Belgian sää

Rainbow°

Melko usein kuulee sanottavan, että Belgiassa on "aina" harmaa ja "matalalla" oleva taivas. Miten on, onko Begiassa esimerkiksi Suomen kesää pidemmästä kesästä huolmimatta harmaampaa ja keskimäärin sateisempaa, vaikkapa Brysselin ympäristössä muutaman kymmenen kilometrin säteellä ? Tietysti etelämmässä Ardeneilla on keskimäärin enemmän sadetta kuin rannikolla, näin eri aapisten mukaan.

- http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/08/1170184

5

1382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Keleistä monia kokemuksia: viimeksi oltiin Belgiassa kyläilemässä koulujen syyslomilla, oli hienot 4 päivää, aurinkoista ja lämmintä, ihan shortsi- ja toppikelit, myös Grotto Hahnissa, kun käytiin tippukiviluolilla.
      Edellisillä kerroilla on satanut vettä joka päivä, tosin esim. vain 5 minuutin ajan, mutta takki piti olla mukana ja sateenvarjot myös. Kyseessä juhannusviikko.
      Noista formuloista ei olla kiinnostuneita. Tänä vuonna mennään marraskuussa, se onkin uusi kokemus vuodenajasta Belgiassa.

• Rainbow°

Kuulee sanottavan, että Belgian kesässäkin saisi olla melkein "aina" sateenvarjo matkassa. Lieneekö hieman liioiteltua ?

Ajattelin asiaa lähinnä vuositasolla, eli pitkäaikaisen asumisen kannalta ( harkinnassa ), verrattuna vaikkapa Suomeen. Tuo F1 artikkelin kuva oli kuvaava tuon sään suhteen, joten linkitin sen kysymyksen kylkeen ; )

• Ite kun olin niin on
        Rainbow° kirjoitti:

Kuulee sanottavan, että Belgian kesässäkin saisi olla melkein "aina" sateenvarjo matkassa. Lieneekö hieman liioiteltua ?

Ajattelin asiaa lähinnä vuositasolla, eli pitkäaikaisen asumisen kannalta ( harkinnassa ), verrattuna vaikkapa Suomeen. Tuo F1 artikkelin kuva oli kuvaava tuon sään suhteen, joten linkitin sen kysymyksen kylkeen ; )

Ite kun olin niin on ollut aurinkoisimpia aikoja koko elamassani. Paremmat kun taman kesan suomessa.
        Brysselissa Mannekin pissilla ne suomalaiset herrat kattoo sivusta kun maailman tapahtumat muuttuvat.
        Ei ole pienella ihmisella paljon sanottavaa kun herrat eli suomen ylvas kansa ei enaa tottele brysselin alapaan palvojia.
        Ei kannata vastaan taistella kun tulee pampusta tai lakimiehen nuijasta isku vasten kasvoja. Ei saa edes poskea kaantaa.

• ääaä
        Ite kun olin niin on kirjoitti:

Ite kun olin niin on ollut aurinkoisimpia aikoja koko elamassani. Paremmat kun taman kesan suomessa.
        Brysselissa Mannekin pissilla ne suomalaiset herrat kattoo sivusta kun maailman tapahtumat muuttuvat.
        Ei ole pienella ihmisella paljon sanottavaa kun herrat eli suomen ylvas kansa ei enaa tottele brysselin alapaan palvojia.
        Ei kannata vastaan taistella kun tulee pampusta tai lakimiehen nuijasta isku vasten kasvoja. Ei saa edes poskea kaantaa.

Ei nyt ymmärrä sun kommenttias.
        Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu. Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

• Rainbow°
        ääaä kirjoitti:

Ei nyt ymmärrä sun kommenttias.
        Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu. Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

>> Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu.

Tämä siis Sumeen nähden ja koskien Brysselin seutua ?

>> Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

Tilastollisesti Belgian länsiosissa vuotuinen sademääerä on 750 mm, mutta Ardeneilla yli 1250 mm.

Suuressa osassa Etelä - ja Keski-Suomea vuotuinen sademäärä on 600 - 750 mm. Tilastollisesti se on hyvin lähellä Belgian länsiosia. Kuitenkin usein kuulee sanottavan, että Belgiassa sataa enemmän ja useammin. Tähän lisäoletuksena, että suurin osa suomalaisista kommentoijista asuu Brysselin ympäristössä tai hieman pohjoisempana tai lännempänä.

- http://www.7sur7.be/7s7/fr/1534/Meteo/application.dhtml

Ps. Itse olen tottunut etelän aurinkoisuuteen sekä valoisuuteen ja siihen nähden sateisuus, pilvisyys ja valoisuuden puute nostaa toki hieman kynnystä. Hyvinkin moni belgialainen lähtee etelään työuransa jälkeen ja usein juuri leppoisamman ilmaston vuoksi. Usein kohteina Espanja ja Ranska.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3768
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3078
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      278
      2891
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1961
    5. 232
      1600
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1360
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1281
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      1235
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1071
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1055
    Aihe