Vakuutusyhtiöni asiakaspalveluun on niin pirun pitkä jono, että kysyn ensin täällä.
Minulla on laaja kotivakuutus, joka kattaa villieläimen aiheuttamat tuhot.
Kävipä näin, että asunnostani löytyi kuukausi sitten kuollut lepakko. Asun uudessa kerrostalossa, mutta hellesäällä ikkunoiden ollessa auki mokoma on kai sisään eksynyt.. No, otus sotki yhden maton, mutten jaksanut asiasta kitistä vakuutusyhtiöön ja heitin rätin pois. Lepakon vein heti taloyhtiön roskikseen ja desinfioin alueen.
Sitten parin viikon päästä alkaa ilmestyä kummaa ihottumaa, lääkäri ei osannut sanoa mitään, määräsi kortisonia. Lopulta paukamat tunnistettiin lutikan puremiksi. Lutikka kaiketi on alunperin lepakon loinen, joten mietin josko mokomat ällötykset olisivat peräisin tuolta kuolleelta lepakolta. En ole matkustellut/ majoittanut matkalaisia eikä uudessa talossa (valmistunut muutama kk sitten) pitäisi kai olla moisia.
Ongelma on, että noiden häätäminen on hemmetin hankalaa, ja ammattilaisen tilaaminen todella kallista. Korvaako kotivakuutus myrkyttäjän, tai lutikoiden pilaaman uuden patjan? Lääkärikulut saan sairausvakuutuksesta. Jos talossa pesii tuholaispommi, onko taloyhtiöillä yleensä vakuutusta tällaisia tapauksia varten? Vaikuttaako korvauspäätökseen elukoiden alkuperä, kannattaako asiasta mainita ollenkaan?
Kiitos!
Lutikat, korvaako vakuutus?
3
3214
Vastaukset
- rma06
Kotivakuutuksissa on yleensä hyönteisiä ja tuhoeläimiä koskevat rajoitukset. Tarkista oman vakuutuksesi ehdot. Ongelmia voi tulla joka tapauksessa, koska lutikoiden vähitellen tapahtuvaa invaasiota ei välttämättä pidetä äkillisenä vahinkona.
Ihottuman hoitokulut korvataan sairauskuluvakuutuksesta tai jos diagnoosi lutikanpuremista on varma, tapaturmavakuutuksesta. Tosin joissakin tapaturmavakuutuksissa on rajoitukset ötököiden puremien osalta. - harri665
Vakuutus ei korvaa omaisuuvahinkoja. Yksi poikkeus on eli LaajuPlus Ifillä, joka korvaa rakennuksen rakenteille tuhoeläinten aiheuttamat vahingot. Eikä sekään korvaa pintamateriaaleja eikä torjuntakustannuksia.
Minä kyllä suosittelin niiden häätämistä, maksoi mitä maksoi. Kysy vaikka täältä neuvoja:
http://www.raksystems-anticimex.fi/content/fi/11501/689/689.html - minttuville
Minulla myös lutikoita ja sanoivat lähitapiolassa heti ettei korvaa mitään sinne suuntaankaan. Vaikka laajavakuutus onkin. Sopivasti näin 3pvä ennen joulu huomasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685