Aivotärähdys-Miten nyt käy?

omgaivoton

Eli putosin heppasen selästä ja sain selvästi aivotärähdyksen.
Torstaina siis tapahtui. Päätä särki kovasti ainakin 5 min sen jälkeen, mutta menin silti ratsastamaan vielä ainakin 20 min. Sitten menin kotiin ja jätin salin väliin ja nukuin pari h, mutta menin kaupungille kävelee kaverin kaa. Siellä päänsärky ja pahoinvointi paheni. Illalla sit pistin ihan ämpärin viereen, kun oksetti niin paljon. Aamulla klo 7 menin kassalle 7 h ja sen jälkeen illasta kaverille istuskelee. Siellä kaverilla ollessa sitten huippas aina kun nousi sohvalta ja välttelinkin liikkumista mihinkään. Sitten tänään taas aamusta klo 7 töihin 5 h hyllyttää ja nyt illasta juhlimaan(ei ole aikomusta lähtä kaverin kotoa tai juoda muuta kuin mehua).
Sitten huomenna taas ratsastaa klo 9-10 aikaan aamusta. En tosin ajatellut muuta kuin kävellä.

En nyt sit tiedä mitä tapahtuu..? Kaikki noi oli sovittu jo aikaa sitten tapahtuvaksi (paitsi huominen ratsastus to) joten en kehdannut perua yhtäkään. En kai tosta sairastu lisää tai mitää..? Luin et toipuminen on huonompaa, mutta muuta ei siinä tainnut olla..

4

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

vaiheessa kävit lääkärissä????

• päätöntä menoa

Samaa hämmästelen: mikset menny lekuriin????!!
        Pään iskut - kypärä päässä tai ei - pitää AINA käydä tarkastuttamassa lääkäriasemalla.
        Aina.
        Päässä meillä on kaikki: aistien hermot, muisti, käytöksen ohjaus ym ym, kaikki! Pään vaurioitumisen kanssa ei siis pidä leikkiä koskaan.

Hämmästyttää myös se, ettei sun tuntiohjaajakaan passittanut sua tutkimuksiin kun putosit hevosen selästä ja iskit pääsi. (?!?)
        Hevonen on sentään aika iso eläin ja kulkee tarvittaessa todella lujaa, joten....
        Eikä ole myöhäistä käydä vieläkin tarkastuttamassa sitä kaaliaan.
        Kannatan sitä!
        Ehdottomasti.

• omgaivoton
        päätöntä menoa kirjoitti:

Samaa hämmästelen: mikset menny lekuriin????!!
        Pään iskut - kypärä päässä tai ei - pitää AINA käydä tarkastuttamassa lääkäriasemalla.
        Aina.
        Päässä meillä on kaikki: aistien hermot, muisti, käytöksen ohjaus ym ym, kaikki! Pään vaurioitumisen kanssa ei siis pidä leikkiä koskaan.

Hämmästyttää myös se, ettei sun tuntiohjaajakaan passittanut sua tutkimuksiin kun putosit hevosen selästä ja iskit pääsi. (?!?)
        Hevonen on sentään aika iso eläin ja kulkee tarvittaessa todella lujaa, joten....
        Eikä ole myöhäistä käydä vieläkin tarkastuttamassa sitä kaaliaan.
        Kannatan sitä!
        Ehdottomasti.

No olin yksin ei siellä muita ollutkaan, kun tämä tapahtui. En ole ennen iskeny päätäni enkä ajatellut, että se muuta kohjua kummempi olisi.. Jossai lääkäri sivuilla sanottiin, että lääkäriin kannattaa hakeutua ellei oksentele pitkään. Ja mä en oksennellu kertaakaan..

Enkä mä nyt enää viiti mennä ku tapahtumasta jo nii kaua. Tuskin sieltä nyt mitää löytyy pienillä tutkimuksilla. Meen sit jos tulee jotai.
        Mietin vaan sitä, että tuskin tuo touhuaminen heti tapahtuman jälkeen aiheuta mitään muuta kuin toipumisen pitkittymistä..?

• Kerran tärähtänyt
        omgaivoton kirjoitti:

No olin yksin ei siellä muita ollutkaan, kun tämä tapahtui. En ole ennen iskeny päätäni enkä ajatellut, että se muuta kohjua kummempi olisi.. Jossai lääkäri sivuilla sanottiin, että lääkäriin kannattaa hakeutua ellei oksentele pitkään. Ja mä en oksennellu kertaakaan..

Enkä mä nyt enää viiti mennä ku tapahtumasta jo nii kaua. Tuskin sieltä nyt mitää löytyy pienillä tutkimuksilla. Meen sit jos tulee jotai.
        Mietin vaan sitä, että tuskin tuo touhuaminen heti tapahtuman jälkeen aiheuta mitään muuta kuin toipumisen pitkittymistä..?

Yleensä päävammojen yhteydessä tutkitaan onko kallo murtunut ja onko aivoissa verenvuotoa tai turvotusta. Niistä voi olla kohtalokkaita seurauksia, jos niitä ei hoideta asianmukaisesti. Jos olet nyt vielä lähes 2 viikon jälkeen hengissä, eikä pää ole yhtään kipeä, eikä huimaa, niin ehkä sitten ei ole enää tarpeellista käydä lääkärissä. Itse olisin kyllä mennyt varmuuden vuoksi heti tapahtuneen jälkeen. Jos jotain oiretta on, niin ilman muuta pitää tutkituttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      38
      2386
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2010
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      9
      1946
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1671
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      136
      1391
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      22
      991
    7. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      883
    8. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      67
      876
    9. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      118
      861
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      856
    Aihe