Se että temppuilija kirjoittaa usealla nimimerkillä ja vielä pimennosta ei ole uutta. Se on, että se inhoaa itseään. Onko sittenkin takana itsetuntemuksen rippeet? Rippeet, jotka kertovat oman todellisen luonteen ja vakavuuden.
Oikut á la temppuilija
60
518
Vastaukset
Kun olet tempun luonteen asiantuntija, voisitko kertoa meille kaikille, minkälaisena tempun näet? Noin niinkuin selkokielellä... ja hyvässä hengessä. Lupaan, etten hyökkää kimppuusi millään sivunikeilläni. OK?
- Anonyymi00039
Temppuilija: kiva, rohkea, paras, ystävällinen, rakas. Tyttäreni luonneanalyysi minusta. Ei kovinkaan nph
- j.o.k.u._1
Sivunikeillä kirjoittelussa on mielestäni kyse häpeän välttelystä.
On se "pää" nikki joka kirjoittelee "omana itsenään" ja sitten niitä sivunikkejä joiden viesteihin puskat tarttuu...Näin voi kieltää kommenttien kirjoittelun tuoman häpeän itseltään, mahdollisen kritiikin ilmetessä. "En se ollut minä, vaan nuo muut..."
Tempun tapauksessa arvelisin olevan kyseessä ihan nimensäkin mukainen "Temppuilu". ;)- Kaikki paistaa läpi
Tekoaivoimuutta on laittaa rekisteröity nimimerkki jopa kuvallaan. Sillä esittää mielipiteitään ja vastata mahdolliseen kritiikkiin luontevasti ja tietenkin lupsakasti. Sivunikeillä sitten ampua täysillä kritiikkiä antaneisiin tai erimieltä oleviin. Sivunikillä tai luomillaan muilla profiileilla, joita voi olla hyvin montaa sitten hämmentää soppaa. Sama henkilö voi samassa ketjussa kehua ja haukkua samaa ihmistä. Sama henkilö voi salanikillä raadella sitä mitä tekoavoimella puolustaa. Taitaakin loput olla sen tietävälle liiankin tuttua, ainakin sille kuka noin pelaa. Lopulta tämän tyylin harjoittaja aina tuhoaa itsensä Narkissoksen tavoin.
- j.o.k.u._1
:D
Kuka on täällä pistellyt profiilejaan kuvallaan...Ei tule kuin yksi mieleen.
Minä en kuvaani laita, vaikka aika hyvän piirustuksen naamastani tein, ihan sarjakuvatekniikalla, en muotokuva...Olisi tullut liian näköinen. :)
Kitos Temppu. Nyt pitää tästä varmaan lähteä iltaelämää katselemaan... - metall-leidi
Kaikki paistaa läpi kirjoitti:
Tekoaivoimuutta on laittaa rekisteröity nimimerkki jopa kuvallaan. Sillä esittää mielipiteitään ja vastata mahdolliseen kritiikkiin luontevasti ja tietenkin lupsakasti. Sivunikeillä sitten ampua täysillä kritiikkiä antaneisiin tai erimieltä oleviin. Sivunikillä tai luomillaan muilla profiileilla, joita voi olla hyvin montaa sitten hämmentää soppaa. Sama henkilö voi samassa ketjussa kehua ja haukkua samaa ihmistä. Sama henkilö voi salanikillä raadella sitä mitä tekoavoimella puolustaa. Taitaakin loput olla sen tietävälle liiankin tuttua, ainakin sille kuka noin pelaa. Lopulta tämän tyylin harjoittaja aina tuhoaa itsensä Narkissoksen tavoin.
Suuresti ihmettelen monilla nikeillä kirjoittavaa ihmistä. Olen niin yksioikoinen, että kirjoitan omalla nikilläni.
Nyt olen jurbaanossa kun tuli Ankka rockia juhlittua.
Mulle riittää nainen ja ääni ja ihmettelen tuota sekoilua tällä palstalla.
Päänikillä ja sivunikeillä kirjoittelu johan siinä menee pää sekaisin. Minä sekoitan pääni muulla tavalla kuin sekoilemalla täällä omassa elämänvalheessa. metall-leidi kirjoitti:
Suuresti ihmettelen monilla nikeillä kirjoittavaa ihmistä. Olen niin yksioikoinen, että kirjoitan omalla nikilläni.
Nyt olen jurbaanossa kun tuli Ankka rockia juhlittua.
Mulle riittää nainen ja ääni ja ihmettelen tuota sekoilua tällä palstalla.
Päänikillä ja sivunikeillä kirjoittelu johan siinä menee pää sekaisin. Minä sekoitan pääni muulla tavalla kuin sekoilemalla täällä omassa elämänvalheessa.Monilla nikeillä kirjoittelu on vain teoria joka on saanut jalansijaa täällä. Näin ei välttämättä ole todellisuudessa. Sä voit olla ainakin varma, ettet ole nimimerkki 'yxex', hih hih.. :-)
- Anonyymi00028
Olet vain kateellinen, kuten uhrinarsisti konsanaan
- Anonyymi00029
j.o.k.u._1 kirjoitti:
:D
Kuka on täällä pistellyt profiilejaan kuvallaan...Ei tule kuin yksi mieleen.
Minä en kuvaani laita, vaikka aika hyvän piirustuksen naamastani tein, ihan sarjakuvatekniikalla, en muotokuva...Olisi tullut liian näköinen. :)
Kitos Temppu. Nyt pitää tästä varmaan lähteä iltaelämää katselemaan...Kaikki narskut baariin, mars palstanarsistin käsky
- Anonyymi00032
yxex kirjoitti:
Monilla nikeillä kirjoittelu on vain teoria joka on saanut jalansijaa täällä. Näin ei välttämättä ole todellisuudessa. Sä voit olla ainakin varma, ettet ole nimimerkki 'yxex', hih hih.. :-)
Nimimerkki
Am
Ex
On varattu ... - Anonyymi00033
metall-leidi kirjoitti:
Suuresti ihmettelen monilla nikeillä kirjoittavaa ihmistä. Olen niin yksioikoinen, että kirjoitan omalla nikilläni.
Nyt olen jurbaanossa kun tuli Ankka rockia juhlittua.
Mulle riittää nainen ja ääni ja ihmettelen tuota sekoilua tällä palstalla.
Päänikillä ja sivunikeillä kirjoittelu johan siinä menee pää sekaisin. Minä sekoitan pääni muulla tavalla kuin sekoilemalla täällä omassa elämänvalheessa.Miehen llogiikkaa-forumilta valunut elämäänsä kyllästynyt monilla nikkeillä kirjoitteleva trolli yrittää palstavaltausta. Kokeile kirjoitella -kommunismi- palstalla. Siellä on s24n parhaimman näköiset pesänjakajat.
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kaikki narskut baariin, mars palstanarsistin käsky
Ilkikurimus
Puutteellinen ilveilijän itsetuntemus on syynä forumin tason laskulle. Minä, joka tunnen itseni kommentoin viileästi narsistien puutteellista itsetuntemusta
- metall-leidi
Johan valkeni tämä kuvio tällä palstalla. Aloitin kirjoittelemaan ja samalla rupesin ihmettelemään tuota bing-bong kirjoittelua.
Tuli ihan paranoidi olo ja rupesin jo epäilemään omaa järjenjuoksuani.
Olen edelleen sitä mieltä, että suuri osa tämän palstan kirjoittelusta kuuluisi Huu Haa palstalle.
Tämä palstahan on henkisenterveyden ja hyvinvoinnin alaviite palsta narsismi.
Halusin keskustelua enkä mitään ihmeellistä nokkeluuden kekkulointia.
Ja kun olen tällä palstalla kirjoitellut niin yhä vähemmän tunnen minkäänlaista myötätuntoa narsiteja kohtaan.
En lähde ketään nyt suoraan mollaamaan, mutta on kiusallista kun ei juurikaan viriä keskustelua aiheesta.- hyvin omituista
Ihmettelen myös minä sitä, että kun tämä on henkisen terveyden ja hyvinvoinnin palsta niin suomi24 ei pidä parempaa huolta palstan tasosta joka on ainakin mun mielestä aika ala-arvoinen useimmiten. Tosin kai täällä on kaiken kaikkiaan kirjoittajia niin paljon, etteivät moderaattorit ehdi lukemaan näitä vaan poistavat vain kun tehdään ilmoitus asiattomasta viestistä. Muutaman asiattoman viestin poistaminen ei kuitenkaan vaikuta mitään, koska niitähän sikiää heti lisää kuin sieniä sateella.
"Tuli ihan paranoidi olo ja rupesin jo epäilemään omaa järjenjuoksuani. "
No, et oo ainoo jolle on käynyt noin.
"Ja kun olen tällä palstalla kirjoitellut niin yhä vähemmän tunnen minkäänlaista myötätuntoa narsiteja kohtaan. "
Siinä tämä palsta kyllä on tehnyt tehtävänsä. :)
Koen jotenkin, että tuo saman ihmisen monella nikillä ja ilman nikkiä kirjoittelu on jonkinlaista tänne mahdollisesti eksyvien uhrien pilkkana pitämistäkin, yhdellä nimimerkillä vastataan myötätuntoisesti, toisella mollataan. Kenties joku kenellä on monta nimimerkkiä myös keskustelee itsensä kanssa, on jossakin viestissä jotain mieltä ja sitten toisessa jotain muuta, tappelee itsensä kanssa, haukkuu ja puolustaa ja siten sekoittaa mahdolliset asialliset keskusteluyritykset.
Mitenköhän kävisi, jos tänne rekisteröisi nimimerkin itselleen? Kävisikö niin että näiltä "temppuilijoilta" alkaisi tulla myös yksityisviestejä, joilla he hämmentäisivät ajatuksia? - hyvin omituista
hyvin omituista kirjoitti:
Ihmettelen myös minä sitä, että kun tämä on henkisen terveyden ja hyvinvoinnin palsta niin suomi24 ei pidä parempaa huolta palstan tasosta joka on ainakin mun mielestä aika ala-arvoinen useimmiten. Tosin kai täällä on kaiken kaikkiaan kirjoittajia niin paljon, etteivät moderaattorit ehdi lukemaan näitä vaan poistavat vain kun tehdään ilmoitus asiattomasta viestistä. Muutaman asiattoman viestin poistaminen ei kuitenkaan vaikuta mitään, koska niitähän sikiää heti lisää kuin sieniä sateella.
"Tuli ihan paranoidi olo ja rupesin jo epäilemään omaa järjenjuoksuani. "
No, et oo ainoo jolle on käynyt noin.
"Ja kun olen tällä palstalla kirjoitellut niin yhä vähemmän tunnen minkäänlaista myötätuntoa narsiteja kohtaan. "
Siinä tämä palsta kyllä on tehnyt tehtävänsä. :)
Koen jotenkin, että tuo saman ihmisen monella nikillä ja ilman nikkiä kirjoittelu on jonkinlaista tänne mahdollisesti eksyvien uhrien pilkkana pitämistäkin, yhdellä nimimerkillä vastataan myötätuntoisesti, toisella mollataan. Kenties joku kenellä on monta nimimerkkiä myös keskustelee itsensä kanssa, on jossakin viestissä jotain mieltä ja sitten toisessa jotain muuta, tappelee itsensä kanssa, haukkuu ja puolustaa ja siten sekoittaa mahdolliset asialliset keskusteluyritykset.
Mitenköhän kävisi, jos tänne rekisteröisi nimimerkin itselleen? Kävisikö niin että näiltä "temppuilijoilta" alkaisi tulla myös yksityisviestejä, joilla he hämmentäisivät ajatuksia?Tulee myös mieleen se, että ainakin oman kokemuksen mukaan narsistit muuntautuu "hyvin moneksi", vetävät usein eri näytelmää eri ihmisten seurassa. Onko tässä kenties monella nikillä tapahtuvassa "keskustelussa" kenties kysymys vähän saman tapaisesta asiasta?
Ja sitten se kuuluisa narsistien kaksoissidosviestintä, toteutuuko sekin sillä, että saman henkilön yksi nimimerkki esiintyy hyvin ymmärtäväisenä ja saman ihmisen toinen nimimerkki haukkuu saman kirjoituksen? Kaksoissidosviestinnänhän on tarkoitus hämmentää ja sekoittaa toisen ajatukset. Saako narsisti jotain tyydytystä siitä kun tällä tavoin hämmentää jotain "aitoa" kirjoittajaa? hyvin omituista kirjoitti:
Tulee myös mieleen se, että ainakin oman kokemuksen mukaan narsistit muuntautuu "hyvin moneksi", vetävät usein eri näytelmää eri ihmisten seurassa. Onko tässä kenties monella nikillä tapahtuvassa "keskustelussa" kenties kysymys vähän saman tapaisesta asiasta?
Ja sitten se kuuluisa narsistien kaksoissidosviestintä, toteutuuko sekin sillä, että saman henkilön yksi nimimerkki esiintyy hyvin ymmärtäväisenä ja saman ihmisen toinen nimimerkki haukkuu saman kirjoituksen? Kaksoissidosviestinnänhän on tarkoitus hämmentää ja sekoittaa toisen ajatukset. Saako narsisti jotain tyydytystä siitä kun tällä tavoin hämmentää jotain "aitoa" kirjoittajaa?Tänne pitäisi saada sellanen rekisteröitymispakko, vaikka pankkitunnuksilla, niin tää palsta ... kaikki S24 palstat rauhoittuis. IP:hän näkyy ylläpidolle. Sekin voisi olla ihan jees, jos jokaiseen viestiin liitettäisiin IP numro ... tosin senkin voi proxyillä väärentää, mutta kuka vaivautuu? Joku temppuilija varmaan.
Koko S24:n ongelma on juurikin tuo, että koskaan et voi tietää kuka kukin on. Kokeileppas regata nimmari ja pyydä mut kamuksi, näet, tuleeko niitä yxäreitä liukuhihnalta... :D
Mutta toisaalta olen ajatellut ihan isseksein, että tuo, että tänne voi kirjotella mitä sylki suuhun tuo, tekee tästä palstasta monimuotoisemman, kuin mitä se olisi kovin vahvasti moderoituna. Silloinhan modet olisivat se sensori, joka määrittelisi mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Nyt me teemme sen keskenämme.- hyvin omituistta
temppuilija kirjoitti:
Tänne pitäisi saada sellanen rekisteröitymispakko, vaikka pankkitunnuksilla, niin tää palsta ... kaikki S24 palstat rauhoittuis. IP:hän näkyy ylläpidolle. Sekin voisi olla ihan jees, jos jokaiseen viestiin liitettäisiin IP numro ... tosin senkin voi proxyillä väärentää, mutta kuka vaivautuu? Joku temppuilija varmaan.
Koko S24:n ongelma on juurikin tuo, että koskaan et voi tietää kuka kukin on. Kokeileppas regata nimmari ja pyydä mut kamuksi, näet, tuleeko niitä yxäreitä liukuhihnalta... :D
Mutta toisaalta olen ajatellut ihan isseksein, että tuo, että tänne voi kirjotella mitä sylki suuhun tuo, tekee tästä palstasta monimuotoisemman, kuin mitä se olisi kovin vahvasti moderoituna. Silloinhan modet olisivat se sensori, joka määrittelisi mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Nyt me teemme sen keskenämme.Minä en kannata mitään rekisteröitymispakkoa, mitäs se estäisi, jos suomi24:n linja on että "antaa kaikkien kukkien kukkia"?
No ehkä rekisteröitymispakko pankkitunnuksilla estäisi käyttämästä montaa nimimerkkiä mutta tuntuu kuitenkin ihan hullulta ajatukselta keskustelupalstan kyseessä ollen.
"IP:hän näkyy ylläpidolle"
Niin näkyy, mutta eihän se estä sitä, jos sama henkilö kirjoittaa useammalta tietokoneelta?
"Mutta toisaalta olen ajatellut ihan isseksein, että tuo, että tänne voi kirjotella mitä sylki suuhun tuo, tekee tästä palstasta monimuotoisemman, kuin mitä se olisi kovin vahvasti moderoituna. Silloinhan modet olisivat se sensori, joka määrittelisi mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Nyt me teemme sen keskenämme. "
Monimuotoisemman ja monimuotoisemman, enpä ole ihan samaa mieltä, ei tämä kovin monimuotoiselta vaikuta, koska lähinnä samat nimimerkit jauhavat täällä ja tämä saattaa karkoittaa monet pois täältä, jotka haluaisivat lukea ja kirjoittaa täällä. hyvin omituistta kirjoitti:
Minä en kannata mitään rekisteröitymispakkoa, mitäs se estäisi, jos suomi24:n linja on että "antaa kaikkien kukkien kukkia"?
No ehkä rekisteröitymispakko pankkitunnuksilla estäisi käyttämästä montaa nimimerkkiä mutta tuntuu kuitenkin ihan hullulta ajatukselta keskustelupalstan kyseessä ollen.
"IP:hän näkyy ylläpidolle"
Niin näkyy, mutta eihän se estä sitä, jos sama henkilö kirjoittaa useammalta tietokoneelta?
"Mutta toisaalta olen ajatellut ihan isseksein, että tuo, että tänne voi kirjotella mitä sylki suuhun tuo, tekee tästä palstasta monimuotoisemman, kuin mitä se olisi kovin vahvasti moderoituna. Silloinhan modet olisivat se sensori, joka määrittelisi mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Nyt me teemme sen keskenämme. "
Monimuotoisemman ja monimuotoisemman, enpä ole ihan samaa mieltä, ei tämä kovin monimuotoiselta vaikuta, koska lähinnä samat nimimerkit jauhavat täällä ja tämä saattaa karkoittaa monet pois täältä, jotka haluaisivat lukea ja kirjoittaa täällä.Ehkäpä sinä voisit tehdä sellaisen asia-aloituksen, johon toivottaisit tervetulleeksi vain asiakirjoittelijat, joilla on yksiselitteistä, sinun näkökulmasi mukaista tietoa narsismista?
- hyvin omituista
temppuilija kirjoitti:
Ehkäpä sinä voisit tehdä sellaisen asia-aloituksen, johon toivottaisit tervetulleeksi vain asiakirjoittelijat, joilla on yksiselitteistä, sinun näkökulmasi mukaista tietoa narsismista?
"...joilla on yksiselitteistä, sinun näkökulmasi mukaista tietoa narsismista? "
Näppärästipä teit taas omat päätelmäsi kirjoittamastani, en tarkoittanut ollenkaan sitä, että toivon vain "yksiselitteistä, minun näkökulmani mukaista tietoa narsismista". Kuten lukutaitoisena (ja ehkä älykkäänäkin?) tajusit, että puhuin edellä ihan eri asiasta eli siitä että todennäköisesti yksi ihminen käyttää montaa nimimerkkiä, on jollain nimimerkillä jotain mieltä ja toisella toista, tuollainen ei ole keskustelua, se on itsekästä kikkailua. Samoin on hölmöä, jos sama nimimerkki ylistää itseään jollain nimimerkillä, toisella nimimerkillä kiittelee "kehuista", jollain nimimerkilä väittää jotain ja toisella nimimerkillä vastaa itselleen. En tosin voi olla 100 % varma että näin täällä tapahtuu mutta jonkin verran pidemmän aikaa palstaa joskus lukeneena vaan tulee vahvasti sellainen tunne. Jotkut muutkin kirjoittajat ovat tätä samaa epäilleet. - Lottamari_
hyvin omituistta kirjoitti:
Minä en kannata mitään rekisteröitymispakkoa, mitäs se estäisi, jos suomi24:n linja on että "antaa kaikkien kukkien kukkia"?
No ehkä rekisteröitymispakko pankkitunnuksilla estäisi käyttämästä montaa nimimerkkiä mutta tuntuu kuitenkin ihan hullulta ajatukselta keskustelupalstan kyseessä ollen.
"IP:hän näkyy ylläpidolle"
Niin näkyy, mutta eihän se estä sitä, jos sama henkilö kirjoittaa useammalta tietokoneelta?
"Mutta toisaalta olen ajatellut ihan isseksein, että tuo, että tänne voi kirjotella mitä sylki suuhun tuo, tekee tästä palstasta monimuotoisemman, kuin mitä se olisi kovin vahvasti moderoituna. Silloinhan modet olisivat se sensori, joka määrittelisi mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Nyt me teemme sen keskenämme. "
Monimuotoisemman ja monimuotoisemman, enpä ole ihan samaa mieltä, ei tämä kovin monimuotoiselta vaikuta, koska lähinnä samat nimimerkit jauhavat täällä ja tämä saattaa karkoittaa monet pois täältä, jotka haluaisivat lukea ja kirjoittaa täällä.Meneppä katsomaan muille palstoille, niin huomaat tämän saman ilmiön olevan joka paikassa. Samat nimimerkit jauhavat muillakin palstoilla, ei tämä ole mitenkään poikkeus. Jos on asiaa, niin siitä puhutaan, jos ei, niin voihan sitä vaikka ajankuluksi jauhaa muutakin. Ehkä tämä palsta koetaan jotenkin uhrivastaisena ja naristisena temmellyskenttänä, jossa narsistin uhreja ei oteta todesta,... mene ja tiedä?
hyvin omituista kirjoitti:
"...joilla on yksiselitteistä, sinun näkökulmasi mukaista tietoa narsismista? "
Näppärästipä teit taas omat päätelmäsi kirjoittamastani, en tarkoittanut ollenkaan sitä, että toivon vain "yksiselitteistä, minun näkökulmani mukaista tietoa narsismista". Kuten lukutaitoisena (ja ehkä älykkäänäkin?) tajusit, että puhuin edellä ihan eri asiasta eli siitä että todennäköisesti yksi ihminen käyttää montaa nimimerkkiä, on jollain nimimerkillä jotain mieltä ja toisella toista, tuollainen ei ole keskustelua, se on itsekästä kikkailua. Samoin on hölmöä, jos sama nimimerkki ylistää itseään jollain nimimerkillä, toisella nimimerkillä kiittelee "kehuista", jollain nimimerkilä väittää jotain ja toisella nimimerkillä vastaa itselleen. En tosin voi olla 100 % varma että näin täällä tapahtuu mutta jonkin verran pidemmän aikaa palstaa joskus lukeneena vaan tulee vahvasti sellainen tunne. Jotkut muutkin kirjoittajat ovat tätä samaa epäilleet.Niin, tästä on keskusteltu jo helmikuussa ja silloin muutama intoutui reggaileen itselleen nimmareita ja laittoi oikein kuvatkin näkyviin. Mutta se ei auta mitään, sillä tiedän, että täällä on ainakin yksi kirjoittelija, joka kikkailee, mutta koska minä en voi sille mitään, annan sen olla. Siinähän sitten kikkailee.
Purin oman turhautumiseni seuraavaan ketjuun:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9231145- harskutouhua
Lottamari_ kirjoitti:
Meneppä katsomaan muille palstoille, niin huomaat tämän saman ilmiön olevan joka paikassa. Samat nimimerkit jauhavat muillakin palstoilla, ei tämä ole mitenkään poikkeus. Jos on asiaa, niin siitä puhutaan, jos ei, niin voihan sitä vaikka ajankuluksi jauhaa muutakin. Ehkä tämä palsta koetaan jotenkin uhrivastaisena ja naristisena temmellyskenttänä, jossa narsistin uhreja ei oteta todesta,... mene ja tiedä?
No ehkä en ole ollut kiinnostunut sellaisista huuhaa palstoista, joilla tällaista tapahtuu, koska en ole juuri huomannut tuota.
Ja tuosta eri nimimerkeillä kirjoittamisesta: minusta on ihan ok jos joku kirjoittaa vaikka joka kerta eri nimimerkillä, sehän on ihmisen ihan oma asia. Kysymys on siitä, MITÄ kirjoittaa. Jos sama henkilö kirjoittaa useammalla eri rekisteröidyllä nimimerkillä ja näyttelee eri henkilöitä ja esittää ihan vastakkaisia mielipiteitäkin "itsensä" (toisten nikkiensä) kanssa tai vaihtoehtoisesti suoltaa omalle toiselle rek. nimimerkilleen kehuja, ja keskustelee omien rekisteröityjen eri nimimerkkiensä kanssa palstalla jatkuvasti, niin se tuntuu minusta aika häiriintyneeltä touhulta.
Olen miettinyt myös sitä joidenkin vak. kirjoittajien vaatimusta että jokaisen pitäisi rekisteröidä nimimerkki tai tulee pilkatuksi puskaksi. Perustuukohan tämä "vaatimus" siihen, että tämä/nämä vaatija/vaatijat kokevat, että jos täällä kirjoittaisi vain rekisteröityjä nimimerkkejä, niin heille tulisi tunne, että kirjoittajat ovat helpommin heidän hallittavissaan? Esim. joku rekisteröi nimimerkin ja alkaa kirjoittaa, ehkä kriittisestikin narsisteista tai jostain palstan vakikirjoittajasta, tähän tämä/nämä vastaa/vastaavatkin tyyliin "ymmärrän sinua, olet ystäväni...", ehkä tällaisella tyylillä on tarkoitus kerätä palstalta hovia, kun alkaa jotain "nimittelemään" ystäväkseen niin eihän kukaan viitsi vastata kritisoivasti "ystävälleen", vaan aika monen normaalin ihmisen reaktio on silloin, että tulee tunne että pitää olla "takaisin" ystävällinen. - sun ikä on
temppuilija kirjoitti:
Niin, tästä on keskusteltu jo helmikuussa ja silloin muutama intoutui reggaileen itselleen nimmareita ja laittoi oikein kuvatkin näkyviin. Mutta se ei auta mitään, sillä tiedän, että täällä on ainakin yksi kirjoittelija, joka kikkailee, mutta koska minä en voi sille mitään, annan sen olla. Siinähän sitten kikkailee.
Purin oman turhautumiseni seuraavaan ketjuun:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9231145ole sitten aina turhautunut?
- turhauttava jänis
harskutouhua kirjoitti:
No ehkä en ole ollut kiinnostunut sellaisista huuhaa palstoista, joilla tällaista tapahtuu, koska en ole juuri huomannut tuota.
Ja tuosta eri nimimerkeillä kirjoittamisesta: minusta on ihan ok jos joku kirjoittaa vaikka joka kerta eri nimimerkillä, sehän on ihmisen ihan oma asia. Kysymys on siitä, MITÄ kirjoittaa. Jos sama henkilö kirjoittaa useammalla eri rekisteröidyllä nimimerkillä ja näyttelee eri henkilöitä ja esittää ihan vastakkaisia mielipiteitäkin "itsensä" (toisten nikkiensä) kanssa tai vaihtoehtoisesti suoltaa omalle toiselle rek. nimimerkilleen kehuja, ja keskustelee omien rekisteröityjen eri nimimerkkiensä kanssa palstalla jatkuvasti, niin se tuntuu minusta aika häiriintyneeltä touhulta.
Olen miettinyt myös sitä joidenkin vak. kirjoittajien vaatimusta että jokaisen pitäisi rekisteröidä nimimerkki tai tulee pilkatuksi puskaksi. Perustuukohan tämä "vaatimus" siihen, että tämä/nämä vaatija/vaatijat kokevat, että jos täällä kirjoittaisi vain rekisteröityjä nimimerkkejä, niin heille tulisi tunne, että kirjoittajat ovat helpommin heidän hallittavissaan? Esim. joku rekisteröi nimimerkin ja alkaa kirjoittaa, ehkä kriittisestikin narsisteista tai jostain palstan vakikirjoittajasta, tähän tämä/nämä vastaa/vastaavatkin tyyliin "ymmärrän sinua, olet ystäväni...", ehkä tällaisella tyylillä on tarkoitus kerätä palstalta hovia, kun alkaa jotain "nimittelemään" ystäväkseen niin eihän kukaan viitsi vastata kritisoivasti "ystävälleen", vaan aika monen normaalin ihmisen reaktio on silloin, että tulee tunne että pitää olla "takaisin" ystävällinen.Tätäkin palstaa pyörittää 2 - 5 osapäivänarsistia. Mikä se osapäivänarsisti on? Se on semmonen, joka ei uskalla olla mikä on muualla kuin internetin keskustelupalstoilla. Palstat ja niiden sisältö on osapäivänarsistin elämä. Se ei uskalla olla koskaan pois, ettei vaan kukaan ole puhunut juuri siitä pahaa. Se kun on itse semmoinen ja pelkää toisia samanlaisiksi.
- tuolla..
sun ikä on kirjoitti:
ole sitten aina turhautunut?
- metall-leidi
harskutouhua kirjoitti:
No ehkä en ole ollut kiinnostunut sellaisista huuhaa palstoista, joilla tällaista tapahtuu, koska en ole juuri huomannut tuota.
Ja tuosta eri nimimerkeillä kirjoittamisesta: minusta on ihan ok jos joku kirjoittaa vaikka joka kerta eri nimimerkillä, sehän on ihmisen ihan oma asia. Kysymys on siitä, MITÄ kirjoittaa. Jos sama henkilö kirjoittaa useammalla eri rekisteröidyllä nimimerkillä ja näyttelee eri henkilöitä ja esittää ihan vastakkaisia mielipiteitäkin "itsensä" (toisten nikkiensä) kanssa tai vaihtoehtoisesti suoltaa omalle toiselle rek. nimimerkilleen kehuja, ja keskustelee omien rekisteröityjen eri nimimerkkiensä kanssa palstalla jatkuvasti, niin se tuntuu minusta aika häiriintyneeltä touhulta.
Olen miettinyt myös sitä joidenkin vak. kirjoittajien vaatimusta että jokaisen pitäisi rekisteröidä nimimerkki tai tulee pilkatuksi puskaksi. Perustuukohan tämä "vaatimus" siihen, että tämä/nämä vaatija/vaatijat kokevat, että jos täällä kirjoittaisi vain rekisteröityjä nimimerkkejä, niin heille tulisi tunne, että kirjoittajat ovat helpommin heidän hallittavissaan? Esim. joku rekisteröi nimimerkin ja alkaa kirjoittaa, ehkä kriittisestikin narsisteista tai jostain palstan vakikirjoittajasta, tähän tämä/nämä vastaa/vastaavatkin tyyliin "ymmärrän sinua, olet ystäväni...", ehkä tällaisella tyylillä on tarkoitus kerätä palstalta hovia, kun alkaa jotain "nimittelemään" ystäväkseen niin eihän kukaan viitsi vastata kritisoivasti "ystävälleen", vaan aika monen normaalin ihmisen reaktio on silloin, että tulee tunne että pitää olla "takaisin" ystävällinen..Muhun ei uppoa mairittelu ja näennäinen ymmärtäminen. Kuten tuossa aiemmin kirjoittelin niin meikä osaa erottaa kanasalaatin kananpaskasta. (Nyt en enää toivo heitostani mitään kanasalaattireseptejä ja muuta ns. lystinpitoa).
Olen vaan ihmetellyt, että ihmiset eivät osaa kesksutella normaalin täyspäisesti tällä palstalla.
Tulee vaan mieleen vanha sanonta, että se koira älähtää johon palikka kolahtaa.
Kun on ollut epäilyjä, että yksi ainoa käyttää monia nikkejä niin nämä vakituiset bing bong keskustelijat havahtuivat älähtämään.
Mulla on ystäviä todellisessa elämässä ja kunhan kirjoittelin tännekin kun mulla oli omakohtaista kokemusta narsistin uhrina.
Mutta tämä on kirjoittelua aikani kuluksi ja elämäni on muualla. - metall-leidi
turhauttava jänis kirjoitti:
Tätäkin palstaa pyörittää 2 - 5 osapäivänarsistia. Mikä se osapäivänarsisti on? Se on semmonen, joka ei uskalla olla mikä on muualla kuin internetin keskustelupalstoilla. Palstat ja niiden sisältö on osapäivänarsistin elämä. Se ei uskalla olla koskaan pois, ettei vaan kukaan ole puhunut juuri siitä pahaa. Se kun on itse semmoinen ja pelkää toisia samanlaisiksi.
.. Aivan omaa palstaa hekinen hyvinvointi ja terveys osioon. Uusi palsta olis Temppuilijan oma HUU HAA palsta. Siellä voisivat nämä osapäivänarsistit käydä keskenään älyllistä keskustelua ja pitää hauskaa ja vieritellä ketjuja
- HERÄTYYYYSS
turhauttava jänis kirjoitti:
Tätäkin palstaa pyörittää 2 - 5 osapäivänarsistia. Mikä se osapäivänarsisti on? Se on semmonen, joka ei uskalla olla mikä on muualla kuin internetin keskustelupalstoilla. Palstat ja niiden sisältö on osapäivänarsistin elämä. Se ei uskalla olla koskaan pois, ettei vaan kukaan ole puhunut juuri siitä pahaa. Se kun on itse semmoinen ja pelkää toisia samanlaisiksi.
hakee joka näiltä sivuilta jotain ITSESTÄÄN kaikki liittyy vain HÄNEEN kaikki maailman hengittävät oliot ovat täällä häntä jahtaamassa ei ole osapäivä se ei ole, ja näin on täällä sama henkilö ensin heittää jonkun jutun ja sitten eri nimimerkikkä kommentoidaan mieluusti kehutaan ap.tä
Mussa täytyy olla jotain vikaa, kun mulla ei oo mitään temppuilijaa vastaan. Kun kaikilla muilla tuntuu olevan.
- höyrysanat
Jos ei kestä kritiikkiä ei kannata kirjoittaa. Jos on sepittänyt jos jotakin, on seuraukset kannettava. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
- Sinun parhaaksi
Oletko masentunut vai mikä sinua vaivaa? Kodissasi on sotkuinen kirjahylly ja kirjat sikin sokin ja ympäri pölyssä. Sitten noita roskapusseja ympäri huoneistoa. On kuin rajatilaihmisen koti. Sanon tämän vain sinun parhaaksi ja sinua ajatellen. Onko virtuaalimaailma vienyt todellisuundetajuan? Rajatiloilla voi olla migropsykooseja ja lähes aina masennusta.
Kiitos empatiastasi Carablea.
Ja vinkistä tuolla toisessa ketjussa. Kuten moni muukin kirjoittelija täällä, sä oot ok. Ja osaat käyttäytyä.
Minusta riittää, että täällä on vain yksi maalitaulu vihanpurkauksille, ei sinun tarvitse ottaa sitä roolia täällä minun puolestani. Minun nimimerkkiini sitä voi purkaa ... en minä siitä rikki mene.
Että minuun pettyneille vain, oikein hyvää illanjatkoa, antakaa tulla lisää tekstiä ... saadaan palstalle eloa.Sinun parhaaksi kirjoitti:
Oletko masentunut vai mikä sinua vaivaa? Kodissasi on sotkuinen kirjahylly ja kirjat sikin sokin ja ympäri pölyssä. Sitten noita roskapusseja ympäri huoneistoa. On kuin rajatilaihmisen koti. Sanon tämän vain sinun parhaaksi ja sinua ajatellen. Onko virtuaalimaailma vienyt todellisuundetajuan? Rajatiloilla voi olla migropsykooseja ja lähes aina masennusta.
Joo, olen masentunut, muttei siitä sen enempää. Kuva profiilissani on vanha eivätkä ne pussit siinä ole mitään roskapusseja.
Ja tuosta e-diagnosoinnista... aika näppärään teit diagnoosin, josta on todettu, että se on minun kohdallani väärä :-P Että kivat sulle. Jos sua noin paljon kiinnostaa, niin mun kohdalla kysymys taitaa olla kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, ADD:stä tai molemmista.
Eikä virtuaalimaailma ole vienyt mitään todellisuudentajua. Minua vain aina ärsyttää kun kaikki kerääntyvät yhtä vastaan enkä suvaitse sellaista. Temppuilija on melko harmiton, ehkä sillä on hiukan liikaa aikaa käsissään, mutta ihan jees tyyppi.- lottamari_1
temppuilija kirjoitti:
Kiitos empatiastasi Carablea.
Ja vinkistä tuolla toisessa ketjussa. Kuten moni muukin kirjoittelija täällä, sä oot ok. Ja osaat käyttäytyä.
Minusta riittää, että täällä on vain yksi maalitaulu vihanpurkauksille, ei sinun tarvitse ottaa sitä roolia täällä minun puolestani. Minun nimimerkkiini sitä voi purkaa ... en minä siitä rikki mene.
Että minuun pettyneille vain, oikein hyvää illanjatkoa, antakaa tulla lisää tekstiä ... saadaan palstalle eloa.Turha sinun on Temppu hakea lisää kannatusta suosiollesi, kaikki jo rakastavat sinua. Olet vaan niin kanasalaatti :D
- metall-leidi
lottamari_1 kirjoitti:
Turha sinun on Temppu hakea lisää kannatusta suosiollesi, kaikki jo rakastavat sinua. Olet vaan niin kanasalaatti :D
Työnnä lottamari se kanasalaatti hanuriisi. Ei mulla ole tarvetta purkaa vihaani kehenkään !Tämäkin oli puuskahdus, mutta eihän temppuilija näe tai siis halua nähdä sitä, että tässä palstassa ei ole juurikaan mitään keksustelua aiheesta vaan bing bong väittelyä.
- metall-leidi
temppuilija kirjoitti:
Kiitos empatiastasi Carablea.
Ja vinkistä tuolla toisessa ketjussa. Kuten moni muukin kirjoittelija täällä, sä oot ok. Ja osaat käyttäytyä.
Minusta riittää, että täällä on vain yksi maalitaulu vihanpurkauksille, ei sinun tarvitse ottaa sitä roolia täällä minun puolestani. Minun nimimerkkiini sitä voi purkaa ... en minä siitä rikki mene.
Että minuun pettyneille vain, oikein hyvää illanjatkoa, antakaa tulla lisää tekstiä ... saadaan palstalle eloa.Eikö tekstisi kestä kritiikkiä ? Tai se, että keskustlu ketjut ovat muutaman temmellyskenttä?
On muka tekoälyllistä liirumlaarumia ja narsiteille tyypillistä lekkeröintiä kun muut yrittävät keskustella.
Tälläkin palstalla pitäis olla mielipiteiden vaihtoa keskustelijoiden älylliseen tasoon tai ulosantiin katsomatta eikä miekkalikenttä tai valliherra leikki missä sinä temppuilija niin narsitisesti haluat aina sanoa sen viimeisen sanan ja päästä' vallin huipulle - lottamari_1
metall-leidi kirjoitti:
Työnnä lottamari se kanasalaatti hanuriisi. Ei mulla ole tarvetta purkaa vihaani kehenkään !Tämäkin oli puuskahdus, mutta eihän temppuilija näe tai siis halua nähdä sitä, että tässä palstassa ei ole juurikaan mitään keksustelua aiheesta vaan bing bong väittelyä.
Maistuis varmaan kanasalaatti sullekin, syödäänkö yhdessä tänään oikein kunnon hanuriannos ;) Älä sinä ala temppuilemaan, kyllä Temppu tietää, kysy vaikka mitä, niin sieltä tulee ohje niin kanasalaattiin, tähtitieteisiin, filosfosiin kysymyksiin, lääketieteeseen ja päivän polttaviin kysymyksiin. Ihan mistä vaan. Minun Tempulleni et ala... se keskustelee kyllä aiheesta kuin aiheesta vaikka Tarja Halosen kanssa. Voidaan me ottaa erä binbongiakin, jos tahdotaan. Me sovitaan Tempun kanssa samaan pöytään, mulla oli eilen sen spgettilautanen naamassani, sillä tänä aamuna tulikuumat kahvit housuissa, eikä me koskaan riidellä :D
- Lanpunjalkka
temppuilija kirjoitti:
Kiitos empatiastasi Carablea.
Ja vinkistä tuolla toisessa ketjussa. Kuten moni muukin kirjoittelija täällä, sä oot ok. Ja osaat käyttäytyä.
Minusta riittää, että täällä on vain yksi maalitaulu vihanpurkauksille, ei sinun tarvitse ottaa sitä roolia täällä minun puolestani. Minun nimimerkkiini sitä voi purkaa ... en minä siitä rikki mene.
Että minuun pettyneille vain, oikein hyvää illanjatkoa, antakaa tulla lisää tekstiä ... saadaan palstalle eloa.Kuka ihme tuohon on pettynyt, kun ei ole ollut minkäänlaisia odotuksia koskaan. Oikeus mielipiteeseen on temppuilijallakin ja maksaa se sairas veroja siinä missä me muutkin. Kestä temppuilija se mitä eteen tulee kun niin kovasti toisia kiusaat.
Toi oli kivasti sanottu! =)
Juolahti mieleen sellainen että IRL mulla on muutamia selkeästi narsistisia piirteitä omaavia kavereita, mutta se ei haittaa mua tasan pätkääkään. Ovat muuten älykkäitä tyyppejä. Eikö täällä voisi olla samoin, eihän se ole itseltä pois jos täällä joku olisi vaikka millainen narsku. Eihän me naimisissa olla toistemme kanssa :)- Lampunjalka
Lanpunjalkka kirjoitti:
Kuka ihme tuohon on pettynyt, kun ei ole ollut minkäänlaisia odotuksia koskaan. Oikeus mielipiteeseen on temppuilijallakin ja maksaa se sairas veroja siinä missä me muutkin. Kestä temppuilija se mitä eteen tulee kun niin kovasti toisia kiusaat.
on temppuiltu. Surkea luuseri narsisti joka pötkii pakoon ja pissaa housuihinsa, kun ei kestä kun sitä kiusaa yhyyy.
yxex kirjoitti:
Toi oli kivasti sanottu! =)
Juolahti mieleen sellainen että IRL mulla on muutamia selkeästi narsistisia piirteitä omaavia kavereita, mutta se ei haittaa mua tasan pätkääkään. Ovat muuten älykkäitä tyyppejä. Eikö täällä voisi olla samoin, eihän se ole itseltä pois jos täällä joku olisi vaikka millainen narsku. Eihän me naimisissa olla toistemme kanssa :)Meex munkaa naimisiin? :D
temppuilija kirjoitti:
Meex munkaa naimisiin? :D
Hah hah.. :-D
No, eikös me jotenkin henkisesti olla jo 'naimisissa'.
Mutta aika yllättävä kosinta kyllä.. ;-Dyxex kirjoitti:
Hah hah.. :-D
No, eikös me jotenkin henkisesti olla jo 'naimisissa'.
Mutta aika yllättävä kosinta kyllä.. ;-DHeh, no kato nääs, voihan miehetkin mennä nykyisin naimisiin ... sä oot tollanen tumma Marcellino Maustemakkara ja mä oon tällanen vaalee Patrick Vikingsson, mä luulen, että meistä tulis oikeen hyvä pariskunta :D
Ja toi sopi mun mielestä topiciin oikeen loistavasti? Ei ollut niinku asian vierestä tää kommentti vai edellinen... siis kerranki MÄ puhun asiaa(?) ... hähhäää ...
tosta alla olevasta sä ainakin tykkäät ....
http://www.youtube.com/watch?v=LyJgCZUvQDstemppuilija kirjoitti:
Heh, no kato nääs, voihan miehetkin mennä nykyisin naimisiin ... sä oot tollanen tumma Marcellino Maustemakkara ja mä oon tällanen vaalee Patrick Vikingsson, mä luulen, että meistä tulis oikeen hyvä pariskunta :D
Ja toi sopi mun mielestä topiciin oikeen loistavasti? Ei ollut niinku asian vierestä tää kommentti vai edellinen... siis kerranki MÄ puhun asiaa(?) ... hähhäää ...
tosta alla olevasta sä ainakin tykkäät ....
http://www.youtube.com/watch?v=LyJgCZUvQDsyxex kirjoitti:
Mielikuvien petollisuudesta: Tietoni, että ilkikurimus laulaa, ja mielikuvani, yhdistää joka kerta Johannaa kuunnellessani ajatukseni ajattelemaan ilkikurimusta.. ;-D
..tai ehkä pelkäät todellisen minäni ja luomasi mielikuvan liian suurta eroa(?) Ymmärrän IK.en ajatukset koskien nettituttavuuksien 'tuntemisen' mahdottomuutta. Luomme mielikuvia ja odotteita..
Oon tällainen outo höpöttäja, sinikaapu, mitään kouluja en ole koskaan käynyt, ollut kasvatuslaitoksessa, ja kun kasvoin liikaa, jouduin katkaisuhoitoon. Pidän sienistä. ;-DBrother, yksi piirre mistä olen aina sussa tykännyt, on huumori. Se kantaa pitkälle. Pelkoja kokee kaikki joskus, samoin masennusta, tuskaa ja ahdistusta. Kiitos kommentistasi!
Tässä musta tulee kuvin esiin aika monta tunnetta.. =)
http://www.youtube.com/watch?v=_B40H7IA8PUyxex kirjoitti:
Ihana!!
En tiedä, ehkä vedän sanan naivi takaisin, koska kun katsoin tuon uudelleen, näin vain aitoutta ... äiti kannatteli hienosti tytön tunteita mennen ja tullen...
temppuilija kirjoitti:
En tiedä, ehkä vedän sanan naivi takaisin, koska kun katsoin tuon uudelleen, näin vain aitoutta ... äiti kannatteli hienosti tytön tunteita mennen ja tullen...
Tytön takia jännitin ehkä eniten Simon Cowell.in kommenttia, joka sitten olikin myönteinen. S on tehnyt kritiikistä taidetta :)
- Anonyymi00026
Hämyinen palstanarsisstiko se taas liehittelee temppuilijaa? Ettei olisi ilveilijä itse
- Anonyymi00027
Taidat kuulua tempun taajaan puskakommenttisarjaan
- Anonyymi00030
Hus hus. Muualle lähteenmetsästykseen.
- Anonyymi00031
Lopeta tuo temppuilija nimimerkin dissaaminen. Temppuilija nimimerkki ei ole kritisoinut kenenkään nimimerkkiä
- Anonyymi00036
Kiitos liehittelystä.
-temps- - Anonyymi00037
Itse iilimato viihdytä ja liehittele teeeemppua
- Anonyymi00038
Uusinta narrin vetäsyä odotellessa
- Anonyymi00040
Monet nimimerkit no johan ... voihan joku kadottaa salasanan jonka vuoksi luo uuden kanavan.
- Anonyymi00041
Oletko nyt tyytyväinen? Mielestäni olet ilkeä.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511