TEROITTAKAA RUOHONLEIKKURIN TERÄ

Leikkaava

SÄÄNNÖLLISESTI. MIELUUMMIN AINA KUN TANKKI TYHJENEE. KUN TERÄ ON KUNNOSSA VOI AJAA PIENELLÄ KAASULLA JA SÄÄSTYY PENSA. oho tuli huudettua;) joo, ihmettelin kun nykyiset leikkurit tukehtuu ja kokeilin terän teroitusta. Karkealla smirgelillä ensin ja kovasimella viimeistelin ja nyt kaatuu vaikka minkälainen heinä. Kone on muutaman vuoden vanha lykättävä Viking. (se malli jossa ei ole kaasuvaijeria. Laitoin itse sen vaijerin kun tuntui että kaasua pitää voida säätää)

6

3267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikkaava

      Yrittäkääpä lyödä heinää kumoon 4 milliä paksulla lattaraudalla;DDD Eeheheh.
      Naapurien koneitten teriä nyt teroittelen. Kone voi olla 20 vuotta vanha eikä ikinä terää terotettu!

      Terät on meltoa eli pehmeätä rautaa, varmaan turvallisuus-syistä, jottei kiveen osuessaan hajoaisi pirstaleiksi. Empä haluaisi olla lähellä jos näin kävisi. Pehmeydestä johtuen pelkkä puhdas heinä riittää tylsyttämään. Sen tietää jokainen viikatteella niittänyt. Yritäpä sillä hamarapuolella niittää;DDD)

      Siinä mene kuin muutama sekunti kun ottaa terän irti. Eli kun tankki on tyhjä kone kyljelleen tai pystyyn aisasta nojaamaan seinään tai johonkin ja terä pois. Kone normaali asentoon teroituksen ajaksi ettei öljyt valu sylinteriin tai jonnekin pois. Kokeilkaa;)

      • videosta:::.!!!1???+

        .

        kätsy ohje : Se halpis yhden käden kulmahiomakone käy terien teroittamiseen kuin nenä päähän

        Ei tarvitse purkaa mitään, riittää kun vähän viistää laikalla (ei tietenkään saa polttaa niitä teriä)

        .


      • Leikkaava
        videosta:::.!!!1???+ kirjoitti:

        .

        kätsy ohje : Se halpis yhden käden kulmahiomakone käy terien teroittamiseen kuin nenä päähän

        Ei tarvitse purkaa mitään, riittää kun vähän viistää laikalla (ei tietenkään saa polttaa niitä teriä)

        .

        Kyllä toimii teroitus silläkin. Karkea santapaperi/hiomalaikka ja varovasti ettei polta terää.


      • tylsä on teräni
        videosta:::.!!!1???+ kirjoitti:

        .

        kätsy ohje : Se halpis yhden käden kulmahiomakone käy terien teroittamiseen kuin nenä päähän

        Ei tarvitse purkaa mitään, riittää kun vähän viistää laikalla (ei tietenkään saa polttaa niitä teriä)

        .

        siis et ota terää pois paikiltaan, sehän teroittuu ala puolelta, eikö sen kuuluisi teroittaa päälipuolelta. Vastatkaa ken tietää, ei viisasteluja jookos.


      • Leikkaava
        tylsä on teräni kirjoitti:

        siis et ota terää pois paikiltaan, sehän teroittuu ala puolelta, eikö sen kuuluisi teroittaa päälipuolelta. Vastatkaa ken tietää, ei viisasteluja jookos.

        Olen joskus pikkurälläkällä terottanut irroittamatta terää mutta parempi tulee kun päällipuolelta terottaa. Irti vaan niin saa partaveitsen terävän terän;)


      • tuon huomannut
        Leikkaava kirjoitti:

        Olen joskus pikkurälläkällä terottanut irroittamatta terää mutta parempi tulee kun päällipuolelta terottaa. Irti vaan niin saa partaveitsen terävän terän;)

        Juu, se on ikävää, kun nurmikot rajoittuvat sepelin reunaan. Kun reunoilta ajaa, alipaine haukkaa sepeliä ilmaan ja terät tylstyvät omia aikojaan. Tylsällä terällä kun ajaa niin voikukkasetkin alkavat uudelleen kukoistaa, kun on päässyt viiden metrin päähän. Muutenkin leikkujälki on ruokottoman näköistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe