, joten sille oikeampi palsta olisi Asumistuki-palsta.

• aloittaja_____

Joo mennyt termit sekaisin. Asumislisää olen siis tarkoittanut..

• Siansaksaaaa

Eikös väestörekisteriin pidä ilmoittaa viikon(?) kuluessa muutosta? Sitä paitsi näkeehän ne sen sun vuokrasopimuksesta, että minä päivänä muutat. Miettiköön sitten itse, miten tukea maksavat, sehän niiden työtä on.

• aloittaja_____

Ihan olet oikeassa, mutta kyselin vaan ettei Kelalla ole jotain mukavia kiemuroita noissa niiden tukien myöntämisperusteissa, ettei käy vaikka niin että jäisi tuet kokonaan syyskuulta maksamatta/pitäisi palauttaa.

• sadkjs
        aloittaja_____ kirjoitti:

Ihan olet oikeassa, mutta kyselin vaan ettei Kelalla ole jotain mukavia kiemuroita noissa niiden tukien myöntämisperusteissa, ettei käy vaikka niin että jäisi tuet kokonaan syyskuulta maksamatta/pitäisi palauttaa.

Tarkimman vastauksen varmaankin saat kun meet kysymään suoraan kelasta, mutta oma arvioni on, että muutto ei sinällään vaikuta asiaan, koska mikäli haet tukea syyskuulle vanhaan kämppään ja se maksetaan, niin ethän tietenkään saa uutta tukea syyskuun vuokrasta toisesta kämpästä. eli muutto vaikuttaisi vasta lokakuun alusta tukiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe