onko jollain kokemusta ns. sukkapuikkokivuista raskaana?? Ei ole liitoskipuja, koska niitä mulla kyllä jo on ihan riittämiin, vaan tää on ihan jotain muuta eli yhtäkkiä saattaa tuntua siltä, et joku pistäis/tuikkais sukkapuikolla, neulalla, puukolla tms. suoraan tuohon kohdunsuulle, kohdunkaulalle! Ne on nopeasti poismeneviä, että aiheuttasko ne muutosta kohdunsuulla?? Kokemuksia?? Oon kuullu kivuista, mut ekaa kertaa omnalle kohalle saatu! Ekassa raskaudessa ei tälläst ollu! Enteilikö synnytystä??
sukkapuikkokivut alapäässä rv 37
3
14528
Vastaukset
- Henni78
Ei enteillyt mulla ainakaan synnytystä. Joutuivat käynnistämään yliaikaisena, vaikka noita pistoja oli jo 7 vkoa tuntunut.
Kuulemma kipu johtuu siitä, että vauvan laskeutuessa sen pää painaa alapäässä jotain hermoja, jotka pinteeseen jäädessään aiheuttavat terävän kivuntunteen. Esikoinen oli perätilassa, joten silloin ei näitä viiltoja tullut, mutta toisen kanssa tuli, koska vauvan pää painoin kovaa alaspäin.- ft ty eary ery
Meinasin juuri kysyä samaa, eli onko (on varmaan) vauva jo kääntynyt ja kiinnittynyt, eli kivut johtuu siitä, että siellä se päällään tuikkii ja puskee kohdunsuuta.
Eikö neuvolassa ole kerrottu syytä moiseen? Itselläni vasta ensimmäinen raskaus menossa, mutta noista kivuista oon kyllä kuullut ystäviltä, lukenut oppaista jne. - raskaana 2.kerran
ft ty eary ery kirjoitti:
Meinasin juuri kysyä samaa, eli onko (on varmaan) vauva jo kääntynyt ja kiinnittynyt, eli kivut johtuu siitä, että siellä se päällään tuikkii ja puskee kohdunsuuta.
Eikö neuvolassa ole kerrottu syytä moiseen? Itselläni vasta ensimmäinen raskaus menossa, mutta noista kivuista oon kyllä kuullut ystäviltä, lukenut oppaista jne.Kiitti kommenteista! Eilen oli neuvola, terkka sano et pää heiluu vielä alhaalla eli ei olis kiinnittynyt. Mut sano et uudelleensynnyttäjällä vauva ei usein kiinnitykkään ennen h-hetkeä! Ekassa raskaudessa vauva kiinnitty jo tooosi hyvissä ajoin, synty vasta rv 42 4, eikä sillon kyllä vastaavia tuntemuksia ollu...tiedä sitten...kaikki raskaudet on erilaisia niinhän sanotaan. Mutta voihan olla, koska kivut tuli ekaa kertaa vast eilen, et se vauva olis sen neukun jälkeen alkanu "putoon" alaspäin...!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274