Jeesus ei ole Jumala

Raamatussa Jeesus ei ole yhdessäkään kohdassa Jumala, mutta sadoissa kohdissa kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala.

Suurimmalle osalle kristityistä uskovista, kyseessä on opittu tapa, joka ei perustu Raamattuun

Opitusta tavasta on vaikea luopua.

Raamatussa kerrotun pelastuksenkin kannalta ei ole mitään merkitystä, vaikka Jeesusta ei Jumalana pitäisikään.

Amerikassa perinteisille helluntailaisille Jeesus ei ollut Jumala, eikä kolminaisuuteenkaan uskottu.
Nykyisinkin ykseys-helluntailaisia on useita miljoonia.
Alla suurimman ykseys-helluntailaisen liikkeen sivusto: (siihen kuuluu yli neljä miljoonaa jäsentä)
http://www.upci.org/

156

937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus pelastaa

2. Kor. 5:19
      *) Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Isä Poika ja Pyhä Henki ovat YKSI Jumala Logos eli Sana.

Jumalassa ei ole yhtään sellaista poikaa, joka ei olisi häntä itseään.
      Eikä Jumalassa ole yhtään sellaista Henkeä joka ei olisi häntä itseään.

Kaltaisistasi hereetikko- höpisijöistä pitäisi päästä kiireesti eroon.

• Jeesus pelastaa

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel",
        mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

• x-hirvas
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel",
        mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

tarkoittaa sitä, jokainen Immanuel niminen mies on jumala, ja niitä on maailmassa paljon.

• kokonaisuudesta , tosin siinäkään jakeessa ei repäistynäkään ole Jeesus Jumala.

Alla edeltäväkin jae jossa sanotaan Kristuksen olevan vain välittäjä.

2. Kor. 5:18 Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran 19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

• x-hirvas

itseäsi valitsemallasi nimimerkillä "Jeesus pelastaa", niin eihän kyllä yhtään vääräoppista pelasta, jotka päättävät itse kuka on jumala ja kuka ei. Vaida nikkiä.

• todé*
        Pe.ku kirjoitti:

kokonaisuudesta , tosin siinäkään jakeessa ei repäistynäkään ole Jeesus Jumala.

Alla edeltäväkin jae jossa sanotaan Kristuksen olevan vain välittäjä.

2. Kor. 5:18 Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran 19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

vaan Tie, Totuus ja Elämä. Synneistä pelastaja, ja kaikke sitä, mitä Jumala on.

• että minä ja Isä olemme yksi, vaan hän sanoi että "Minä ja Isä olemme yhtä"! Ja yhtä hän sanoi meidänkin olevan Isän ja itsensä kanssa, [Joh.17:11,21-23] Ei yhtä oleminen tee kenestäkään Jumalaa.

´

• todé* kirjoitti:

Joh. 10:29
        "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

Esimerkiksi aikojen ja hetkien tietämisessä sekä "ensimmäisten sijojen jakajana" poika on Isää pienempi!

´

• ja jokainen
        x-hirvas kirjoitti:

tarkoittaa sitä, jokainen Immanuel niminen mies on jumala, ja niitä on maailmassa paljon.

Maria on Jeesuksen äiti?
        oot sä vaan tyhmä!

• x-hirvas
        ekivaari kirjoitti:

että minä ja Isä olemme yksi, vaan hän sanoi että "Minä ja Isä olemme yhtä"! Ja yhtä hän sanoi meidänkin olevan Isän ja itsensä kanssa, [Joh.17:11,21-23] Ei yhtä oleminen tee kenestäkään Jumalaa.

´

me yritämme keskustella sellaisten kanssa, joka jättävät pois Jumalan yhteydestä ne ihmiset joille on annettu Pyhä Jumalan Henki. Siksi hekin ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa, koska heilläkin on sama Isästä lähtöisin oleva henki. Senkin todisti Jeesus, mutta täällä ei ole monta Häneen uskovaa, on vain ihmisjumalien oppiin uskovia pakanoita.
        Joh.17.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Tämä on liian vaikeaa tunnustaa niille, jotka uskovat nikailaisuuteen.

• sanoi myös
        ekivaari kirjoitti:

Joh. 10:29
        "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."

Esimerkiksi aikojen ja hetkien tietämisessä sekä "ensimmäisten sijojen jakajana" poika on Isää pienempi!

´

Joh.10:28 JA MINÄ ANNAN HEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, EIKÄ KUKAAN VOI RYÖSTÄÄ HEITÄ MINUN KÄDESTÄNI.

Joh. 17:3 Ja tämä on on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, JA HÄNET, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1Joh.5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen: ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

1Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, JA TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN POJASSANSA.

Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka NÄKEE POJAN JA USKOO HÄNEEN, ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ: ja MINÄ HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

1Joh 5: 12 Jolla POIKA ON, sillä ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ: jolla POIKAA EI OLE, SILLÄ EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ.

Kysynkin, että kenessä se iankaikkinen elämä on? Ekivaarihan koko ajan toistaa Joh.17:3, että "tämä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, ETTÄ HE TUNTEVAT SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA", mutta kuitenkin ikäänkuin sivuuttaa toisen osa lauseesta, "ja HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN".

Meillä tasan tarkkaan on vain yksi iankaikkinen elämä, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, joka on TOTINEN JUMALA.
        Ei ole kahta iankaikkisen elämän antajaa, Isä erikseen ja Poika erikseen. Ja kukaan muu ei voi iankaikkista elämää antaa, kuin ainoastaan Jumala.
        Siksi Jeesus sanoikin, että "ellette te usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

• Deo spes mea

2.Samuelin kirja:
        7:12 Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        7:13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        7:15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        7:16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
        7:17 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.

1.Aikakirja:
        17:11 Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lähdet isiesi tykö, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka on yksi sinun pojistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        17:12 Hän on rakentava minulle huoneen, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.
        17:14 Ja minä pidän hänet pystyssä huoneessani ja valtakunnassani iäti, ja hänen valtaistuimensa on oleva iäti vahva."
        17:15 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.
        17:16 Niin kuningas Daavid meni ja asettui Herran eteen ja sanoi: "Mikä olen minä, Herra Jumala, ja mikä on minun sukuni, että olet saattanut minut tähän asti?
        17:17 Mutta tämäkin on ollut vähän sinun silmissäsi, Jumala, ja niin sinä olet puhunut palvelijasi suvulle myöskin kaukaisista asioista ja olet nähnyt minut nousevina ihmispolvina, Herra Jumala.

1.Aikakirja:
        22:6 Ja hän kutsui poikansa Salomon ja käski hänen rakentaa temppelin Herralle, Israelin Jumalalle.
        22:7 Ja Daavid sanoi Salomolle: "Poikani, minä aioin itse rakentaa temppelin Herran, Jumalani, nimelle.
        22:8 Mutta minulle tuli tämä Herran sana: 'Sinä olet vuodattanut paljon verta ja käynyt suuria sotia. Sinä et ole rakentava temppeliä minun nimelleni, koska olet vuodattanut niin paljon verta maahan minun edessäni.
        22:9 Katso, sinulle on syntyvä poika; hänestä on tuleva rauhan mies, ja minä annan hänen päästä rauhaan kaikilta hänen ympärillään asuvilta vihollisilta, sillä Salomo on oleva hänen nimensä ja minä annan rauhan ja levon Israelille hänen päivinänsä.
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'
        22:11 Olkoon siis Herra sinun kanssasi, poikani, että menestyisit ja saisit rakennetuksi temppelin Herralle, Jumalallesi, niinkuin hän on sinusta puhunut.

1.Aikakirja:
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.
        28:7 Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa iankaikkisesti, jos hän on luja ja pitää minun käskyni ja oikeuteni, niinkuin hän nyt tekee.'

Ilmestyskirja:
        5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä." >> Jakeen lisätiedot
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

1.Aikakirja:
        17:16 Niin kuningas Daavid meni ja asettui Herran eteen ja sanoi: "Mikä olen minä, Herra Jumala, ja mikä on minun sukuni, että olet saattanut minut tähän asti?
        17:17 Mutta tämäkin on ollut vähän sinun silmissäsi, Jumala, ja niin sinä olet puhunut palvelijasi suvulle myöskin kaukaisista asioista ja olet nähnyt minut nousevina ihmispolvina, Herra Jumala.

-olet nähnyt minut nousevina ihmispolvina, Herra Jumala.
        -Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa

Jumala sanoo Salomonista:
        "Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani"

"Jumalassa ei ole yhtään sellaista poikaa, joka ei olisi häntä itseään. "

• todé* kirjoitti:

että Jeesus on välittäjä eikä Jumala.

Toki voit vapaasti uskoa siihen mitä sanoit, mutta sitä ei ole Raamatussa.

Ei "tie, totuus, tai elämä" ole Jumalia....silloinhan Helsinki-Tampere moottoritiekin olisi Jumala.

• goddeloos
        x-hirvas kirjoitti:

""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan"
        - Mikä on Josefin osuus asiassa? Kasvattaa jonkun muun lapsi omanaan? Tästäkö periytyy se että joka kymmenenennen lapsen isä ei ole lapsen biologinen isä? Meneekö oppi raamatun mukaan?

• Deo spes mea
        sanoi myös kirjoitti:

Joh.10:28 JA MINÄ ANNAN HEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, EIKÄ KUKAAN VOI RYÖSTÄÄ HEITÄ MINUN KÄDESTÄNI.

Joh. 17:3 Ja tämä on on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, JA HÄNET, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1Joh.5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen: ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

1Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, JA TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN POJASSANSA.

Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka NÄKEE POJAN JA USKOO HÄNEEN, ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ: ja MINÄ HERÄTÄN HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

1Joh 5: 12 Jolla POIKA ON, sillä ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ: jolla POIKAA EI OLE, SILLÄ EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ.

Kysynkin, että kenessä se iankaikkinen elämä on? Ekivaarihan koko ajan toistaa Joh.17:3, että "tämä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, ETTÄ HE TUNTEVAT SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA", mutta kuitenkin ikäänkuin sivuuttaa toisen osa lauseesta, "ja HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN".

Meillä tasan tarkkaan on vain yksi iankaikkinen elämä, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, joka on TOTINEN JUMALA.
        Ei ole kahta iankaikkisen elämän antajaa, Isä erikseen ja Poika erikseen. Ja kukaan muu ei voi iankaikkista elämää antaa, kuin ainoastaan Jumala.
        Siksi Jeesus sanoikin, että "ellette te usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

1.Korinttolaiskirje:
        3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

• Jumala!
        Deo spes mea kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

Apt.27:23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni SEN JUMALAN enkeli, jonka OMA MINÄ OLEN JA JOTA MINÄ MYÖS PALVELEN..

Room. 1:1 Paavali, JEESUKSEN KRISTUKSEN PALVELIJA...

Fil.3:7-11 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin , Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikkki ja pidän sen roskana -
        että voittaisin omakseni Kristuksen
        9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samanlaisen kuoleman kautta,
        11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

Joh.17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he TUNTEVAT sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN.

Eikö Paavali lukenut kaiken muun roskaksi ja tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, tuntemisen rinnalla?
        Ei näin olisi kirjoitettu, jos Jeesus ei olisi Jumala. Jumala ei anna kunniaansa toiselle eikä voida palvella kahta herraa. Paavali oli yhden Herran palvelija. Jos hän sanoikin, että on Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen palvelija, niin hän siinä tarkoitti varmasti vain yhtä Jumalaa. Ja sanoessaan, että julistaa Kristuksen evankeliumia ja Jumalan evankeliumia, niin se on vain yksi evankeliumi. Jos puhutaan Kristuksen sanasta tai Jumalan sanasta, niin sekin tarkoittaa vain samaa sanaa.

• Jumala! kirjoitti:

Apt.27:23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni SEN JUMALAN enkeli, jonka OMA MINÄ OLEN JA JOTA MINÄ MYÖS PALVELEN..

Room. 1:1 Paavali, JEESUKSEN KRISTUKSEN PALVELIJA...

Fil.3:7-11 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin , Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikkki ja pidän sen roskana -
        että voittaisin omakseni Kristuksen
        9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samanlaisen kuoleman kautta,
        11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

Joh.17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he TUNTEVAT sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja HÄNET, JONKA SINÄ OLET LÄHETTÄNYT, JEESUKSEN KRISTUKSEN.

Eikö Paavali lukenut kaiken muun roskaksi ja tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, tuntemisen rinnalla?
        Ei näin olisi kirjoitettu, jos Jeesus ei olisi Jumala. Jumala ei anna kunniaansa toiselle eikä voida palvella kahta herraa. Paavali oli yhden Herran palvelija. Jos hän sanoikin, että on Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen palvelija, niin hän siinä tarkoitti varmasti vain yhtä Jumalaa. Ja sanoessaan, että julistaa Kristuksen evankeliumia ja Jumalan evankeliumia, niin se on vain yksi evankeliumi. Jos puhutaan Kristuksen sanasta tai Jumalan sanasta, niin sekin tarkoittaa vain samaa sanaa.

"Apt.27:23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni SEN JUMALAN enkeli, jonka OMA MINÄ OLEN JA JOTA MINÄ MYÖS PALVELEN.. "

Ihan suomenkielellähän siinä lukee että hän on jumalan oma ja vieläpä palvelijakin.

Samanlaisia kohtia joissa ilmoitetaan että , Jeesus ei ole Jumala, on Raamatussa satoja.

• 6
        Pe.ku kirjoitti:

"Apt.27:23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni SEN JUMALAN enkeli, jonka OMA MINÄ OLEN JA JOTA MINÄ MYÖS PALVELEN.. "

Ihan suomenkielellähän siinä lukee että hän on jumalan oma ja vieläpä palvelijakin.

Samanlaisia kohtia joissa ilmoitetaan että , Jeesus ei ole Jumala, on Raamatussa satoja.

Niinkuin te siis olette OMAKSENNE OTTANEET KRISTUKSEN JEESUKSEN, HERRAN, niin vaeltakaa hänessä.

Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, NIIN OLEMME HERRAN OMAT.

Minkä herran omat, ihmisherrojenko? Sitähän täällä jauhetaan, että Herra ei tarkoita Jumalaa.
        Kyllä on pimeys suuri!

• 6 kirjoitti:

Niinkuin te siis olette OMAKSENNE OTTANEET KRISTUKSEN JEESUKSEN, HERRAN, niin vaeltakaa hänessä.

Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, NIIN OLEMME HERRAN OMAT.

Minkä herran omat, ihmisherrojenko? Sitähän täällä jauhetaan, että Herra ei tarkoita Jumalaa.
        Kyllä on pimeys suuri!

mutta noissakaan jakeissa Jeesus ei ole Jumala.

Kolossalaiskirje jo alkaa sanoilla:
        "Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli,..."

Kolassalaiskirjeen ensimmäisissä sanoissa Paavali kertoo että Jeesus ei ole Jumala vaan "välittäjä".

• HEI...!!!
        x-hirvas kirjoitti:

Ai niinkö, että jos antaa lapselleen nimen vaikka nimeksi Jumala, niin hänestä sitten tulisi se, ihan vain tuollaisella nimittämismetodilla, kuten juuri väität...??? ....HEI HALOO HEI...!!!

• x-hirvas kirjoitti:

me yritämme keskustella sellaisten kanssa, joka jättävät pois Jumalan yhteydestä ne ihmiset joille on annettu Pyhä Jumalan Henki. Siksi hekin ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa, koska heilläkin on sama Isästä lähtöisin oleva henki. Senkin todisti Jeesus, mutta täällä ei ole monta Häneen uskovaa, on vain ihmisjumalien oppiin uskovia pakanoita.
        Joh.17.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Tämä on liian vaikeaa tunnustaa niille, jotka uskovat nikailaisuuteen.

kolminaisuuteen sitoutuneet kantavat turmeluksen tähden huonoa omaatuntoa, koska olemme Jumalan sanasta toteen näyttäneet että se kolmeen jumalayhteyden rajoittava oppi on selvästi Jeesuksen opetusten vastainen, [Joh.17:11,21-23: Ef.1:10]. Mutta koska tahtovat sisimpänsä huonolla omallatunnolla näännyttää, niin näännyttäkööt!

Efesolaiskirje 3
        6 "että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta," (Koskee kaikkia parannuksen tehneitä pakanoita).

´

• Deo spes mea kirjoitti:

2.Samuelin kirja:
        7:12 Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        7:13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        7:15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        7:16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
        7:17 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.

1.Aikakirja:
        17:11 Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lähdet isiesi tykö, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka on yksi sinun pojistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        17:12 Hän on rakentava minulle huoneen, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.
        17:14 Ja minä pidän hänet pystyssä huoneessani ja valtakunnassani iäti, ja hänen valtaistuimensa on oleva iäti vahva."
        17:15 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille.

1.Aikakirja:
        22:6 Ja hän kutsui poikansa Salomon ja käski hänen rakentaa temppelin Herralle, Israelin Jumalalle.
        22:7 Ja Daavid sanoi Salomolle: "Poikani, minä aioin itse rakentaa temppelin Herran, Jumalani, nimelle.
        22:8 Mutta minulle tuli tämä Herran sana: 'Sinä olet vuodattanut paljon verta ja käynyt suuria sotia. Sinä et ole rakentava temppeliä minun nimelleni, koska olet vuodattanut niin paljon verta maahan minun edessäni.
        22:9 Katso, sinulle on syntyvä poika; hänestä on tuleva rauhan mies, ja minä annan hänen päästä rauhaan kaikilta hänen ympärillään asuvilta vihollisilta, sillä Salomo on oleva hänen nimensä ja minä annan rauhan ja levon Israelille hänen päivinänsä.
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'
        22:11 Olkoon siis Herra sinun kanssasi, poikani, että menestyisit ja saisit rakennetuksi temppelin Herralle, Jumalallesi, niinkuin hän on sinusta puhunut.

1.Aikakirja:
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.
        28:7 Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa iankaikkisesti, jos hän on luja ja pitää minun käskyni ja oikeuteni, niinkuin hän nyt tekee.'

Ilmestyskirja:
        5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä." >> Jakeen lisätiedot
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

1.Aikakirja:

-olet nähnyt minut nousevina ihmispolvina, Herra Jumala.
        -Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa

Jumala sanoo Salomonista:
        "Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani"

"Jumalassa ei ole yhtään sellaista poikaa, joka ei olisi häntä itseään. "

tuosta kirjoituksestasi!

Poikkean hieman aiheesta, jota hyvin ja asiallisesti selitit. kun olen aikaisemmin sanonut että Raamatussa on viitteitä jonkinlaisesta sielun vaelluksesta, niin tämä seuraava Daavidin toteamus on yksi sellainen, joka oikeuttaa ainakin sellaiseen hypoteesiin. Daavid totesi Pyhässä Hengessä näin: "olet nähnyt minut NOUSEVINA IHMISPOLVINA, Herra Jumala".

1.Aikakirja:
        17:17 "Mutta tämäkin on ollut vähän sinun silmissäsi, Jumala, ja niin sinä olet puhunut palvelijasi suvulle myöskin kaukaisista asioista ja olet nähnyt minut nousevina ihmispolvina, Herra Jumala."

´

• 1 L

Annapa Pe.ku nyt sitten yksi lause Raamatusta,
      jossa puhutaan Jeesuksesta, ja josta löytyy sanat:

... e i o l e JUMALA

• kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. Jos myös Jeesus olisi Jumala, edellinen lause menettäisi totuusarvonsa.

1. Kor. 8:6
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

´

• hauska pyyntö. Annappa sinä yksikin raamatun jae, jossa Jeesus sanoo olevansa Jumala.

Joh 17:1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        Joh 17:2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
        Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tunnetko tämän, joka on yksin totinen Jumala?
        Tunnetko tämän, jonka Hän on lähettänyt?

• joka selostaa
        ekivaari kirjoitti:

kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. Jos myös Jeesus olisi Jumala, edellinen lause menettäisi totuusarvonsa.

"niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

´

luulojaan, kun ei ymmärrä Raamattua. Ilmeisesti hän on luopio, joka on tehnyt Jeesuksen kompastuskivekseen.

Ekivaari ja hirvas ovat itsensä paaduttaneet täyteen sokaisevaa pimeyttä, joka peittää totuuden. He ilmeisesti uskovat omia puheitaan. Kun jankuttaa samoja lauseita kauan, ne toimivat mantran tavoin ja tekevät lauseista totuuksia. Näin toimivat hindut ja buddhalaiset. Kristittyjen silmissä ekivaari ja hirvas ovat paitsi harhaoppisia, myös vakavasti mielenterveysongelmaisia.

• x-hirvas

löydy, koska Jumala todisti Jeesuksen olevan Jumalan Poika, ja jota PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Olette naurettavia ihmisjumalienne luulojen kanssa!

• Erittäin naurettavaa
        x-hirvas kirjoitti:

löydy, koska Jumala todisti Jeesuksen olevan Jumalan Poika, ja jota PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

Olette naurettavia ihmisjumalienne luulojen kanssa!

Siinä olet oikeassa, millainen valhepelle ekivaari onkaan höyrytessään ihmisjumalistaan ja muustakin ihmisopistaan. Ja hirvas kuitenkin palvoo ekivaaria!! hah haha haa!

• ekivaari
        joka selostaa kirjoitti:

luulojaan, kun ei ymmärrä Raamattua. Ilmeisesti hän on luopio, joka on tehnyt Jeesuksen kompastuskivekseen.

Ekivaari ja hirvas ovat itsensä paaduttaneet täyteen sokaisevaa pimeyttä, joka peittää totuuden. He ilmeisesti uskovat omia puheitaan. Kun jankuttaa samoja lauseita kauan, ne toimivat mantran tavoin ja tekevät lauseista totuuksia. Näin toimivat hindut ja buddhalaiset. Kristittyjen silmissä ekivaari ja hirvas ovat paitsi harhaoppisia, myös vakavasti mielenterveysongelmaisia.

teidän ymmärtämättömiin jankutuksiinne joissa väitätte että Jeesus on Jumala, vaikka Jeesus itse ja apostolit opettivat että "Isä yksin on totinen Jumala"!

´

• joka selostaa kirjoitti:

"jankutetaan" raamatussa. Ekivaari ja Hirvashan lainaavat raamatunjakeita, niinkuin minäkin.
        Voithan sinä niitä jankutukseksi sanoa. Raamatussahan jankutetaan myös, että Jeesus on Jumalan Poika.
        Jankutus ja toisto on niille, jotka eivät sitä muuten usko.

• Erittäin naurettavaa kirjoitti:

Siinä olet oikeassa, millainen valhepelle ekivaari onkaan höyrytessään ihmisjumalistaan ja muustakin ihmisopistaan. Ja hirvas kuitenkin palvoo ekivaaria!! hah haha haa!

ja huh hah hei sinulle nm. Erittäin naurettavaa.

Minäkin joskus alennun tälle linjalle. Suotakoon se anteeksi.

• sinä yksi jae raamatusta, jossa sanotaan, että Jeesus on Jumala.

Niitä kyllä löytyy lukematon määrä, jossa sanotaan, että Jeesus on Jumalan Poika.

helluntailaisen "oikeaoppinen" arvio lähimmäisestä, jota hän rakastaa.

• x-hirvas
        Erittäin naurettavaa kirjoitti:

sinä tänään vitsikkäällä tuulella, mutta niinhän helluntaikulttilaiset yleensä ovat. Naurettavia, erittäin naurettavia. Oikean nimimerkin otit, "erittäin naurettavaa".

Luukas1;35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjostaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ KUTSUTTAMAN JUMALAN POJAKSI.
        ------------

Jos aikuinen ihminen,- kuten Pekukin on, jos hän ei ymmärrä tuon ilmoitusksen/kin perusteella miksi syntyvää lasta tulee kutsua, niin tämän ihmisen ymmärryksessä on laajasti poikeavuutta.

Jokainen ihminen ymmärtää, jos lukee Raamattusta, kuka Jeesus Kristus on. Taas kokonaan toinan käsite ja asia on, uskooko ihminen lukemaansa,- joka ymmärtää.

On, naurettavaa vedota, ettei uskomaton ihminen ymmärtäisi kuka Jeesus on. Mutta, se on totta, miten vaikeampien ilmoitusten ymmärtäminen,- ilman Pyhän Hengen ohjausta on uskomattomalle ihmiselle vaikeaa. Esim. Mies on vaimon pää tai Kristus on miehen pää tai Jumala on Kristuksen pää. Näiden asioiden ymmärtäminen on jo vaikeampaa.

• goddeloos
        Jonah kirjoitti:

"jankutetaan" raamatussa. Ekivaari ja Hirvashan lainaavat raamatunjakeita, niinkuin minäkin.
        Voithan sinä niitä jankutukseksi sanoa. Raamatussahan jankutetaan myös, että Jeesus on Jumalan Poika.
        Jankutus ja toisto on niille, jotka eivät sitä muuten usko.

"Jankutus ja toisto on niille, jotka eivät sitä muuten usko. "
        - Pitää olla perusteita miksi uskoa ääneen pään sisällä!

• averea
        joka selostaa kirjoitti:

te uskovaiset olette noin häijyjä?

Minä olen ammatiltani mielenterveyshoitaja. Nykyisin teen konsulantin hommia, joista en enempää kerro, koska se ei palstalle kuulu.
        Olen läpikäynyt elämässäni jakson jolloin masennuin vakavasti ja olin itsetuhoinen. Nyt olen päässyt yli. Olen psykonomi: vertaistyöntekijä ja voin vaikuttaa asioihin. Kuulun sekä paikalliseen että valtakunnalliseen mielenterveysliittoon.

Jos täällä on oikeasti joku joka kokee että ei jaksa yksin tai elämässä on meneillään jokin kriisi, minun puoleen voi kääntyä. Saan tarvittaessa nopeasti apua, minulla on kontakteja. Mielenterveystyötä ei tehdä yksin. Se olisi liian raskasta työtekijälle. Samoin asiakas ei siitä hyötyisi.

Mutta: sen sanon(ammattilaisena ja vertaisena)että sinä teet väärin. Ikäänkuin se että leimaa jonkun mielisairaaksi auttaisi, yhtään ketään.

Tietysti toivot että saisit ymmärtäjiä. Haluaisit että tuolla X-hirvaksen ja ekin uskottavuus murenisi. Toivot ettei kukaan enää välittäisi heistä.

Se mitä teet, varmasti loukkaa. Ehkä teet noin muuten vaan. Silloin on oma elämäsi ja mielenterveytesi siinä mallilla että tarvitset apua. Jostain syystä vaikutat kyllästyneeltä ja apaattiselta ja tunnetasolla sinua ei voi kohdata.

Jos tarvitset keskusteluapua(en tiedä, sinä sen yksin sisimmässäsi tiedät)voin antaa numeron, jossa sinua kuunnellaan ja autetaan eteenpäin.

Kaikkea hyvää sulle, sun elämääsi. Mukavaa ja värikästä syksyä, toivottaa sinulle: averea

• 1 L

"Sadoissa kohdissa kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala." Mistä löydän tuollaisen lauseen. Alkoivat naureskella minulle, ettei tuollaista lausetta löydy.

• ekivaarille, x-hirvaalle, Jonahille ja ml213:lle.
      Sitten on se toinen porukka joka ei pidä ollenkaan Jeesuksen kieltämisestä.
      Kumpiko porukka on Jumalan mielen mukainen opissaan Jeesuksesta?
      Mitä Jumala itse sanoo Jeesuksesta Heb 1:8? Kummalla puolella Jumala silloin on?
      Tätä sietää em. henkilöiden miettiä. Huomaa että tämä ei ole ainoa jae missä
      Jumala todistaa Pojastaan yhtäpitävästi.

Tästä aiheesta on riidelty mielestän riittävästi. Minä en lähde tässä ketjussa
      vastailemaan mihinkään kirjoitukseen.
      Riidelkää te vain täällä ja vastustakaa Herraa kunnes kohtaatte Hänet jonka olette kieltäneet.
      Silloin hymynne hyytyvät kun huomaatte kenet olette kieltäneet ja mitä siitä seuraa.

• "Riidelkää te vain täällä ja vastustakaa Herraa kunnes kohtaatte Hänet jonka olette kieltäneet. "

Keskustelu ei ole riitelyä muille kuin niille jotka sen riitelynä näkevät.

Minä en ole koskaan Jumalaa kieltänyt enkä jatkossakaan kiellä.

• Deo spes mea

Hebrealaiskirje:
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

sentähden on JUMALA, SINUN JUMALASI, VOIDELLUT SINUA iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Jumala, Jeesuksen Jumala on voidellut Jeesusta!

Etkö sinä Jaikal ymmärrä lukemaasi?

Psalmit:
        45:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.
        45:2 Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
        45:3 Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
        45:4 Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
        45:5 Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
        45:6 Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
        45:7 Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
        45:9 Mirhaa, aloeta ja kassiaa tuoksuvat kaikki sinun vaatteesi, kanteleet helisevät sinun iloksesi norsunluisista palatseista.
        45:10 Kuningasten tyttäriä on sinun kaunistuksenasi, kuningatar seisoo sinun oikealla puolellasi, Oofirin kullassa.
        45:11 Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi, unhota kansasi ja isäsi huone,
        45:12 ja saakoon kuningas halun sinun kauneuteesi, sillä hän on sinun herrasi. Kumarra häntä.
        45:13 Tytär Tyyro ja kansan rikkaimmat etsivät lahjoillaan sinun suosiotasi.
        45:14 Ylen ihana on kuninkaan tytär sisäkammiossa, kultakudosta on hänen pukunsa.
        45:15 Kirjailluissa vaatteissa hänet saatetaan kuninkaan tykö. Neitsyet seuraavat häntä, hänen ystävättärensä tuodaan sinun tykösi.
        45:16 Ilolla ja riemulla heitä saatetaan, he astuvat kuninkaan palatsiin.
        45:17 Sinun poikasi tulkoot sinun isiesi sijaan; aseta heidät ruhtinaiksi kaikkeen maahan.
        45:18 Minä teen sinun nimesi kuuluksi suvusta sukuun; sentähden kansat sinua ylistävät aina ja iankaikkisesti. >> Jakeen lisätiedot

Ymmärsitkö Jaikal, vai pitäisikö sinulle tämäkin asia piirtää?
        Tänne ei voi piirtää, vaan ei hätää:
        http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/279133

Sinun viesteistäsi Jaikal saa sen kuvan, että luet kuin piru Raamattua!
        Ainakaan et Raamatusta ymmärrä yhtikäs mitään!

• Deo spes mea kirjoitti:

Hebrealaiskirje:
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

sentähden on JUMALA, SINUN JUMALASI, VOIDELLUT SINUA iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Jumala, Jeesuksen Jumala on voidellut Jeesusta!

Etkö sinä Jaikal ymmärrä lukemaasi?

Psalmit:
        45:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.
        45:2 Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
        45:3 Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
        45:4 Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
        45:5 Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
        45:6 Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
        45:7 Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi.
        45:9 Mirhaa, aloeta ja kassiaa tuoksuvat kaikki sinun vaatteesi, kanteleet helisevät sinun iloksesi norsunluisista palatseista.
        45:10 Kuningasten tyttäriä on sinun kaunistuksenasi, kuningatar seisoo sinun oikealla puolellasi, Oofirin kullassa.
        45:11 Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi, unhota kansasi ja isäsi huone,
        45:12 ja saakoon kuningas halun sinun kauneuteesi, sillä hän on sinun herrasi. Kumarra häntä.
        45:13 Tytär Tyyro ja kansan rikkaimmat etsivät lahjoillaan sinun suosiotasi.
        45:14 Ylen ihana on kuninkaan tytär sisäkammiossa, kultakudosta on hänen pukunsa.
        45:15 Kirjailluissa vaatteissa hänet saatetaan kuninkaan tykö. Neitsyet seuraavat häntä, hänen ystävättärensä tuodaan sinun tykösi.
        45:16 Ilolla ja riemulla heitä saatetaan, he astuvat kuninkaan palatsiin.
        45:17 Sinun poikasi tulkoot sinun isiesi sijaan; aseta heidät ruhtinaiksi kaikkeen maahan.
        45:18 Minä teen sinun nimesi kuuluksi suvusta sukuun; sentähden kansat sinua ylistävät aina ja iankaikkisesti. >> Jakeen lisätiedot

Ymmärsitkö Jaikal, vai pitäisikö sinulle tämäkin asia piirtää?
        Tänne ei voi piirtää, vaan ei hätää:
        http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/279133

Sinun viesteistäsi Jaikal saa sen kuvan, että luet kuin piru Raamattua!
        Ainakaan et Raamatusta ymmärrä yhtikäs mitään!

"Deo spes mea", suorista sanoista ja selkeistä selityksistä!

Tuo Heprealaiskirjeen 1:8 jakeen sisältö on mahdollisesti tahallaan tuohon muotoon väärennetty. Alkuperäisen profetian mukaan siinä sanoo pojasta Jumala; "Sinä olet poikani, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

´

• ################
        ekivaari kirjoitti:

"Deo spes mea", suorista sanoista ja selkeistä selityksistä!

Tuo Heprealaiskirjeen 1:8 jakeen sisältö on mahdollisesti tahallaan tuohon muotoon väärennetty. Alkuperäisen profetian mukaan siinä sanoo pojasta Jumala; "Sinä olet poikani, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

´

Parempi olisi ollut ekivaarinkin lähteä aamukävelylle kuin alkaa sepittelemään valheita.

Pienikin hetki katselemassa Luojan luoman maailman kauneutta, hiljaa kulkien elokuisen aamun viileydessä, kun nousevan auringon säteet luovat kultiaan usvaisen maiseman halki ja luonto on vielä vehreänä asussaan vaikka hienoinen lähestyvän syksyn surumielisyys sen olemuksessa jo näkyy, antaisi kaikkinensa niin paljon rauhaa ja keveyttä ihmismieleen ettei luvuilla laskea taitaisi kuin rientää koneelle veivaamaan saastaista harhaoppiaan.

Vai kuvitteliko ekivaari, että ohjaava riivaajahenki ei oikein hyväksy, kun aikaa kulutetaan ja joku nousee Jeesuksen halventamisen rinnalle tai ylikin? Ja erityisesti nyt, kun ketjuihin on ilmaantunut uusia kirjoittajia, jotka vaikuttavat lupaavilta Raamatun vääristeljöiltä ja joille on riennettävä antamaan sivustatukea ja kiitoksia valuttamaan?

• ################ kirjoitti:

Parempi olisi ollut ekivaarinkin lähteä aamukävelylle kuin alkaa sepittelemään valheita.

Pienikin hetki katselemassa Luojan luoman maailman kauneutta, hiljaa kulkien elokuisen aamun viileydessä, kun nousevan auringon säteet luovat kultiaan usvaisen maiseman halki ja luonto on vielä vehreänä asussaan vaikka hienoinen lähestyvän syksyn surumielisyys sen olemuksessa jo näkyy, antaisi kaikkinensa niin paljon rauhaa ja keveyttä ihmismieleen ettei luvuilla laskea taitaisi kuin rientää koneelle veivaamaan saastaista harhaoppiaan.

Vai kuvitteliko ekivaari, että ohjaava riivaajahenki ei oikein hyväksy, kun aikaa kulutetaan ja joku nousee Jeesuksen halventamisen rinnalle tai ylikin? Ja erityisesti nyt, kun ketjuihin on ilmaantunut uusia kirjoittajia, jotka vaikuttavat lupaavilta Raamatun vääristeljöiltä ja joille on riennettävä antamaan sivustatukea ja kiitoksia valuttamaan?

sillä lopun aika on ovella.

Dan 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.

• goddeloos

Parasta tekstiä aikoihin! Kerrankin joku järkevä!

"Raamatussa Jeesus ei ole yhdessäkään kohdassa Jumala, mutta sadoissa kohdissa kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala."
      - Messiaita oli lukemattomia 2000 vuotta sitten, aikansa haggarteja etc tai muita munan lutkuttajia. Mikään ei osoita muuta!

• hyi sentäs

kayttää rumaa kielta--menetkos siita kaappiisi lutkuttamaan hus-hus

• goddeloos
        hyi sentäs kirjoitti:

kayttää rumaa kielta--menetkos siita kaappiisi lutkuttamaan hus-hus

"kayttää rumaa kielta--menetkos siita kaappiisi lutkuttamaan hus-hus "
        - En ole homo

• hyi sentäs
        goddeloos kirjoitti:

"kayttää rumaa kielta--menetkos siita kaappiisi lutkuttamaan hus-hus "
        - En ole homo

joka on kaapissa lutkuttamassa?ps. mutta silti "kaytit rumaa kieltä...

• Mistä teidän
        hyi sentäs kirjoitti:

joka on kaapissa lutkuttamassa?ps. mutta silti "kaytit rumaa kieltä...

homppelijutut alkoi? X-hirvaksesta vai?

• 1 L

"Sadoissa kohdissa kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala". Peku ei vastannut minulle mitään ja muut naureskelivat, kun pyysin yhtä tällaista lausetta, jossa sanotaan Jeesusta tarkoittaen: ... ei ole Jumala. Kysyn nyt toisinpäin. Mitä predikatiivia Raamattu käyttää kertoessaan Jeesuksesta, mikä Hän on?

• kohtia tullut esille jo paljon tässäkin ketjussa ja turha niitä on kaikkia mainita kun uusi testamentti on niitä pullollaan ja se on siellä keskeisempänä opetuksena.

Tuossapa ylempää lainattuna muutama kohta:

1.Korinttolaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

kohtia tullut esille jo paljon tässäkin ketjussa ja turha niitä on kaikkia mainita kun uusi testamentti on niitä pullollaan ja se on siellä keskeisempänä opetuksena.

Tuossapa ylempää lainattuna muutama kohta:

1.Korinttolaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:

mutta ei kai sen perusteella eri lajia kuin vaimo ja lapset. Sanotaanko missään ihan suoraan siten kuin olet otsikoinut tämän keskustelusivun, että Hän ei ole Jumala. Vai olivatko ne sadat kohdat, jotka kertovat, ettei Jeesus ole Jumala, juuri tällaisia ihan muista asioista kertovia kohtia.

Jos Jeesus ei ole Jumala, niin minkä substantiivin Raamattu laittaa predikatiivin "Jumala" tilalle. Vai eikö Raamattu missään kohden kerro suoraan, mikä Hän on.

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

mutta ei kai sen perusteella eri lajia kuin vaimo ja lapset. Sanotaanko missään ihan suoraan siten kuin olet otsikoinut tämän keskustelusivun, että Hän ei ole Jumala. Vai olivatko ne sadat kohdat, jotka kertovat, ettei Jeesus ole Jumala, juuri tällaisia ihan muista asioista kertovia kohtia.

Jos Jeesus ei ole Jumala, niin minkä substantiivin Raamattu laittaa predikatiivin "Jumala" tilalle. Vai eikö Raamattu missään kohden kerro suoraan, mikä Hän on.

Jumala on Jeesuksen pää. Et sinä voi millään kieliopillisella jipolla sitä muuksi muuttaa. Pakanallisuus on iskeytynyt kolminaisuuskiihkoilijan päähän, ja syvälle!!
        1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää

Joka uskoo mitä tuossa sanotaan, niin eipä tarvitse selitellä, pitää vaan uskoa että asia on niin. Yksinkertaista - eikö totta?

• 1 L
        x-hirvas kirjoitti:

Jumala on Jeesuksen pää. Et sinä voi millään kieliopillisella jipolla sitä muuksi muuttaa. Pakanallisuus on iskeytynyt kolminaisuuskiihkoilijan päähän, ja syvälle!!
        1.Korinttolaiskirje:
        11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää

Joka uskoo mitä tuossa sanotaan, niin eipä tarvitse selitellä, pitää vaan uskoa että asia on niin. Yksinkertaista - eikö totta?

Taidat olla laumasi pää. Kaiketi silti samaa lajia kuin muutkin jäsenet.

Mutta vastaa nyt sitten Sinä, kun Peku ei vastaa huutoonsa. Eikö Raamatussa missään kohden suoraan sanota Jeesusta tarkoittaen, että Hän ei ole Jumala. Ovakot nuo sadat kohdat, joissa Pekun mukaan kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala, Raamatun opetusta ihan muista asioista, esimerkiksi siitä, miten miehen ja vaimon tulee rukoilla/profeetoida.

Ja kerro mihin substantiiviin predikatiivi Jumala pitää vaihtaa, tuossa Pekun lauseessa, "Jeesus ei ole Jumala". Mikä Hän on? Vai eikö Raamattu missään vastaa suoraan tuohon kysymykseen?

En kaipaa lainkaan mitään kolminaisuusoppimääritelmiä. En sitten ollenkaan. Haluan vain suoran vastauksen Raamatusta, johon Peku väitteessään viittasi.

• lukemaan...
        1 L kirjoitti:

Mutta vastaa nyt sitten Sinä, kun Peku ei vastaa huutoonsa. Eikö Raamatussa missään kohden suoraan sanota Jeesusta tarkoittaen, että Hän ei ole Jumala. Ovakot nuo sadat kohdat, joissa Pekun mukaan kerrotaan, ettei Jeesus ole Jumala, Raamatun opetusta ihan muista asioista, esimerkiksi siitä, miten miehen ja vaimon tulee rukoilla/profeetoida.

Ja kerro mihin substantiiviin predikatiivi Jumala pitää vaihtaa, tuossa Pekun lauseessa, "Jeesus ei ole Jumala". Mikä Hän on? Vai eikö Raamattu missään vastaa suoraan tuohon kysymykseen?

En kaipaa lainkaan mitään kolminaisuusoppimääritelmiä. En sitten ollenkaan. Haluan vain suoran vastauksen Raamatusta, johon Peku väitteessään viittasi.

Jesaja:
        9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

Hebrealaiskirje:

20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle(=Jeesukselle): "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

• Hepr.1:8 ja Ilm. 1:8
        x-hirvas kirjoitti:

1.Korinttolaiskirje:

8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

• 1 L kirjoitti:

Luk 22:66 Ja päivän valjetessa kansan vanhimmat ja ylipapit ja kirjanoppineet kokoontuivat ja veivät hänet neuvostonsa eteen
        Luk 22:67 ja sanoivat: "Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille". Hän vastasi heille: "Jos minä teille sanon, niin te ette usko;
        Luk 22:68 ja jos kysyn, ette vastaa.
        Luk 22:69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
        Luk 22:70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".

Joh 10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

Jos Jeesus itse sanoo, että hän on Jumalan Poika, niin pitäisikö hänen sen lisäksi luetella kaikki, mitä hän ei ole. Että uskoisitte häntä.

• 1 L
        Jonah kirjoitti:

Luk 22:66 Ja päivän valjetessa kansan vanhimmat ja ylipapit ja kirjanoppineet kokoontuivat ja veivät hänet neuvostonsa eteen
        Luk 22:67 ja sanoivat: "Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille". Hän vastasi heille: "Jos minä teille sanon, niin te ette usko;
        Luk 22:68 ja jos kysyn, ette vastaa.
        Luk 22:69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
        Luk 22:70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".

Joh 10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

Jos Jeesus itse sanoo, että hän on Jumalan Poika, niin pitäisikö hänen sen lisäksi luetella kaikki, mitä hän ei ole. Että uskoisitte häntä.

sanoi Pekka Puupää eräässä elokuvassa. Kiitos kaikille, ja erityisesti Sinulle, joka sait minut lukemaan Äidin ikivanhasta Uudesta Testamentista Hebrealaiskirjeen.

Jumala on Kristuksen pää. Tämä aukotoriteettiasema johtuu siitä, että Kristus on Hänen Poikansa: "Minä Sinut synnytin". Jumala sanoo Pojastaan: "Sinun valtaistuimesi, Jumala, pysyy aina ja iankaikkisesti" ja "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut". Mutta Hebrealaiskirje paljastaa alkumetreillä sellaisenkin asian, että Hän on myös ihminen, Ihmisen Poika. Ja mikä Hän sitten ei ole. Erityisen ponnekkaasti kirjeen kirjoittaja tekee heti alkuun tiettäväksi, että Poika ei ole enkeli.

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

puske, se oikea hirvas luonnossa saattaa sen tehdä. Ja sitten kysymykseesi 1L. On sama, jos kysyt että eikö missään kohden Raamatussa sanota, että saatana on jumala. Ei sanota, mutta jokainen meistä tietää, ettei saatana ole jumala.
        Samoin on Jeesuksen kohdalla. Me tiedämme Hänen omasta todistuksestaan, että Hän ei ole Jumala vaan Herra ja Jumalan Poika. Lisäksi Hän itse todistaa, että on vain yksi Jumala, eikä Hän lisää siihen, että on yksi kolmiyhteinen Jumala. Sen lisäyksen ovat tehneet ihmiset.

Peruskysymys on, uskooko ihminen todella Jeesuksen todistuksia, vai sanooko hän uskovansa Jeesuksen todistuksia, muttei todellisuudessa usko.
        Siis Jeesus ei missään sano, etten ole jumala, mutta ei missään myökään sano, minä ole jumala.
        Päätelmät, että Jeesus on jumala, on tehty katolisen kirkon oppineiden toimesta - vastoin Jeesuksen omia todistuksia.

• x-hirvas
        Hepr.1:8 ja Ilm. 1:8 kirjoitti:

8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

todista. Jumala käski ihmisten uskoa Poikaansa, ei ennustelijoihin. Eikä Jeesus itsekään sanonut, että uskokaa minun jälkeeni tuleviin ennustelijoihin, vaan uskokaa MINUUN.
        Siis uskokaa Poikaan, kuten Isä kehoitti.

• Ps. 119:160
        x-hirvas kirjoitti:

todista. Jumala käski ihmisten uskoa Poikaansa, ei ennustelijoihin. Eikä Jeesus itsekään sanonut, että uskokaa minun jälkeeni tuleviin ennustelijoihin, vaan uskokaa MINUUN.
        Siis uskokaa Poikaan, kuten Isä kehoitti.

160. Sinun sanasi on kokonansa totuus,

• 1 L
        x-hirvas kirjoitti:

puske, se oikea hirvas luonnossa saattaa sen tehdä. Ja sitten kysymykseesi 1L. On sama, jos kysyt että eikö missään kohden Raamatussa sanota, että saatana on jumala. Ei sanota, mutta jokainen meistä tietää, ettei saatana ole jumala.
        Samoin on Jeesuksen kohdalla. Me tiedämme Hänen omasta todistuksestaan, että Hän ei ole Jumala vaan Herra ja Jumalan Poika. Lisäksi Hän itse todistaa, että on vain yksi Jumala, eikä Hän lisää siihen, että on yksi kolmiyhteinen Jumala. Sen lisäyksen ovat tehneet ihmiset.

Peruskysymys on, uskooko ihminen todella Jeesuksen todistuksia, vai sanooko hän uskovansa Jeesuksen todistuksia, muttei todellisuudessa usko.
        Siis Jeesus ei missään sano, etten ole jumala, mutta ei missään myökään sano, minä ole jumala.
        Päätelmät, että Jeesus on jumala, on tehty katolisen kirkon oppineiden toimesta - vastoin Jeesuksen omia todistuksia.

Mutta kun kerran Jumala on Kristuksen pää, niin eikö Jumalan oma todistus Pojastaan riitä. Ks: "Keitän teitä".

• x-hirvas
        Ps. 119:160 kirjoitti:

160. Sinun sanasi on kokonansa totuus,

tahtoon.
        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

• Hepr.1:8 ja Ilm. 1:8 kirjoitti:

Missä kohti Raamatussa sanotaan, että Jumala on pojastaan tuolla tavalla sanonut, niin Raamatusta ei löydykään sinun väitteellesi katetta, vaan tällainen lupaus:

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään; ... ...
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

´

• 1 L
        ekivaari kirjoitti:

Missä kohti Raamatussa sanotaan, että Jumala on pojastaan tuolla tavalla sanonut, niin Raamatusta ei löydykään sinun väitteellesi katetta, vaan tällainen lupaus:

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään; ... ...
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

´

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja lainaa Psalmia 45 sanoessaan: "Sinun valtaistuimesi, Jumala, pysyy aina ja iankaikkisesti".

• 1 L kirjoitti:

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja lainaa Psalmia 45 sanoessaan: "Sinun valtaistuimesi, Jumala, pysyy aina ja iankaikkisesti".

alaviite viittaa tietolähteekseen nuo lainaamani 2.Sam.7:13-16 jakeet, mutta niistäpä ei löydykään mainintaa, että poika on Jumala, vaan jakeet kuuluvat näin:

2. Samuelin kirja 7
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niin kuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.

Vuoden 1992 versioon Psalmin 45:6 jae onkin korjattu tällaiseksi:

Psalmit 45
        6 (45:7) Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä.

Ajamasi asia on tahallista Raamatun vääristelyä ja valehtelua kun todistatte itsensä Jumalan sanoneen sellaista, mitä hän ei ole sanonut!

´

• ei alkuperäisissä
        ekivaari kirjoitti:

alaviite viittaa tietolähteekseen nuo lainaamani 2.Sam.7:13-16 jakeet, mutta niistäpä ei löydykään mainintaa, että poika on Jumala, vaan jakeet kuuluvat näin:

2. Samuelin kirja 7
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niin kuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.

Vuoden 1992 versioon Psalmin 45:6 jae onkin korjattu tällaiseksi:

Psalmit 45
        6 (45:7) Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä.

Ajamasi asia on tahallista Raamatun vääristelyä ja valehtelua kun todistatte itsensä Jumalan sanoneen sellaista, mitä hän ei ole sanonut!

´

teksteissä ole. Ps.45:7 jakeen sanoma ei muutu Ekivaarin selittelyllä. Sitäpaitsi alaviitteessä on 2. Sam. 7:13, 7:16. Sinä mielelläsi ottaisit jakeen 14!

• ei alkuperäisissä kirjoitti:

teksteissä ole. Ps.45:7 jakeen sanoma ei muutu Ekivaarin selittelyllä. Sitäpaitsi alaviitteessä on 2. Sam. 7:13, 7:16. Sinä mielelläsi ottaisit jakeen 14!

suoraa ja selvää asiaa. Lainasin edelliseen kirjoitukseeni kaikki 2.Sam.7:13-16 jakeet

2. Samuelin kirja 7

Vuoden 1992 raamattuversioon on korjattu edellä mainittujen jakeiden mukaisekseksi myös Psalmin 45:6,7 jakeet;

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

´

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

Mutta kun kerran Jumala on Kristuksen pää, niin eikö Jumalan oma todistus Pojastaan riitä. Ks: "Keitän teitä".

minä sanoo. Jumala käski uskoa meitä Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Ja minä uskon Jumalan tahdon mukaisesti Häntä, en selittäjiä: Tässä on sinulle Jeesuksen oma vastaus, kuka Hän on.
        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

1L. On täysin turhaa jankuttaa jatkuvasti samoja asioita. Jeesus on Herra, koska sen itse ilmoitti ja sillä siisti. Sinun ei tarvitse sitä uskoa, mutta älä tule selittämään tänne, että minä uskon JEESUKSEEN. Silloin valehtelet ja valehtelija on perkeleestä. Ymmärrätkö?

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

kirjoittaa, ei sillä väliä koska Jeesus itse sanoi:
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

Jeesus on Herra ja pysyy Herrana.

• Septuaginta sanoo:
        ekivaari kirjoitti:

suoraa ja selvää asiaa. Lainasin edelliseen kirjoitukseeni kaikki 2.Sam.7:13-16 jakeet

2. Samuelin kirja 7

Vuoden 1992 raamattuversioon on korjattu edellä mainittujen jakeiden mukaisekseksi myös Psalmin 45:6,7 jakeet;

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

´

Valtaistuimesi Jumala on ikuinen!

• 1 L
        x-hirvas kirjoitti:

minä sanoo. Jumala käski uskoa meitä Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Ja minä uskon Jumalan tahdon mukaisesti Häntä, en selittäjiä: Tässä on sinulle Jeesuksen oma vastaus, kuka Hän on.

1L. On täysin turhaa jankuttaa jatkuvasti samoja asioita. Jeesus on Herra, koska sen itse ilmoitti ja sillä siisti. Sinun ei tarvitse sitä uskoa, mutta älä tule selittämään tänne, että minä uskon JEESUKSEEN. Silloin valehtelet ja valehtelija on perkeleestä. Ymmärrätkö?

Jumala sanoo Pojastaan: "Sinun valtaistuimesi, Jumala, pysyy aina ja iankaikkisesti" ja "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut". Hebrealaiskirjeen kirjoittajan lainaukset ovat psalmeista 45 ja 102. Kumpikin Messiaspsalmeja.

• mutkistaa
        ekivaari kirjoitti:

2. Samuelin kirja 7

Psalmit 45

´

Kaikkia lainaamiasi jakeita ei löydy Ps.47:7 alviitteestä!

Ekivaari kijoitti:"alaviite viittaa tietolähteekseen nuo lainaamani 2.Sam.7:13-16 jakeet,"

• x-hirvas
        Septuaginta sanoo: kirjoitti:

ainoan Jumalan valtaistuin on ikunen. Pojasta ei voida sanoa että on ikunen, koska Isä loi Hänet ennen varsinaisen luomakunnan luomista.
        Hepr.12.
        1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja ISTUI JUMALAN VALTAISTUIMEN OIKEALLE PUOLELLE.

Jeesus on Herra.

• tämän..
        x-hirvas kirjoitti:

keskustelupalstan omistaa!

..."mutta älä tule selittämään tänne, että minä uskon JEESUKSEEN".

Kyllä täällä saa uskoa muutkin, kuin hirvas, Jeesukseen, ja vieläpä raamatullisella tavalla, uskoen Hänet Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi!

• mutkistaa kirjoitti:

Kaikkia lainaamiasi jakeita ei löydy Ps.47:7 alviitteestä!

Ekivaari kijoitti:"alaviite viittaa tietolähteekseen nuo lainaamani 2.Sam.7:13-16 jakeet,"

>>"Kaikkia lainaamiasi jakeita ei löydy Ps.47:7 alaviitteestä! "

• Septuaginta sanoo: kirjoitti:

kutsumista ei löydy alkuperäisestä profeetta Naatanin profetiasta, 2.Sam.7:4-17, se on selvä asia, josta on turha muuta väittää!

´

• teki väärin?
        ekivaari kirjoitti:

>>"Kaikkia lainaamiasi jakeita ei löydy Ps.47:7 alaviitteestä! "

Ekivaari:>(Asiakokonaisuuden kannalta lainasin myös ne tärkeät jakeet, jotka viitteen antaja oli jättänyt välistä pois).

Ei tietenkään löydy kolminaisuusopin puolustajille sellaiset jakeet, joissa Jumala sanoo olevansa pojan Isä, ja "sinä olet minun poikani"!<

Kerro mitä Jeesus teki väärin kun Häntä ruoskittiin jos jae 14 tarkoittaa Jeesusta. Todella kummallista kun sovitat sitä Jeesukseen?

>viitteen antaja oli jättänyt välistä pois<

2Sam.7:14 niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

• olla visainen
        teki väärin? kirjoitti:

Ekivaari:>(Asiakokonaisuuden kannalta lainasin myös ne tärkeät jakeet, jotka viitteen antaja oli jättänyt välistä pois).

Ei tietenkään löydy kolminaisuusopin puolustajille sellaiset jakeet, joissa Jumala sanoo olevansa pojan Isä, ja "sinä olet minun poikani"!<

Kerro mitä Jeesus teki väärin kun Häntä ruoskittiin jos jae 14 tarkoittaa Jeesusta. Todella kummallista kun sovitat sitä Jeesukseen?

2Sam.7:14 niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

asia Ekivaarilla selvitettävänä? Mitä Jeesus teki väärin kun häntä ruoskittiin.

• uloff
        teki väärin? kirjoitti:

””Ekivaari:>(Asiakokonaisuuden kannalta lainasin myös ne tärkeät jakeet, jotka viitteen antaja oli jättänyt välistä pois).

2Sam.7:14 niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;””

Totta ihmeessä on jätetty pois äly hoi ekivaari! Jos jae 2.Sam.7:14 tarkoittaa Jeesusta niin hän teki jotain väärin kun häntä ruoskittiin.

1. Sam. 15:23. Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta.

• Raamatusta löytyy useita kohtia, joissa Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan. Päinvastaisia kohtia ei ole, kuin väärin ja asiayhteydestään erillään tulkittuna. Kun Raamattu kehoittaa uskomaan Jeesukseen, se tarkoittaa myös että Jeesus on otettava vastaan Jumalana, ei minään muuna.

• x-hirvas

valehtelee ihmisille.
        Ap. t. 2:36
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Jeesus on Herra!

• Tarkoittaako vetisyys samaa kuin vesi?
        Tarkoittaako jumaluus samaa kuin Jumala?

Esimerkki:
        Jos perunassa on vetisyys, niin onko peruna yhtäkuin vesi? Ei, peruna on vetinen.

Siis jos Jeesuksessa on jumaluus, niin onko Jeesus Jumala? Ei, Jeesus on jumalallinen.

• "Päinvastoin Raamatusta löytyy useita kohtia, joissa Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan"

Avauksessa kerroin Jumalasta, enkä Jumaluudesta, jotka ovat kaksi täysin eri asiaa.

Raamatusta ei ole vielä löydetty ainuttakaan kohtaa, joissa Jeesus olisi Jumala.

• x-hirvas
        Pe.ku kirjoitti:

"Päinvastoin Raamatusta löytyy useita kohtia, joissa Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan"

Avauksessa kerroin Jumalasta, enkä Jumaluudesta, jotka ovat kaksi täysin eri asiaa.

Raamatusta ei ole vielä löydetty ainuttakaan kohtaa, joissa Jeesus olisi Jumala.

on yritetty selittää, mutta kun päät ovat täynnä kolminaisuutta, niin eihän sinne mahdu mitään muuta.

Jumaluus on ominaisuus. Esimerkiksi on firman pääjohtaja, jolla on määräysvalta kaikessa. Pääjohtaja voi halutessaan siirtää valtaansa apulaisjohtajalle, joka suorittaa valtansa puitteissa hänelle pääjohtajan antamia tehtäviä. Jumala on siis maailmakaikkeuden pääjohtaja kuvannollisesti, ja Jeesus on apulaisjohtaja, jolla on pääjohtajalta saatua johtajuutta. Silti apulaisjohtaja ei ole pääjohtaja.

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

"Päinvastoin Raamatusta löytyy useita kohtia, joissa Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan"

Huomasitko millaisen Raamatunkohdan ääreen ystävälliset ihmiset ovat minut johtaneet.

Ja ... Hän (Jumala) ... sanoo Pojasta:
        "Sinun valtaistuimesi, Jumala, pysyy aina ja iankaikkisesti" ...
        ja "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut".

Lue tuo kokonansa Raamatusta (Hebr 1:7-12). Hebrealaiskirjeen kirjoittaja lainaa Psalmia 45 kertoessaan Pojan olevan Jumala, ja Psalmia 102 kertoessaan Hänen olevan Herra. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja siis näkee noiden Psalmien kertovan Pojasta. Ja Hebrealaiskirjehän on sekin Jumalan Sanaa.

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

Huomasitko millaisen Raamatunkohdan ääreen ystävälliset ihmiset ovat minut johtaneet.

Lue tuo kokonansa Raamatusta (Hebr 1:7-12). Hebrealaiskirjeen kirjoittaja lainaa Psalmia 45 kertoessaan Pojan olevan Jumala, ja Psalmia 102 kertoessaan Hänen olevan Herra. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja siis näkee noiden Psalmien kertovan Pojasta. Ja Hebrealaiskirjehän on sekin Jumalan Sanaa.

vaikuta sinun mielestäsi kovin ystävälliseltä, koska uskon itseään Jeesusta. Mutta sama juttu oli Jeesuksellakin, jota vihattiin ja vainottiin, koska Hän oli/on totuus.
        Asia on 1L selvä sinun kohdallasi, koska et usko Jeesusta, joten vaikka lainaisit mitä hebrelalaiskirjettä, niin Jeesusksen sana on totuus. Etkö usko mitä Hän itse sanoi?
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Minä tunnustan suullani joka päivä, kuten on Isä Jumalan tahto. Jeesus on Herra!

• 1 L
        x-hirvas kirjoitti:

vaikuta sinun mielestäsi kovin ystävälliseltä, koska uskon itseään Jeesusta. Mutta sama juttu oli Jeesuksellakin, jota vihattiin ja vainottiin, koska Hän oli/on totuus.
        Asia on 1L selvä sinun kohdallasi, koska et usko Jeesusta, joten vaikka lainaisit mitä hebrelalaiskirjettä, niin Jeesusksen sana on totuus. Etkö usko mitä Hän itse sanoi?

Minä tunnustan suullani joka päivä, kuten on Isä Jumalan tahto. Jeesus on Herra!

Ollakseni rehellinen tarkoitin Pekua otsikollani "Olen odottanut Sinua", mutta ei minulla mitään Sinuakaan vastaan ole. Kyllä minäkin uskon Jeesukseen. Ja Hän on minun Herrani ja minun Jumalani. Siis se Herra ja Jumala, josta esimerkiksi Psalmi 102 puhuu.

• Ps 45
        1 L kirjoitti:

sanoo näin (45:3) Kuningas, olet kaunein ihmisten joukossa, sinun huulesi puhuvat suloisia sanoja. Siunatkoon Jumala sinua iäti! 2
        3 Vyötä miekka kupeellesi, sankari, pukeudu valtaan ja loistoon.4 Nouse taisteluun totuuden ja oikeuden puolesta, aja köyhän asiaa. Tehköön oikea kätesi pelottavia tekoja. [5 ( Olkoot nuolesi terävät, kansat alistukoot valtaasi, pettäköön vihollistesi rohkeus! 6 Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka." Puhutaan maallisesta kuninkaasta.
        " Jo ammoin sinä laskit maan perustukset" edellä on nimi Jahve. Paljon pitää psalmien tekstejä muuttaa jotta päästään Jeesukseen.

• Ps 45 kirjoitti:

sanoo näin (45:3) Kuningas, olet kaunein ihmisten joukossa, sinun huulesi puhuvat suloisia sanoja. Siunatkoon Jumala sinua iäti! 2
        3 Vyötä miekka kupeellesi, sankari, pukeudu valtaan ja loistoon.4 Nouse taisteluun totuuden ja oikeuden puolesta, aja köyhän asiaa. Tehköön oikea kätesi pelottavia tekoja. [5 ( Olkoot nuolesi terävät, kansat alistukoot valtaasi, pettäköön vihollistesi rohkeus! 6 Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka." Puhutaan maallisesta kuninkaasta.
        " Jo ammoin sinä laskit maan perustukset" edellä on nimi Jahve. Paljon pitää psalmien tekstejä muuttaa jotta päästään Jeesukseen.

sopii miettiä ketkä ovat köyhiä ja ketkä ovat rikkaita, rikkaita hengellisessä mielessä.
        Niitä piisaa jopa, 2 miljardia uskovaa. He ovat hengellisesti rikkaita, niinkuin Ilmestyskirjan porton kertomus vertauskuvallisesti kertoo. Mutta meitä "köyhiä", joita kukaan ei usko, on vähän.

Mutta vain jäännös pelastuu. Onko jäännös iso vai pieni, pohdippa asiaa.
        Onko jäännös enemmistö? Kaksi miljardia?

• x-hirvas kirjoitti:

valehtelee ihmisille.

Jeesus on Herra!

Itseasiassa allekirjoitit viestini sisällön. Sana "Herra", on kreikankielessä "Kyrios", joka taas vastaa suoraan Hebreankielen sanaa "Adonai". "Adonai"-sanaa taas käyettiin, kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Kun siis puhutaan Herrasta, tarkoitetaan sillä aina Israelin Jumalaa. Kun tunnustat/tunnustamme että "Jeesus on Herra", tunnustat/tunnustamme että Jeesus on Jumala!! Aamen, sille. Todellakin Jeesus on Herra.

Näinhän sinäkin tunnustat viestisi lopussa:"Jeesus on Herra!". Siihen voin todellakin vain sanua että Aamen!!

Voit myös tarkistaa nämä asiat muualta jos et minua usko, ole vapaa :) Jumala sinua siunatkoon!!

• Jonah kirjoitti:

Tarkoittaako vetisyys samaa kuin vesi?
        Tarkoittaako jumaluus samaa kuin Jumala?

Esimerkki:
        Jos perunassa on vetisyys, niin onko peruna yhtäkuin vesi? Ei, peruna on vetinen.

Siis jos Jeesuksessa on jumaluus, niin onko Jeesus Jumala? Ei, Jeesus on jumalallinen.

No, ymmärsit varmaan viestini sisällön. Minusta voi myös kysyä esim. että onko Jeesuksen jumaluus paikkaansapitävä? Ja minä vastaan että "on".
        Tottahan sanoilla voi kikkailla ja niitä korjata, jos se on tarpeen. Jos koit että se oli tarpeen, niin ole vapaa, pääasia että asia tulee ymmärrettyksi.

• Pe.ku kirjoitti:

Kuitenkin ymmärsit viestiny sisällön, kuten loppulauseesi osittaa.

"Raamatusta ei ole vielä löydetty ainuttakaan kohtaa, joissa Jeesus olisi Jumala".

Tässäpä näitä muutama:

Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”

1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”

Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”

Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”

Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
        21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).

Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3

Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Jeesus oli/on synnitön

Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
        (lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

Ollakseni rehellinen tarkoitin Pekua otsikollani "Olen odottanut Sinua", mutta ei minulla mitään Sinuakaan vastaan ole. Kyllä minäkin uskon Jeesukseen. Ja Hän on minun Herrani ja minun Jumalani. Siis se Herra ja Jumala, josta esimerkiksi Psalmi 102 puhuu.

juuri suullasi olevasi katolisen kirkon ja paavin oppiin uskova. Voi voi sinua! Jeesus on Herra, muttei ikinä jumala.

Sanoi Herra Jeesus.

• juhani1965 kirjoitti:

Kuitenkin ymmärsit viestiny sisällön, kuten loppulauseesi osittaa.

"Raamatusta ei ole vielä löydetty ainuttakaan kohtaa, joissa Jeesus olisi Jumala".

Tässäpä näitä muutama:

Joh.20:28 ” Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Heb.1:8 ” mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”

1.Joh.5:20 ” Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Room.9:5 ” heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!”

Matt.1:23 ” "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Kol.1:19 ” Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi”

Kol. 2:9 ” Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,”

Joh. 14:8-9 ” Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Luuk. 5:20-21 ” Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
        21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Joh.1:1 ” Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Sana=Jeesus).

Room.10:9 ” Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva."

==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3

Tiit.2:13-14 ” odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

Jeesus oli/on synnitön

Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Hän ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46.
        (lähde: Iso Raamatun tietosanakirja)

Epäilevän Tuomaan "Jumala"-kommenttiin tuleekin vastaus perässä, Jossa kiistetään Jeeusksen olevan Jumala.
        Joh. 20:31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä

Neljässä muussakin laittamassasi kohdassa kiistetään, että Jeesus olisi Jumala.

Lopuissa, mainitsemissasi kohdissa ei kerrota Jeesuksesta.

• 1 L
        x-hirvas kirjoitti:

juuri suullasi olevasi katolisen kirkon ja paavin oppiin uskova. Voi voi sinua! Jeesus on Herra, muttei ikinä jumala.

Sanoi Herra Jeesus.

Eikö Sinua hirvas hetkauta ollenkaan se, että Hebrealaiskirjeen mukaan Jumala itse sanoo Pojastaan "Jumala" ja "Herra".

Sinä vain hoet, ettei Jeesus ole ikinä Jumala. Vaikka jo tiedät tai ainakin Sinun pitäisi tietää, että Jeesus itse puhuu Ilmestyskirjassa niistä jotka voittavat, ja sanoo: "Minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani."

• "kolminaisuutta"
        x-hirvas kirjoitti:

Sanoi Herra Jeesus.

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa JUMALAN VIHALLE, sillä kirjoitettu on: "Minun on KOSTO, minä olen maksava, SANOO HERRA".

2tess.1:6-10..koskapa JUMALA KATSOO OIKEAKSI KOSTAA ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
        7. ja antaa teille levon yhdessä meidän kanssamme, KUN HERRA JEESUS ILMESTYY TAIVAASTA VOIMANSA ENKELIEN KANSSA
        8. tulen liekissä ja KOSTAA NIILLE, jotka EIVÄT TUNNE JUMALAA eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
        9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi IANKAIKKINEN KADOTUS HERRAN KASVOISTA JA HÄNEN VOIMANSA KIRKKAUDESTA,
        10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.

Jumalan kasvot näkyvät ainoastaan Jeesuksen kasvoissa, ja "autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan".

Niin, kuka näistä kolmesta kostaa, Herrako, Jumalako, vaiko Jeesus Kristus?
        Siinäpä sitä "kolminkertaista" kostoa!
        "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin". (Heb. 10:31)

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

Epäilevän Tuomaan "Jumala"-kommenttiin tuleekin vastaus perässä, Jossa kiistetään Jeeusksen olevan Jumala.
        Joh. 20:31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä

Siis se, että Jeesus on JUMALAN POIKA, on yksi niistä sadoista kohdista, joissa kerrotaan, että Jeesus ei ole JUMALA??? Voi pyhä yksinkertaisuus! Miten Isä ja Poika voisivat olla eri lajia! Ei ihminen, joka on luotu Jumalan kuvaksi, voi käsittää väärin yhdistelmää Isä ja Poika. Kieltää sen tietenkin voi, mutta "Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan".

• ei ole
        1 L kirjoitti:

Siis se, että Jeesus on JUMALAN POIKA, on yksi niistä sadoista kohdista, joissa kerrotaan, että Jeesus ei ole JUMALA??? Voi pyhä yksinkertaisuus! Miten Isä ja Poika voisivat olla eri lajia! Ei ihminen, joka on luotu Jumalan kuvaksi, voi käsittää väärin yhdistelmää Isä ja Poika. Kieltää sen tietenkin voi, mutta "Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan".

-Miten Isä ja Poika voisivat olla eri lajia!

Jumala ei ole mikään laji.Miksi pilkkaat Jumalaa?? On yksi Jumala Jumalan Poika Jeesus Kristus.

• 1 L kirjoitti:

on Jumalan kuva:

2. Kor. 4:4
        "Joissa tämän maailman jumala on uskottomain taidot soaissut, ettei evenkeliumin paiste heille pitäisi Kristuksen kirkkaudesta valistaman, joka on Jumalan kuva."

Kol. 1:15
        "Joka näkymättömän Jumalan kuva on, esikoinen ennen kaikkia luontokappaleita."

Hepr. 1:3
        "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

KAIKKIEN KUVIEN Jumalaksi asettaminen on kielletty!

´

• 1 L kirjoitti:

Et kai tosissasi ajattele Jumalaa lajiksi kuin on ihminen tai eläin jne.... Usko sinäkin, miten on kaiken aivoittaja yksi totinen Jumala ja tällä totisella Jumalalla on se Poika Jeesus Kristus.

Muuten tiedätkö, että Jumalan Pojalla ON SAMA JUMALA kuin on uudestisyntyneellä ihmisellä eli uudestisyntyneellä ihmisellä on myös SAMA ISÄ KUIN ON JUMALAN POJALLA.

• 1 L
        ml213 kirjoitti:

Et kai tosissasi ajattele Jumalaa lajiksi kuin on ihminen tai eläin jne.... Usko sinäkin, miten on kaiken aivoittaja yksi totinen Jumala ja tällä totisella Jumalalla on se Poika Jeesus Kristus.

Muuten tiedätkö, että Jumalan Pojalla ON SAMA JUMALA kuin on uudestisyntyneellä ihmisellä eli uudestisyntyneellä ihmisellä on myös SAMA ISÄ KUIN ON JUMALAN POJALLA.

Ilmaisen asian toisin. Jumalan sanoo Pojastaan: "Minä Sinut synnytin". Poika on ainoa Jumalan synnyttämä. Ainosyntyinen Jumalan Poika. Alkutestissä on sana monogenes. Eli kysymyksessä on ainoa (mono) suvultaan/lajiltaan/perimältään (genes) Jumalan Poika.

Tuon syntymisen perusteella Hän on JUMALA. "Sana oli JUMALA".
        Ja kun Poika annettiin meille, siten että Hän tuli pienen pieneksi ihmisen aluksi Marian kohtuun, ja syntyi ihmisestä, oli Hän ihminen. "ja Sana oli LIHA".

Kun kysytään, mikä Hän on, niin aivan puhdas vastaus tuohon kysymykseen annetaan substantiivilla, joka on predikatiivi. Ja Raamattu antaa kaksi vastausta tuohon kysymykseen:
        "Sana oli JUMALA ... ja Sana oli IHMINEN".

• 1 L kirjoitti:

Ilmaisen asian toisin. Jumalan sanoo Pojastaan: "Minä Sinut synnytin". Poika on ainoa Jumalan synnyttämä. Ainosyntyinen Jumalan Poika. Alkutestissä on sana monogenes. Eli kysymyksessä on ainoa (mono) suvultaan/lajiltaan/perimältään (genes) Jumalan Poika.

Ja kun Poika annettiin meille, siten että Hän tuli pienen pieneksi ihmisen aluksi Marian kohtuun, ja syntyi ihmisestä, oli Hän ihminen. "ja Sana oli LIHA".

Kun kysytään, mikä Hän on, niin aivan puhdas vastaus tuohon kysymykseen annetaan substantiivilla, joka on predikatiivi. Ja Raamattu antaa kaksi vastausta tuohon kysymykseen:

"Jumalan sanoo Pojastaan: "Minä Sinut synnytin"."

Jätit jakeesta pois sen "tänä päivänä"

Ps 2:7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Kyseinen psaslmi on rustattu noin 1000 vuotta ennen Jeesusta ja kyseessä on sen ajan maallisen kuninkaan syntymä.

Toisaalta vaikka Jumala olisi synnyttänyt pojan niin eihän se poika silti Jumala olisi.

• 1 L kirjoitti:

mainittiin Mariasta Jeesuksen äitinä, Jeesus korjasi asian hengelliseksi ja kysyi: "Kuka on minun äitini?"

Jotta vastaus olisi varmasti oikein, hän itse siihen vastasi:

Matt. 12:49
        »Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Miksi teille ei Jeesuksen oma opetus kelpaa?

´

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

"Jumalan sanoo Pojastaan: "Minä Sinut synnytin"."

Jätit jakeesta pois sen "tänä päivänä"

Ps 2:7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Kyseinen psaslmi on rustattu noin 1000 vuotta ennen Jeesusta ja kyseessä on sen ajan maallisen kuninkaan syntymä.

Toisaalta vaikka Jumala olisi synnyttänyt pojan niin eihän se poika silti Jumala olisi.

Kirjoittaako Hebrealaiskirje seuraavassa maallisesta kuninkaasta?

... Jumala ... on puhunut meille Pojan kautta ... joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "SINÄ OLET MINUN POIKANI, TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN"

• 1 L kirjoitti:

... Jumala ... on puhunut meille Pojan kautta ... joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "SINÄ OLET MINUN POIKANI, TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN"

Hebrealaiskirje kertoo Aaronin ja Jeesuksen ylipappeudesta eikä siitä että he olisivat Jumalia.

Jätit vaan jakeen alun taas pois.

Hebr. 5:5 Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,

Sinun logiikalla Aaron ja muutkin ylipapit olisi Jumalia.

• 1 L kirjoitti:

Tuli vain ristiriitaisesta ajattelustasi mieleen Ortodoksisuus ja miten mieletöntä se onkaan.

Kuten sinäkin, uskot Krisuksen olevan Jumala, mutta ei Jumalan Poika. Huomaa, ettei Kristus voi olla molempia.

Ortodoksisuushan lyhykäisyydessään ilmoittaa näin. Jumala antoi Marialle tehtäväksi olla Jumalan äiti eli Maria synnyttää Jumalan Jeesuksen Kristuksen.

Empä ihmettele, miten monet ihmiset pitävät salaisuutena tuon asian. Salaisuus se todella on kun siinä ei ole päätä eikä häntää kuten ei ole kolminaisuusopissakaan. Miksi ihmeessä selkeät ja helposti ymmärrettävä kokonaisuus Jumalasta ja Jumalan Pojan tehtävästä ja olemuksesta pitää tietoisesti vääntää kieroon.

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

Hebrealaiskirje kertoo Aaronin ja Jeesuksen ylipappeudesta eikä siitä että he olisivat Jumalia.

Jätit vaan jakeen alun taas pois.

Hebr. 5:5 Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,

Sinun logiikalla Aaron ja muutkin ylipapit olisi Jumalia.

"Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä Minä Sinut synnytin."

Kirje Hebrealaisille

Luku 1

Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• 1 L kirjoitti:

Kirje Hebrealaisille

Luku 1

Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Jumala ei ainakaan puhunut itselleen. Kristus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika. Uskotko sen??

On siis yksi Jumala ja Jumalan Poika, jonka KAUTTA Jumala toimi.

• 1 L kirjoitti:

Kirje Hebrealaisille

Luku 1

Luepas jakeesi tarkemmin:
        Uudemmassa käännöksessä se on vielä selkeämmin.

Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

Siinähän kerrotaan selkeästi että, Jumala EI sanonut noita jäljempänä olevia lauseita.

Sinä tietenkin luulit että Jumala "SANOI" nuo lauseet, kun oikeasti siinä kiistetään Hänen sanoneen.

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

Siinähän kerrotaan selkeästi että, Jumala EI sanonut noita jäljempänä olevia lauseita.

Sinä tietenkin luulit että Jumala "SANOI" nuo lauseet, kun oikeasti siinä kiistetään Hänen sanoneen.

"Hän sanoi MINULLE"? Kuka on tuo MINÄ, joka puhuu?

(Ja kokonaisuudessaan tuo jae kuuluu:
        Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt.
        Hän lausui minulle:
        "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.)

• 1 L kirjoitti:

Hän lausui minulle:

Herran sanotaan puhuvan, mutta se tapahtui noin tuhat vuotta ennen Jeesusta.

Ja Heprealais-kirjeessä kiistetään asia Jeesuksen osalta.

• kyselen
        1 L kirjoitti:

Kirje Hebrealaisille

Luku 1

NIkaian uskontunnustuksen mukaan:
        "Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ENNEN AIKOJEN ALKUA on Isästä syntynyt, Jumala Jumalasta, Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta.."

Heprealaiskirjeen kohta, johon viittaat on lainaus psalmista 2.
        Psalmissa 2 jakeessa 7 on kirjoitettu:

"Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin."

Kysymys:
        Miten voi olla syntynyt ennen aikojen alkua, jos on synnytetty määrättyyn aikaan eli "TÄNÄ PÄIVÄNÄ".

Psalmissa ei sanota, mistä päivästä on kysymys, mutta eittämättä kuitenkin TIETYSTÄ PÄIVÄSTÄ eli määrätystä hetkestä "ajan lyhyessä historiassa" Hawkingia lainatakseni.

Päivät ovat ajan määreitä ja Raamatun luomiskertomuksen mukaan ne alkoivat tietystä hetkestä.
        1. Moos. 1:5
        Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

Olenko ymmärtänyt jotain väärin tai jäikö minulta jotain huomaamatta?

• ilmiselvästi
        Pe.ku kirjoitti:

Uusi käännös ei muuta tekstin ajatusta miksikään.
        Vaikka Jumala ei ole yhdellekään enkelille sanonut noita sanoja, on Hän ne kuitenkin sanonut.

Vrt.
        "Pe.ku ei ole vastannut allekirjoittaneen viestiin" ei tarkoita, etteikö Pe.ku ole voinut vastata jonkun muun viestiin.
        tai
        "En ole lukenut tätä viestiketjua" ei tarkoita, etten olisi lukenut jotain muuta.

• 1 l
        Pe.ku kirjoitti:

Herran sanotaan puhuvan, mutta se tapahtui noin tuhat vuotta ennen Jeesusta.

Ja Heprealais-kirjeessä kiistetään asia Jeesuksen osalta.

"HÄN sanoi MINULLE"? (Ps 2:7)

Tässä lauseessa on kaksi persoonaa, HÄN ja MINÄ!

Kuka on HÄN?
        Kuka on MINÄ?

• kyselen
        1 l kirjoitti:

"HÄN sanoi MINULLE"? (Ps 2:7)

Tässä lauseessa on kaksi persoonaa, HÄN ja MINÄ!

Kuka on HÄN?
        Kuka on MINÄ?

>>>"HÄN sanoi MINULLE"? (Ps 2:7)

• kyselen
        1 L kirjoitti:

Hän lausui minulle:

Vastaisitko kysymykseeni, jonka olen sinulle esittänyt alempana.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9261111/45504490

Miten voi olla syntynyt ennen aikojen alkua, jos on synnytetty määrättyyn aikaan eli "TÄNÄ PÄIVÄNÄ".

Olen vastannut sinulle, mutta sinä et ole vielä vastannut minun kysymykseeni.
        Vastausta odotellen..

• kyselen kirjoitti:

"Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ENNEN AIKOJEN ALKUA on Isästä syntynyt, Jumala Jumalasta, Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta.."

"Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin."

Kysymys:

Psalmissa ei sanota, mistä päivästä on kysymys, mutta eittämättä kuitenkin TIETYSTÄ PÄIVÄSTÄ eli määrätystä hetkestä "ajan lyhyessä historiassa" Hawkingia lainatakseni.

Päivät ovat ajan määreitä ja Raamatun luomiskertomuksen mukaan ne alkoivat tietystä hetkestä.
        Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

loogisesti järkevän ja tärkeän huomion — toit esille ahaa-elämyksen;

´

• 1 L
        kyselen kirjoitti:

Vastaisitko kysymykseeni, jonka olen sinulle esittänyt alempana.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9261111/45504490

Olen vastannut sinulle, mutta sinä et ole vielä vastannut minun kysymykseeni.
        Vastausta odotellen..

Anteeksi, etten ole vastannut. Kiitos kun muistutit.

Alkutekstissä on muistaakseni vain yksi sana, joka tulee lämpöä tarkoittavasta sanajuuresta. Kysymys ei ole niinkään määrätystä aikahetkestä, kuin nimenomaan Päivän Valkeudesta, johon viittasitkin ensimmäisellä kysymyskerrallasi.

Jos annamme Kristuksen sovittaa itsemme Jumalan kanssa, meidätkin siirretään pimeydestä Valoon, jolloin emme enää ole yön lapsia vaan päivän lapsia.
        Mutta Poikaa ei ole siirretty pimeydestä Valoon. Hän syntyi siitä.

• 1 L kirjoitti:

Hän lausui minulle:

Jumala, joka puhui tässä pojalleen:

Heprealaiskirje 1
        9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, SINUN JUMALASI, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Heprealaiskirje 7:
        7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

Näitä tämmöisiä jakeita eivät kolminaisuuteen orjuutetut halua nähdä eikä kuulla.

´

• miettimättä Jumalan
        kyselen kirjoitti:

Kysymys:

ajan määritteitä.

"Päivät ovat ajan määreitä ja Raamatun luomiskertomuksen mukaan ne alkoivat tietystä hetkestä.
        1. Moos. 1:5"

Tässä yksi Jumalan ajan määrite.

2. Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ENNEN ikuisia aikoja,

• 1 L kirjoitti:

Alkutekstissä on muistaakseni vain yksi sana, joka tulee lämpöä tarkoittavasta sanajuuresta. Kysymys ei ole niinkään määrätystä aikahetkestä, kuin nimenomaan Päivän Valkeudesta, johon viittasitkin ensimmäisellä kysymyskerrallasi.

Jos annamme Kristuksen sovittaa itsemme Jumalan kanssa, meidätkin siirretään pimeydestä Valoon, jolloin emme enää ole yön lapsia vaan päivän lapsia.

ristiriitainen Jumalan sanan kanssa, joka sanoo:

Heprealaiskirje 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, OVAT KAIKKI ALKUISIN YHDESTÄ. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

1. Joh. 4:
        2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, TE OLETTE JUMALASTA ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        6 ME OLEMME JUMALASTA. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja JOKAINEN, JOKA RAKASTAA, ON JUMALASTA SYNTYNYT ja tuntee Jumalan."

1. Joh. 5:1
        "JOKAINEN, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, ON JUMALASTA SYNTYNYT; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."

´

• 1 L kirjoitti:

huomasit että Poika ei ole Jumala.

"Mutta Poikaa ei ole siirretty pimeydestä Valoon. Hän syntyi siitä."

• miettimättä Jumalan kirjoitti:

ajan määritteitä.

"Päivät ovat ajan määreitä ja Raamatun luomiskertomuksen mukaan ne alkoivat tietystä hetkestä.
        1. Moos. 1:5"

Tässä yksi Jumalan ajan määrite.

2. Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ENNEN ikuisia aikoja,

on annettu myös meille, eikä vain Kristukselle, ENNEN ikuisia aikoja. Saman asian Paavali kertoi myös efesolaisille:

Efesolaiskirje 1
        4 "niin kuin hän ennen maailman perustamista OLI HÄNESSÄ VALINNUT MEIDÄT olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,"

Kaikki edeltä valitut olemme siis olleet Kristuksessa jo ennen maailman perustamista. "Raamattu ei puhu turhaan kaiken ennalleen asettamisesta;

Apostolien teot 3
        21 "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettojensa suun kautta."

21 Whom the heaven must receive until the times of restitution of all things, which God hath spoken by the mouth of all his holy prophets since the world began.

´

• ml213 kirjoitti:

Tuli vain ristiriitaisesta ajattelustasi mieleen Ortodoksisuus ja miten mieletöntä se onkaan.

Kuten sinäkin, uskot Krisuksen olevan Jumala, mutta ei Jumalan Poika. Huomaa, ettei Kristus voi olla molempia.

Ortodoksisuushan lyhykäisyydessään ilmoittaa näin. Jumala antoi Marialle tehtäväksi olla Jumalan äiti eli Maria synnyttää Jumalan Jeesuksen Kristuksen.

Empä ihmettele, miten monet ihmiset pitävät salaisuutena tuon asian. Salaisuus se todella on kun siinä ei ole päätä eikä häntää kuten ei ole kolminaisuusopissakaan. Miksi ihmeessä selkeät ja helposti ymmärrettävä kokonaisuus Jumalasta ja Jumalan Pojan tehtävästä ja olemuksesta pitää tietoisesti vääntää kieroon.

ja "Jumalan äidistä" puhuminen totisella naamalla on uskon ymmärryksen pohjanoteeraus ja häpeätahra!

´

• ,,.,.,
        ekivaari kirjoitti:

ja "Jumalan äidistä" puhuminen totisella naamalla on uskon ymmärryksen pohjanoteeraus ja häpeätahra!

´

Näin se on: Jeesuksen isä ei kyennyt uskomaan että joku oli kiksauttanut hänen kihlattunsa Marian paksuksi - ja sekosi.

• kyselen
        1 L kirjoitti:

Kiitos, kun vastasit.

Voisitko vastata vielä tähän:
        Sama Psalmi 2, jae 8:
        "Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi."

KUKA anoo ja KENELTÄ?
        KUKA kehottaa ja KETÄ hän kehottaa anomaan?

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9261111/45505722

• Pe.ku kirjoitti:

Jos luemme Tuomaan tunnustus kohdan kokonaan huomaamme jännän seikan.

Joh.20:27-29:"Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Nimittäin Jeesuksen itsensä sanat Tuomaalle:"sinä uskot". Jeesus ei siis korjannut tai kumonnut Tuomaan tunnustusta, ei vaan, Jeesus päinvastoin vahvisti sen sanomalla, että "sinä uskot". Näin ollen tässäkin kohdassa Jeesus itse vahvistaa ei kumoa, sen faktan että Hän on Jumala. Aamen. Siihen on heleppo uskoa ja yhtyä.

• efox
        juhani1965 kirjoitti:

Joh.20:27-29:"Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Nimittäin Jeesuksen itsensä sanat Tuomaalle:"sinä uskot". Jeesus ei siis korjannut tai kumonnut Tuomaan tunnustusta, ei vaan, Jeesus päinvastoin vahvisti sen sanomalla, että "sinä uskot". Näin ollen tässäkin kohdassa Jeesus itse vahvistaa ei kumoa, sen faktan että Hän on Jumala. Aamen. Siihen on heleppo uskoa ja yhtyä.

Sama asia Jeesus Herra Jumala löytyy Ilm.16:5 ja 7.

joka olet ja joka o l i t,
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka o l i t, sinä Pyhä, kun näin olet t u o m i n n u t.....
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun t u o m i o s i."

• juhani1965 kirjoitti:

siinäkään sano olevansa Jumala ja jätit kertomatta perästä jakeen jossa kiistetään Jeesuksen olevan Jumala.

Joh.20:31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.

• Hän on?
        Pe.ku kirjoitti:

siinäkään sano olevansa Jumala ja jätit kertomatta perästä jakeen jossa kiistetään Jeesuksen olevan Jumala.

Joh.20:31 Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.

Vain ihminenkö, enkelikö, kerubit, serafit...???

Mihin ihminen sitten uskoo, uskoessaan Jeesukseen?
        Kyllä minä ainakin olen uskoni ja toivoni laittanut elävään Jumalaan, uskoessani Jeesukseen. Raamattu nimenomaan sanoo, että ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa he pelastuisivat.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".
        Ei minua ole enkelit eikä ihmiset pelastaneet, vaan Jumala.
        Synnintuntoon tultuani ja uskoessani Jeesukseen, sain syntini anteeksi ja uuden elämän, eli uudestisynnyin elävään toivoon, ja nyt myös uskoni on toivo Jumalaan.

Häneen, Jeesukseen, pakanat panevat toivonsa. (Room.15:12)

1Tim.6:17...eivätkä panisi TOIVOANSA epävarmaan rikkauteen, VAAN JUMALAAN...

1Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että OLEMME PANNEET TOIVOMME ELÄVÄÄN JUMALAAN, jika on kaikkien ihmisten VAPAHTAJA, varsinkin uskovien.

Ef.4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin YHTEEN JA SAMAAN TOIVOON, jonka te kutsumuksessanne saitte.

Ei meillä ole monta Jumalaa, johon toivomme laittaisimme, vaan on yksi Jumala. On vain yksi toivo, ja Hän on Jeesus Kristus.
        Kristus teissä, kirkkauden toivo. (Kol. 1:27)

Jos olen Kristuksen oma, niin olen silloin Jumalan oma.

Kol.2:6-9 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran (=Jumala), niin vaeltakaa hänessä,
        7. juurtuneina häneen ja hänessä vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti...

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

huomasit että Poika ei ole Jumala.

"Mutta Poikaa ei ole siirretty pimeydestä Valoon. Hän syntyi siitä."

Aiemmin väitit, että Jumala ei ole kenellekään sanonut: "Minä Sinut synnytin". Nyt iloitset kanssani siitä, että juuri tuon lauseen perusteella tiedämme, että Poika syntyi Valkeudesta. Mutta siis kenellekään enkeleistä Jumala ei ole sanonut: "Minä Sinut synnytin". Sillä Jumala ei synnyttänyt niitä.

Jumalan ainokaisen, ainosyntyisen Pojan, jolla ainoalla on Isän kirkkaus, Johannes esittelee meille sanoen: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli JUMALA."

• 1 L
        Pe.ku kirjoitti:

"Paljon muitakin tunnustekoja - joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan - Jeesus teki opetuslasten nähden. Mutta NÄMÄ ovat kirjoitetut, jotta uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja jotta teillä uskovina olisi elämä Hänen nimessään." Johannes viittaa kaikkiin evankeliumissaan kertomiinsa Jeesuksen tunnustekoihin/merkkeihin. Ne, jotka uskovat Jeesukseen, ovat Ilmestyskirjassa mainittuja voittajia, joista Jeesus sanoo: "Minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani." (Ilm 21:7) Tämän perään et Peku voi kirjoittaa: "Tässäkään Jeesus ei sano olevansa Jumala." Hän on minun Jumalani ja minun Herrani. Onko Sinun? Minulla on Elämä Hänen nimessään. Onko Sinulla?

• 1 L
        kyselen kirjoitti:

Kiitos, kun vastasit.

Voisitko vastata vielä tähän:
        Sama Psalmi 2, jae 8:
        "Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi."

KUKA anoo ja KENELTÄ?
        KUKA kehottaa ja KETÄ hän kehottaa anomaan?

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9261111/45505722

Hyvä Ystävä, joka kyselet. Olen yrittänyt tässä keskustelusivussa itse olla vain kyselijä. Siinä toivossa, että kysymykseni olisivat johtaneet sokeat silmät näkemään Jumalan ainosyntyisen Pojan, Messiaan ja Pelastajan. Näkemään, että Raamattu nimenomaan sanoo Hänestä, että Hän on JUMALA. Siis aivan päinvastoin kuin keskustelusivun otsikko väittää.

Sinun kysymyksesi minulle pakottavat minut nyt kuitenkin pois kyselijän paikasta, vastaamaan Sinulle hyvinkin herkkiä asioita ja arvokkaita helmiä, joita en haluaisi kenenkään tallaavan. Mutta en missään tapauksessa halua esiintyä ylen viisaana. Itse asiassa haluan tallata kaikki järkeni päätelmät maahan, ennenkuin edes avaan Raamatun. Ja ymmärtää kaiken vain uskon kautta. Kuin pieni lapsukainen uskon kaiken, mitä Jumalan Sanassaan sanoo, ja uskon, että Hän aina myös tarkoittaa juuri sitä, mitä Sanassaan sanoo. Ei Hän ole vaikeaselkoinen Isä, joka ei osaa ilmaista Itseään. Valitettavasti me olemme kuitenkin Sanan käännösten varassa. Ja kun jotkut kääntäjät ovat sitten puhtaan kääntämisen sijasta rohjenneet vielä tulkita Sanaa, niin olemme aina vaan etäämmällä Jumalan puhtaan Sanan totuudesta. Silloin on vaikea maistaa Jumalan Rakkautta ja Hyvyyttä. Kuten joku rabbi on sanonut, Raamatun lukeminen muulla kuin alkukielellä, on kuin suudelma hunnun läpi. Mutta nyt arasti yritän kertoa jotain siitä, mitä minä näen Psalmin 2 sanoman jakeesta 7 eteenpäin, mutta ei mitenkään tyhjentävästi, vain jotakin. Ei mitään kohtaa Raamatusa ihminen voi loppuun asti tyhjentää. Ja toki tästäkin katkelmasta voisi kirjoittaa tulikivenkatkuisen kauhean näytelmän. Mutta sitä nyt en halua tehdä. Haluan kertoa Jumalan Rakkaudesta, Jeesuksesta, jonka "ihastuksena olivat ihmislapset", kuten Hän sanoo Sananlaskujen kirjassa.

Tässä jakeessa 7 astuu puhujaksi Jumalan ainosyntyinen Poika. Kysymyksessä on ainosyntyinen (monogenes = suvultaan/lajiltaan/perimältään ainoa) Jumalan Poika, joka ei koskaan ole objektina sille alkutekstin verbille, joka tarkoittaa luomista, vaan verbille, joka tarkoittaa lisääntymisen kautta tapahtuvaa syntymistä; sekä myös saada/hankkia/omistaa-verbille, jolla esimerkiksi Eeva ilmaisi saaneensa pojan.

Sananlaskuissa tuo persoona, jota Johannes nimittää Sanaksi, astuu samalla tavalla yhtäkkiä esiin kantaen nimeä Viisaus ja kertoo Isän saaneen Hänet jo ennen aikojen alkua. Samoin Hän yhtäkkiä kesken kaiken astuu esiin tässä toisessa Psalmissa ja haluaa nytkin ensimmäiseksi paljastaa suhteensa Isään: "Hän sanoi Minulle: 'Sinä olet minun Poikani ... Minä Sinut synnytin'. Tuota virkettä lainataan UT:ssa kolme kertaa. Joten vaikka VT:n alkuteksti voi olla verbin aikaluokkien osalta määrittelemätön, niin tämän jakeen osalta me tiedämme, että Poika oli saanut kuulla Isän sanoneen menneessä aikamuodossa: 'Minä Sinut synnytin'. Eli tuo psalmi ei suinkaan kehota antamaan suuta Pojalle, joka kerran syntyy, vaan Pojalle, joka on ikuisuudesta.

Aivan ensimmäiseksi tuossa toisessa psalmissa Poika viittaa asetukseen. "Mitä Herra on säätänyt". Jo ikuisuudessa ennen maailman luomista, oli päätetty, että kaikki luodaan Pojan kautta ja Poikaa varten ja Pojan kautta. Jo ennen maailman luomista oli myös päätetty pelastussuunnitelmasta, jossa Poika pelastaa ihmisen, jos ihminen joutuu eroon Jumalan yhteydestä.

"Ano minulta" on ehkä hiukan hatara käännös. Eli vaikka en rakasta käännösvirheilyä, niin sanon nyt kuitenkn, että tuon kohdan sisältö on jotain, joka muistuttaa avioparin vihkikaavaa: Tahdotko ... ottaa tämän ... ja ...
        Ja Poika tahtoi ottaa kansat maan ääriä myöten omaksensa.
        Mutta tähän sisältyi ehto myötä- ja vastoinkäymisistä eli se, mitä jakeessa 9 sanotaan. Pojan ehkä täytyy käyttää sauvaansa, siis välinettä, jolla Hän lampaitansa paimentaa, rautaisella otteella. Jotkut saviastiat ovat niin kovia, että ne täytyy murskata, ja polttaa uudelleen, mutta lopputulos onkin sitten todella kestävä astia.

Mutta Poika on jo ikuisuudessa sanonut Isälleen minua ja Sinua tarkoittaen: Tahdon! Eikä mitään huntua ole välissä, jos tahdomme omalta puoleltamme vastata: Tahdon. Ja sillä silmänräpäyksellä ikuinen liittomme Pojan kanssa on sinetöity Isän Jumalan edessä.

"Antakaa suuta Pojalle!"

• efox kirjoitti:

Sama asia Jeesus Herra Jumala löytyy Ilm.16:5 ja 7.

joka olet ja joka o l i t,
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka o l i t, sinä Pyhä, kun näin olet t u o m i n n u t.....
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun t u o m i o s i."

eivät ole sama asia, sillä Jumala voi tehdä herraksi tai jopa epäjumalaksi kenet tahtoo, mutta ei kukaan voi tehdä toista Jumalaa!

Apostolien teot 2
        36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet HERRAKSI ja KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

´

• Hän on? kirjoitti:

Vain ihminenkö, enkelikö, kerubit, serafit...???

Mihin ihminen sitten uskoo, uskoessaan Jeesukseen?
        Kyllä minä ainakin olen uskoni ja toivoni laittanut elävään Jumalaan, uskoessani Jeesukseen. Raamattu nimenomaan sanoo, että ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa he pelastuisivat.
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".
        Ei minua ole enkelit eikä ihmiset pelastaneet, vaan Jumala.
        Synnintuntoon tultuani ja uskoessani Jeesukseen, sain syntini anteeksi ja uuden elämän, eli uudestisynnyin elävään toivoon, ja nyt myös uskoni on toivo Jumalaan.

Häneen, Jeesukseen, pakanat panevat toivonsa. (Room.15:12)

1Tim.6:17...eivätkä panisi TOIVOANSA epävarmaan rikkauteen, VAAN JUMALAAN...

1Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että OLEMME PANNEET TOIVOMME ELÄVÄÄN JUMALAAN, jika on kaikkien ihmisten VAPAHTAJA, varsinkin uskovien.

Ef.4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin YHTEEN JA SAMAAN TOIVOON, jonka te kutsumuksessanne saitte.

Ei meillä ole monta Jumalaa, johon toivomme laittaisimme, vaan on yksi Jumala. On vain yksi toivo, ja Hän on Jeesus Kristus.
        Kristus teissä, kirkkauden toivo. (Kol. 1:27)

Jos olen Kristuksen oma, niin olen silloin Jumalan oma.

Kol.2:6-9 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran (=Jumala), niin vaeltakaa hänessä,
        7. juurtuneina häneen ja hänessä vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti...

Heprealaiskirje 5
        5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

Heprealaiskirje 4
        14 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."

´

• x-hirvas
        1 L kirjoitti:

"Paljon muitakin tunnustekoja - joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan - Jeesus teki opetuslasten nähden. Mutta NÄMÄ ovat kirjoitetut, jotta uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja jotta teillä uskovina olisi elämä Hänen nimessään." Johannes viittaa kaikkiin evankeliumissaan kertomiinsa Jeesuksen tunnustekoihin/merkkeihin. Ne, jotka uskovat Jeesukseen, ovat Ilmestyskirjassa mainittuja voittajia, joista Jeesus sanoo: "Minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani." (Ilm 21:7) Tämän perään et Peku voi kirjoittaa: "Tässäkään Jeesus ei sano olevansa Jumala." Hän on minun Jumalani ja minun Herrani. Onko Sinun? Minulla on Elämä Hänen nimessään. Onko Sinulla?

Jeesukseen tietävät ja tunnustavat, että Jeesus on Herra, ei jumala. Sitten on itseään "kristikunnaksi" itseään nimittävät, jotka uskovat ihmisoppeja. He nimittävät Jeesusta jumalaksi.
        Siinä on se ero.

• 1 L
        x-hirvas kirjoitti:

Jeesukseen tietävät ja tunnustavat, että Jeesus on Herra, ei jumala. Sitten on itseään "kristikunnaksi" itseään nimittävät, jotka uskovat ihmisoppeja. He nimittävät Jeesusta jumalaksi.
        Siinä on se ero.

Huomasitko Jeesuksen omaa lausetta: "Minä olen oleva hänen Jumalansa."
        Mutta voi, mitä Hän sanookaan heti seuraavassa jakeessa.
        Mutta tänään on vielä voimassa se, mitä sanotaan näitä edeltävässä jakeessa Ilmestyskirjassa, ja minkä Johannes on tallentanut myös evankeliumiinsa:
        "Jeesus seisoi ja huusi sanoen: Jos jollakin on jano, Tulkoon Minun tyköni ja juokoon!"

• efox
        ekivaari kirjoitti:

eivät ole sama asia, sillä Jumala voi tehdä herraksi tai jopa epäjumalaksi kenet tahtoo, mutta ei kukaan voi tehdä toista Jumalaa!

Apostolien teot 2
        36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet HERRAKSI ja KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

´

Näyttää tehneen Jeesuksen TOTISESTI Herraksi Jumalaksi Kaikkivaltiaaksi.

Ilm.16:7. Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias

• 1 L kirjoitti:

on voittanut. Ilman Jeesuksen voittoa olisimme kaikki häviäjiä:

Joh. 16:33
        "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN."

Fil. 3:12

Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa KRISTUS JEESUS ON VOITTANUT MINUT.

Kuulumme Kristukselle, koska Kristus Jeesus on voittanut sekä maailman että meidät!

1. Joh. 5:4
        "sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän USKOMME," (Joka on Kristus)

Ilm. 3:21
        "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."

Ilm. 5:5
        "Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Ilm. 21:7
        "Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani."

´

• efox kirjoitti:

Näyttää tehneen Jeesuksen TOTISESTI Herraksi Jumalaksi Kaikkivaltiaaksi.

Ilm.16:7. Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias

Puhutaankin Isästä eikä pojasta.

Johanneksen ilmestys 16
        7 "Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".

5. Mooseksen kirja 18
        18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, HÄNET MINÄ ITSE VAADIN TILILLE."

Jos et usko Jeesuksen omaa todistusta että hän on Jumalan poika, hänet Isä itse vaatii tilille!

´

• Puhuu Pojasta
        ekivaari kirjoitti:

Puhutaankin Isästä eikä pojasta.

Johanneksen ilmestys 16
        7 "Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".

5. Mooseksen kirja 18
        18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, HÄNET MINÄ ITSE VAADIN TILILLE."

Jos et usko Jeesuksen omaa todistusta että hän on Jumalan poika, hänet Isä itse vaatii tilille!

´

Siinä puhutaan hänen tumioistaan joka OLI. Hän on Jeesus TOTISESTI, Herra Jumala, Kaikkivaltias!

4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka OLIT, sinä Pyhä, kun näin olet TUOMINNUT.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun TUOMIOSI."

• Puhuu Pojasta kirjoitti:

Siinä puhutaan hänen tumioistaan joka OLI. Hän on Jeesus TOTISESTI, Herra Jumala, Kaikkivaltias!

4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka OLIT, sinä Pyhä, kun näin olet TUOMINNUT.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun TUOMIOSI."

Jeesuksen ilmoittamasta asiayhteydestä että "Isä YKSIN ON totinen Jumala", ja näistä apostolin opetuksista:

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"

´

• 1 l

Avaajan mukaan Raamatun sadoissa kohdissa kerrotaan, että Jeesus ei ole Jumala.
      Kuitenkaan ei löytynyt yhtään lausetta, jossa Jeesusta tarkoittaen sanottaisiin: "ei ole JUMALA".
      Avaaja ei kertonut, mikä olisi oikea predikatiivi Jeesusta tarkoitten:
      KIVI/KASVI/ELÄIN/IHMINEN/ENKELI/JUMALA
      Raamatusta löytyy Jeesusta tarkoittaen predikatiivit JUMALA ja IHMINEN.

Jeesus itse sanoi voittajia tarkoittaen:
      "Minä olen oleva hänen JUMALANSA".
      Jumala sanoo Pojasta:

Kohtia, jotka eivät suoraan vastaa kysymykseen: "Mikä Hän on?" esiintyi viestiketjussa runsaasti.
      Esimerkiksi se, että Hän on "Jumalan ainosyntyinen Poika", merkitsee toisten mielestä sitä, että Hän on JUMALA, niinkuin Isäkin, joka Hänet synnytti. Toisten mielestä Jumalan ainosyntyinen Poika ei voi olla JUMALA.

• Raamatussa ilmoittaa, että puhujana ja tekijänä kaikissa Jeesuksen puheissa ja töissä on Isä, joka asui Jeesuksessa Kristuksessa, niin kuin hän asuu, puhuu ja tekee meissäkin;

Johannes 14:
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MIN'Ä EN PUHU ITSESTÄNI; ja ISÄ, JOKA MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, jotka ovat hänen."

Johannes 5:
        30 "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt"

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

´

• +
        ekivaari kirjoitti:

Raamatussa ilmoittaa, että puhujana ja tekijänä kaikissa Jeesuksen puheissa ja töissä on Isä, joka asui Jeesuksessa Kristuksessa, niin kuin hän asuu, puhuu ja tekee meissäkin;

Johannes 14:
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MIN'Ä EN PUHU ITSESTÄNI; ja ISÄ, JOKA MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, jotka ovat hänen."

Johannes 5:
        30 "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt"

Matteus 10
        20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."

´

Nämä kohdat kuuluvat sarjaan, jotka eivät suoraan vastaa kysymykseen: Mikä Hän on?
        Ja tuohon kysymykseen vastataan predikatiivilauseella.
        Ja sellaisia Raamatusta löytyy Jeesusta koskein selvästi ainakin kaksi.
        Hän on JUMALA ja IHMINEN.

• + kirjoitti:

Nämä kohdat kuuluvat sarjaan, jotka eivät suoraan vastaa kysymykseen: Mikä Hän on?
        Ja tuohon kysymykseen vastataan predikatiivilauseella.
        Ja sellaisia Raamatusta löytyy Jeesusta koskein selvästi ainakin kaksi.
        Hän on JUMALA ja IHMINEN.

lauseita löytyy U.T;n raamattuversiosta 1992 peräti 33 kpl! Raamattu ei yhdessäkään kohdassa - v a a d i - että Jeesus on uskottava Jumalaksi, mutta vaatii että hänet uskotaan - J u m a l a n - p o j a k s i, :

Hepr. 4:14
        "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta".

1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika? "

Vaatimus Jeesuksen Jumalaksi tunnustamisesta aiheutti keskiajalla muslimien ja "kristittyjen välisen sodan, jossa kuoli miljoonia viattomia ihmisiä molemmilta puolilta. Vaatimus Jeesuksen Jumalaksi tunnustamiseksi on kolminaisuusopin hömpötystä, ei Jumalan ilmoitus.

´

´

• +
        ekivaari kirjoitti:

lauseita löytyy U.T;n raamattuversiosta 1992 peräti 33 kpl! Raamattu ei yhdessäkään kohdassa - v a a d i - että Jeesus on uskottava Jumalaksi, mutta vaatii että hänet uskotaan - J u m a l a n - p o j a k s i, :

Hepr. 4:14
        "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta".

1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika? "

Vaatimus Jeesuksen Jumalaksi tunnustamisesta aiheutti keskiajalla muslimien ja "kristittyjen välisen sodan, jossa kuoli miljoonia viattomia ihmisiä molemmilta puolilta. Vaatimus Jeesuksen Jumalaksi tunnustamiseksi on kolminaisuusopin hömpötystä, ei Jumalan ilmoitus.

´

´

johon viittaat, on kaiketi Raamattu.
        Ja se kyllä sanoo Jeesusta tarkoittaen selvällä predikatiivilauseella:
        Sana oli JUMALA ... Sana oli IHMINEN.
        Hän on ainosyntyinen Jumalan Poika, jolla on Isän kirkkaus.
        Ja toisaalta Hän on ainoa, joka on samaa lihaa kuin ihminen.
        Hän on Jumalan Poika ja Ihmisen Poika. Ja joka Häneen uskoo, se ei Häpeään joudu.
        Mutta kärsimään moni joutuu Jeesus-nimen tähden. Mutta Jeesus sanoi:
        Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään ...
        Ole uskollinen kuolemaan asti, niin Minä annan Sinulle Elämän kruunun ...
        Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

• + kirjoitti:

johon viittaat, on kaiketi Raamattu.
        Ja se kyllä sanoo Jeesusta tarkoittaen selvällä predikatiivilauseella:
        Sana oli JUMALA ... Sana oli IHMINEN.
        Hän on ainosyntyinen Jumalan Poika, jolla on Isän kirkkaus.
        Ja toisaalta Hän on ainoa, joka on samaa lihaa kuin ihminen.
        Hän on Jumalan Poika ja Ihmisen Poika. Ja joka Häneen uskoo, se ei Häpeään joudu.
        Mutta kärsimään moni joutuu Jeesus-nimen tähden. Mutta Jeesus sanoi:
        Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään ...
        Ole uskollinen kuolemaan asti, niin Minä annan Sinulle Elämän kruunun ...
        Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

eri tavilla, oikein tai väärin käännettyjä, mutta alkujaan Jumala sana on Jumalan sanoma sana, joka on tietenkin Jumalan, ei itse Jumala!

Jumalan sana on Isältä Jumalalta Jeesukselle tullut sana, ja siinä merkityksessä sanoja voidaan kutsua jumaliksi, niin kuin Jeesus sen Joh.10:34,35 jakeissa opetti. [5.Moos.18:18,19]

Alkuperäisissä kirjoituksissa ei ole ollut erikseen isoja eikä pieniä alkukirjaimia, vaan kaikki teksti on ollut samanlaisilla kirjaimilla. Nykykäännökset ovat kääntäjien omia tulkintoja, eivät Jumalan.

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

eri tavilla, oikein tai väärin käännettyjä, mutta alkujaan Jumala sana on Jumalan sanoma sana, joka on tietenkin Jumalan, ei itse Jumala!

Jumalan sana on Isältä Jumalalta Jeesukselle tullut sana, ja siinä merkityksessä sanoja voidaan kutsua jumaliksi, niin kuin Jeesus sen Joh.10:34,35 jakeissa opetti. [5.Moos.18:18,19]

Alkuperäisissä kirjoituksissa ei ole ollut erikseen isoja eikä pieniä alkukirjaimia, vaan kaikki teksti on ollut samanlaisilla kirjaimilla. Nykykäännökset ovat kääntäjien omia tulkintoja, eivät Jumalan.

´

>> Raamattuja on useilla eri tavilla, oikein tai väärin käännettyjä, mutta alkujaan Jumala sana on Jumalan sanoma sana, joka on tietenkin Jumalan, ei itse Jumala! >>

Joh. 1:1

1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Tuo jae on kiistatta aivan oikein käännetty ja siinä selkeästi sanotaan, että " Sana oli Jumala ".

Tätä Raamatun ilmoitusta vastaan on tälläkin palstalla hyökätty ja menty yli sen mitä on kirjoitettu,
        väittämällä että tämän pitäisi olla jotain tuollaista, mitä sinäkin esille tuot.

Sinullahan "ekivaari" on Novum käytössäsi, oletko lainannut sitä innokkaasti tämän tekstikohdan puitteissa.

• Usko Toivonen kirjoitti:

>> Raamattuja on useilla eri tavilla, oikein tai väärin käännettyjä, mutta alkujaan Jumala sana on Jumalan sanoma sana, joka on tietenkin Jumalan, ei itse Jumala! >>

Joh. 1:1

Tuo jae on kiistatta aivan oikein käännetty ja siinä selkeästi sanotaan, että " Sana oli Jumala ".

Tätä Raamatun ilmoitusta vastaan on tälläkin palstalla hyökätty ja menty yli sen mitä on kirjoitettu,
        väittämällä että tämän pitäisi olla jotain tuollaista, mitä sinäkin esille tuot.

Sinullahan "ekivaari" on Novum käytössäsi, oletko lainannut sitä innokkaasti tämän tekstikohdan puitteissa.

on ratkaisevan tärkeä Jumalan sanan selittämisessä, eikä joku yksinäinen, kuolettava kirjain. Saman luvun eli
        Joh.1:18 jae ilmaisee, että sana on Isän tukea ja apua tarvitseva jumala, koskapa on Isän sylissä ja helmassa, niin kuin Jeesus itse sanoikin:

Joh. 5:19
        "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."

Jesajan kautta Isä itse kutsuikin poikaansa sanoilla "vanhurskas palvelijani":

Jes. 42:1
        "Katso, MINUN PALVELIJANI, JOTA MINÄ TUEN, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jesaja 53
        11 "Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun VANHURSKAS PALVELIJANI, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa."

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

on ratkaisevan tärkeä Jumalan sanan selittämisessä, eikä joku yksinäinen, kuolettava kirjain. Saman luvun eli
        Joh.1:18 jae ilmaisee, että sana on Isän tukea ja apua tarvitseva jumala, koskapa on Isän sylissä ja helmassa, niin kuin Jeesus itse sanoikin:

Joh. 5:19
        "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."

Jesajan kautta Isä itse kutsuikin poikaansa sanoilla "vanhurskas palvelijani":

Jes. 42:1
        "Katso, MINUN PALVELIJANI, JOTA MINÄ TUEN, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jesaja 53
        11 "Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun VANHURSKAS PALVELIJANI, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa."

´

Johannes 1. luku on jo sinällään hyvä läpileikkaus kokonaisuuden kannalta.

2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        -
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Johannes kastajan tehtävä :

23. Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Vrt. Luuk. 1.

15. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
        16. Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
        17. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."

Johannes kirjittaa myös kirjeissään siitä kuinka tunnistaa antikristuksen hengessä olevat:

2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        1. Joh. 4.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Johannes 1. luku on jo sinällään hyvä läpileikkaus kokonaisuuden kannalta.

2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        -
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Johannes kastajan tehtävä :

23. Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Vrt. Luuk. 1.

15. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
        16. Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
        17. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."

Johannes kirjittaa myös kirjeissään siitä kuinka tunnistaa antikristuksen hengessä olevat:

2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        1. Joh. 4.

on ainoa jae Uudessa Testamentissa, jossa sanotaan sanan tulleen lihaksi. Se on käännetty aivan eri kreikan sanasta kuin U.T;ssa kaikki muut lihaksi käännetyt sanat. Kaikkialla muualla U.T. sanoo pojan olevan Henki, joka tuli lihaan;

1. Joh. 4:2
        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN tulleeksi, on Jumalasta;"

2. Joh. 1:7
        "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."

Jeesus ilmestyi lihassa, ei lihana:

1. Tim. 3:16
        "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

1. Piet. 3:18
        2Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"

1. Piet. 4:1
        "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka LIHASS kärsii, se lakkaa synnistä- "

´

• +
        ekivaari kirjoitti:

on ainoa jae Uudessa Testamentissa, jossa sanotaan sanan tulleen lihaksi. Se on käännetty aivan eri kreikan sanasta kuin U.T;ssa kaikki muut lihaksi käännetyt sanat. Kaikkialla muualla U.T. sanoo pojan olevan Henki, joka tuli lihaan;

1. Joh. 4:2
        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN tulleeksi, on Jumalasta;"

2. Joh. 1:7
        "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."

Jeesus ilmestyi lihassa, ei lihana:

1. Tim. 3:16
        "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

1. Piet. 3:18
        2Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"

1. Piet. 4:1
        "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka LIHASS kärsii, se lakkaa synnistä- "

´

"Se on käännetty aivan eri kreikan sanasta kuin U.T;ssa kaikki muut lihaksi käännetyt sanat." Väitteesi on perätön.
        Jokaisessa lainauksessasi Joh 1:14 alkaen suomennos "liha" tulee kreikan sanasta "sarks".

Muuten en ymmärtänyt tälläkään kertaa, mitä yritit viestilläsi todistaa. Mutta valitettavasti näyttää siltä, että Sinäkään lainkaan ole ymmärtänyt, mitä niissä viesteissä sanotaan, joihin vastaat. Tuo Usko Toivosen viesti sisältää aivan valtavan ihmeellisen ja kiistattoman todistuksen siitä, että Jeesus on paitsi JUMALA - myös HERRA.

• aamen,,aamen,,

riittää vastaus:ONPAS, Raamatun mukaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe