KD lehti tuli tänään. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Hauskaa asiaa lehdessä oli, mutta parin artikkelin hauskuus oli tragikoomista. Leena Mantere aloitti kirjoittamalla, että Suomi ottaa 90 miljardia lisää velkaa. Haloo, Suomen budjetti on 50 miljardia? Muutenkin kirjoitus kertoi, että kirjoittaja ei ymmärtänyt talouden kokonaisuudesta mitään. Lehden toinen Leena, kuuluisa Leena "wicca" Rauhala kirjoitti taloudesta "syvällisesti" ja "ymmärtävästi". Hitto. Kysymyksiä oli paljon, vastauksia ei ollenkaan. Ympäripyöreätä tyhjää puhetta. Tätä tasoako on puolueen talousosaaminen? Pyöreä nolla. Hävettää :(
Lehdessä pitäisi olla joku työllistetty tai lukiolainen lukemassa artikkelit läpi. Hekin pystyisivät bloggaamaan tälläiset virheet ja tyhjänpäiväisyydet pois. Vai eikö puolueella ole parempaa tarjolla? Jos näin on, niin surullisena pitää todeta puolueen tila.
Ei hyvänen aika!
8
447
Vastaukset
- muu-ten
että meidän lehtemme päätoimittajakin on helluntailainen?
- Antti isosta talosta
Ei sillä periaatteessa ole väliä, mutta vähän paremmin vois katsoa millaisia kirjoituksia päästää läpi. Ite huomasin samoja mokia lehdessä tänään.
- Jos osaamista ei ole
Mitä tuota ihmettelemään. Itse huomasin saman heti ja tajusin erota puolueesta. Tästä Rauhalasta on tehty omat hikipoedia sivutkin =)
http://hikipedia.info/wiki/Leena_RauhalaOlen eri mieltä Leena Manteren ja Leena Rauhalan kirjoituksista. Ne olivat molemmat hyviä.
Vastoin aloittajan väitettä Leena Mantere ei kirjoittanut, että Suomi ottaa 90 miljardia lisää velkaa. Mantere kirjoitti: "Liki 90 miljardilla eurolla velkaantuva, ensi vuoden alijäämäinen, valtion talousarvioesitys ei juuri yllätä."
Kyse ei ole uudesta velasta, vaan kokonaisvelkamäärästä, joka on suurempi kuin valtion vuosibudjetti, joka on noin 50 miljardia euroa. Tämä velkataakka kasvaa koko ajan, ellei jotakin radikaalia tehdä.
Aloittaja väitti, että Leena Rauhalalla oli paljon kysymyksiä, mutta ei ollenkaan vastauksia. Miten hän on lukenut Rauhalan kolumnin? Minä näin siinä kyllä vastauksia. Tärkein vastaus oli se, että vaikean taloustilanteenkaan aikana peruspalveluista ei saa leikata, vaan pikemminkin resursseja on lisättävä esim. lasten ja nuorten psykiatriassa sekä vanhustenhoidossa.
Jouko Piho
Loviisa
KD:n eduskuntavaaliehdokas-kandidaatti- Hävettää :( :(
JoukoPiho kirjoitti:
Olen eri mieltä Leena Manteren ja Leena Rauhalan kirjoituksista. Ne olivat molemmat hyviä.
Vastoin aloittajan väitettä Leena Mantere ei kirjoittanut, että Suomi ottaa 90 miljardia lisää velkaa. Mantere kirjoitti: "Liki 90 miljardilla eurolla velkaantuva, ensi vuoden alijäämäinen, valtion talousarvioesitys ei juuri yllätä."
Kyse ei ole uudesta velasta, vaan kokonaisvelkamäärästä, joka on suurempi kuin valtion vuosibudjetti, joka on noin 50 miljardia euroa. Tämä velkataakka kasvaa koko ajan, ellei jotakin radikaalia tehdä.
Aloittaja väitti, että Leena Rauhalalla oli paljon kysymyksiä, mutta ei ollenkaan vastauksia. Miten hän on lukenut Rauhalan kolumnin? Minä näin siinä kyllä vastauksia. Tärkein vastaus oli se, että vaikean taloustilanteenkaan aikana peruspalveluista ei saa leikata, vaan pikemminkin resursseja on lisättävä esim. lasten ja nuorten psykiatriassa sekä vanhustenhoidossa.
Jouko Piho
Loviisa
KD:n eduskuntavaaliehdokas-kandidaattiEn tunne sinua Jouko Piho, mutta ihmettelen miten olet lukenut nuo kirjoitukset.
Jos kirjoitetaan 90 miljardilla velkaantuva valtion talousarvioesitys, niin miten sen voi ymmärtää kokonaisvelkamääräksi, joka nousee 85 miljardiin. Jos rehellisesti kirjoituksen lukee, niin siitä ei voi millään saada käsitystä että puhutaan kokonaisvelkamäärästä. Toisekseen kirjoitus oli ympäripyöreitä lauseita sisältävä kokonaisuus, joka ei antanut mitään uutta talouskeskusteluun.
Rauhalan kirjoitus oli tätä vielä enemmän. Onko vastaus siihen, että Suomi kuluttaa reilusti enemmän kuin tienaa se, että resursseja on lisättävä joillekin sektoreille ja mistään ei saa leikata? Eikö ratkaisujen pitäisi olla sellaisia, että niillä saadaan lisää rahaa tai vähennetään menoja? Eikö puolueen kansanedustajilla ole oikeasti ratkaisuja Suomen vakavimpiin ongelmiin. Te olette Piho itse kansanedustajaehdokas, onko teillä vastauksia? Onko kenelläkään meidän puolueesta? Pitäisikö ensi vaaleissa äänestää mieluummin kokoomuksen ehdokasta?
Herra Piho, sinun viestisi saa minut entistä enemmän hämmästelemään puolueemme linjaa ja ymmärtämystä siitä missä Suomessa mennään. Ulkopolitiikassa ja talouspolitiikassa meillä on kyllä tämä Esa Erävalo, jonka artikkeleita luen erittäin mielellä. Onko muita? Östman ei ole päässyt sille tasolle, jota häneltä odotettiin. Hävettää :( :( kirjoitti:
En tunne sinua Jouko Piho, mutta ihmettelen miten olet lukenut nuo kirjoitukset.
Jos kirjoitetaan 90 miljardilla velkaantuva valtion talousarvioesitys, niin miten sen voi ymmärtää kokonaisvelkamääräksi, joka nousee 85 miljardiin. Jos rehellisesti kirjoituksen lukee, niin siitä ei voi millään saada käsitystä että puhutaan kokonaisvelkamäärästä. Toisekseen kirjoitus oli ympäripyöreitä lauseita sisältävä kokonaisuus, joka ei antanut mitään uutta talouskeskusteluun.
Rauhalan kirjoitus oli tätä vielä enemmän. Onko vastaus siihen, että Suomi kuluttaa reilusti enemmän kuin tienaa se, että resursseja on lisättävä joillekin sektoreille ja mistään ei saa leikata? Eikö ratkaisujen pitäisi olla sellaisia, että niillä saadaan lisää rahaa tai vähennetään menoja? Eikö puolueen kansanedustajilla ole oikeasti ratkaisuja Suomen vakavimpiin ongelmiin. Te olette Piho itse kansanedustajaehdokas, onko teillä vastauksia? Onko kenelläkään meidän puolueesta? Pitäisikö ensi vaaleissa äänestää mieluummin kokoomuksen ehdokasta?
Herra Piho, sinun viestisi saa minut entistä enemmän hämmästelemään puolueemme linjaa ja ymmärtämystä siitä missä Suomessa mennään. Ulkopolitiikassa ja talouspolitiikassa meillä on kyllä tämä Esa Erävalo, jonka artikkeleita luen erittäin mielellä. Onko muita? Östman ei ole päässyt sille tasolle, jota häneltä odotettiin.No, antaa noiden mainittujen kirjoitusten olla. Ei niistä sen enempää.
Mitä minuun tulee, niin ajan mm. seuraavia asioita (tässä ei siis ole kaikki teemani).
1. Olen rikollisuutta ja vääryyttä vastaan. Harmaa talous on saatava kuriin, myös suomalaisten veronkierto ja petokset.
2. Kannatan talousdemokratiaa (rahan liikkeellelaskemisoikeus pois yksityisiltä pankeilta, mieluummin valtiolle, kunnille ja yhteisöille eli pois yksityispankkien velkaorjuudesta). Nykyinen rahasysteemi perustuu velkaan ja koronkiskontaan. Olen rahan ylivaltaa ja ahneutta vastaan, myös monikansallisten yhtiöiden väärinkäytöksiä vastaan. Valta on saatava pankkiireilta takaisin poliitikoille. Kansalaispalkka kaikille olisi hyvä ajatus. Täystyöllisyys on turvattava. Ulkomaalaisomistusta on rajoitettava. Lyhytaikaisten sijoittajien toiminta on estettävä, sellaisten, jotka etsivät vain pikavoittoja välittämättä työllisyydestä tai ympäristöstä. Olen rosvokapitalismia ja pörssikeinottelijoita vastaan. Ehkä koko pörssi pitäisi lopettaa. Ei lisävelkaa IMF:lta ja kansainväliseltä rahaeliitiltä.
3. Erotaan EU:sta. EU:n tulisi olla vain taloudellinen vapaakauppa-alue, ei muuta. Nyt EU:sta on tullut ja tulossa hirviö, joka haluaa säädellä kaikkea.
4. Ei NATOlle. Oma vahva puolustus on parasta turvaa Suomelle.
5. Karjala ja muut menetetyt alueet on palautettava takaisin oikealle omistajalle eli Suomelle. Karjalan palautus tulee olemaan merkittävä taloudellinen piristysruiske Suomelle.
6. Leikkauksia on tehtävä. Ilmastotuki pois kokonaan. Ilmasto kyllä lämpenee, mutta ei ihmisen toimesta. Kehitysapu on lopetettava. Kehitysapu ei luo työpaikkoja, vaan päinvastoin hävittää niitä ja edesauttaa suuresti korruption leviämistä ja pysymistä. Suomen Venäjälle antama lähialuetuki on lopetettava. Maahanmuuton kustannuksista voidaan leikata paljon pois. Työperäinen maahanmuutto on OK, mutta turhien elintasopakolaisten tulva Suomeen on pysäytettävä. Maataloustuet on lopetettava, ja maksettava sen sijaan tuottajille enemmän rahaa heidän tuotteistaan.
Virkamiesten lukumäärää ja byrokratiaa on vähennettävä.
7. PK-yrittäjiä on tuettava. Työllistäminen on tehtävä helpommaksi ja edullisemmaksi. Yrittäjien, joilla ei ole rahantuloa, tulisi myös saada työmarkkinatukea. Nyt he jäävät tyhjän päälle, jos firma ei menesty.
8. Moraalikysymyksissä olen sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan. On tuettava perinteistä miehen ja naisen perhemallia.
9. Maan ja kiinteistöjen myyminen venäläisille lähellä armeijan paikkoja on lopetettava.
10. Eläkeläisten asemasta on pidettävä huolta. Pienempiä kansaneläkkeitä on nostettava.- Ei enää niin pettyny
JoukoPiho kirjoitti:
No, antaa noiden mainittujen kirjoitusten olla. Ei niistä sen enempää.
Mitä minuun tulee, niin ajan mm. seuraavia asioita (tässä ei siis ole kaikki teemani).
1. Olen rikollisuutta ja vääryyttä vastaan. Harmaa talous on saatava kuriin, myös suomalaisten veronkierto ja petokset.
2. Kannatan talousdemokratiaa (rahan liikkeellelaskemisoikeus pois yksityisiltä pankeilta, mieluummin valtiolle, kunnille ja yhteisöille eli pois yksityispankkien velkaorjuudesta). Nykyinen rahasysteemi perustuu velkaan ja koronkiskontaan. Olen rahan ylivaltaa ja ahneutta vastaan, myös monikansallisten yhtiöiden väärinkäytöksiä vastaan. Valta on saatava pankkiireilta takaisin poliitikoille. Kansalaispalkka kaikille olisi hyvä ajatus. Täystyöllisyys on turvattava. Ulkomaalaisomistusta on rajoitettava. Lyhytaikaisten sijoittajien toiminta on estettävä, sellaisten, jotka etsivät vain pikavoittoja välittämättä työllisyydestä tai ympäristöstä. Olen rosvokapitalismia ja pörssikeinottelijoita vastaan. Ehkä koko pörssi pitäisi lopettaa. Ei lisävelkaa IMF:lta ja kansainväliseltä rahaeliitiltä.
3. Erotaan EU:sta. EU:n tulisi olla vain taloudellinen vapaakauppa-alue, ei muuta. Nyt EU:sta on tullut ja tulossa hirviö, joka haluaa säädellä kaikkea.
4. Ei NATOlle. Oma vahva puolustus on parasta turvaa Suomelle.
5. Karjala ja muut menetetyt alueet on palautettava takaisin oikealle omistajalle eli Suomelle. Karjalan palautus tulee olemaan merkittävä taloudellinen piristysruiske Suomelle.
6. Leikkauksia on tehtävä. Ilmastotuki pois kokonaan. Ilmasto kyllä lämpenee, mutta ei ihmisen toimesta. Kehitysapu on lopetettava. Kehitysapu ei luo työpaikkoja, vaan päinvastoin hävittää niitä ja edesauttaa suuresti korruption leviämistä ja pysymistä. Suomen Venäjälle antama lähialuetuki on lopetettava. Maahanmuuton kustannuksista voidaan leikata paljon pois. Työperäinen maahanmuutto on OK, mutta turhien elintasopakolaisten tulva Suomeen on pysäytettävä. Maataloustuet on lopetettava, ja maksettava sen sijaan tuottajille enemmän rahaa heidän tuotteistaan.
Virkamiesten lukumäärää ja byrokratiaa on vähennettävä.
7. PK-yrittäjiä on tuettava. Työllistäminen on tehtävä helpommaksi ja edullisemmaksi. Yrittäjien, joilla ei ole rahantuloa, tulisi myös saada työmarkkinatukea. Nyt he jäävät tyhjän päälle, jos firma ei menesty.
8. Moraalikysymyksissä olen sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan. On tuettava perinteistä miehen ja naisen perhemallia.
9. Maan ja kiinteistöjen myyminen venäläisille lähellä armeijan paikkoja on lopetettava.
10. Eläkeläisten asemasta on pidettävä huolta. Pienempiä kansaneläkkeitä on nostettava.Tässä on ihan oikea ohjelma. Hyvä mr Piho. En ole kaikista kohdista samaa mieltä, mutta selvästi olet ottanut ohjelmaan talousasioissakin rakenteellisia kysymyksiä. Se on hyvä. Sitä on teidän puolueessa liian vähän. Työn tekemisen kannattavuutta pitää todella paljon lisätä. Sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan olen itsekin. Turvallisuusasioista olen erittäin samaa mieltä kuin sinä. Karjalaa on mielestäni turha haikailla takaisin.
EU on vaikea kysymys. Se on tuonut meille monenlaista hyvää, mutta riskejäkin on.
Viestitä puolueen johtoon, että talousasioihin ja ulkopolitiikkaan pitää perehtyä nykyistä enemmän. Ei enää niin pettyny kirjoitti:
Tässä on ihan oikea ohjelma. Hyvä mr Piho. En ole kaikista kohdista samaa mieltä, mutta selvästi olet ottanut ohjelmaan talousasioissakin rakenteellisia kysymyksiä. Se on hyvä. Sitä on teidän puolueessa liian vähän. Työn tekemisen kannattavuutta pitää todella paljon lisätä. Sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan olen itsekin. Turvallisuusasioista olen erittäin samaa mieltä kuin sinä. Karjalaa on mielestäni turha haikailla takaisin.
EU on vaikea kysymys. Se on tuonut meille monenlaista hyvää, mutta riskejäkin on.
Viestitä puolueen johtoon, että talousasioihin ja ulkopolitiikkaan pitää perehtyä nykyistä enemmän.OK.
Viedään sellaisia terveisiä, että talousasioihin ja ulkopolitiikkaan pitää perehtyä nykyistä enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663132Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111730
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241239- 1271032
- 98978
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6855- 84849