sulkuturva-huijaus?

melkein ansassa

Monelle muullekin on kai soitettu sulkuturva oy:stä. kaupattu sulkuturvaa, pankki-luottokorteille, puhelimille yms. yms. Menin tyhmä lankaan ja tilasin puhelimitse. Posti viipyi ja viipyi, syykin selvisi, 14 päivän perumisaika alkaa tilauksesta , ei saamastasi sopimusehdoista ja laskusta.
olisäksi he nauhoittavat puhelut, kertomatta siitä asiakkaalle. se selviää vasta kun saat paperit.
Onneksi minulle jäi 1 päivä aikaa perua koko roska, varsinkaan kun tämä turva EI KORVAA HUOLIMATTOMUUSDESTASI johtuvaa kukkaron tms. katoamista, eli sinut pitää ryöstää, kolkata ja potkia vielä päähän ennenkuin se sulkuturva alkaa jakaa turvaansa.
Puhelinmyynti on tosi helppo huijauskeino.

22

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

viisasta porukkaa, nauramme nyt sinulle.
      H.

• RIMMIR

särkeekö hammasta vai jäikö jotain olematonta litsin väliin, kun täytyy jokaiselle olla pikku pilkka käynnissä.?

• HTZA
        RIMMIR kirjoitti:

särkeekö hammasta vai jäikö jotain olematonta litsin väliin, kun täytyy jokaiselle olla pikku pilkka käynnissä.?

armaani, vain aiheesta.
        H.

• Sinä olet 60

• HTZA
        miljoona kirjoitti:

Sinä olet 60

epätoivoisesti yritän kuulostaa 40v.
        Voi minua parkaa, kauhulla odotan että kukaan 50 ei enää vastaile.
        H.

• HTZA kirjoitti:

epätoivoisesti yritän kuulostaa 40v.
        Voi minua parkaa, kauhulla odotan että kukaan 50 ei enää vastaile.
        H.

Minä en kyllä kehtais kirjoitella 40 .lla. Paitsi ehkä puskasta jos jokin erityisen tärkee aihe, en ole kyllä huomannut et niillä olis, kun en sinne kyttäile. 60 .lle 70 .lle ja 80 lle olen joskus kirjoittanut mut kukaan ei vastaa. nyyh nyyh

• HTZA
        miljoona kirjoitti:

Minä en kyllä kehtais kirjoitella 40 .lla. Paitsi ehkä puskasta jos jokin erityisen tärkee aihe, en ole kyllä huomannut et niillä olis, kun en sinne kyttäile. 60 .lle 70 .lle ja 80 lle olen joskus kirjoittanut mut kukaan ei vastaa. nyyh nyyh

ei ihan 20v. palstalle, kuitenkaan.
        Älä sure ystäväni, 90 palstalle tulee sitten Pappia leikkiviä tytöntylleröitä, tai muuta omituista, niillä kyllä, tyttömäistä, juttua riittää.

• HTZA kirjoitti:

ei ihan 20v. palstalle, kuitenkaan.
        Älä sure ystäväni, 90 palstalle tulee sitten Pappia leikkiviä tytöntylleröitä, tai muuta omituista, niillä kyllä, tyttömäistä, juttua riittää.

Kenen ulkonäkö sinua auttaa ja miten?

• Meriläinen

Mulle tuli äsken galleriaan rahankerjuu viesti.
      Englannista oli käännetty googlen avulla oli hauskaa lukea.
      Mutta voi niin turha viesti :((

• Sedna

En tilaa edes lehtiä puhelinmyyjän kautta, vaikka minulla olisi aikomus tilata. Tilaan lehteni aina asiakaspavelusta. Puhelinmyyjille sanon ei ennenkuin he ovat ehtineet asiaansa edes esittämään. Kenkkua tietysti niille, jotka hankkivat elantonsa puhelinmyynnistä. Puhelinmyynti voisi olla parhainmmillaan jopa asiakaspalvelua, mutta sitä on nykyään niin paljon. Hankin puhelinmyyjien vuoksi toisen puhelinliittymän, jossa on salainen numero. Vanhaan numeroon en edes vastaa tai pidän sitä äänettömältä. Kun en vastaa, niin vastaamattomia puheluita on joskus useita päivässä ja viikossa. Sitten vastaan lopulta, ja pyydän lopettamaan soittelut. Sitten joku kesätyötä pakon edessä tekevä opiskelija saa pahan mielen.

• Meriläinen

Mulla on esto puhelinmyyjille ollut jo kauan ja se toimii.
        Tosin noin kerran vuodessa joku kokeilee onneaan ja kun sanon että hei mulla on se kielto näille puheluille siellä niin taas saa olla kuukausia ihan rauhassa.

• Sedna
        Meriläinen kirjoitti:

Mulla on esto puhelinmyyjille ollut jo kauan ja se toimii.
        Tosin noin kerran vuodessa joku kokeilee onneaan ja kun sanon että hei mulla on se kielto näille puheluille siellä niin taas saa olla kuukausia ihan rauhassa.

Vajaa 10 vuotta sitten ilmoitin mm. väestörekisterikeskukseen ja moniin muihinkin rekistereihin, että tietojani ei saa antaa suoramarkkinoinnin tarkoituksiin. Muistaakseni ilmoitin kiellon johonkin sellaiseenkin paikkaan, että kaikki suoramarkkinointiliiton jäsenet noudattavat kieltoa. Pitäisköhän ne kiellot uusia joskus. Jos tiedät jokin keskitetyn osoiteen, jossa voi kieltää kaiken suoramarkkinoinnin, niin olisin erittäin kiitollinen, jos kertoisit sen minulle. Mulle tulee joitakin lehtiä, ja saman lehtitalon kaupustelua tulee. Joskus samaa lehteä kaupataan samalla viikolla parikin kertaa. Jopa minulle jo tulevia lehtiä yritetään kaupata.

• HTZA
        Sedna kirjoitti:

Vajaa 10 vuotta sitten ilmoitin mm. väestörekisterikeskukseen ja moniin muihinkin rekistereihin, että tietojani ei saa antaa suoramarkkinoinnin tarkoituksiin. Muistaakseni ilmoitin kiellon johonkin sellaiseenkin paikkaan, että kaikki suoramarkkinointiliiton jäsenet noudattavat kieltoa. Pitäisköhän ne kiellot uusia joskus. Jos tiedät jokin keskitetyn osoiteen, jossa voi kieltää kaiken suoramarkkinoinnin, niin olisin erittäin kiitollinen, jos kertoisit sen minulle. Mulle tulee joitakin lehtiä, ja saman lehtitalon kaupustelua tulee. Joskus samaa lehteä kaupataan samalla viikolla parikin kertaa. Jopa minulle jo tulevia lehtiä yritetään kaupata.

tuossa on? Kauhea työ.
        Useimmissa kännyissä on punaisen värinen näppylä, ja sit voi laittaa tutuille ihan nimenkin.
        H.

• Meriläinen
        Sedna kirjoitti:

Nyt en muista mikä instanssi se oli minne olin yhteydessä.
        Mutta kyllä ne tiedot siellä vielä ovat koska kuulen äänestä aina että tiedossa on.
        Kunhan kokeilevat vuosittain.
        Mulle ei tällä hetkellä tule lehtiä kun yksi enää mutta postilaatikko on kyllä täynnä mainoksia niistä lehtitaloista mistä ennen tuli ja nimen kanssa.
        Suoraan menevät lehtilaatikkoon kun on siinä postilaatikon vierellä.
        Ennen olin oikea himotilaaja, tuli monia lehtiä kerralla.

• yks kottarainen
        Sedna kirjoitti:

060013404 on numero, johon soittamalla voi kieltää suoramarkkinoinnin. Kielto on voimassa kolme vuotta, jonka jälkeen se on uusittava, jos ei halua lehtimyyjien soittoja. Minulla ainakin toiminut hyvin.

• yks kottarainen kirjoitti:

060013404 on numero, johon soittamalla voi kieltää suoramarkkinoinnin. Kielto on voimassa kolme vuotta, jonka jälkeen se on uusittava, jos ei halua lehtimyyjien soittoja. Minulla ainakin toiminut hyvin.

kun tajuisitte että suurimmalla osalla puhelinmyyjistä on pelkkä puhelinluettelo minkä mukaan ne soittelee. Silloin millään markkinointikiellolla ole mitään merkitystä.
        Ainoa mikä toimii sataprosinttisesti on salainen numero tai pois julkisista luetteloista.

• Sedna
        Nittaminax kirjoitti:

kun tajuisitte että suurimmalla osalla puhelinmyyjistä on pelkkä puhelinluettelo minkä mukaan ne soittelee. Silloin millään markkinointikiellolla ole mitään merkitystä.
        Ainoa mikä toimii sataprosinttisesti on salainen numero tai pois julkisista luetteloista.

Joudun kuitenkin pitämään vanhaa numeroani ainakin vielä jonkun aikaa, koska olen jakanut sitä vuosien varrella monille tuttaville ja sukulaisilleni sekä ammatiini ja harrastuksiin liittyvissä yhteyksissä. On vähän ongelmallista, jos ihmisellä ei ole muuta kuin salainen numero, eikä häneen saa yhteyttä, jos jollakulla lähipiirin ulkopuolisella ihmisellä on jotain tärkeää ilmoitettavaa tai haluaa muuten vain ottaa yhteyttä vanhaan kamuun. Siinä mielessä luettelosta löytyvä numerokin puolustaa paikkaansa. Ehkä pidän jatkossakin 2 numeroa, ja vastaan vanhaan numeroon valikoiden, kuten tähänkin asti.

• Sedna
        yks kottarainen kirjoitti:

Teen kiellon samantien, niin erinäisiä tilanteita häiritsevät turhat puhelut loppuvat.

• Meriläinen
        Nittaminax kirjoitti:

Voi vitsi kun mun kohdalla just toimi se markkinointi kielto.
        Ei näköjään kaikilla mutta mulla se pelaa, ei tartte olla salainen numero.
        Ennen sitä kieltoa mulle soitti kuukaudessa ties kuinka monta, joskus jopa viikossa tuli neljä yhteydenottoa. Sen kiellon jälkeen korkeintaa kerran vuodessa kokeilu.

• saa olla rauhassa
        Sedna kirjoitti:

Henkilötietojen luovutuskielto ja puhelinmyyntikielto:
        http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html
        Lomakkeen voi tulostaa, täyttää käsin ja lähettää postitse. (tietoturva)

http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu
        Rajoitus on voimassa 3 vuotta.

Puhelinmyyjien ja muiden häiriköiden numerot pystyy tsekkaan täältä:
        http://www.puhelinmyyja.info/

Ja mahdollisten häirikköfirman (ja muidenkin firmojen) tiedot löytää täältä:
        http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1

Helppo sanoa kun joku vielä soittaa, että markkinointiesto asetettu, hyvästi!

• Sedna
        saa olla rauhassa kirjoitti:

Henkilötietojen luovutuskielto ja puhelinmyyntikielto:
        http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html
        Lomakkeen voi tulostaa, täyttää käsin ja lähettää postitse. (tietoturva)

http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu
        Rajoitus on voimassa 3 vuotta.

Puhelinmyyjien ja muiden häiriköiden numerot pystyy tsekkaan täältä:
        http://www.puhelinmyyja.info/

Ja mahdollisten häirikköfirman (ja muidenkin firmojen) tiedot löytää täältä:
        http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1

Helppo sanoa kun joku vielä soittaa, että markkinointiesto asetettu, hyvästi!

sinullekin!!

• fewcerw
        Sedna kirjoitti:

sinullekin!!

alkaa kulua siitä kun tilaaja on saanut kauppatavaran kaikki osat haltuunsa. Eli 14 palautusoikeus ei ala tilaushetkestä vaan siitä kun myytävä tavara/tuote/palvelu on kokonaisuudessaan tilaajalla.

Kannattaisi ehkä tutustua kuluttajansuojaan niin ei tulisi aina kusetetuksi. Sori vaan mutta eikö ihmiset osaa edes googlella hakea oikeita vastauksia näihin??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe