Hölmölle ei voi selittää miksi se on hölmö kun se ei ymmärrä sitä.
Ajatus hölmöydestä
49
440
Vastaukset
- Junttu+
Olet hölmö oikeassa
nyt hölmö aloitus. Eikä sitä voi edes selittää miksi.
- Kurkkasin sinuakin
Hölmöistä hölmöintä on levitellä omia henkilökohtaisia tietojaan netissä, esim. erilaisissa profiileissa. (Valokuvia, kaveripiiriä yms.) En yritäkään selittää että miksi, sillä niin moni alan asiantuntija on selittänyt sen jo lukuisia kertoja.
Kurkkasin sinuakin kirjoitti:
Hölmöistä hölmöintä on levitellä omia henkilökohtaisia tietojaan netissä, esim. erilaisissa profiileissa. (Valokuvia, kaveripiiriä yms.) En yritäkään selittää että miksi, sillä niin moni alan asiantuntija on selittänyt sen jo lukuisia kertoja.
minun profiilista jotain irti? Sillä sitähän sinä varmaan tarkoitit tai jos et tarkoittanut, niin miksi vastasit vain minun vastaukseeni. :)
- viivatiina
vaan kestää päivänvalon toisten taas ei ehkä ja onhan se hyvä että asiantuntijoilla on miettimistä =))))
omistaa auto, kuka vaan saa sun nimes selville soittamalla autorekisterikeskukseen.
:D- Kurkkasin sinuakin
Nittaminax kirjoitti:
minun profiilista jotain irti? Sillä sitähän sinä varmaan tarkoitit tai jos et tarkoittanut, niin miksi vastasit vain minun vastaukseeni. :)
Jos minulla olisi kieroudet mielessäni, olisin esim kidnappaamassa tytärtäsi tai tekemässä identiteettivarkautta, niin nuo profiilin tiedot ja kuvat olisivat arvokasta lisätietoa.
Kerran kostin yhdelle "kaverille" käyttäen hyväkseni netistä kaivamiani tietoja. Laiton massapostia hänen tekosistaan kaikille hänen työtovereilleen jotka yhteystiedot löysin hänen työnantajansa sivuilta. Omaan työnantajaansa tai edes nimeään hän ei ilmoittanut missään, mutta tietojen yhdistelyllä sain senkin selville. Jokainen tiedonmurunen netissä on pieni palanen palapelissä jonka kokoamalla voi saada tietoa jota et halua antaa. - Kurkkasin sinuakin
viivatiina kirjoitti:
vaan kestää päivänvalon toisten taas ei ehkä ja onhan se hyvä että asiantuntijoilla on miettimistä =))))
Ei kysymys ole siitä kestääkö tietosi päivänvaloa vai ei. Kysymys on siitä että välttämättä tietojesi kurkkaajan motiivit eivät kestä päivänvaloa. Olet varmaan huomannut sen itsekin kun aikoinaan "kuvasi nostettiin esille" josta suutuit kovasti. Se oli vielä pientä siihen verrattuna jos kuvaasi olisi käytetty esim väärennetyssä henkilötodistuksessa.
Minulla on joskus ollut paljonkin tietoja itsestäni netissä. Eipä ole enää kuin niitä on väärinkäytetty. Tosin väärinkäyttäjälläkin oli tietoja itsestään, joita minä yhtä taitavana hakkerina hyödynsin ja kostin.
Lopulta asia meni poliisiasiaksi mutta asia sovittiin eikä siitä sitten sen enempää.
Ei tähän tarvita asiantuntijoita miettimään, muutaman uhrin rikosilmoitus kertoo kaiken. Esimerkiksi on tehty sopimuksia toisen nimissä. - .....
minttupuu kirjoitti:
omistaa auto, kuka vaan saa sun nimes selville soittamalla autorekisterikeskukseen.
:DJep. Hän saa selville auton omistajan, ei muuta. Ei esim. sitä mitä mieltä minä olen jostain. Tai onko minulla lapsia. Tai minkä näköinen olen. Tai mitään muutakaan henkilökohtaisia tietoja, joita niin monet levittelevät täällä tai facebookissa.
- .....
..... kirjoitti:
Jep. Hän saa selville auton omistajan, ei muuta. Ei esim. sitä mitä mieltä minä olen jostain. Tai onko minulla lapsia. Tai minkä näköinen olen. Tai mitään muutakaan henkilökohtaisia tietoja, joita niin monet levittelevät täällä tai facebookissa.
Et kertonut tässä, mutta tiedän että tupakoit ja otsasuonesi pullistuvat helposti ratin takana. Ja hyvin paljon muutakin, mm terveydentilastasi. En sano sitä täällä koska se loukkaa yksityisyyttäsi, vaikka kaikki tämä tieto on kenen tahansa löydettävissä sekunnissa pelkästään klikkaamalla linkkiä "käyttäjän viestit". Ei tarvitse edes profiilia katsoa.
- Mirri.....
viivatiina kirjoitti:
lasteni kuvia nettiin.
Olihan sulla tyttösi lupa julkaisuun? ..... kirjoitti:
Et kertonut tässä, mutta tiedän että tupakoit ja otsasuonesi pullistuvat helposti ratin takana. Ja hyvin paljon muutakin, mm terveydentilastasi. En sano sitä täällä koska se loukkaa yksityisyyttäsi, vaikka kaikki tämä tieto on kenen tahansa löydettävissä sekunnissa pelkästään klikkaamalla linkkiä "käyttäjän viestit". Ei tarvitse edes profiilia katsoa.
mut mun nimeäni ei saa täältä selville!!!
Eikä tarvii olla tosikko, autorekisterikeskus oli vitsi!
Eikä oo mikään salaisuus että oon osiseläkkeellä tai että tupakoin.
Laitetaan se tähän taas, jos joku ei oo aiemmin hokassut!!- .....
minttupuu kirjoitti:
mut mun nimeäni ei saa täältä selville!!!
Eikä tarvii olla tosikko, autorekisterikeskus oli vitsi!
Eikä oo mikään salaisuus että oon osiseläkkeellä tai että tupakoin.
Laitetaan se tähän taas, jos joku ei oo aiemmin hokassut!!"mut mun nimeäni ei saa täältä selville!!!"
Väärin. On jo saatu jos olet syöttänyt sen tänne kun rekisteröit nimimerkkisi. Siitähän oli lehdissäkin, että Suomi24:n tietokantaan oli murtauduttu ja tiedot kaapattu. Ainakin minä aloin saada yhteydenottopyyntöjä venäläisiltä naisilta siihen postiosoitteeseen jota olin käyttänyt rekisteröitymiseen. Tämä tapahtui pian murron jälkeen.
Jos minä oikein yrittäisin saada nimesi selville, niin kyllä siihen keinot lötyisi. Esim. erään moderaattorin henkilöllisyys selvitettiin aikoinaan hakkeroimalla. ..... kirjoitti:
Jep. Hän saa selville auton omistajan, ei muuta. Ei esim. sitä mitä mieltä minä olen jostain. Tai onko minulla lapsia. Tai minkä näköinen olen. Tai mitään muutakaan henkilökohtaisia tietoja, joita niin monet levittelevät täällä tai facebookissa.
ilmottaa kyllä osotteenkin, lisäks onko pirssi katsastettu ajallaan ja onko maksamattomia ajoneuvoveroja, ja jos, niin miltä ajalta.
Aika henkilökohtasia tietoja!
Ulosottomieskin sais mun nimen äkkiä selville, jos ny vaikka en maksais ajoneuvoveroa.
Ajattelin kuiteskin maksaa. Oon niin hölmö!!
Annan vähiä rahojani valtiolle, hölmöjen hölmö oon!!!!!
Sit mulla on vielä galleriakin tääl suolella, apua.
Missään ei oo enää turvassa, se uus hirmubakteerikin tulee johon ei löydy troppeja.Kurkkasin sinuakin kirjoitti:
Jos minulla olisi kieroudet mielessäni, olisin esim kidnappaamassa tytärtäsi tai tekemässä identiteettivarkautta, niin nuo profiilin tiedot ja kuvat olisivat arvokasta lisätietoa.
Kerran kostin yhdelle "kaverille" käyttäen hyväkseni netistä kaivamiani tietoja. Laiton massapostia hänen tekosistaan kaikille hänen työtovereilleen jotka yhteystiedot löysin hänen työnantajansa sivuilta. Omaan työnantajaansa tai edes nimeään hän ei ilmoittanut missään, mutta tietojen yhdistelyllä sain senkin selville. Jokainen tiedonmurunen netissä on pieni palanen palapelissä jonka kokoamalla voi saada tietoa jota et halua antaa.ja saman voi tehdä naapurinikin ja paljon helpommalla.
Nittaminax kirjoitti:
ja saman voi tehdä naapurinikin ja paljon helpommalla.
hyvä vastaus Nitta!!
Mut kyllä tää tietoviisas kohta tulee selittämään taas asian sua (meitä) vastaan.- "Tietoviisas"
Nittaminax kirjoitti:
ja saman voi tehdä naapurinikin ja paljon helpommalla.
Niin voi. Mutta naapureinasi ei ole tuhansia rikollisia, kuten netissä. Tosin yksi rikollinen riittää naapurustossa, joten roskikseen ei kannata heittää tiliotteita tai muuta arkaluontoista.
"Tietoviisas" kirjoitti:
Niin voi. Mutta naapureinasi ei ole tuhansia rikollisia, kuten netissä. Tosin yksi rikollinen riittää naapurustossa, joten roskikseen ei kannata heittää tiliotteita tai muuta arkaluontoista.
tervetuloa vaan kaikki tuhannet rikolliset minun tietojani etsimään ja varastamaan identieteettini. Saatte vapaasti tonkia.
Muussa asiassa puhut asiaa, ei roskikseen eikä varsinkaan paperinkeräykseen mitään laskuja taikka muita henk.kohtasia lappuja."Tietoviisas" kirjoitti:
Muistakaa myös pitää postilaatikkonne lukittuna ja sekin sitten kannattaa olla mieluummin metallinen. :)))
- Tietoturva-ammattina
minttupuu kirjoitti:
hyvä vastaus Nitta!!
Mut kyllä tää tietoviisas kohta tulee selittämään taas asian sua (meitä) vastaan.En minä ole teitä vastaan. Kerron vain asioita joita olen nähnyt useamminkin kuin kerran. Voitte ihan vapaasti ummistaa silmännen maailman pahuudelta, mutta se ei ole kovin fiksua.
Ehkä jotain ikävää pitää tapahtua omalle kohdalle ennen kuin viesti menee perille. Mutta valitettavasti vain niin moni ajattelee kuin aikoinaan Enska Itkosen haastattelema autoilija jolla ei ollut turvavyötä. Hän sanoin vain "muta kun minä en aja kolaria".
Niin.. ja kuten on jo mainittu, niin teidänkin tietonne on jo venäläisten rikollisten hallussa. Mutta asenteenne on että ei sen ole väliä.
Keskustelun aloituspuheenvuoro sopii tähän kuin nyrkki silmään. Tietoturva-ammattina kirjoitti:
En minä ole teitä vastaan. Kerron vain asioita joita olen nähnyt useamminkin kuin kerran. Voitte ihan vapaasti ummistaa silmännen maailman pahuudelta, mutta se ei ole kovin fiksua.
Ehkä jotain ikävää pitää tapahtua omalle kohdalle ennen kuin viesti menee perille. Mutta valitettavasti vain niin moni ajattelee kuin aikoinaan Enska Itkosen haastattelema autoilija jolla ei ollut turvavyötä. Hän sanoin vain "muta kun minä en aja kolaria".
Niin.. ja kuten on jo mainittu, niin teidänkin tietonne on jo venäläisten rikollisten hallussa. Mutta asenteenne on että ei sen ole väliä.
Keskustelun aloituspuheenvuoro sopii tähän kuin nyrkki silmään.lopettaisit katsomasta liikaa jotain rikos sarjoja. Varoitukset ovat toki aina paikallaan, mutta liika on liikaa pelottelussakin.
- .....
Nittaminax kirjoitti:
lopettaisit katsomasta liikaa jotain rikos sarjoja. Varoitukset ovat toki aina paikallaan, mutta liika on liikaa pelottelussakin.
En katso juuri ollenkaan televisiota, en varsinkaan rikossarjoja.
Ihmisten on hyvä tietää totuus vaikka maailman pahuus onkin pelottavaa.
Sen takia en ainakaan laittaisi lasteni kuvia nettiin. Joku pervo saattaa masturboida niitä katsellessaan. - Anjaniina.
Nittaminax kirjoitti:
Muistakaa myös pitää postilaatikkonne lukittuna ja sekin sitten kannattaa olla mieluummin metallinen. :)))
samaa mieltä varoittelijan kanssa.
Ihminen, jolla on paha tahto, saa paljon irti kaikesta netissä.
Suomessa ollaan vielä kuin lintukodossa, muualla maailmassa tietojen nappaaminen on isoa bisnestä.
Olikos se nyt Valkovenäjällä kun oli iso "tehdas" tietomurtoihin ja hakkerointiin erikoistunut.
Satoja naputtelijoita ja liikevaihto kymmeniä miljoonia.
Siinä on ihminen aika avuton jos joutuu ammattilaisten kynsiin.
Muistakaa, että kaikki on nykyisin elektroniikkaa...auton avaimetkin ;)) ..... kirjoitti:
En katso juuri ollenkaan televisiota, en varsinkaan rikossarjoja.
Ihmisten on hyvä tietää totuus vaikka maailman pahuus onkin pelottavaa.
Sen takia en ainakaan laittaisi lasteni kuvia nettiin. Joku pervo saattaa masturboida niitä katsellessaan.hänen niin tehdä jos siitä kiksejä saa. kuvia on lehdetkin täynnä. :)))
Tietoturva-ammattina kirjoitti:
En minä ole teitä vastaan. Kerron vain asioita joita olen nähnyt useamminkin kuin kerran. Voitte ihan vapaasti ummistaa silmännen maailman pahuudelta, mutta se ei ole kovin fiksua.
Keskustelun aloituspuheenvuoro sopii tähän kuin nyrkki silmään.outo äijä tuol tiellä äsken pällisteli meillepäin??
Desantti???- eeeeeeeeeeqweqweweq
aha-poistettu!
- Anjaniina.
eikö tunnukin hölmölle?
Jos antaa hölmölle pikkusormen, se vie koko käden.
Ole varovainen sillä nyt on kaikkien hölmöjen päivä.
Hölmöilyyn tänään pitää suhtautua rennosti, voi olla, ettei huomenna enää naurata.
Kyllä hölmö ymmärtää kun toinen hölmö selittää miksi.
Hölmöä perjantaita vaan kaikille:))- Adria
Ei nii. Hölmö ei tajua edes 'ittuilua, vaan kokee sen ansaituksi huomion osoitukseksi.
- Adria
Nittaminax kirjoitti:
muuta viisaa. Miltäs tuntuu huomionosoitukset itseltään. :DDDD
Hyvältä tuntuu, kun tiedän ansainneeni ne. Pikkuminä yleensä kehuu mua hyväksi jätkäksi ja kehottaa toimimaan samaan malliin.
Adria kirjoitti:
Hyvältä tuntuu, kun tiedän ansainneeni ne. Pikkuminä yleensä kehuu mua hyväksi jätkäksi ja kehottaa toimimaan samaan malliin.
hölmöys kohdallasi jatkukoon ja pitäköön sinut virkeänä. :) Deet vielä perään.
- Adria
Nittaminax kirjoitti:
hölmöys kohdallasi jatkukoon ja pitäköön sinut virkeänä. :) Deet vielä perään.
Aivan, toivon hölmöyteni jatkuvan samanlaisena, ehkä hieman jalostuneempana, loppumetreille saakka.
Vain hölmö yrittää selittää hölmölle että se on hölmö.
Ei hölmö selityksiä kaipaa.- Santtu-
Hyvä -hyvä!
- Adria
Missähän palstan hömlöyden suurin ilmentymä on, poteekohan kankkustaan. Semmosta se taas meno eilen oli.
Niin, että olis kiva saada ihan oikeelta palstahölmöltä, ihan oikeeta omakohtasta kokemusta tuntemuksistaan.minua tarkoita, minuthan mainittiin yksinkertaiseksi maalaistolloksi vai miten
tarkalleen meni :)
Kankkusta ei ole eikä tule, karviaisia kun syö vähän liikaa, tulee melkein samanlainen olo ;(- Adria
Anceli kirjoitti:
minua tarkoita, minuthan mainittiin yksinkertaiseksi maalaistolloksi vai miten
tarkalleen meni :)
Kankkusta ei ole eikä tule, karviaisia kun syö vähän liikaa, tulee melkein samanlainen olo ;(Ooot syöny niitä liikaa, kun ei 'urhon' käsivarret ympäri yllä.
Adria kirjoitti:
Ooot syöny niitä liikaa, kun ei 'urhon' käsivarret ympäri yllä.
menee litra päivässä, ja karviaiset tehostavat vatsan toimintaa, kokeile sinäkin.
- Adria
Nää hukkaviivat on kivoja. Ne luulee kätkevänsä sisälleen kaikki valmiudet ja oikeudet ikäänkuin ylenkatsoa tänne alas ja samalla meitä kurjia pikkusen ohjeistaa ja ojentaa.
Tuon takia en paljon painoa puskille paa. Kaippa ne ovat lannoitteeksi välttämättömiä. - Adria
Anceli kirjoitti:
menee litra päivässä, ja karviaiset tehostavat vatsan toimintaa, kokeile sinäkin.
En varmaan kokeile. Haluun et' mun ympäri käsivarret yltää.
Adria kirjoitti:
En varmaan kokeile. Haluun et' mun ympäri käsivarret yltää.
jutun juonta, katopa, sittenhän ne yltääkin, kun on syönyt karviaisia riittävästi
ja kipaissut ....... kolme kertaa, ihan tyhjä vatsa.
Kokeile vaan.
- Hoopoheli
hölmönä on hyvä olla. Kun ei ymmärrä niin itsetunto säilyy ehjänä ja voi estoitta neuvoa ja opettaa toisia.
;) Hölmö kuin viisas sil hulluurella ei oo mitään rajaa mut viisaurella ei voi kaikkee ymmärtää.
- Hoopoheli
hullu ilahtuu kaikesta oppimastaan uudesta, viisaalle se vaan tuottaa hätää ja tietoisuutta siitä kuinka vähän sitä loppujen lopuksi tietää.
:) Hoopoheli kirjoitti:
hullu ilahtuu kaikesta oppimastaan uudesta, viisaalle se vaan tuottaa hätää ja tietoisuutta siitä kuinka vähän sitä loppujen lopuksi tietää.
:)Sen nuoruuden hölmöyren kokea, kun silloin tiesi kaiken kaikesta ja osasi kaiken silloin ei mikään ahistanut
- täyspönttö....
hÖLmÖNä ON hYVÄ ollA.
- RosaLiiin
Mitä tuota selittämään, katsos kun
tämmönen hölömö höpsäkkä ja hössöttäjä kuitenkin
sinua höynäättäs ja kaiken lisäksi hölömästelis ja hörräähtelis sille mitä yrität selittää.
Hölömönä on katsos hauska hölöpättee, hölömyilläkin ja vaikkapa hölöttee ja
kaiken voisi lopuksi kuitata sanomalla hörlörpsis! - GloriaJoy
hölmöimpiä ovat ne jotka 'näkevät /kokevat / kuvittelevat ' jonkun ihmisen hölmöksi
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2609077IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3126299Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661380Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61311- 1091111
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.791005Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut61889Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43788MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311708Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23696