Pieni akvaariokauppa, Hakaniemi

Cadu

Onko kellään kokemuksia otsikossa mainitusta akvaarioliikkeestä? Hyviä, huonoja? Nettisivujensa puolesta vaikuttaa hyvältä paikalta. Pelkästään sen perusteella en viitsisi tehdä päätöksiä. Siispä kertokaa mielipiteistänne.

Cadu

13

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      Mutta minä en voi sanoa hyvää, sain sieltä lähetyitten kalojen mukana tuberkuloosin altaaseeni ja kyllä karanteenasinkin ne kalat.

      • öö42

        90% kaloista kantaa tuberkuloosia joka voi aktivoitua esim just kalojen olosuhteiden muututtua.


      • hoitsukki
        öö42 kirjoitti:

        90% kaloista kantaa tuberkuloosia joka voi aktivoitua esim just kalojen olosuhteiden muututtua.

        Ei nyt ihan noin paljon. Kuitenkin olen tänä vuonna 30-vuotta akvaarioita pitänyt ja tuo oli ensimmäinen kerta kun tubin sain. Ja arvaa mikä siinä eniten v*tuttaa, tämä samainen eukko kehui että häneltä saa varmasti terveet kalat. Otin kyllä yhteyttä sinne, mutta eipä ottanutkaan vastuuta. Olivat ainoat kalat mitä silloin pariin vuoteen ostin, melkein puolet kaloista meni sen tien.


      • Pinkura
        hoitsukki kirjoitti:

        Ei nyt ihan noin paljon. Kuitenkin olen tänä vuonna 30-vuotta akvaarioita pitänyt ja tuo oli ensimmäinen kerta kun tubin sain. Ja arvaa mikä siinä eniten v*tuttaa, tämä samainen eukko kehui että häneltä saa varmasti terveet kalat. Otin kyllä yhteyttä sinne, mutta eipä ottanutkaan vastuuta. Olivat ainoat kalat mitä silloin pariin vuoteen ostin, melkein puolet kaloista meni sen tien.

        Jos niissä kaloissa ei myyjän luona ole karanteeninkaan jälkeen mitään näkyny, niin miten se olis voinut tietää että niillä on joku tubi?? Vai meinaatko että olis tahallaan myyny sairaat kalat? Enpä jaksa uskoa. Oliko se sellanen vaalea, kauniisti sanottuna hieman isokokoinen nainen? Hän on se omistaja ja mikä vaikutelma mulle on tullu niin on asiantunteva ihminen eikä kyllä ole mikään kusettaja. Ikävä jos sulla on päinvastaset kokemukset mut itse voisin ketjun aloittajalle kyllä suositella paikkaa.


      • fish KING

        Miten teet kalojen karanteenaamisen ...


      • hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

        Miten teet kalojen karanteenaamisen ...

        Niin kuin Jukka Jäven sivuilla on. Ennen eikä jälkeen tuon ole mitään ongelmia tullut liikkeestä tai yksityisiltä ostettujen kalojen mukana.


      • fish KING
        Pinkura kirjoitti:

        Jos niissä kaloissa ei myyjän luona ole karanteeninkaan jälkeen mitään näkyny, niin miten se olis voinut tietää että niillä on joku tubi?? Vai meinaatko että olis tahallaan myyny sairaat kalat? Enpä jaksa uskoa. Oliko se sellanen vaalea, kauniisti sanottuna hieman isokokoinen nainen? Hän on se omistaja ja mikä vaikutelma mulle on tullu niin on asiantunteva ihminen eikä kyllä ole mikään kusettaja. Ikävä jos sulla on päinvastaset kokemukset mut itse voisin ketjun aloittajalle kyllä suositella paikkaa.

        Tää on hankala asia todeta jopa kaupan myynti altaissa, mitään et voi todentaa kun ja jos kauppias väittää karanteenaavansa kalansa oikein tai vaikka itse karanteenaat ne kalat kotona, muutos stressi voi karanteenin jälkeenkin aiheuttaa kalan sairastumisen.
        Itse ostan kalani sellaiselta myyjältä jonka tiedän tekevän kaloille parin viikon karanteenin ennen myyntiin laittamista tai kun tiedän kalojen tulevan sellaiselta tukkurilta joka karanteenaa kaloja itse (näitä ei ole suomessa kuin yksi (turussa, tietääkseni)

        Mitä vähemmän kala joutuu maahan tulon jälkeen siirrellyksi eri vesi tilavuuksiin, laatuihin jne. sitä stressi vapaampaa sen elämä tässä vaiheessa on ja tartuntojen määrä laskee aika lailla jo tästä syystä.
        Vaikka kotona olisi karanteeni allas, jota hoidetaan kalattomanakin asiallisesti, ei takaa sitä että kala olisi täysin terve kun se siirretään kotona siihen lopulliseen kotiinsa.
        Herkät lajit vaativat eri ajan ollakseen mahdollisesti karanteenattuja tai joillekin lajeille on parasta ettei niitä karanteenata lainkaan. Näin olen itse tätä asiaa pohtinut ja vetänyt asiasta omat johto päätökseni jotka ovat ainakin omalla kohdallani toimineet.

        Onko joku akvaario liike muita huonompi, hoitaako liikkeenharjoittaja myynti altaita hyvin vai hyvin huonosti... sen vain yksin asiakas voi todeta, ravisilmälaput silmien vieressä ja korvatupot korvilla.
        Jo myynti altaiden kunto ja kalasto sekä pieni tärkeä lappunen jossa kerrotaan kunkin kalan vaatimuksista kertoo paljon viitseliäisyydestä harrastuksena olevan myynti bisneksen asiallisuudesta.
        Myynti aikana mielestäni EI saa esiintyä altaissa kuolleita kaloja, menehtyneet tai huonokuntoiset tulisi aamuisin siirtää sieltä pois.
        Leväiset altaat kertovat siitä ettei niitä juurikaan koskaan huolleta, saatika ehkä vaihdeta vesiäkään.
        Veden lämpötilasta; kannattaa ottaa itse selvää kalojen vaatimuksista ja kirjata niitä muistilapulle ennen kuin säntää hankkimaan kaloja kaupasta. Kysellä kauppiaalta tyhmiä ja ottaa samalla selvää hänen tietotaidostaan.

        Koska kyseessä on tällä kertaa hesassa olevasta liikkeestä, jonne pääsee kymmenessä minuutissa metrolla lähes mistä tahansa kehäkolmosen sisäpuolelta, kannattaa käydä tutustumassa ko. liikkeeseen ja samalla kaupungin muihinkin akvaario/lemmikki kauppoihin ennen kuin valitsee juuri tämän kaupan omakseen.

        Kauppiaiden ammattitaito tulee nopeasti esiin kun vain viitsii hieman kysellä eikä tuppisuuna vain sanoa ostavansa tota ja tota lajia, kauppias kyllä myy sen sulle ja ei ehkä kiireiltään ajattele edes kysellä kuinka suureen tai pieneen ja minkä kalston sekaan ko. lajia hankit. Virhe siis yleensä tapahtuu jo siellä liikkeessä ja se on myöhäistä koti akvaariossa kun kala on jo kotiutettu :(

        Pieni paasaus kirjoitus mutta, mitäsitte ;)


      • Cadu
        fish KING kirjoitti:

        Tää on hankala asia todeta jopa kaupan myynti altaissa, mitään et voi todentaa kun ja jos kauppias väittää karanteenaavansa kalansa oikein tai vaikka itse karanteenaat ne kalat kotona, muutos stressi voi karanteenin jälkeenkin aiheuttaa kalan sairastumisen.
        Itse ostan kalani sellaiselta myyjältä jonka tiedän tekevän kaloille parin viikon karanteenin ennen myyntiin laittamista tai kun tiedän kalojen tulevan sellaiselta tukkurilta joka karanteenaa kaloja itse (näitä ei ole suomessa kuin yksi (turussa, tietääkseni)

        Mitä vähemmän kala joutuu maahan tulon jälkeen siirrellyksi eri vesi tilavuuksiin, laatuihin jne. sitä stressi vapaampaa sen elämä tässä vaiheessa on ja tartuntojen määrä laskee aika lailla jo tästä syystä.
        Vaikka kotona olisi karanteeni allas, jota hoidetaan kalattomanakin asiallisesti, ei takaa sitä että kala olisi täysin terve kun se siirretään kotona siihen lopulliseen kotiinsa.
        Herkät lajit vaativat eri ajan ollakseen mahdollisesti karanteenattuja tai joillekin lajeille on parasta ettei niitä karanteenata lainkaan. Näin olen itse tätä asiaa pohtinut ja vetänyt asiasta omat johto päätökseni jotka ovat ainakin omalla kohdallani toimineet.

        Onko joku akvaario liike muita huonompi, hoitaako liikkeenharjoittaja myynti altaita hyvin vai hyvin huonosti... sen vain yksin asiakas voi todeta, ravisilmälaput silmien vieressä ja korvatupot korvilla.
        Jo myynti altaiden kunto ja kalasto sekä pieni tärkeä lappunen jossa kerrotaan kunkin kalan vaatimuksista kertoo paljon viitseliäisyydestä harrastuksena olevan myynti bisneksen asiallisuudesta.
        Myynti aikana mielestäni EI saa esiintyä altaissa kuolleita kaloja, menehtyneet tai huonokuntoiset tulisi aamuisin siirtää sieltä pois.
        Leväiset altaat kertovat siitä ettei niitä juurikaan koskaan huolleta, saatika ehkä vaihdeta vesiäkään.
        Veden lämpötilasta; kannattaa ottaa itse selvää kalojen vaatimuksista ja kirjata niitä muistilapulle ennen kuin säntää hankkimaan kaloja kaupasta. Kysellä kauppiaalta tyhmiä ja ottaa samalla selvää hänen tietotaidostaan.

        Koska kyseessä on tällä kertaa hesassa olevasta liikkeestä, jonne pääsee kymmenessä minuutissa metrolla lähes mistä tahansa kehäkolmosen sisäpuolelta, kannattaa käydä tutustumassa ko. liikkeeseen ja samalla kaupungin muihinkin akvaario/lemmikki kauppoihin ennen kuin valitsee juuri tämän kaupan omakseen.

        Kauppiaiden ammattitaito tulee nopeasti esiin kun vain viitsii hieman kysellä eikä tuppisuuna vain sanoa ostavansa tota ja tota lajia, kauppias kyllä myy sen sulle ja ei ehkä kiireiltään ajattele edes kysellä kuinka suureen tai pieneen ja minkä kalston sekaan ko. lajia hankit. Virhe siis yleensä tapahtuu jo siellä liikkeessä ja se on myöhäistä koti akvaariossa kun kala on jo kotiutettu :(

        Pieni paasaus kirjoitus mutta, mitäsitte ;)

        Kyselen tästä liikkeestä siksi, että kummilapsi haluaisi aloittaa akvaarioharrastuksen ja asuu tämän liikkeen lähellä ja olivat käyneet siellä katselemassakin. Itse asun ihan muualla Suomessa, joten valitettavasti en pääse paikan päälle tutustumaan vaan olen käynyt vain heidän nettisivuillaan. Lupasin avittaa kummilasta akvaarioharrastuksen aloittamisessa.


      • hoitsukki
        Cadu kirjoitti:

        Kyselen tästä liikkeestä siksi, että kummilapsi haluaisi aloittaa akvaarioharrastuksen ja asuu tämän liikkeen lähellä ja olivat käyneet siellä katselemassakin. Itse asun ihan muualla Suomessa, joten valitettavasti en pääse paikan päälle tutustumaan vaan olen käynyt vain heidän nettisivuillaan. Lupasin avittaa kummilasta akvaarioharrastuksen aloittamisessa.

        Se on nyt lopettamassa, että kiirettä pitää jos haluaa siellä asioida. Ja onhan siellä pääkaupungissa vaihtoehtoja, toisin kuin täällä pohjoisessa, tilanne on se, että nyt on tasan yksi liike mistä voisin kaloja ostaa, ja sekin naapurikunnassa. Ja jos jotain muuta kuin perussettiä haluaa, pitää tilata tai lähteä länsinaapuriin ostoksille.


      • aqua itäsuomesta

        KÄykää nyt tilaamassa hoitoaineet ym jutut sieltä, Ainakin nettisivuilla oli ilmoitus, että kauppa lopetetaan tällä viikolla. Harmi, nettisivut ainakin ovat tietopitoiset ja asialliset.


      • hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

        Tää on hankala asia todeta jopa kaupan myynti altaissa, mitään et voi todentaa kun ja jos kauppias väittää karanteenaavansa kalansa oikein tai vaikka itse karanteenaat ne kalat kotona, muutos stressi voi karanteenin jälkeenkin aiheuttaa kalan sairastumisen.
        Itse ostan kalani sellaiselta myyjältä jonka tiedän tekevän kaloille parin viikon karanteenin ennen myyntiin laittamista tai kun tiedän kalojen tulevan sellaiselta tukkurilta joka karanteenaa kaloja itse (näitä ei ole suomessa kuin yksi (turussa, tietääkseni)

        Mitä vähemmän kala joutuu maahan tulon jälkeen siirrellyksi eri vesi tilavuuksiin, laatuihin jne. sitä stressi vapaampaa sen elämä tässä vaiheessa on ja tartuntojen määrä laskee aika lailla jo tästä syystä.
        Vaikka kotona olisi karanteeni allas, jota hoidetaan kalattomanakin asiallisesti, ei takaa sitä että kala olisi täysin terve kun se siirretään kotona siihen lopulliseen kotiinsa.
        Herkät lajit vaativat eri ajan ollakseen mahdollisesti karanteenattuja tai joillekin lajeille on parasta ettei niitä karanteenata lainkaan. Näin olen itse tätä asiaa pohtinut ja vetänyt asiasta omat johto päätökseni jotka ovat ainakin omalla kohdallani toimineet.

        Onko joku akvaario liike muita huonompi, hoitaako liikkeenharjoittaja myynti altaita hyvin vai hyvin huonosti... sen vain yksin asiakas voi todeta, ravisilmälaput silmien vieressä ja korvatupot korvilla.
        Jo myynti altaiden kunto ja kalasto sekä pieni tärkeä lappunen jossa kerrotaan kunkin kalan vaatimuksista kertoo paljon viitseliäisyydestä harrastuksena olevan myynti bisneksen asiallisuudesta.
        Myynti aikana mielestäni EI saa esiintyä altaissa kuolleita kaloja, menehtyneet tai huonokuntoiset tulisi aamuisin siirtää sieltä pois.
        Leväiset altaat kertovat siitä ettei niitä juurikaan koskaan huolleta, saatika ehkä vaihdeta vesiäkään.
        Veden lämpötilasta; kannattaa ottaa itse selvää kalojen vaatimuksista ja kirjata niitä muistilapulle ennen kuin säntää hankkimaan kaloja kaupasta. Kysellä kauppiaalta tyhmiä ja ottaa samalla selvää hänen tietotaidostaan.

        Koska kyseessä on tällä kertaa hesassa olevasta liikkeestä, jonne pääsee kymmenessä minuutissa metrolla lähes mistä tahansa kehäkolmosen sisäpuolelta, kannattaa käydä tutustumassa ko. liikkeeseen ja samalla kaupungin muihinkin akvaario/lemmikki kauppoihin ennen kuin valitsee juuri tämän kaupan omakseen.

        Kauppiaiden ammattitaito tulee nopeasti esiin kun vain viitsii hieman kysellä eikä tuppisuuna vain sanoa ostavansa tota ja tota lajia, kauppias kyllä myy sen sulle ja ei ehkä kiireiltään ajattele edes kysellä kuinka suureen tai pieneen ja minkä kalston sekaan ko. lajia hankit. Virhe siis yleensä tapahtuu jo siellä liikkeessä ja se on myöhäistä koti akvaariossa kun kala on jo kotiutettu :(

        Pieni paasaus kirjoitus mutta, mitäsitte ;)

        Minähän en ole käynyt koskaan em. liikkeessä ja kalojen mukana tuli ohjeetkin ja tein niin kuin käskettiin ja Järven sivuilta vielä hain ohjeet. Se tässä suorastaan v*tuttaa, että minulta kuoli vuosia jo altaassa olleita kaloja, jotka luultavasti olisivat eläneet pidempään ja eukko vaan sanoi kun soitin sinne, että liikkeessä ei ole sairastunut kaloja, ei mitään muuta. Ei mitään edes korvausta tarjonnut, ei mitään, kuitenkaan ei ole ihan ilmaista tänne pohjoiseen kalojen tilaus ja sekää ei v*tuta, mutta ne vuosia terveenä meillä pysyneet kalat joita tippuili. Ja nythän ne tuosta altaasta voi myydä, vaihtaa tms. kasvejakaan ilman eri ilmoitusta, että tubiallas, kuka niitä huolii ?


      • fish KING
        aqua itäsuomesta kirjoitti:

        KÄykää nyt tilaamassa hoitoaineet ym jutut sieltä, Ainakin nettisivuilla oli ilmoitus, että kauppa lopetetaan tällä viikolla. Harmi, nettisivut ainakin ovat tietopitoiset ja asialliset.

        tuon nimistä ei ainakaan guuggeli tunnistanut ;( itä suomikin on alueena aaikas suurehko E:


      • Seppä5
        aqua itäsuomesta kirjoitti:

        KÄykää nyt tilaamassa hoitoaineet ym jutut sieltä, Ainakin nettisivuilla oli ilmoitus, että kauppa lopetetaan tällä viikolla. Harmi, nettisivut ainakin ovat tietopitoiset ja asialliset.

        Kävin kerran joskus toukokuussa 2010 Pienessä Akvaariokaupassa, ja kalat jäi kyllä ostamatta. En ole ikinä nähnyt missään niin likaisia akvaarioaltaita kuin tuossa kaupassa. Ihan järkyttävät. Ei ihme, jos on tauteja tullut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2214
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe