Synnytysvalmennus Turussa?

LA marraskuussa

Tietääkö kukaan, että järjestetäänkö Turussa vielä synnytysvalmennusta? Unohdin kysyä siitä viimeksi neuvolassa ja meidän "neuvola täti" on sellainen tosi nuori tyttö, jolle myös kaikki tuntuu olevan uutta :-)

Eli jos tällä palstalla olisi viisaampia niin vastauksia kaipailisin.. Ja millä raskausviikoilla tuo synnytysvalmennus yleensä järjestetään?

8

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka!

olen menossa, seuraavassa osoitteessa olisi infoa:

http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=100065&nodeid=4488

se että onko tämä sellaista synnytysvalmennusta kuin kaipasit niin en tiedä... Itsellä ensimmäinen tulossa joten en tiedä vielä mitä siellä on. Neuvolasta soittivat ja kertoivat että mennä voi jos haluaa. Ja että Tyksiin ei pääse etukäteen tutustumaan vaan sen voi tehdä virtuaalisesti jssakin netissä vissiin...

• LA marraskuussa

Kiitos vastauksesta... itsekin löysin tuon linkin, mutta olisin kyllä kaivannut sellaista oman neuvolan järjestämään juttua. Siellä kun olisi ollut helppo tutustua samalla alueella asuviin odottaviin äiteihin. Pelkään, että tuo luento on liian suuri tapahtuma verkoston luomiseen.

Mulla tilanne on se, että olen aikuisena Turkuun muuttanut. Lapsuuden ja nuoruuden ajan kaverit ovat parin sadan kilometrin päässä. Täällä sitä on sitten lähinnä tutustunut työn kautta ihmisiin ja jotka ovat ihan eri elämäntilanteessa kuin minä. Eli kellään ei ole ihan pieniä lapsia.

Mutta nähdään tuolla luennolla :-) Sinne kai se on sitten suunnattava jos Turku ei muuta tarjoa.

• Sandikki
        LA marraskuussa kirjoitti:

Kiitos vastauksesta... itsekin löysin tuon linkin, mutta olisin kyllä kaivannut sellaista oman neuvolan järjestämään juttua. Siellä kun olisi ollut helppo tutustua samalla alueella asuviin odottaviin äiteihin. Pelkään, että tuo luento on liian suuri tapahtuma verkoston luomiseen.

Mulla tilanne on se, että olen aikuisena Turkuun muuttanut. Lapsuuden ja nuoruuden ajan kaverit ovat parin sadan kilometrin päässä. Täällä sitä on sitten lähinnä tutustunut työn kautta ihmisiin ja jotka ovat ihan eri elämäntilanteessa kuin minä. Eli kellään ei ole ihan pieniä lapsia.

Mutta nähdään tuolla luennolla :-) Sinne kai se on sitten suunnattava jos Turku ei muuta tarjoa.

Hei!
        Milloin marraskuussa sinulla on laskettuaika?
        Mä kanssa olisin kaipaillut jonkinlaista synnytysvalmennusta, juurikin osaksi sen porukan takia ;) Luento on ihan jees, mut...

• LA marraskuussa
        Sandikki kirjoitti:

Hei!
        Milloin marraskuussa sinulla on laskettuaika?
        Mä kanssa olisin kaipaillut jonkinlaista synnytysvalmennusta, juurikin osaksi sen porukan takia ;) Luento on ihan jees, mut...

Meidän laskettu aika on marraskuun puolessa välissä. Huomenna olen menossa neuvolaan ja kyselen siellä sitten samalla, että järjestetäänkö niitä neuvolakohtaisia valmennuksia enää. Nyt tuon linkin takana oleva teksti oli muuttunut.. "Neuvoloiden perhevalmennusten lisäksi tarjoamme tuleville vanhemmille mahdollisuuden osallistua luento-iltoihin...". Eli tuo kyllä kuulostaisi siltä, että neuvoloissa vielä jotain järjestetään. Mutta se selviää huomenna. Päivittelen tänne sitten tilannetta :-)

• poika 09/09

Ainakin noin vuosi sitten järjestettiin oman neuvolan (mäntymäki) toimesta valmennusilta.
      Siellä käytiin läpi että milloin lähdetään sairaalaan, synnytyksen vaiheita, kivunlievitystä yms

• LA marraskuussa

Nuo ovat juuri niitä asioita, jotka kiinnostavat.. ja tietenkin se, että tutustuisi oman alueen muihin odottajiin. Olisi kiva saada jo näin etukäteen tuttuja, joita voisi tapailla hiekkalaatikon reunalla ensi kesänä/syksynä.

• LA marraskuussa

Vastaan nyt omaan kysymykseeni. - Kyllä neuvolassa vielä järjestetään perhevalmennusta. Kutsu/tiedote tulee postissa joskus 7-8 raskauskuukauden aikana. Tapaamisia on neljä kertaa ennen synnytystä ja pari kertaa synnytyksen jälkeen. Sen lisäksi on sitten nuo "Tietoa tuleville vanhemmille" -luentoillat, jotka järjestää Turun sosiaali- ja terveystoimi.

• poika 09/09

Mutta nuo tapaamiset on turun yhteisiä tai ainakin isommalta alueelta oleville perheille. Meillä ainakin neuvola järjesti niiden lisäksi sellaisen jossa oli vain muutama perhe ihan läheltä toisiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe