Vaikein pitkän matematiikan kurssi

TehoCola

Mikä teidän mielestä on ollut pahin pitkän matikan kurssi? Itse olen toisella vuodella ja ainoat ongelmat ovat olleet 5. kurssilla eri vektorien kanssa

72

28407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JechtShot

      Vektorikurssi oli omasta mielestäni helpoin. Vaikein oli kurssi 9(trigonometriset funktiot ja lukujonot)

      Kirjoitin keväällä Pitkästä E:n.

      • tfu

        vektorit just helppoja. Vaikein kurssi oli 2 kurssi.


      • Kaalimaan lukiolaine

        Mitä!? 9kurssi vaikein :O Oma menestymiseni oli alkuun 9 ja 8 mutta laski 6 ekan kurssin jälkeen seiskaan. Tänään oli 9kurssin koe ja omat vastaukseni oli samat kun opettajan mallivastauksissa ja muutenkin täysin ymmärrettävä ja looginen.


    • mdidd

      mulla on tähän mennessä ollut eniten vaikeuksia vektorikurssin kanssa, pääsin sen juuri ja juuri läpi (kaikkien kurssien keskiarvo lähellä 8:aa)

    • matikka 8 ja 9

      Mulle ylivoimasesti vaikein on ollu 6. kurssi eli todennäkösyyslaskenta! olin ihan pihalla, sain yllätykseksi kyllä 8 siiitä-

      • -.-.-..-.-.-

        mullekin. en osannut kurssin aikana mitäään mutta jotenkin kuitenkin sain 10 :D


      • Korpo

        Hahah. Hyvä vitsi. Mikä koe se sellainen on, että jos ei mitään osaa jniin saa 10?


      • Tyhäm

        Todennäköisyyskurssi oli just helpoin... O.o


      • Anonyymi
        -.-.-..-.-.- kirjoitti:

        mullekin. en osannut kurssin aikana mitäään mutta jotenkin kuitenkin sain 10 :D

        mee ny kotiis siitä t:lukiolainen matikantunnilla, hajottaa/5


    • etwed

      Polynomit ovat aina olleet vaikeita minulle. Eli 2. kurssi.

    • Ne kaikki

      jokaikinen..kauheeta.

    • Xerophyte

      On aika vaikeaa löytää vaikeaa pitkän matematiikan kurssia, koska olen tähän asti saanut kaikista pakollisista kympin (kurssit 1-7). Ainoa, josta tuli ysi, oli Maa 11 (Lukuteoria ja logiikka), joka oli mielestäni vektorikurssin ohella yksi mukavimmista kursseista, mutta toisaalta hyvin haastava. Saa nähdä mitä loppuvuosi tuo tullessaan...

      • kehu-_-

        haisee.


      • aw4eåhjaåehj
        kehu-_- kirjoitti:

        haisee.

        Väitän, että ensimmäisenä vuonna kun opiskelee ne perusasiat kuntoon ja tajuaa miten homma menee niin seuraavat kaksi vuotta on yhtä ruusuilla tanssimista, sillä kun perusasiat (kurssit 1,2,4,7) on hallussa niin loppujen lopuksi laskut ovat kolmella viimeisellä kurssilla naurettavan helppoja. Eli vaikein kurssi on 2 (sitä käytäessä, myöhemminhän se tuntuu aivan liian helpolta).


      • kiita

        Ei se niin mene. Vaikka osaisikin perusasita, suurin osa ei osaa niitä soveltaa.


      • Ollijokinen12

        Päällikkö!


    • nkflsajhnfusia897

      No ehdottomasti vaikein kurssi oli 3.kurssi eli geometria. Myös vektorikurssi aika vaikea. Oon nyt käyny 8 pakollista ja sitte ton 11 kurssin.
      Helpoimpia taas kurssit 4, 6, ja 7.

    • ppjkkl

      Omasta mielestäni kurssi 11 lukuteoria ja logiikka oli vaikein, mutta jos pakollisista kursseista pitää valita niin trigonometriset funktiot ja lukujonot olivat hankalin (eli kurssi 9)

    • jjjjjjjjjjjjjjjjjj9

      Mun mielestä vaikein kurssi on tähän mennessä ollut 2. kurssi. Mutta eipä tässä paljon voi vielä sanoa, kun olen 4. kurssilla. :D 4. kurssi on ollut helpoin, mutta koe oli taas vaikea. :/

      • 44444444ffd

        Jep. 4. Kurssi helppo mutta koe taas hirveän vaikea.


    • fewrjfk4jtl543j63

      Vektorit voidaan laskea sinillä ja kosinillakin...

      Oikeasti kyllä on vaikeita nuo.

      • Anonyymi

        Vektorit voi laskea sinillä ja kosinilla my ass....


    • 4. kurssilla

      Kurssin vaikeus riippuu täysin opettajasta. Mulla 2. kurssilla oli ihan naurettavan helppoa, kun opettaja oli hyvä ja syntyperältään ei-suomalainen, joten haastavampia tehtäviä ei oikeastaan tehty. 11 kurssi voi tuntua vaikealta, mutta se on oikeasti aika helppoa. Geometria (kurssi 3) ihan helvetistä.

      • vaikea ja helppo

        Vaikein kurssi oli itselleni aikanaan kurssi 10, koska se oli ainoa kurssi, josta sain nelosen. Geometria-kurssilla (eli kurssi 3) oli niin yliveto-opettaja, että siitä kurssista sain seiskan, jopa 8 oli lähellä. Kyseisellä kurssilla, oli aivan yliveto-opettaja, se järjesti meille sellaiset kokeet, että kokeen neljä ensimmäistä kysymystä oli sellaisia (kokeessa oli kaikkiaan kuusi kysymystä), jotka olimme jo ratkaisseet joskus aikaisemmin kurssin aikana oppitunneilla. Sama opettaja opetti myös pitkän matematiikan 1. kurssin ja siitäkin sain hyvän arvosanan.


    • pölöää

      Musta pitkä matikka on just sopivan haastavaa. Oon ite huomannu, että saan hyviä numeroia, jos kertaan puolivälissä kurssia siihen asti kurssilla käydyt asiat. Mun mielestä kaikkein vaikein kurssi oli se ihan ensimmäinen, koska sillon ei yhtään velä tienny, millasta lukion matikka on. Helpoin kurssi oli varmaan se kakkonen, eli polynomifunktiot. Tosin oon käyny tähän asti vasta 5 ekaa kurssia. Niistä oon saanu 9-10-9-10-8. Toi viimesin, eli vektorit, ei tuntunu yhtään vaikeelta, mutta en sitte tiiä, miks koe meni niin huonosti. Ehkä arvostelu tiukentuu pikku hiljaa?

      • korroosioh

        Pitkän matikan 8 vastaa lyhyen 10. Että ei se huonosti mennyt.


    • servator

      Kurssi 8 oli minulle jostain syystä erityisen hankala.

    • matsquw

      logaritmit ja tn tuntui silloin vaikeita, mut ei enää sen jälkeen kun oli lukenu ne asiat ylppäreihin ja pääsykokeisiin.

    • neliöjuuri2

      Mun mielipide:

      Kurssi 1: Lämmittelyä (eli helppo)

      Kurssi 2: Paljon haastavampi kuin 1. kurssi, mutta jos tän kurssin asiat hallitsee hyvin, niin tulevilla kursseilla on huomattavasti helpompaa.

      Kurssi 3 (Geometria): Ehkä vaikein pitkän matikan kurssi, mutta geometria ei oo kyllä koskaan ollu mun vahvin osa-alue.

      Kurssi 4 (Analyyttinen geometria): Melko helppo

      Kurssi 5 (Vektorit): Yks vaikeimpia, mutta ei vissiin kaikille.

      Kurssi 6 (Tilastot ja todennäköisyys): Kaikista helpoin kurssi

      Kurssi 7 (Derivaatta): Helppo, jos osaa hyvin pitkän matikan perusasiat.

      Kurssi 8: Vaikeempi ku 7. kurssi, mut ei mikää mahoton jos perusasiat hallinnassa.

      Kurssi 9 (Trigonometriset funktiot ja lukujonot): Yks vaikeimpia kursseja, paitsi lukujonojen osalta.

      Kurssi 10 (Integraalilaskenta): Jos osaa derivoinnin hyvin, ni yleensä osaa myös integroinnin hyvin, joten tän kurssin ei pitäs olla vaikee, jos hallitsee derivointi- ja integrointikaavat. Eli ei kovin vaikea.

      Kurssi 11: Tuntu ainaki aluks tosi helpolta, mut kokeessa kyl huomas et onki oikeesti aika vaikee kurssi.

      Kurssi 12: Helppo

      Kurssi 13: Vaikeahko

    • kuepo

      Viimenen syventävä eli 13 oli vaikein. Vektorikurssi tuntui aluksi vaikealta, mutta kun asiaan pääsi sisälle niin mukava kurssi. Tosin vektorikurssin asiat unohtuu nopeasti, kun niillä ei juuri mitään enää myöhemmin lukiossa tee. Kurssi 9 oli myös melko vaikea.

    • lucy.

      MAA09 eli trigonometriset funktiot ja lukujonot oli minun mielestäni vaikein.
      ei mennyt läpi ensimmäisellä kerralla.

    • mormori1

      Kaikki salee kusettaa vaa ite oon heittäny nää kurssit 5-6 ka:lla

    • 6666666666

      Vähän aiheen sivusta mutta onkos täällä monia jotka aikoo kirjottaa pitkän matikan n. 6 ka:lla?

      • Yksikköympyrä

        Itselläni on 6 keskiarvo ja aion kirjoittaa. Saa tosin nähdä miten sekin sitten menee...

        Vaikeimmat kurssit olivat 5 ja 9. Vektorit vaikuttivat helpoilta mitä lopulta eivät olleetkaan....Kurssi 9 asiat luulin osaavani edes jotenkuten mutta heh, ei sinne päinkään.


    • todistusvalinta

      derivaattakurssi oli vaikea, sain seiskan

      L tuli kirjoituksista :P

    • AAA8

      Kuten täällä muutkin ovat maininneet MAA9 on ollut vaikein kurssi. Vielä on pari kurssia käymättä, jotka ovat ensi vuonna. Keskiarvo tällä hetkellä 7 ja numeroita on tullut kasista kutoseen.

    • Matikkaaaa

      Vaikeimpia ovat olleet MAA6 ja MAA11. Sain kyllä 6. kurssistakin 10:n, mutta silti se oli vaikeampi kuin muut.

    • Wenddd

      Vaikein mielestäni maa8 eli logaritmit, siitä on tullut kaikista huonoin numero (6). Matikan keskiarvo 7,5

    • PitkäMatikka

      Aina tuntuu kurssia käydessä tosi vaikeelta mutta ei ole vielä tullut kymppiä huonompaa arvosanaa:) nyt menossa kurssi 11

    • 1. vuoden opiskelija

      No mun on nyt vähän hankala sanoa, kun oon käynyt vasta neljä kurssia (6-jaksojärjestelmä). Näistä ei oo kyllä mikään ollut kovin hankala.

      MAA1 = Helppo, yläasteen kertailua. Yhtälöitä, funktioita jne. Joillakin kyllä voi ottaa vähän koville, jos ei oo yläasteella tottunut tekemään läksyjä jne. Osittain saattaa olla vähän vaikeuksia myös siksi, että ei vielä oikein tiedä, miten symbolista laskinta, taulukkokirjaa jne. käytetään.

      MAA2 = Ei kovin paljon vaikeampi. Oikeastaan koko kurssi lähinnä muutaman muistikaavan käyttöä molempiin suuntiin. Ainakin Pyramidi-sarjassa tähän otettiin jo lisäksi rationaaliyhtälöjuttua (pohjustuksena 7-kurssia varten), mutta eipä sekään mitään rakettitiedettä ollut.

      MAA3 = Ehkä helpoin tähän mennessä. Maolista löytyy melkein suoraa kaikki tilavuus-, pinta-ala jne. jutut eikä koko kurssissa sitten paljon muuta käytykään.

      MAA4 = Sanoisin, että ehkä tähän mennessä hankalin kurssi. Kakkos- ja kolmoskurssin asioiden soveltamista koordinaatistossa nyt lähinnä. Monet kyllä sanoo, että nelonen ois tyyliin helpoin, mut ite en tykännyt.

    • juuuabi

      Kympin keskiarvolla (just ja just pyöristyy ylöspäin :D) sain kuin sainkin lukion pitkän matikan päätökseen, vaikka eipä noilla arvosanoilla yhtään mitään merkitystä olekaan. Tällä hetkellä siis käyty jokainen kurssi 1-13 koulun omaa kertauskurssia unohtamatta.

      Vaikeimmat olivat itselleni ehdottomasti kurssit 6 ja 11. Jostain syystä sain 6:stakin kympin, vaikka en varmasti sillä tasolla oikeasti ollut silloin enkä varsinkaan enää nykyään. Lukuteoria ei kiinnostanut millään, joten läksyt jäi tekemättä ja kokeeseenluku jäi edellisen yön varaan. Tietenkään se ei kovin hyvin mennyt. :D

      Mutta mutta, kyllä se pitkä matikka sujuu, kun tekee joka kerta (ainakin melkein! :)) kotonakin niitä tehtäviä. Itselläni auttoi myös tunnollinen kertaus aina ennen koetta. Kovalla työllä kuka tahansa pärjää varmasti matikassa!

      Tsemppiä jokaiselle pitkän matikan kanssa, ei kannata luovuttaa varsinkaan vielä ykkösellä! :)

    • dsfdsfdsf

      Kaikki helppoja, jos osaa, tekee tehtävänsä ja on hyvä opettaja.

      Vektoreita en ihan tajunnut, numeroksi 6
      Samoin derivaatta (7 kurssi).
      Nyt on tullut 8 ja 9 kursseista 7 - Eli aika paskat numerot, pitää uusia

    • hfghm,tyhyt

      MAA1: melko helppo, yläasteen kertailua

      MAA2: todella helppo, ihan perus yhtälöiden ja epäyhtälöiden ratkomista

      MAA3: tosi vaikee, itselleni täyttä tuskaa, sanalliset tehtävät yhtä helvettiä

      MAA4: vaikuttaa aika mekaniiselta laskemiselta, tuskin kovin vaikee (tällä hetkellä menossa)

    • vihaanvektoreita

      Vektorikurssi oli hankalin mulle ja myös geometria.

    • matimade

      Vektorikurssista arvosanaksi 7 kaikkien muiden ollessa 8-10, joten se vissiinkin.

    • Annikki1

      Se oli vaikein, mutta myös veikein, missä oli niitä dp/dt laskuja.

      • ftdt

        Mitä differentiaalilaskentaa koskevista kursseista tarkoitat? :)


    • huvip

      mun mielestä geometria (eli 3. kurssi) on erittäin vaikee! yläasteella olin hyvä geometriassa, mutta nyt tuntuu, että mikään asia ei mee järkeen!

    • abi

      Tunnetusti kurssi 13 on iha hands down vaikein, et iha turhaa kiistellä asiast
      Ps. Kävin kaikki pitkän matikan kurssit paitsi talousmatikan (14. Kurssi), koska kuka vittu tarvii prosenttilaskuihi opetusta, jos on pitkänmatikan lukija lukion kolmantena vuonna, amikset varmaa tarviski, mut minähä lasken prosentit päässäniki paremmi ku ne

    • Yks abi

      Kaikki kurssithan on haastavia, mut omalla kohdalla integraalilaskenta osoittautui hankalimmaksi. Saa kyllä tosissaan harjoitella pitkäjänteisesti asioiden omaksumiseksi.

    • abi abi abi

      Näin kaikki kurssit käyneenä kommentoin kaikki kurssit, keskiarvona about 9,5:

      MAA1 - erittäin helppo, yläasteen kertaamista
      MAA2 - myöskin aika tuttua, tosin korkeamman asteen yhtälöt oli uutta
      MAA3 - hieman vaikeampi kuin MAA2, mutta kuitenkin helppo
      MAA4 - tässä kohti alkoi laskut tulla abstraktisemmiksi, mutta kuitenkin mielenkiintoinen kurssi
      MAA5 - kurssin alkujutut helppoi, mutta lopussa muuttuvat hyvinkin vaikeiksi. Lisäksi kurssin asiat tuppaavat unohtumaan helposti
      MAA6 - Aluksi tosi helppoa, mutta sitten siirryttiin kombinaatioihin, toistokokeisiin, tiheysfunktioon ynnä muuta schaissee (:D), niin sanoisinko, että laskujen laskeminen alkoi muodostua yhä enemmän arpomiseksi. Vaikea kurssi
      MAA7 - silloin kun kävi ekaa kertaa niin oli tyyliin WTF tunne, mutta nykyään tosi helppo kun on sisäistänyt jutut, sillä loput MAA-kurssit pohjautuvat tähän kurssiin
      MAA8 - logaritmit ja käänteisfunktiot olivat uutta, aluksi outoa, mutta niihin sitten tottui
      MAA9 - trigonometriset funktioiden käsitys hahmottui selkeämmin, lisäksi lukujonot vaikuttivat ihan helpoilta
      MAA10 - integrointia, itseasiassa derivoinnin taito auttaa tosi paljon. Ei ollut paha kurssi lainkaan.
      MAA11 - aluksi oli ihan helppoa noiden totuusarvotaulukoiden kanssa, mutta sitten tuli erilaiset todistustehtävät sekä lukuteoriat jotka sitten mielestäni olivat lukion vaikeimpia matematiikan alueita
      MAA12 - likiarvomenettelyjä, asioita ymmärsi syvemmin. Laskut olivat työläitä, mutta muuten niiden ratkaiseminen oli helppoa
      MAA13 - Tämä tavallaan kruunasi differentiaalilaskennan ja asiat meni kyllä monesti täysin ohi itseltäni, asiat muuttu abstraktisemmaksi... Tosi vaikea kurssi alusta lähtien

      Näin lyhyesti sanottuna vaikeimmat kurssit olivat MAA11, MAA13, MAA6 ja MAA5.

    • hhhhhh

      mun mielipide:

      MAA1 vaikea! tuntui yläasteen jälkeen niin oudolta kun ei ymmärtänytkään aina kaikkea heti, edettiin nopeaa tahtia yläasteeseen verrattuna. panikointi oli kuitenkin turhaa, sillä sain 10

      MAA2 helppo, pitkän matiikan opiskelu alkoi jo sujua, eikä mitään kovin vaikeita asioita tullut, perusjuttuja jatkoa ajatellen.

      MAA3 mielenkiintoinen kurssi, joskin soveltamista ja luovuutta geometriassa vaaditaan.

      MAA4 aika helppoa, helpompi kuin normi geometria. yhdistää 2 ja 3 kurssin tietoja. laskeminen on aika mekaanista: pitää vaan tajuta mitä kaavaa käyttää ja siihen vaan sijoittaa luvut. mielestäni helpoin kurssi tähän mennessä

      MAA5 tällä hetkellä kesken. vektorit tuntuivat aluksi abstrakteilta ja niillä laskeminen jotenkin tyhmältä. sitten kun huomaa miten niitä voi käyttää käytännössä niin laskeminen alkaa tuntua kärkevämmältä. aika paljon ulkoa opettelemista.

    • gnbgfnfgngf

      MAA1: Yläasteen jälkeen odotukset olivat korkealla. Kurssilla tuli näpräiltyä kännykkää ja piirreltyä vihkoon. Kasi kokeesta oli suuri pettymys.
      Helppo kurssi.

      MAA2: Eka ns. vaikeampi kurssi. Läksyjä tuli tehtyä satunnaisesti ja tunnillakin juteltua kaverin kanssa. Jälkikäteen ajateltuna helpohko.

      MAA3: Geometriassa oli yläasteellakin se hankalin juttu. Koeviikoton jakso, eli koe oli kolmessa osassa. Ekan unohdin, tuli nelonen, seuraavasta kymppi ja viimesestä jotain siltä väliltä. Numeroksi kuitenkin seiska.
      Omaa tyhmyyttä, kun en muistanut ekaa koetta. Sen avulla olisi voinut tulla pykälän tai parikin parempi numero. Suht. helppo kurssi.

      MAA4: Tästä en muista mitään. Oli varmaan aika perseestä, kun numero näkyy olevan kutonen.....

      MAA5: Vektoreita, vaikea! Tämä(kin) kurssi meni huonosti.

      MAA6: TN kurssi. Asiat suhteellisen simppeleitä, heikko keskittyminen näkyi numerossa.

      MAA7: Derivointi. Ajattelin panostaa vähän tekemällä läksyt, keskittymällä ja 80 tehtävää laskulappuun. Ysi tuli, pisteen päässä kympistä. Ois kannattanu tehdä vielä 20 tehtävää laskulappuun...
      Keskivaikea.

      MAA8: Mieliala oli korkealla edellisen kurssin jälkeen. Laskimettoman kokeen tulos jäi kohtalaiseksi, kun ei ollut MAOLia mukana, josta olisin saanut yhden tehtävän kaavan... Laskimen kanssa tehtävä koe oli vaikea. Sain seiskan.

      MAA9: Huomenna koe tästä kurssista. Vaatii hiukan paneutumista. Luultavasti tulossa 7 numeroksi, huonoimmassa tapauksessa kutonen....

    • 19+9

      Yleisesti ottaen ainakin meidän koulussa geometrian kurssista (MAA3) tuli tavallista huonompia koetuloksia kaikille. Opettaja tosin paikkasi sitten tilannetta nostelemalla puolikkaita ja jopa plussia ylöspäin.

    • ei todennäköisyyksiä

      MAA6.

    • kohtaonkesä

      MAA1: helppoa perusjuttua. kävin puolet kurssista itsenäisesti. MAOLia en vielä omistanut, joten kokeeseen meni täydet kolme tuntia ja 9 tuli.

      MAA2: helppo. pisteen päässä kympistä eli 9

      MAA3: Geometria - helpoin. Täytyy ainoastaan oivaltaa. Huonoimman opettajan kurssilta lukematta 10

      MAA4: edelleen helppoa. pisteen päässä kympistä taas! Samaa kuin maa3, mutta koordinaatistossa.

      MAA5: Vektorit - myös todella ymmärrettävä ja looginen. Unohtunut jo täysin, koska on täysin irrallinen muusta matikan oppisisällöstä. 10

      MAA6: Todennäköisyys ja tilastot: keskitasoa. Laskennallisesti simppeli, mutta loppukurssi vaikea tajuta. 9

      MAA7: helppo. Feilasin kokeen, kun en tajunnut laittaa raja-arvotehtävään oikeita merkintöjä ja sain tehtävästä 0p. Varma kymppi tippui 8; suuri pettymys.

      MAA8: PALJON vaikeampi kuin aiemmat kurssit. Käänteisfunktio oli outo, enkä oppinut sitä kunnolla. 8

      MAA9. VAIKEIN Kurssi perustuu mielestäni liikaa kaavoihin, jolloin asioiden ymmärtäminen jää toissijaiseksi. Asiat sinänsä helppoja ja ymmmärrettäviä, mutta trigonometrisia kaavoja en oikein osannut soveltaa. Lukujonot helppoja (sopisi jo MAA2 -kurssille, sillä on trigonometrian kanssa aivan irrallinen). Koetta en ole vielä saanut takaisin, mutta luultavasti tulossa pohjanoteeraus: hädin tuskin 7.

      MAA10: helppo, jos osaa derivaatan. 9

      MAA11: helppo, Koe taas kerran pisteen päässä kympistä!

      Että näin. Keskiarvo on ysi, ja olen siihen tyytyväinen. Ylppäreihin vielä aikaa runsaasti. Trigonometriaan on panostettava, sillä en uskalla jättää yo-kirjoituksia muiden kurssien osaamisen varaan. Syventävät kurssit 12 ja 13 vielä edessä.

    • Nykyään humanisti

      Ykkösvuoden kurssit eli 1-5 meni aika kivuttomasti, ei isompia ongelmia missään.

      Kakkosvuonna alkoi olla vaikeampaa. 6 oli melko vaikea, samoin 7 aikoinaan (vaikka nyt tuntuukin helpolta). 8 ja 9 olivatkin lähes mahdottomia, 10 suht helppo.

      Kolmosvuoden kursseista 11 oli helpohko.12-13 vaikeita. Kertaus oli kertausta.

      YO:sta vaivoin M. Pitkälle matikalle arvosanaksi 1/5, en lukisi uudestaan.

    • De^x=e^x

      8 ja 9 oli sellasia mistä en tykännyt, varsinkin joku trigonometristen funktioiden ja logaritmijuttujen kanssa säätäminen aina samanlaista tuskaa.

    • ahkera_fyysikko

      Eka vuosi takana, järjestys
      2. Polynomifunktiot: Helppoa numeroiden pyörittelyä
      5.Vektorit: Aluksi tuntui vaikealta, koska opettaja vaihtoi opetustyyliä, kun sisäistyi uuteen tyyliin, helppoa
      4.Analyyttinen geometria: Kakkoskurssin tapainen, mutta pitkähköt laskut tekivät kurssin hiukan haastavaksi
      3.Geometria Muuten helppoa, mutta sanalliset....
      1.Funktiot ja yhtälöt: Vaikea! Yksinkertaisesti liikaa sanallisia, eivät todellakaan ole vahvinta aluettani.
      Nyt sitten mietityttää kutoskurssi. Jotkut sanovat, että helpompaa ei ole, toiset sanovat että vaikeampaa ei ole. Jännittää kuinka menee...

    • JesJez

      Vähän vanhaan threadiin kommentoin.

      MAA1: Melko helppo, ehkä sen takia että tein melkein kaikki läksyt koska oletuksena oli että pitkä matikka on erittäin vaikeaa. 9
      MAA2: Koska olin tehnyt paljon töitä, kuvittelin että tämähän on helppoa..kokeessa sitten näkyi ja ihme kyllä tuli 7.
      MAA 3: Koe oli melko helppo vaikka asia ei ollut kurssia käydessä. 8
      MAA4: En muista melkein mitään tästä kurssista.. 8
      MAA5: Ei paljoa muistikuvia muuta kuin että melko vaikea oli. 7
      MAA6: Luin melko paljon mutten kunnolla ja tyhmistä virheistä kostautui paljon pisteitä. 6 oli silti iso yllätys.
      MAA7: Vaikea kurssi silloin käydessä, nyt olisi varmasti jo paljon helpompi. Olin iloinen että sain 6
      MAA8: Melko vaikea kurssi, osasin perus asiat mutten sitä enempää. 6
      MAA9: Trigonometria oli vaikeaa, lukujonot helpompia. Silti koe oli vaikeahko. 6
      MAA10: Päätin panostaa lukemisessa enemmän laatuun kuin määrään sillä jokin oli selvästi vialla kun neljä 6 oli tullut putkeen. Päätin lukea asiaa niin kauan kunnes opin sen, sen sijaan että "tunnissa yksi kappale" mentaliteetilla mentäisiin. Sain kokeen tänään ja yllätyksenä tuli 9. Jes!

    • Öäöäöääldldld

      Mun mielestä ykköskurssi oli vaikein :D (oon nyt vektorikurssilla)

    • Vaigee

      Vaikeusjärjestys Vaikeimmasta Helpoimpaan:
      MAA6,MAA13,MAA11,MAA9,MAA2,MAA3,MAA5,MAA10,MAA12,MAA8,MAA7,MAA4,MAA1

    • MeniJärki

      Vektorit...niissä menee järki. Jos haluut kuluttaa sun viimeisetkin aivon osat koomaan niin tervetuloa vaan siihen kurssiin... :))))))))

      • Turhaa_vinkunaa

        Jos nyt satutte pääsemään yliopistoon alalle, jossa sovelletaan matematiikkaa, kuten esimerkiksi fysiikka tai tekniikka, niin huomaatte, että lukion matematiikka on kesyä ja oikeastaan joukko itsestäänselvyyksiä. Matematiikkaa opiskeleville ilmiö on tätäkin selvempi.


    • Anonyymi

      Mielestäni kakkoskurssi oli kaikista. Vaikein kaikista oli varmaankin derivaatt, vaikka sain kurssista 9

    • Anonyymi

      joko jengi kusettaa et kaikista 10 ja kaikki ollu helppoja, tai sit pitkää matikkaa opiskelee suurin osa matikkaan synnynnäisesti lahjakkaita

      • Anonyymi

        Tänne tulee usein kommentoimaan ne joilla on hyvät arvosanat. Jos keskustelun aihe on asia, joka ei ole henkilön vahvuus, todennäköisesti hän jättää kommentoimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne tulee usein kommentoimaan ne joilla on hyvät arvosanat. Jos keskustelun aihe on asia, joka ei ole henkilön vahvuus, todennäköisesti hän jättää kommentoimasta.

        Tämä on juuri, mitä itsekkin mietin. (Sillä itsekkin matemaattisesti lahjakkaana suoritettuani viimeisen pitkän matematiikan kurssin) googlasin tämän ja halusin nähdä mitä muut on mieltä. Varmaan moni muukin tehnyt samoin. Kuitenkin omasta mielestä todennäköisyys kurssista suurin osa oli helppoa, mutta pari kappaletta koko matikan hankalimpia asioita. Kaikki calculukset ja vektorit etc.. oli ihan helppoja. Mut jotenkin nuo yhet kappaleet eivät tullut suoraan päähän kuin muut


    • Anonyymi

      Vektoreiden !?!

    • Anonyymi

      MAA07 oli itselleni vaikein (uudessa opetussuunnitelmassa nimeltään Trigonometriset funktiot)

      • Anonyymi

        MAA07 oli helvetillinen, 40 tuntia ei riittänyt kuin alkupaloihin. Lopulta taisi mennä pitkästi yli 100 tuntia.

        Toiseksi vaikein oli MAA03, mutta sen tuntimäärät jäivät kohtuullisiksi.


    • Anonyymi

      Trigonometria ja vektorit.
      Eli lukion tokan vuoden eka kurssi. Silloin.

      En koskaan hahmottanut niitä sinimuutoksia ja -palautuksia.
      tosin kasin siitäkin sai ankaralla työllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe