Belgian sää

Rainbow°

Melko usein kuulee sanottavan, että Belgiassa on "aina" harmaa ja "matalalla" oleva taivas. Miten on, onko Begiassa esimerkiksi Suomen kesää pidemmästä kesästä huolmimatta harmaampaa ja keskimäärin sateisempaa, vaikkapa Brysselin ympäristössä muutaman kymmenen kilometrin säteellä ? Tietysti etelämmässä Ardeneilla on keskimäärin enemmän sadetta kuin rannikolla, näin eri aapisten mukaan.


- http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/08/1170184

5

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Keleistä monia kokemuksia: viimeksi oltiin Belgiassa kyläilemässä koulujen syyslomilla, oli hienot 4 päivää, aurinkoista ja lämmintä, ihan shortsi- ja toppikelit, myös Grotto Hahnissa, kun käytiin tippukiviluolilla.
      Edellisillä kerroilla on satanut vettä joka päivä, tosin esim. vain 5 minuutin ajan, mutta takki piti olla mukana ja sateenvarjot myös. Kyseessä juhannusviikko.
      Noista formuloista ei olla kiinnostuneita. Tänä vuonna mennään marraskuussa, se onkin uusi kokemus vuodenajasta Belgiassa.

      • Rainbow°

        Kuulee sanottavan, että Belgian kesässäkin saisi olla melkein "aina" sateenvarjo matkassa. Lieneekö hieman liioiteltua ?

        Ajattelin asiaa lähinnä vuositasolla, eli pitkäaikaisen asumisen kannalta ( harkinnassa ), verrattuna vaikkapa Suomeen. Tuo F1 artikkelin kuva oli kuvaava tuon sään suhteen, joten linkitin sen kysymyksen kylkeen ; )


      • Ite kun olin niin on
        Rainbow° kirjoitti:

        Kuulee sanottavan, että Belgian kesässäkin saisi olla melkein "aina" sateenvarjo matkassa. Lieneekö hieman liioiteltua ?

        Ajattelin asiaa lähinnä vuositasolla, eli pitkäaikaisen asumisen kannalta ( harkinnassa ), verrattuna vaikkapa Suomeen. Tuo F1 artikkelin kuva oli kuvaava tuon sään suhteen, joten linkitin sen kysymyksen kylkeen ; )

        Ite kun olin niin on ollut aurinkoisimpia aikoja koko elamassani. Paremmat kun taman kesan suomessa.
        Brysselissa Mannekin pissilla ne suomalaiset herrat kattoo sivusta kun maailman tapahtumat muuttuvat.
        Ei ole pienella ihmisella paljon sanottavaa kun herrat eli suomen ylvas kansa ei enaa tottele brysselin alapaan palvojia.
        Ei kannata vastaan taistella kun tulee pampusta tai lakimiehen nuijasta isku vasten kasvoja. Ei saa edes poskea kaantaa.


      • ääaä
        Ite kun olin niin on kirjoitti:

        Ite kun olin niin on ollut aurinkoisimpia aikoja koko elamassani. Paremmat kun taman kesan suomessa.
        Brysselissa Mannekin pissilla ne suomalaiset herrat kattoo sivusta kun maailman tapahtumat muuttuvat.
        Ei ole pienella ihmisella paljon sanottavaa kun herrat eli suomen ylvas kansa ei enaa tottele brysselin alapaan palvojia.
        Ei kannata vastaan taistella kun tulee pampusta tai lakimiehen nuijasta isku vasten kasvoja. Ei saa edes poskea kaantaa.

        Ei nyt ymmärrä sun kommenttias.
        Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu. Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa


      • Rainbow°
        ääaä kirjoitti:

        Ei nyt ymmärrä sun kommenttias.
        Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu. Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

        >> Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu.

        Tämä siis Sumeen nähden ja koskien Brysselin seutua ?

        >> Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

        Tilastollisesti Belgian länsiosissa vuotuinen sademääerä on 750 mm, mutta Ardeneilla yli 1250 mm.

        Suuressa osassa Etelä - ja Keski-Suomea vuotuinen sademäärä on 600 - 750 mm. Tilastollisesti se on hyvin lähellä Belgian länsiosia. Kuitenkin usein kuulee sanottavan, että Belgiassa sataa enemmän ja useammin. Tähän lisäoletuksena, että suurin osa suomalaisista kommentoijista asuu Brysselin ympäristössä tai hieman pohjoisempana tai lännempänä.

        - http://www.7sur7.be/7s7/fr/1534/Meteo/application.dhtml

        Ps. Itse olen tottunut etelän aurinkoisuuteen sekä valoisuuteen ja siihen nähden sateisuus, pilvisyys ja valoisuuden puute nostaa toki hieman kynnystä. Hyvinkin moni belgialainen lähtee etelään työuransa jälkeen ja usein juuri leppoisamman ilmaston vuoksi. Usein kohteina Espanja ja Ranska.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      631
      22497
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      128
      21921
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      118
      11860
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9867
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      270
      6886
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5841
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      150
      3069
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2295
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1798
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe