Liian nuori

poikki!

Täytin kesällä 19 vuotta. Olen asunut omassa asunnossani jo 17 vuotiaasta lähtien isäpuolen alkoholismin ja väkivaltaisuuden takia. Äitini lailla sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja ahdistuneisuushäiriötä, ja olemme molemmat suorittajia. Perheessämme ei ole koskaan mitattu arvoasi ihmisenä yrittämisestä ja teoista, vaan saavutuksista. Opiskelen täyspäiväisesti, pidän huolta sekä minun että poikaystäväni taloudellisista asioista. Poikaystäväni isä kuoli pari kuukautta sitten jonka jälkeen hän ei ole kyennyt oikein mihinkään. Sen lisäksi että teen omassa kodissani kaiken, siivoan äitini asuntoa säännöllisesti sekä hoidan tämän ostokset. Äitini sai juuri tietää sairastavansa syöpää. Pitkien päivien jälkeen en pysty nukkumaan, sillä ajatukset pyörivät päässäni liikaa. Ruokahaluni on totaalisen kadonnut. Olemme totaalisen kusessa rahallisen tilanteemme vuoksi, velkaa ei ole mutta joka kuukausi joudun taistelemaan ja repimään rahat jostain pelkkiin välttämättömyyksiimme kuten ruokaan ja laskuihin ja vuokraan. En jaksa!
En käy baareissa tai tapaa ystäviäni koska en yksinkertaisesti jaksa! Mitä teen? Olen täysin lopussa, liian nuori tähän pyöritykseen jossa joudun huolehtimaan kaikista ympärilläni. Miten saan voimavarani takaisin ja pystyn hoitamaan tämän kaiken? Haluan vain jonkun puolueettoman kertomaan omia kokemuksia tai neuoja.

1

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baden Badeniin

en tunne noita diagnooseja mutta oli mitä oli niin äidin tulisi tukea ja ohjata lastaan eikä päinvastoin. 17 vuotias on vielä lapsi. Sanot, että perheessänne ei ole koskaan mitattu ihmisen arvoa yrittämisen ja tekojen kautta, kuka ei ole arvostanut? Sitooko äitisi sairauksillaan ihmiset itseensä, missä isäsi on, miksi isäpuolesi juo, ottiko äitisi juopon miehen sinulle isäpuoleksi. Miten olet joutunut tuohon tilanteeseen. Miksi äitisi ei siivoa itse ja käy kaupassa. Ennenkuin äitisi sairastui syöpään ja poikaystäväsi isä kuoli, mikä oli tilanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82