Elikkäs osaisikos joku ystävällisesti neuvoa minua tässä maksuvapaakk-jutussa. Otin sen kun virkailija sanoi sen olevan hyvä (ei mitenkään selitellyt sitä) enkä minä tyhmänä tajunnut nyt kaikkea mahdollista kysyä :/ Nyt rupesin sitä vasta tarkemmin miettimään kun tuli maksuvapaakk eteen.
Elikkä jos mulla nyt on elokuu maksuvapaa, niin silloinhan tässä kuussa ostetut menee vasta syyskuun lopussa. Mutta jos nyt olen ostanut jotain, niin senhän voi maksaa heti pois jos haluaa. Jos nyt maksaisin sen elokuun puolella pois, niin meneekö siitä siis korko siltä ajalta, jolla se on ikään kuin ollut roikkumassa siellä? Eli jos ostin eilen ja maksan vaikka maanantaina, niin meneekö korkoa silloin pe-ma väliseltä ajalta? Ja mikähän se korkoprosentti mahtaa olla? Sopimuksesta kun löytyy marginaali-, kokonais- ja todellista vuosikorkoa.
Kyseessä on siis Nordean Mastercard. Sieltähän saisi sen muutettua, maksaa ilmeisesti 17€. Täytynee muuttaa. Mutta jos muutaisin sen esim. maanantaina, niin joudun varmaan kuitenkin sen koron maksamaan tältä kuulta =p Mutta jos joku voisi tässä asiassa hieman valaista, niin olisin kiitollinen =]
Maksuvapaa kk...
8
1534
Vastaukset
- Ei oo masteria
Joku voi korjata, jos olen väärää.
Käsitän maksuvapaan kk:n siten, että silloin laskutusväli on vain kuukautta pidempi. Eli silloin siihen yhteen laskuun kertyy n. kahden kuukauden ostokset, lyhennykset ja korot. Tietääkseni se ei keskeytä koron juoksemista, mutta antaa lisää koronta maksu aikaa, eli sen aikana koroton ei muutu korolliseksi. Niiden ostosten joiden korko on alkanut juosta ennen maksuvaapata kuukautta, korko juoksee sinä aikanakin.
"Eli jos ostin eilen ja maksan vaikka maanantaina, niin meneekö korkoa silloin pe-ma väliseltä ajalta?"
Eikös se korko ala juosta vasta sitten kun saat laskun kyseisetä ostoksesta, etkä maksa sitä kokonaan tai ajallaan. Tai ei ainakaan omissa Vissa ostoksissa ole lähtenyt korkoa juoksemaan, kun olen maksanut ostokset täysimääräisesti silloin kun niistä on tullut lasku.- kuin korkovapaa
Maksuvapaa eri kuin korkovapaa,eli korot pyörii.Masterista ei tietoa mutta normaali systeemissä korko kasvaa koko ajan ei se mihinkään katoa.Tämä on pankin rahastus keino koska laina pysyy maksimina.Ja takaisin maksu kasvaa samalla sen kuukauden koron verran.Pitkässä lainassa ei välttämättä kuukausi summa nouse mutta loppuun tulee kuukausi(a) lisää.
- laskut pois
Kannattaa maksaa se lasku aina pois kuukauden lopussa. Näin ei tule turhia lisäkuluja koroista, eikä lainan pääoma pääse nousemaan liian suureksi.
Tuo maksuvapaus kk on hyvä olla olemassa, jos sinulle tulee joskus jokin tilapäinen rahapula tms.
Mutta, pidä ehdottomana sääntönä itsellesi, että maksat AINA joka laskun kokonaan pois, vaikka ei olisi pakko. Eli mitään sopimuksia sinun ei tarvitse muuttaa (tai maksaa siitä erikseen).
Luottotilisi nro pysyy aina saman, se viitenro siinä laskussa.
Itse maksan aina laskua monesti vähän etukäteenkin, näin eräpäivänä kertyvä summa ei ole koskaan liian suuri. - E. L. Ikkäs
Elikkäs asia on elikkä sillä tavalla, että kun luottokortilla ostaa, niin usein ostos on koroton seuraavaan maksupäivään saakka. Elikkäs jos ostat vaikkapa elokuussa 10. päivänä jotain ja korttisi kuukausittainen eräpäivä on vaikkapas 5. päivä, ja luottokorttifirma saa ostoksen mukaan sille laskulle, joka erääntyy syyskuun 5. päivänä, niin korkoa tuo ostos lähtee kerryttämään vasta syyskuun 5. päivästä lukien. Elikkäs jos sinulla sitten syyskuu oli maksuvapaa kuukausi, niin tuota pääomaa pitää ryhtyä lyhentelemään vasta lokakuun laskulla. Elikkäs kun saat syyskuun laskun, niin silloin joudut maksamaan pelkät korot. Elikkäs sitten kun saat lokakuun laskun, niin sitten joudut maksamaan myös kertyneet korot mutta myös lyhennystä. Elikkäs tuo lyhennysvapaa kuukausi ei ole ilmaista rahaa, joudut käytännössä maksamaan korot sitten tuolta yhdeltä kuukaudelta. Elikkäs aina edullisemmaksi tulee maksaa joka kuukausi.
Ja jos haluat kysellä tarkemmin elikkäs saada lisätietoja, niin se sopii. Elikkäs painat tuosta vastaa-nappulasta, niin koetan sitten selventää elikkäs kertoa hieman tarkemmin.- 10+19
elikkäs toi oli aika selkeesti sanottu. elikkäs mitään ilmaista niinku lyhennysvapaata ei ole elikkäs ainakin joutuu korot maksamaan velkasummalle.
- syskari
10+19 kirjoitti:
elikkäs toi oli aika selkeesti sanottu. elikkäs mitään ilmaista niinku lyhennysvapaata ei ole elikkäs ainakin joutuu korot maksamaan velkasummalle.
Olen maksanut yhden erän visalaskusta. Tuleeko pankista sitten uusi lasku johon on laskettu korollinen maksu?
En ole oikein tiennyt miten tässä nyt mennään, kun missään ei lue mitään ko, asiasta.
Olen maksanut kerralla pois laskun, jos olen käyttänyt visaa tähän asti. - Nolla euroa korkoa
syskari kirjoitti:
Olen maksanut yhden erän visalaskusta. Tuleeko pankista sitten uusi lasku johon on laskettu korollinen maksu?
En ole oikein tiennyt miten tässä nyt mennään, kun missään ei lue mitään ko, asiasta.
Olen maksanut kerralla pois laskun, jos olen käyttänyt visaa tähän asti.Älä huoli, pankki varmasti perii omansa ja pitää huolta, että saa laskut! Jos et laskua jonkin virheen takia saa, kysy sen perään.
Eli maksoit Visa-laskustasi minimierän, tai ainakin tietyn osan. Loppu jää näin kasvamaan korkoa.
Saat seuraavan Visa-laskun taas kuukauden päästä, siinä on jäljelle jäänyt pääoma siihen asti kertynyt korko. Siitä sitten maksat taas vähintään se minimin. - syskari
Nolla euroa korkoa kirjoitti:
Älä huoli, pankki varmasti perii omansa ja pitää huolta, että saa laskut! Jos et laskua jonkin virheen takia saa, kysy sen perään.
Eli maksoit Visa-laskustasi minimierän, tai ainakin tietyn osan. Loppu jää näin kasvamaan korkoa.
Saat seuraavan Visa-laskun taas kuukauden päästä, siinä on jäljelle jäänyt pääoma siihen asti kertynyt korko. Siitä sitten maksat taas vähintään se minimin.Kiitti!
Jääppä odotteleen uutta laskua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839