Minua häiritsee kovasti epämääräinen kipu alapäässä ja tahtoisinkin kysyä, onko muilla samanlaisia tuntemuksia ennen kuin varaan lääkäriaikaa. Olen todella stressaantunut asian takia ja pelkäänkin, että kyseessä on jokin vakava asia :/ Pyytäisin asiallisia kommentteja koska tämä vaiva vaikuttaa mielialaani paljon. Kaikki joilla on samankaltaisia kokemuksia tai jotka saattaisivat tietää mihin asia liittyy, KERTOKAA!
N. 2 viikkoa sitten aloin tuntemaan jatkuvaa jomotusta toisella puolella peräsuolta/pakaraa. Olin varma että kipu johtuu peräsuolesta, koska kipua oli vaikea paikantaa. Yritin kokeilla josko tuntistin itse jotain epämääräistä peräaukolla/suolessa mutta en ainakaan osannut tuntea mitään patteja tms. Juuri tällä puolella johon jomotus kohdistuu, tunsin kuitenkin ihon herkkyyttä. Ihon koskeminen tuntui ikäänkuin erilaiselta kuin toisella puolella "suolen alkua". Tältä puolelta peräaukko/suolen alku oli myös hieman kovempi(painaessa ei joustanut yhtä paljon kuin toinen puoli). Ulosteessa ei ole ollut verta, eikä suolen toiminnassa ole ilmennyt normaalia suurempia muutoksia.
Myöhemmin on ilmaantunut tällä puolella alaselkä- ja jalkakipuja. Toisella puolella alavartaloa ei ole mitään näistä tuntemuksista mutta toisella puolella jopa lonkkakipua. Alaselkä- ja lonkkakipu ajoittuu aamupäivälle.
Kaiken lisäksi huomasin pari päivää sitten että esim. jalan tärähtäessä maahan saatan tuntea vaimean vihlaisun emättimen vieressä(vaikea paikantaa mutta n. emätinaukon/välilihan kohdalla syvällä emättimen ja nivusen välissä) ja taas tällä puolella, minne kivut ovat sijoittuneet selässä ja peräsuolessakin.
Välillä kipu tuntuu siltä, että se voisi olla selkä- tai lihaskipua joka heijastuu peräsuoleen ja emättimen puolellekin mutta välillä taas tuntuu, että jomotus on juuri peräsuolessa ja vihlonta epämääräisessä kohdassa emättimen toisella puolella.
Muistin myös, että talvesta lähtien minulla on tuntunut turvotusta, yllätys yllätys, juuri tällä puolella emätintä. Emättimen aukon vieressä oleva iho on ikäänkuin turvonnut ja kun ihoa painaa, sen saa painettua takaisin "sisään". Tältä samaiselta puolelta iho emättimen aukolla on hieman herkkä välillä. Välillä saatan tuntea epämiellyttävää, "sisäistä kirvelyä" muistuttavaa tunnetta siinä kohdassa. Välillä tämän peräsuolijomotuksen ilmaantumisen jälkeen pullotus on kuitenkin kokonaan hävinnyt! Voiko tämä kaikki liittyä siis esim. johonkin laskeumaan?? En ole yksinkertaisesti muistanut mainita tästä emättimen toispuoleisesta pullotuksesta gynelle mutta hän ei kuitenkaan ole maininnut siitä mitään tehdessään tutkimusta.
En ole lihava mutta minulla on kyllä jonkinverran ylipainoa.
Voiko kipu olla iskiasta?
Onko mahdollista, että minulla olisi jonkinlainen laskeuma?
Voiko kyseessä olla peräsuolisyöpä?
Fisteli?
Peräpukamia?
Kasvain?
Kipu alapäässä - apua tarvitaan!
5
7868
Vastaukset
- .
.
- Itku kurkussa
En usko että kyseessä on endometrioosi. Minulla ei ole ollut vatsakipuja.
- ...
"turvotus", jonka saa myös painettua takaisin "sisään", kuulostaa tyrältä. Tyriä on erilaisia, googlettamalla löytyy aiheesta. :)
- huttuinen
divertikkeleitä suolessa?
- mahar-
oireesi kuulostavat todella tutuilta! Itse olen kärsinyt samanlaisista tuntemuksista, kirvelyä lukuunottamatta ja kaikennäköiset kivut tuntuvat vain toisella puolella. Tosin jalat eivät ole olleet kipeät mutta selkä kyllä. Tuo peräsuoli - ja välilihakipu on ollu todella outoa koska kipua on vaikea paikantaa tai edes selittää millaista se on. Välillä tuntuu hyvinkin paikalliselta mutta usein tuntuu että jostain muualta se kipu sinne säteilee. Itselläni oli keväällä munasarjakysta joka puhkesi ja vei minut sairaalaan asti muutamaksi päiväksi. Sen jälkeen aloitin e-pillerit vuosien jälkeen ja nyt taas lopetin ne sivuoireiden takia, hormonitoiminta tuntuu olleen aivan sekaisin kystasta asti eli lähes puoli vuotta. Gyne sanoi ettei vanhan kystan pitäisi enää vaivata mitenkään, uutta ei ole tullut. Itsekkin miettinyt kaikki peräsuolisairaudet ja endot yms läpi. gyne on ultrannut useampaan kertaan ja kaikki normaalia. En myöskään usko että vaiva olisi peräsuolessa koska uloste on normaalia yms. useimmitenhan suolen vaivoihin ja sairauksiin liittyy joko näkyvä verenvuoto tai verestä johtuva tumma uloste. Emätimen vieressä olevaa kipua olen epäilyt Bartholinin rauhasesta johtuvaksi mutta en voi tietää varmaksi. On todella stressaavaa kun ei tiedä mitä tuolla alhaalla tapahtuu. Kertoisitko menikö vaiva sinulla ohi ja selvisikö syy??? Itse olen ajatellut että vaiva voi olla niinkin ykinkertainen kun hormonit jotka ovat nyt aivan sekaisin kystan ja e-pilleritappelun jäljiltä, tai sitten tuolla jossain sisuksissa on jotain vakavampaa. En ole mistään netistä löytänyt vastaavia oireita ennen kuin huomasin kirjoituksesi, joten olisi todella kiva kuulla miten sinun kävi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742