Mulla on toi -02 Mitsu Space Star 1,6 koneella. Alkoi pesun jälkeen "engine check" valo palamaan. Auto toimi kyllä moitteettomasti. Myöhemmin se sammu itekseen ilman toimenpiteitä. Mistä tää vois johtua? Jääkö tästä vikamuistiin joku merkintä? Miten muistin saa nollattua? Kelpaako auto OPD mittauksessa katsastuksessa? Onko tässä ko. autossa OPD 2 tyyppinen pistoke? Mistä saa vikakoodilistan ja mittalaitteen?
Sori että kysymyksiä on näin paljon, mutta kun tää asia on mulle uutta. Kiitokset asiallisista vastauksista jo etukäteen. PS. kyllä tässä vielä ehkä opitaan
Space Star
4
669
Vastaukset
- on OPD2
tyypin pistoke. Käy merkkiliikkeessä luetuttamassa ja nollaamassa vikakoodit. Ei kustannu kuin noin 40€. Jos virhe ei tule uudestaan,niin auto todennäköisesti hävittää vikakoodin muistista jonkin ajan kuluttua. Syy on todennäköisesti se, että vettä on vain roiskahtanut pesussa johonkin sopivaan paikkaan, mikä on sotkenut jonkin anturin toimintaa hetkellisesti ja näin ollen ei mitään vaarallista.
- MOPO%%
Kiitos!
- spacestarship
johto yöksi ja kytke vaikka ajovalot päälle. Ennen kuin kiinnität akun takaisin sammuta valot ja muut virtalaitteet. Sitten kytke virta päälle ja käytä sähköiset ikkunat ylös alas, kun mittariston varoitusvalot ovat sammuneet kahta lukuunottamatta käynnista auto ja anna käynnin tasaantua vaikkapa minuutin, samalla voit käyttää ylös alas sähköikkunoita uudestaan. Nyt auto on ajovalmis vikamuisti on nollaantunut eikä millään testerillä löydy. ikkunoiden ylösalas käyttäminen kertoo vain niiden olemassaolon ajotietokoneelle ja aktivoi muistitoiminnon = ikkunat nousee kerralla ylös hipaisusta. (aktivoituu itsestään kyllä myöhemminkin).
- ladamies nro 185
No ei siinä auta muu, kuin käyttää huollossa tai vaihtaa autoa. Onkos se muuten bensa vai diisseli? Osta Lada, niin saat huolettomia kilometrejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412907Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342686Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau232525Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362468Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431818Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1461813Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241365Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41212- 741109
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027