Tarvitaanko

Tätä palstaa ?

Täällä kirjoittelee kaikenmaailman alaikäiset välinepellet, joilla ei ole varaa ostaa edes markettien 299€ maksavaa pakettia ja silti ollaan niin asiantuntijaa että. Joo Joo tämä on digijärkkäripalsta, saa jauhaa
paskaa, vaikka ei ikinä ole järkkärillä kuvannutkaan.

14

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

      .... sitten ottaa härkää sarvista ja kohottaa palstan tasoa;-)

    • Nikon D90

      Ei täällä vaadita digijärkkärin rohvessuuria ennen kuin kirjoittaa, minäkin olen sortunut moiseen muutaman kerran. Minulla tosin on digijärkkäri ollut jo vuosia.

      Olen kuitenkin samaa mieltä siinä, että joskus jää ihmettelemään mitä kommentilla ajetaan takaa, aivan kuten sinunkin tapauksessasi. Osalla taas on ihan oikeaa asiaa.

    • ja silti ollaan

      ”Tarvitaanko Tätä palstaa ?”
      —no totta hitossa, mihinkäs sinä kirjoittelisit noita valitusvirsiäsi jos tätä ei olisi.

      Harmi vaan, että koet palstan lukemisen ja pakettien ostamisen pakolliseksi, että saat jauhaa p…
      Ihan turhaan kävit ostamassa marketin paketin – ei näy vaikuttavan sanomisesi laatuun!

      Kyllä nyt on kurjaa kun et voi päättää kuka tänne saa kirjoittaa

      • lkjhy

        ostaa markettien 299eur pakettia niin saahan sitä ainakin haaveilla, kysellä ja kirjoitella, aloitusviestin kirjoittajankin kannattaisi mennä nukkumaan jo yhdeksältä niin aamulla nämä viestit näyttää paljon paremmalle eikä vituta niin paljon.


    • mie täältä

      Onhan tätä monikin tarvinnut. Yksi neuvoja kysyäkseen, toinen neuvoja antaakseen, jonkun tietämys voi laajentua ja onpa muutama jotka tarvitsevat palstaa ihan vain avautumiseen.
      Hyvä puoli tässä(kin) palstassa on se, ettei tätä mikään pakko kenenkään ole seurata..

    • raha eiaina ratkaise

      Eipä se raha taida kenestäkään asiantuntijaa tehdä.

      • Eipä ole pahemmin kameran rakenne muuttunut viimeisien vuosien aikana. Ainoa mullistus on ollut filmistä siirtyminen digiaikaan. Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen. :D
        Eikä se kameran opettelu mahdotonta tiedettä ole. Kuvaamaan oppii vain kuvaamalla. Toki se hieman silmääkin tarvii että saa kaikki kultaisetleikkaukset huomioitua ja muut sijoittelut.

        Ja kohta tulevat 3d kamerat kaikkien saataville :D


      • on noin
        sfinski80 kirjoitti:

        Eipä ole pahemmin kameran rakenne muuttunut viimeisien vuosien aikana. Ainoa mullistus on ollut filmistä siirtyminen digiaikaan. Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen. :D
        Eikä se kameran opettelu mahdotonta tiedettä ole. Kuvaamaan oppii vain kuvaamalla. Toki se hieman silmääkin tarvii että saa kaikki kultaisetleikkaukset huomioitua ja muut sijoittelut.

        Ja kohta tulevat 3d kamerat kaikkien saataville :D

        ”… filmistä siirtyminen digiaikaan. Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen”
        mutta pistäppä uusavuttomalle digikuvaajalle käteen filmille kuvaava järkkäri jossa ei ole atomaattitarkennusta, automaattivalotusta, auto ISO:a, auto WB:a, kuvanvatkaajaa yms – onnistuuko kuva?


      • kysyä...
        on noin kirjoitti:

        ”… filmistä siirtyminen digiaikaan. Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen”
        mutta pistäppä uusavuttomalle digikuvaajalle käteen filmille kuvaava järkkäri jossa ei ole atomaattitarkennusta, automaattivalotusta, auto ISO:a, auto WB:a, kuvanvatkaajaa yms – onnistuuko kuva?

        ...uusavuttomalta ei onnistu mikään...


      • kysyä... kirjoitti:

        ...uusavuttomalta ei onnistu mikään...

        Uusavuttomalta ei onnistu :D

        Mutta tuo automaattitarkennus on loppuenlopuksi jossain tilanteissa ihan onneton.
        Eli kyllä se käsipelillä parhaiten sujuu vaativimmissa paikoissa.

        Miten filmi järkkäriin laitetaan auto iso :D jos se tarkoittaa kerran filmin herkkyyttä. Ei mitenkään.
        Olis komia peli missä filmijärkkäriin olis asennettu 3:kin eri iso filmirullaa kerralla.

        Ja nykyisin kun on tuo raw kuvauskin niin ei ole kuoleman vakavaa jos valkotasapaino olisikin hieman heittänyt.


      • mie täältä
        on noin kirjoitti:

        ”… filmistä siirtyminen digiaikaan. Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen”
        mutta pistäppä uusavuttomalle digikuvaajalle käteen filmille kuvaava järkkäri jossa ei ole atomaattitarkennusta, automaattivalotusta, auto ISO:a, auto WB:a, kuvanvatkaajaa yms – onnistuuko kuva?

        "Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen".
        Pointtihan oli (toivottavasti) se, että valokuvaamisen perusteet eivät ole mihinkään muuttuneet. Onhan digi tuonut paljon hyvääkin, mutta pahin lieveilmiö lienee juuri noiden perusasioitten unohtuminen. Se, mitä ei vällttämättä tarvitse opetelle, sitä viitsitä opetella.
        Mutta edelleen kerätään objektiivin kautta valoa valoon reagoivalle materiaalille, ja koitetaan saada asetukset olosuhteisiin nähden optimoitua.
        Tietotekniikka toki tulee nykyään apuun, joskus turhankin hanakasti, mutta mitä haastavimmiksi olosuhteet menevät, niin pikkuhiljaa putoilee noita automaagitoimintoja offille; auto-ISO, autotarkennus, autovalotus, auto-WB, auto-jne..


      • ajatuskoe
        mie täältä kirjoitti:

        "Eli ihan samoilla tiedoilla pärjää lapsikin kuin aikuinen".
        Pointtihan oli (toivottavasti) se, että valokuvaamisen perusteet eivät ole mihinkään muuttuneet. Onhan digi tuonut paljon hyvääkin, mutta pahin lieveilmiö lienee juuri noiden perusasioitten unohtuminen. Se, mitä ei vällttämättä tarvitse opetelle, sitä viitsitä opetella.
        Mutta edelleen kerätään objektiivin kautta valoa valoon reagoivalle materiaalille, ja koitetaan saada asetukset olosuhteisiin nähden optimoitua.
        Tietotekniikka toki tulee nykyään apuun, joskus turhankin hanakasti, mutta mitä haastavimmiksi olosuhteet menevät, niin pikkuhiljaa putoilee noita automaagitoimintoja offille; auto-ISO, autotarkennus, autovalotus, auto-WB, auto-jne..

        jos myynnissä olisi erittäin edullinen järjestelmädigi jossa on hyvä ff-kenno ja valotusmittari, optinen tähtäin ja vaihdettavat tähyslasit, mutta ei mitään automatiikkaa, eikä kuvanvatkainmahdollisuutta.

        Ostaisiko joku muu kuin filmijärkkärillä aiemmin kuvannut sellaisen?


      • hinnasta
        ajatuskoe kirjoitti:

        jos myynnissä olisi erittäin edullinen järjestelmädigi jossa on hyvä ff-kenno ja valotusmittari, optinen tähtäin ja vaihdettavat tähyslasit, mutta ei mitään automatiikkaa, eikä kuvanvatkainmahdollisuutta.

        Ostaisiko joku muu kuin filmijärkkärillä aiemmin kuvannut sellaisen?

        Vastaavanlaista todellista karvalakki ff-digijärkkäriä on toivonut muutama kansainvälisillä Pentax-sivustolla
        = joku muu taho kuin Pentax (jolle uusien af-objektiivien myynti on toki liian tärkeätä) tekisi tuommoisen hyvin pelkistetyn rungon K-bajonetilla.


    • Tärkeä tiedote

      Suunsoittaja "ammattilaisille". Verkkokauppa.comissa tarjouksessa Canon PowerShot A490 superkamera
      nylkyhintaan 79.90 €

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      168
      1639
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      105
      948
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      76
      762
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      651
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe