Belgian sää

Rainbow°

Melko usein kuulee sanottavan, että Belgiassa on "aina" harmaa ja "matalalla" oleva taivas. Miten on, onko Begiassa esimerkiksi Suomen kesää pidemmästä kesästä huolmimatta harmaampaa ja keskimäärin sateisempaa, vaikkapa Brysselin ympäristössä muutaman kymmenen kilometrin säteellä ? Tietysti etelämmässä Ardeneilla on keskimäärin enemmän sadetta kuin rannikolla, näin eri aapisten mukaan.

- http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/08/1170184

5

1434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Keleistä monia kokemuksia: viimeksi oltiin Belgiassa kyläilemässä koulujen syyslomilla, oli hienot 4 päivää, aurinkoista ja lämmintä, ihan shortsi- ja toppikelit, myös Grotto Hahnissa, kun käytiin tippukiviluolilla.
      Edellisillä kerroilla on satanut vettä joka päivä, tosin esim. vain 5 minuutin ajan, mutta takki piti olla mukana ja sateenvarjot myös. Kyseessä juhannusviikko.
      Noista formuloista ei olla kiinnostuneita. Tänä vuonna mennään marraskuussa, se onkin uusi kokemus vuodenajasta Belgiassa.

• Rainbow°

Kuulee sanottavan, että Belgian kesässäkin saisi olla melkein "aina" sateenvarjo matkassa. Lieneekö hieman liioiteltua ?

Ajattelin asiaa lähinnä vuositasolla, eli pitkäaikaisen asumisen kannalta ( harkinnassa ), verrattuna vaikkapa Suomeen. Tuo F1 artikkelin kuva oli kuvaava tuon sään suhteen, joten linkitin sen kysymyksen kylkeen ; )

• Ite kun olin niin on
        Rainbow° kirjoitti:

Kuulee sanottavan, että Belgian kesässäkin saisi olla melkein "aina" sateenvarjo matkassa. Lieneekö hieman liioiteltua ?

Ajattelin asiaa lähinnä vuositasolla, eli pitkäaikaisen asumisen kannalta ( harkinnassa ), verrattuna vaikkapa Suomeen. Tuo F1 artikkelin kuva oli kuvaava tuon sään suhteen, joten linkitin sen kysymyksen kylkeen ; )

Ite kun olin niin on ollut aurinkoisimpia aikoja koko elamassani. Paremmat kun taman kesan suomessa.
        Brysselissa Mannekin pissilla ne suomalaiset herrat kattoo sivusta kun maailman tapahtumat muuttuvat.
        Ei ole pienella ihmisella paljon sanottavaa kun herrat eli suomen ylvas kansa ei enaa tottele brysselin alapaan palvojia.
        Ei kannata vastaan taistella kun tulee pampusta tai lakimiehen nuijasta isku vasten kasvoja. Ei saa edes poskea kaantaa.

• ääaä
        Ite kun olin niin on kirjoitti:

Ite kun olin niin on ollut aurinkoisimpia aikoja koko elamassani. Paremmat kun taman kesan suomessa.
        Brysselissa Mannekin pissilla ne suomalaiset herrat kattoo sivusta kun maailman tapahtumat muuttuvat.
        Ei ole pienella ihmisella paljon sanottavaa kun herrat eli suomen ylvas kansa ei enaa tottele brysselin alapaan palvojia.
        Ei kannata vastaan taistella kun tulee pampusta tai lakimiehen nuijasta isku vasten kasvoja. Ei saa edes poskea kaantaa.

Ei nyt ymmärrä sun kommenttias.
        Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu. Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

• Rainbow°
        ääaä kirjoitti:

Ei nyt ymmärrä sun kommenttias.
        Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu. Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

>> Kyllähän siellä vähän enemmän sataa, mutta siihen tottuu.

Tämä siis Sumeen nähden ja koskien Brysselin seutua ?

>> Tosiasiassa Brysselissä on hyvinkin erillainen sää kuin Ardenneilla. Olin siellä 2 viikkoa viime talvena ja koko ajan satoi, eipä tarvinnut kertaakaan katsoa aurinkoa

Tilastollisesti Belgian länsiosissa vuotuinen sademääerä on 750 mm, mutta Ardeneilla yli 1250 mm.

Suuressa osassa Etelä - ja Keski-Suomea vuotuinen sademäärä on 600 - 750 mm. Tilastollisesti se on hyvin lähellä Belgian länsiosia. Kuitenkin usein kuulee sanottavan, että Belgiassa sataa enemmän ja useammin. Tähän lisäoletuksena, että suurin osa suomalaisista kommentoijista asuu Brysselin ympäristössä tai hieman pohjoisempana tai lännempänä.

- http://www.7sur7.be/7s7/fr/1534/Meteo/application.dhtml

Ps. Itse olen tottunut etelän aurinkoisuuteen sekä valoisuuteen ja siihen nähden sateisuus, pilvisyys ja valoisuuden puute nostaa toki hieman kynnystä. Hyvinkin moni belgialainen lähtee etelään työuransa jälkeen ja usein juuri leppoisamman ilmaston vuoksi. Usein kohteina Espanja ja Ranska.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1994
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1739
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1387
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1135
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe