Risperdal consta

htas

Meneekö kellään tätä tavaraa ja mites on vaikuttanu?

20

2727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi_
      • kuy

        noin voi käyä näitten myrkkyjen kaa eihän niitten vaikutusmekanismii ees tunneta joten miten sitten ne vois toimii?


      • Neuroleptit
        kuy kirjoitti:

        noin voi käyä näitten myrkkyjen kaa eihän niitten vaikutusmekanismii ees tunneta joten miten sitten ne vois toimii?

        toimivat siten, että ne salpaavat aivojen dopamiinijärjstelmän ja samalla paljon muutakin.


      • Ai niin,

      • kuy
        Neuroleptit kirjoitti:

        toimivat siten, että ne salpaavat aivojen dopamiinijärjstelmän ja samalla paljon muutakin.

        niin on olettamus et ne toimii välittäjäaineita stabilisoimalla mutta se on vaan olettamus.


      • Ne lamaavat
        kuy kirjoitti:

        niin on olettamus et ne toimii välittäjäaineita stabilisoimalla mutta se on vaan olettamus.

        aivojen etulohkon toimintaa. Toisin sanoen ne aiheuttavat kemiallisen lobotomian.


    • sdklfjaklsdf

      Järkyttävää ainetta. Todellakin jää pakkoliikkeet!!

    • Ihan jees...

      Täältä tulis asiallinen vastaus... Mulla vähensi psykoosioireita, harhoja ym. Ei ollu sivusaikutuksia, ei väsytä niinku tän tyyppiset lääkkeet yleensä. Sain sitä lääkettä pari vuotta kunnes oireet helpottuivat.

      • Anonyymi

        Meni siis kaksi vuotta, että lääkityksellä oireet helpottuivat ja sitten lopetit? Onpas siinä tehokas lääke, itse lopetin tuon aineen jo parista piikistä. Kahden vuoden päästä "oireeni" helpottuivat, oliko kyse siis lääkkeen puutteesta vai puhtaasta ajan kulusta?


    • Risperdal oli ihan hyvä lääke harhoihin, pisti kyllä vähän maksa-arvot sekaisin, mutta harhat lähtivät. Söin kyseistä lääkettä n. puoli vuotta.

    • käärmeensilmä

      Ensin pihallaolon tai huumeissa olon tunnetta ja havainnoinnin kaventumista, myöhemmin alensi tajunnantasoa ja aiheutti todella pahat havainnoinnin vääristymät, ihan kuin psyyke ja havainnointi olisi rullalla. Aiheutti myös viirauksia päässä sekä mielen "ohuutta". Kamala lääke. Onneksi tilanne korjautui melko pian kun lopetin syönnin. Niin ja paino nousi 10 kg.

      Olisi heti pitänyt jättää ottamatta. Psykoosit läpikäytyä, en koe pelkoja jotka ajaisvat niihin.

      • 5647-1

        Sanoit,että lopetit Risperdal Constan syönnin. Eikö se ole injektio? Miten lopetit sen käytön? Minulla on Risperdal Consta injektio,ja haluan lopettaa sen käytön. Onko tietoa,miten sen voi lopettaa?


    • hyhhyyhhhh

      Sivuvaikutuksina tuli rinnoista maitoa, josta alkuun järkytyin kun en tiennyt että se voi aiheuttaa sellaista. Sitten jouduin syömään siihen sivuoireeseen (korkeaan prolaktiiniarvoon) lääkettä.. Auttoi kyllä harhoihin, mutta eipä ole kivaa kun maitoa tulee kun lehmän utareista. Niin ja käsittääkseni jos on korkea prolaktiiniarvo niin silloin on lähes mahdotonta saada lapsia, näin ainakin mulle sanottiin. Lääke vaihdettiin peratsin injektioon mikä oli miljoona kertaa parempi lääke. Silti prolaktiiniarvot olivat vielä pitkään liian korkeat.

    • hourupää4

      paino noussu, ei auta...

      • ghgcyub

        Abilifly on paskaa!!


    • risperidonhelvetti

      Tekee itsensätappamisajatuksia onko muilla?

    • MTnr84

      Minulla meni 13 kpl:tta mukamas kun jouduin sairaalaan ennen sen aloitusta.Ei sopinut yhtään mulle.Sanoin sitten kun 12kpl:tta oli mennyt jotain siellä avohoidossa ja pyysin vaihtamaan lääkkeen peratsin-injektioon.Siis onneksi lääkevaihto tapahtui. Minulta ainakin meni kaikki,ihan pihalla olin ja näköhavainnot sumeni ja kaikenmaailman haittavaikutukset tuli.Kamalaa ainetta ja pakottivat ottamaan.Sen lopettamisen seurauksena jouduin takaisin sairaalaan missä pyysin laitta-maan risperdal constan 1kpl:tta meni.Oikein munasin psykiatrisen hoitojaksoni. Mutta se lopetettiin kun pyysin.Kamalaa ainetta ja tavaraa, muuta en muista. Aikaa kulunut nyt 7 vuotta,kun
      lopetin sen aineen käytön.Pahimpia aineita kuin vain muistaa!!!!!

    • Vesirotta

      Mulla aiheutti kävelemispakkoa ja paikallaan teputtelua.Samoin rinnoista tuli maitoa.Vaihdettiin Xeplioniin,injektio myös.Sitä piikitetään vain kerran kuussa.Ei ole sillai sivuoireita.Suosittelen Xeplionia.

    • Anonyymi

      Mikä on Consta?

    • Anonyymi

      Nyt keräät kamojas pois, viel yksi pyyntö ois:
      Saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa?
      Multa löytyy kädentaitoa, saada tilkka kahvimaitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe